پنجشنبه, ۶ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Thu, 26 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار (365)

اعمال نفوذ بر کارمندان

8 سال پیش ( 1394/10/6 )
 

پرسش: مدیر کسب وکاری در حوزه تجهیزات پزشکی هستم. افراد زیادی برای کسب وکارم در حال فعالیت هستند و برای عملکرد بهتر کسب وکارم دائم در حال مشورت گرفتن از کارمندانم هستم. در این باره برای ایجاد انسجام در جلسات در تلاشم که از لحاظ فکری میان کارمندانم نفوذ پیدا کنم و به‌نوعی در تصمیماتی که می‌گیرند، تأثیرگذار باشم اما هنوز به مهارت لازم دست پیدا نکرده‌ام. لطفا راهنمایی بفرمایید که چه راهکارهایی را برای به‌دست آوردن چنین مهارت‌هایی باید اجرا کنم؟

پاسخ کارشناس: نفوذ در کارمندان از جمله مهارت‌هایی است که تمامی مدیران باید به‌گونه‌ای آن را کسب و در خود تقویت کنند. این مهارت به مدیران کمک می‌کند که استراتژی یا برنامه‌ریزی مدون کسب‌وکار خود را به درستی پیش ببرند. شیوه‌های مختلفی برای کسب این مهارت و نفوذ در کارمندان وجود دارد که می‌توان به مواردی از آنها اشاره کرد.

یک: مدیران خلاق باید چشم‌انداز و وضع موجود کسب وکارشان را چنان برای کارمندان ترسیم کنند که آنها متمایل به همکاری و ایده دادن باشند، یعنی کارمندان براساس چشم‌انداز مدیر ایده ‌دهند و مدیر از این طریق به‌راحتی بتواند، فکر آنها را جهت دهد و به آن نفوذ کند. دو: ایجاد ارتباطات صمیمانه و رفاقتی با کارمندان با رعایت اصول و حفظ موقعیت و جایگاه مدیریتی از نکات مهم دیگر برای نفوذ و تحت تأثیرقرار دادن کارمندان است.

رفاقت کردن با کارمندان حساس است و مدیران در این باره باید مراقب باشند که تا چه در این حوزه وارد می‌شوند. در این باره گردهمایی‌های دوستانه و دعوت به رستوران خارج از فضای کاری می‌تواند، تأثیرگذار باشد. سه: قدرت دادن به کارمندان از مهارت‌های دیگر نفوذ است. این قدرت باید کنترل شده باشد، یعنی مدیر به کسانی که می‌خواهد روی افکارشان نفوذ بیشتری داشته باشد، بسته‌های تشویقی و پاداشی پیشنهاد بدهد.

این بسته‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که کارمندان احساس کنند که به آنها قدرت بیشتری داده شده و با ایجاد احساس تعهد بیشتر به مدیر و کسب وکار وفادارتر شوند. وفاداری آنها اجازه نفوذ بیشتر مدیر کسب وکار را به افکارشان خواهد داد. البته مدیر کسب وکارها باید هر کدام از این نکات را در موقعیت خود اجرا کنند و اگر خواستند این نکات را ترکیبی به‌کار ببرند باید حتماً به‌موقعیتی که در آن قرار دارند، دقت کنند. چنین مهارت‌هایی بیشتر برحسب تجربه و گذر زمان به‌دست می‌آید و مدیران علاوه بر داشتن یک مشاور خوب و با تجربه باید به خود و کسب وکارشان فرصت لازم را برای اجرای این نکات بدهند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YjcfUgAM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه