اولین برخوردی که مشتریها و مراجعهکنندهها به شرکتتان دارند، حضور در مکانی است که باید منتظر بمانند تا بتوانند کارشان را انجام دهند یا با شما به عنوان مدیر ملاقات داشته باشند. اغلب تفکری که یک مراجعهکننده از عملکرد محیط کار یک شرکت دارد، به خصوص اگر این مکان یک محل کار تحسینبرانگیز باشد، حتی پیش از اینکه یک کلمه بگویید، از طریق فضای کارتان با این مشتری ارتباط برقرار کردهاید.
بنابراین، آیا میخواهید که محل انتظار مراجعهکنندگان به شرکتتان، به محلی برای شروع یک گفتوگوی مثبت تبدیل شود یا میخواهید آنها را با کمی تردید درباره کار کردن با شما رها سازید؟ در این مطلب ایدههای خوبی را برای ساختن این محیط مطرح میکنیم.
امکانات
لوازم و امکانات روشی فوقالعاده برای تاثیرگذاری مثبت روی کسانی است که اولین بار به شرکتتان قدم میگذارند. از خودکارهای تبلیغاتی تا قهوه و میانوعدههای رایگان و ارائه خدمات بیشتر در حالی که مشتریتان منتظر است، همیشه میتواند روشی فوقالعاده برای تاثیرگذاری مثبت و بلندمدت باشد.
به جز کیک و قهوه میتوانید درباره ارائه دادن خدماتی که یک مقدار برایتان هزینهبر است، بیشتر فکر کنید و آنها را رایگان در اختیار مشتریانتان قرار بدهید، به عنوان مثال میتوانید یواسبی یا پاوربانک را که کارآیی بیشتری هم دارد با هزینه مناسب تهیه کرده و به آنها ارائه دهید و حتی یک اینترنت وایفای مجانی میتواند روی چهره هرکسی لبخند بنشاند.
نور طبیعی
هیچکس دوست ندارد وارد مکانی تاریک شود و در سکوتی آزاردهنده بنشیند، بنابراین اضافه کردن نور طبیعی به فضای کسبوکارتان میتواند محلی را که مشتری در آنجا به انتظار مینشیند، دلپذیرتر نشان دهد.
مزیت دیگری که این نورهای طبیعی برایتان دارند این است که میتوانید گل و گیاه را در اتاق انتظار نگهداری کنید و فضایی آرامشبخش و مطلوب برای مراجعهکنندگانتان ایجاد کنید. همه این فاکتورها باعث میشود که این مکان بزرگتر به نظر برسد و به عنوان یک محیط سالم خودش را به نمایش بگذارد و هرچه بیشتر باعث خوشایندی مشتری شود که به شما مراجعه کرده است.
قدرت برند
برند و لوگوی شما میتواند تمام چیزی باشد که شرکتتان به رخ میکشد، بنابراین چگونه برندتان در محل انتظار مشتریان خودش را به نمایش میگذارد؟ مراقب باشید که چگونه آن را نشان میدهید. باید بهگونهای برندتان را جلوه دهید که برجسته و شکوهمند باشد، بنابراین از موادی که استفاده میکنید و نورپردازی که انجام میدهید، هنگامی که لوگویتان را میسازید بسیار حائزاهمیت است، چرا که قرار است در اتاق انتظارتان دیده شود. استفاده از یک طراح گرافیک و یک طراح داخلی میتواند راهحلهای تاثیرگذار و مطلوبی را در اختیار شما قرار داده و برای این مکان فراهم کند.
دسترسی
میخواهید نشان دهید، شرکتتان همهچیز تمام است و محیطی مناسب دارد، بنابراین محل انتظارتان باید تمهیدات لازم را برای افرادی که با مشکلات حرکتی مواجه هستند یا ناتواناییهای دیگری دارند، فراهم کند.
استفاده از علائم و نشانههایی که مسیر را مشخص میکنند یا هشدار میدهند ضروری است، مثلا برای کسانی که از ویلچر استفاده میکنند، حتما باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و مکانهایی را برای سهولت عبور و مرورشان در نظر بگیرید. همچنین اگر این افراد به کمکی نیاز داشتند، در اختیارشان قرار دهید.
قابل رویت بودن
از دیگر مواردی که برای جلوه هرچه بیشتر محل انتظار مشتریان میتواند موردتوجه قرار بگیرد، قابلرویت بودن است.مطمئن شوید هر اطلاعاتی که میتواند به مشتریتان کمک کند کاملا قابلرویت باشد و مسائل مهم از جمله تمام علائم هشداردهنده و اخطار، رمز وایفای شرکت، موارد تبلیغاتی شرکت و... را شامل شود.
حتی میتوانید به راهاندازی صفحه نمایشی بیندیشید که اخبار را به نمایش میگذارد، با انجام چنین کاری نشان میدهید که شرکتتان پیگیر اخبار مربوط به تجارت و اتفاقات حال حاضر آن است و آگاهی کامل از اطلاعات این حوزه دارد. با رعایت این نکات میتوانید تاثیر مثبتی بر مراجعهکنندگان از حضور و انتظار در محل کسبوکارتان بگذارید.