جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار (370)

انتخاب نام‌های بیگانه

8 سال پیش ( 1394/10/15 )
 

پرسش: مدیر کسب‌و‌کاری در حوزه موادغذایی هستم. به خاطر ماندگاری در بازار این حوزه دائم در حال طرح‌ریزی محصولات جدید هستم. محصولاتی که بتوان با آنها مشتریان بیشتری را جذب کرد. در این باره یکی از مشکلات اصلی‌ام انتخاب نام مناسب برای محصولات است. مشاور بازاریابی کسب‌وکارم دائم نام‌هایی را برای محصولات پیشنهاد می‌دهد که ضرباهنگی انگلیسی دارد، به‌نوعی که مشتری با دیدن محصول احساس کند محصولی خارجی را می‌خرد.

مشاور کسب‌وکارم می‌گوید که با انتخاب چنین نام‌هایی علاوه بر جذب اعتماد مخاطب، مسیر صادرات این محصولات نیز آسان‌تر خواهد شد. در این راستا راهنمایی بفرمایید آیا انتخاب نام با این خصوصیات می‌تواند کمکی به کسب‌وکار کند؟

پاسخ کارشناس: انتخاب نام محصول یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسب‌وکارهای ایرانی است. در حال حاضر بسیاری از کسب‌وکارها به‌خصوص در حوزه شوینده‌، لوازم خانگی و موادغذایی گرایش زیادی به انتخاب نام‌هایی خارجی دارند. نکته جالب این است که اکثرا می‌گویند مخاطب ایرانی به چنین نام‌هایی اعتماد بیشتری دارد. البته این شیوه عملکرد شاید به این دلیل باشد که مشتریان ایرانی در مقطعی از زمان به دلیل پایین بودن کیفیت اجناس ایرانی به سمت اجناس خارجی گرایش پیدا کردند و به‌نوعی این نحوه نگرش مشتریان ایرانی باعث شده که کسب‌وکارها به این شیوه نام‌گذاری تمایل داشته باشند.

این موضوع شاید در مقطعی جوابگوی بازار بود ولی نگاه مشتریان ایرانی تغییر کرده است و در حال حاضر تعدادی از مشتریان براساس نام محصول تصمیم به خرید می‌گیرند. در نتیجه کسب‌وکاری که از نام‌های ثقیل و نامفهوم برای محصولاتش استفاده کرده شاید نتواند به‌راحتی دامنه مشتریان بیشتری را فراهم کند. البته شاید مشتریان در مدت‌زمان کوتاه به خاطر برند مادر تمایل به استفاده پیدا کنند ولی به دلیل عدم وفاداری به محصول، متقاضی مصرف طولانی‌مدت نخواهند شد. مطمئنا انتخاب نام مناسب در ایجاد این عدم وفاداری اهمیت زیادی دارد.

چون در بازاریابی نوین جهان وفادار کردن مشتریان به‌مراتب مهم‌تر از افزایش تعداد آنها است. مشتریان وقتی وارد فروشگاه می‌شوند باید به‌راحتی نام محصول را به یاد بیاورند و بتوانند آن را تکرار کنند. براین اساس باید نامی برای محصول انتخاب کرد که علاوه بر خوش‌آهنگی در حافظه مشتریان نیز باقی بماند.کسب‌وکارها در این باره باید نامی را انتخاب کنند که در تبلیغات نیز به‌راحتی بتوان استفاده کرد.

نام‌های ایرانی وجود دارد که برندها می‌توانند از آنها استفاده و براساس آن برنامه‌های آینده خود را طرح‌ریزی کنند. به همین منظور انتخاب نام خارجی و بی‌مفهوم برای هیچ کسب‌وکاری مناسب نیست و کسب‌وکارها باید به دلیل فاکتور مهم یادآوری نام در ذهن مشتریان دقت بیشتر در انتخاب نام محصولات‌شان داشته باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IOZCko7a
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه