آیا میدانستید شرکتهای مشهور در کشورهای پیشرفته درصد بالایی از فروش خود را صرف آگهی و تبلیغات میکنند؟ برای مثال شرکت مک دونالد 2.19 درصد فروش خود را به تبلیغات و آگهی اختصاص داده است. برای انتشار آگهی از رسانههای مختلفی مانند مجلهها، روزنامهها، رادیو و تلویزیون، تابلوهای خیابانی کنار جادهها و پست مستقیم استفاده میشود. آگهی کاربردهای بسیاری دارد از جمله ایجاد تصویر و ذهنیتی از یک سازمان، ایجاد بازار فروش برای مارکی مشخص، اعلان یک حراج و حمایت از یک ایده و آرمان. اغلب شرکتهای خصوصی از آگهی استفاده میکنند، ولی سازمانهای دیگر نیز در همه کشورهای جهان از این ابزار بهره میگیرند.
انتشار آگهی و تبلیغات وسیله مناسبی برای آگاه کردن، ترغیب و تشویق و متقاعد کردن خریداران و مخاطبان و اثرگذاری بر آنهاست. چه هدف فروش یک نوع مایع ظرفشویی باشد یا تشویق مردم به فعالیتهای گوناگونی مانند کنترل جمعیت، کمک به کودکان بیسرپرست، بهبود وضع بهداشت، امور آموزشی برای ارتقای وضعیت جامعه و حفاظت از محیطزیست.