شرکتهای تجاری همواره نام خود را روی وسایل نقلیه خود درج میکردند و این موضوع از زمانی که درشکه اختراع شد ادامه دارد. چنانچه شما خدمات تحویل در محل را برای فروش کالاهایتان در نظر گرفته و آنها را به مشتریان تحویل میدهید، یا برای ملاقات با مشتریان خود ناچار به سفر هستید، از فرصت استفاده کرده و برند خود را از طریق درج آن روی بدنه خودرو به دیگران معرفی کنید.علاوه بر نام خود، شما میتوانید از طرحهای مختلف و متفاوتی روی بدنه خودروهای تجاریتان که مسئولیت حمل و تحویل کالا را بر عهده دارند استفاده کنید. ماشینها و کامیونهای تجاریتان را با الهام از طرح لوگوی خود رنگآمیزی کرده و دوچرخههای تحویل پیتزا را شخصیسازی کنید تا از این طریق نام و لوگوی برندتان را در معرض دید عموم قرار دهید.
ایده
آژانس مسکن Foxtons در لندن، تعداد بسیار زیادی خودروی مینی در اختیار دارد که آنها را با رنگهای سبز و زرد، رنگآمیزی کرده است. طرح استفاده شده در رنگآمیزی این خودروها به گونهای است که در صورت حضورشان در نزدیکی شما حتماً متوجه آنها خواهید شد. یکی از طرحهای جالب توجهی که در این خودروها به کار رفته، استفاده از الگوی گل هیپی است.
طرح استفاده شده روی برخی از خودروهای مذکور به گونهای است که رهگذران احساس میکنند سرنشینان خودرو در حال اسکن شدن با اشعه ایکس هستند. طرح دیگر به کار رفته در رنگآمیزی این خودروها استفاده از دایرههای سفید رنگ و بزرگ روی بدنه آنها است.رستورانهایی که غذای آماده به فروش میرسانند و ساندویچ فروشیها لوگو و نام خود را روی دوچرخههایی که از آنها جهت تحویل غذا به مشتریان استفاده میشود، درج میکنند.
خودروهای مخصوص فروش بستنی برای مطلع کردن مردم از حضورشان در یک منطقه، موسیقی مخصوصی را پخش میکنند. سازمانهایی که در حوزه حمایت از محیطزیست فعالیت میکنند از خودروهای برقی استفاده کرده و شهرداری لندن برای برجسته کردن اتوبوسهای مشهور و قرمز رنگ این شهر که برای کاهش آلودگی هواوکاهش تولید گازهای گلخانهای مناسبسازی شدهاند، عبارت «اتوبوس سبز» را بر روی آنها درج کرده است.
بالگردهایی که در لندن به عنوان آمبولانس هوایی مورد استفاده قرار میگیرند به رنگ قرمز روشن بوده و نام حامی مالی آنها روی بالگرد نوشته شده است. شرکت تولید آبمیوه Innocent drinks در ابتدای کار خود در یک فضای بسیار کوچک آغاز به کار کرد اما مدیران آن از استعداد فوقالعادهای در جلب توجه دیگران برخوردارند. ونهای کوچکی که این شرکت مورد استفاده قرار میدهد با استفاده از چمن مصنوعی و پلاستیکی تزیین شده است.
همچنین برخی دیگر از ونهای این شرکت به رنگ سیاه و سفید به همراه یک زنگوله و دُم است که این ونها را شبیه به گاو کرده و این خودروها با طراحی منحصر به فرد خود وظیفه پخش ماستهای تولید شده در این شرکت را بر عهده دارند. استفاده از چنین طرحهایی سبب میشود خودروهای این شرکت مورد توجه افراد قرار گیرد.
آنچه باید درعمل انجام دهیم
* چنانچه برای انجام کارهای روزانه یا تحویل محصولات خود از خودروهای کوچک و بزرگ نظیر کامیون و ون استفاده میکنید، میتوانید با استفاده از طرحهای جذاب و درج لوگوی خود روی آنها زمینه جلب توجه رهگذران را فرآهم آورید.
* خودروهای اداری شما بخشی از برند و کسب و کار شما بوده و به ارزش آن خواهند افزود. چنانچه شما یک تشکیلات خیریه را اداره میکنید که هدف آن کاهش فقر است، استفاده از خودروهای رولزرویس اشتباه بسیار بزرگی به شمار میرود. اما چنانچه مالک یکی از نمایندگیهای فروش خودروهای رولزرویس هستید، تردد شما با هر ماشینی جز رولزرویس اشتباهی بزرگ به شمار میرود.
* بهتر است بر خودروهای خود و آنچه روی بدنه آنها درج شده است مانند برچسبهایی که بر روی سپر نصب میشود تا شخصیت رانندههایی که برای شما کار میکنند و در نهایت لوگو و طرح استفاده شده برای رنگ آمیزی خودرو نظارت کامل داشته باشید.