شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی (74)

استفاده از نظریه‌ پردازان

8 سال پیش ( 1395/1/30 )
پدیدآورنده : امیر آل علی  

بهترین شیوه در جهت مدیریت روابط عمومی استفاده از پیشنهاد‌ها و نظرات طرح شده توسط مشتریان خصوصا مشتریان داخلی است. اظهار نظر افراد در مورد خودشان همواره با اغراق و شک همراه است به شکلی که در این‌گونه لحظات بیشتر به نکات مثبت توجه می‌شود. مطالعات در این زمینه نشان می‌دهد که گفته‌های دیگران درباره افراد به مراتب کامل‌تر و واقع بینانه‌تر است و این امر در مورد شرکت‌ها نیز به همین صورت است و آنچه مشتریان، کارکنان، حامیان و... درباره شرکت و روسای آن می‌گویند اعتبار بیشتری دارد.

استفاده از نظریه پردازان و افراد خوش فکر گرچه قدمتی طولانی دارد و مسئله‌ای جدید محسوب نمی‌شود اما آنچه در عصر حاضر که عصر ارتباطات لقب گرفته رخ می‌دهد به مراتب مفید تر، واقع بینانه‌تر و در نهایت کاربردی‌تر است به همین خاطر باید افراد جامعه را به ارائه انتقادات و پیشنهادات خود درباره مسائل مدنظر خود ترغیب سازید.

ایده

این امر (تشویق مردم به ارائه پیشنهادات و انتقادات خود) به قدری مهم و باارزش است که باید به هر شیوه‌ای که ممکن است ابزار راحتی کار را در اختیار افراد جامعه قرار دهید برای مثال اگر به علت کمبود وقت یا هر دلیل دیگری مشتاق به نوشتن نیستند این کار را به‌صورت مصاحبه صورت دهید به این طریق شما خود در جایگاه فرد نویسنده قرار خواهید گرفت که البته مشکلاتی را نیز به همراه خواهد داشت ازجمله آنکه شما باید نوشته‌های خود را بار دیگر به شیوه ادبی بازنویسی و طبقه‌بندی کنید.

استفاده از نظریات، تجربیات، انتقادات و پیشنهادات مشتریان و کاربران امروزه در اکثر وب‌سایت‌ها و نشریات (مجلات و روزنامه ها) مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این شیوه (استفاده از نظریات دیگران) افراد ممکن است چیزی بگویند که به نفع شرکت نباشد و وجهه شرکت را خراب کند به همین خاطر افراد در به کار‌گیری این شیوه همواره دو دل هستند و شک‌وتردید زیادی دارند اما از این نکته نباید غافل شد که این شیوه مورد علاقه و اعتماد مشتریان است.

امروزه جهت تشویق و سوق دادن افراد به ارائه نظریات خود امکانات مختلفی برای راحتی افراد در اختیارشان قرار می‌دهند تا به آسانی و با سرعت بتوانند نظریات خود را منتشر کنند. در آخر این نکته را فراموش نکنید که این شما و عملکرد شرکت‌تان است که جهت غالب نظرات را (به نفع یا ضررتان) تعیین می‌کند.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- به مشتریان و کارکنان خود آزادی بیان داده و اطمینان دهید که نظرات آنان هیچگونه عواقب بدی برای‌شان نخواهد داشت.

- پیشنهاد مصاحبه در مواقعی که افراد به علت کمبود وقت یا هر دلیل دیگری مایل به نوشتن نیستند راه حلی مناسب است در عین حال فراموش نکنید که جمله «وقتم بیش از حد پر است» به معنای آن است که فرد تحت هیچ شرایطی مایل به انجام این‌کار نیست و اصرار شما نیز بدون شک بی‌نتیجه خواهد بود. پس بهتر است در این‌گونه شرایط اصلا اصرار بی‌مورد نکنید.

- نظرات را نزد خود نگه نداشته و اقدام به چاپ‌شان کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CaoWIHMK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه