مردم قرن 21 یا به عبارت دیگر مردم مدرن دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند که آنان را با مردمان قرن 19، 18، 17 و قبلتر از آن متفاوت میسازد. بهطور کلی مردمان هر دوره با یکدیگر تفاوتهایی دارند اما آنچه این تفاوت را در مورد مردم دو قرن اخیر بهخصوص قرن 21 برجستهتر میسازد، پیشرفت سریع تکنولوژی و ارتقای سطح زندگی بشر است.
این تفاوت میان مردمان سدههای مختلف موضوع بسیاری از پژوهشهای علمی متفکران است. در عین حال چنین موضوع جذابی بدون شک از دید نشریات دور نخواهد ماند. در واقع بسیاری از روزنامهها و مجلات، مقالات مختلفی در مورد این تفاوت و سلایق مردم معاصر منتشر کردهاند. این مقالات میتواند منفعت بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد و کمک کند تا مشتریان خود را بهتر بشناسید.
ایده
هرساله تعداد زیادی مقاله پژوهشی در مورد رفتار مشتریان کسبوکارهای مختلف در مجلات علمی منتشر میشود. هرچند بسیاری از این مقالات برای شما مفید نخواهد بود، اما بدون شک تعداد اندکی از آنها حاوی اطلاعات مهم و مفیدی هستند که در صورت مطابقت با کسبوکار شما لازم است به آنها توجه کنید. برای مثال تحقیقی در مورد تاثیر لنزهای چشم روی روابط عمومی افراد و بهبود آن مطمئنا اطلاعات مناسبی را در اختیار تولیدکنندگان لنزهای طبی قرار میدهد.
این شرکتها به خودی خود میتوانند از اطلاعات این مقاله در تبلیغات و همچنین برای افزایش تعداد نشریات خود استفاده کنند. پیدا کردن مقالات پژوهشی و مطالعه آنها نیاز به صرف هزینه و وقت زیادی ندارد. شما میتوانید به آسانی با مراجعه به کتابخانه دانشگاهها این مقالات را پیدا کرده و مورد مطالعه قرار دهید. علاوه بر این معمولا چکیده این مقالات در کتابخانه دانشگاهها موجود است و شما میتوانید با مطالعه این خلاصهها در وقت خود صرفه جویی کنید.
در عین حال دسترسی به مقالات پژوهشی و استفاده از آنها همیشه به این راحتی نخواهد بود. در واقع استفاده از مقالات نشریات و پژوهشگران ممکن است هزینههایی برای شما در بر داشته باشد. بدیهی است که هیچ شخصی حاصل تحقیقات و زحمات خود را به طور رایگان در اختیار دیگران قرار نخواهد داد، البته مقالاتی که از سوی نهادهای دولتی چاپ میشوند یا مدت زیادی از ارائه آنها گذشته معمولا به طور رایگان در اختیار عموم قرار میگیرد. در هر صورت در مورد مقالات باارزش و مهم صرف این هزینه کاملا مفید است و تاثیر شگرفی روی کسبوکار شما خواهد داشت.
آنچه در عمل باید انجام دهیم
- با نشریه یا پژوهشگری که مقاله مورد نظر شما را نوشته تماس بگیرید و برنامهای را که برای استفاده از مقاله آنها دارید با آنها در میان بگذارید. این کار علاوه بر اینکه بیانگر احترام شما به آنها است، میتواند باعث کسب اطاعات بیشتر برای شما شود.
- اگر میخواهید از اطلاعات مقالات پژوهشی در کاتالوگهای خود استفاده کنید بهتر است منبع آن را نیز ذکر کنید، زیرا مردم دوست دارند بدانند که شما این اطلاعات را از کجا بهدست آوردهاید.
- در صورت لزوم تعدادی از پژوهشگران را استخدام کنید تا در آینده راحتتر اطلاعات مورد نیاز خود را بهدست بیاورید.