چهارشنبه, ۵ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Wed, 25 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

استراتژی‌های اینترنتی که بیشتر کسب‌و‌کارها از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند، به یکی از بخش‌های اساسی پیشبرد شرکت‌ها در دنیای امروز تبدیل شده است. براساس مطالعات صورت گرفته توسط شرکت پلانکت ریسرچ، اکثر خریداران اینترنتی برای یافتن اطلاعات در اینترنت از موتورهای جست‌وجو استفاده می‌کنند. خریداران با توجه به حجم بالای صفحات وب که در اینترنت موجود است، مجبور به استفاده گسترده از موتورهای جست‌وجو هستند.

در تحقیقاتی که شرکت ژوپیتر به عمل آورد مشخص شد 77 درصد خریداران اینترنتی برای یافتن کالاها یا خدمات مورد‌نظرشان به‌صورت گسترده به موتورهای جست‌وجو مراجعه می‌کنند. متاسفانه برخی از مالکان کسب‌و‌کارها کمتر از یک درصد بودجه بازاریابی خود را صرف یافتن جایگاه مناسب در موتورهای جست‌وجوی می‌کنند.

کسب‌و‌کارهایی که وارد تجارت الکترونیکی شده‌اند، باید توجه داشته باشند که یک استراتژی بازاریابی کاملا تعریف شده در زمینه فرآیند جست‌وجوی اینترنتی وجود دارد که یکی از استراتژی‌های حیاتی طرح بازاریابی بزرگ آن شرکت خواهد بود. چالش بزرگی که مالکان کسب‌و‌کارها در تجارت الکترونیک پیش رو دارند، حفظ اثربخشی استراتژی‌های بازاریابی آن شرکت در موتور جست‌وجوگر اینترنت است. این موتورها مرتبا در حال به روزرسانی و اصلاح الگوریتم‌های خود (فرمول‌ها و روش‌های محرمانه مورد استفاده موتورهای جست‌وجو برای یافتن و رتبه‌بندی نتایج جست‌وجوهای اینترنتی) هستند، در نتیجه مالکان کسب‌و‌کارها برای ماندگاری در این فضای رقابتی باید استراتژی‌های جست‌وجوی خود را مرتبا مورد ارزیابی و پالایش قرار دهند.

سیستم عنکبوتی، روش قدرتمندی است که موتورهای جست‌وجو از آنها برای حرکت در اینترنت و تجزیه و تحلیل سایت‌ها از نظر واژگان کلیدی، لینک‌ها و سایر داده‌ها استفاده می‌کنند. این سیستم هوشمند براساس داده‌هایی که در آن تعریف شده است از الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای شاخص‌گذاری وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند. هر فردی که واژه یا کلماتی را در این موتورها وارد کند می‌تواند لیستی از وب‌سایت‌های مربوطه را دریافت ‌کند.بعضی از موتورهای جست‌وجو براساس قدرت‌های انسانی که پشت آنها قرار دارد جست‌وجو می‌کنند. هدف کارآفرین در استفاده از این روش به دست آوردن بالاترین جایگاه در لیست نتایج جست‌وجو است.

این ترفند ، بهینه‌سازی موتور جست‌وجو نامیده می‌شود. بعضی دیگر از موتورهای جست‌وجو از طریق پرداخت پول وظایف خود را انجام می‌دهند و معمولا در زیرمجموعه تبلیغات کوتاه متنی به حساب می‌آیند. زمانی که کاربر واژه‌ای را در این موتورها تایپ می‌کند، لینک‌هایی به وب‌سایت‌های شرکت‌های حامی در صفحه نتایج جست‌وجو متصل می‌شود. مالکان کسب‌و‌کارها می‌توانند با پرداخت پول، از آنچه موتورهای جست‌وجوگر معمولی از پس آن برنمی‌آیند استفاده کنند.گوگل، محبوب‌ترین موتور جست‌وجو، استقرار در لیست از طریق پرداخت پول را به‌عنوان «لینک‌های دارای حامی» در بالا و پایین هر یک از صفحات نتایج نشان داده و سایت یاهو نیز این روش را انجام می‌دهد. از طریق «پرداخت به ازای اشغال جای مناسب»، صاحبان کسب‌و‌کارها شروع به برگزاری مزایده بر سر کلید واژه‌ها می‌کنند تا رتبه آنها را در صفحه نتایج موتور جست‌وجو مشخص کنند.

هنگامی که یک کاربر واژه‌ای را در موتور جست‌وجو تایپ می‌کند، برنده مزایده کلید واژه مذکور بهترین جایگاه را در رأس صفحه نتایج موتور جست‌وجو به‌دست می‌آورد. شرکت مذکور تنها زمانی پول می‌دهد که خریدار از طریق وب‌سایت و با استفاده از موتور جست‌وجو روی گزینه‌های مربوطه کلیک کند. به همین دلیل، استقرار در لیست از طریق پرداخت پول، «پرداخت به ازای اشغال مکان» یا «پرداخت به ازای هر کلیک» یا «پرداخت به ازای عملکرد» نامیده می‌شود.

در یک موتور جست‌وجوی محبوب، میانگین نرخ مزایده بر سر کلیدواژه‌ها در فرآیند استقرار در لیست از طریق پرداخت پول 40 سنت است ولی بعضی از واژه‌ها می‌توانند نرخی معادل پنج سنت یا حتی 100 دلار داشته باشند. برد فالن در این خصوص می‌گوید: «شما می‌توانید تک تک کلید واژه‌ها را مورد بررسی قرار داده و ارزش آنها را در فرآیند تبدیل دقیقا مشخص کنید. عدم‌انجام این کار دیوانگی است.»
یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای افزایش شانس بازدید از سایت، ابزاری است که تحت عنوان عضویت از طریق پرداخت پول نامیده می‌شود. در فرآیند عضویت از طریق پرداخت پول، شرکت برای حق عضویت در صفحات انتخابی یا محتوای کل وب‌سایت خود پول می‌پردازد (گوگل عضویت از طریق پرداخت پول را ارائه نمی‌کند). موتورهای جست‌وجو برای به روز نگهداشتن فرآیندهای استقرار طبیعی در لیست مرتبا در اینترنت جست‌وجو کرده و درصدد شکار وب‌سایت‌های جدید، روزآمد و موضوعاتی هستند که بتوانند آنها را در پایگاه داده‌های خود بگنجانند. جست‌وجو بین حجم عظیم صفحات وب بدان معناست که ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد تا وضعیت وب‌سایت یک شرکت مشخص شود. چون یک شرکت برای عضویت محتوای صفحه وب خود در پایگاه داده‌های موتور جست‌وجو پول می‌پردازد، عضویت از طریق پرداخت پول منجر به حذف زمان انتظار مذکور می‌شود. البته تمام موتورهای جست‌وجو عضویت از طریق پرداخت پول را نمی‌پذیرند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WdkELMDU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه