مك دونالد در پی كشف شركایی استراتژیك برای پیشرفت و توسعه بازارهایی با ظرفیت بالا یعنی چین، كره و هنگ كنگ است. مك دونالد اخیرا از تصمیم خود برای شناسایی شركای استراتژیكی خبر داده است كه ضمن كشف پتانسیل رشد در بازارهای مهم آسیا در راستای عمل به برنامههای توسعه شركت، به این بازارها ارزش میبخشد. این شركت در پی كشف شركایی است كه با افزایش مزیتهای رقابتی و منابع مختلف به اخذ تصمیمات محلی و سرمایهگذاری بیشتر در زمینه توسعه و نوسازی رستوران خواهند پرداخت.
به گفته استیو ایستربروك، رئیس و مدیرعامل مك دونالد، آسیا فرصتی قابل توجه برای تركیب استانداردهای كیفی جهانی با دیدگاهها و تخصصهای محلی به شمار میرود. نزدیكی بیشتر با مشتریان، موجب تسریع روند رشد در بازارهای گوناگون خواهد شد.
مك دونالد هم اكنون در میانه راه تغییر كسب و كار خود و اتخاذ رویكردی استراتژیك و متفكرانه برای بالا بردن امكان رشد و پیشرفت در سرتاسر جهان قرار دارد. این قبیل فعالیتها مبتنی بر اقدامات جدید شركت ضمن توسعه مالكیت محلی، شرایط مناسب را برای تصمیمگیری سریعتر و پیشرفت رستوران به وجود میآورد. به گزارشام بیای نیوز، در مجموع بیش از 2800 شعبه رستوران مك دونالد در چین، هنگ كنگ و كره تأسیس شدهاند كه اكثریتشان متعلق به این شركت هستند.
این كشورها در حلقه بازارهای مكدونالد با بالاترین نرخ رشد قرار دارند و صاحب سریعترین روند تأسیس شعبه و بیشترین پتانسیل امتیاز هستند. مك دونالد قصد دارد در پنج سال آینده بیش از 1500 رستوران در چین، هنگ كنگ و كره را راه بیندازد.