رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران ضمن انتقاد از واردات بی‌رویه کره و شیرخشک به کشور گفت: در حال حاضر تولید توجیه اقتصادی ندارد و در نهایت مصرف‌کنندگان هستند که ضربه می‌خورند. احمد مقدسی در گفت وگو با مهر، شرایط دامداران را نامطلوب عنوان و اظهار کرد: وقتی تعرفه واردات کره و شیرخشک پایین است و شاهد واردات این محصولات به کشور هستیم، خرید تضمینی شیرخام از سوی دولت چه فایده‌ای دارد؟ وی در مورد این موضوع که تنها ۱۰ درصد کره مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، گفت: واردات کره توجیه اقتصادی بیشتری از تولید آن دارد. در مقاطع خاصی از سال نرخ‌های جهانی کاهش پیدا می‌کند، وقتی تعرفه نیز پایین باشد واردات توجیه اقتصادی می‌یابد؛ بنابراین مسئولان باید در مواقعی که نرخ‌های جهانی افت می‌کند برای حفظ تولید داخل و تولیدکننده درصد تعرفه را بالا ببرند تا واردات انجام نگیرد.

مقدسی اضافه کرد: ممکن است ما نتوانیم ۵۰ هزار تن کره در داخل کشور تولید کنیم اما حداقل قادر به تولید ۲۰ هزار تن از آن هستیم ضمن اینکه اگر تعرفه واردات کره و شیرخشک افزایش یابد دیگر نیازی نیست دولت اقدام به خرید تضمینی شیرخام کند و بازار خود به خود تنظیم می‌شود. وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی نیز گفت: قیمت ذرت علوفه‌ای حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته و از ۱۳۰ تومان در سال قبل به ۲۴۲ تومان در سال‌جاری رسیده؛ علاوه بر این قیمت یونجه نیز به مرز ۱۳۰۰ تومان رسیده است.