پنجشنبه, ۸ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

در فرهنگ تمام مردم دنیا و به‌بالطبع آن فرهنگ ما ایرانی‌ها معمولا خصوصیات و صفات انسان را به حیوانات مرتبط می‌کنند. به‌عنوان مثال بزدل برای آدم ترسو، شیردل برای افراد شجاع، خرس افراد تنبل و صدها اصطلاح که همه ما با آنها آشنا هستیم. از طرف دیگر بسیاری از ضرب‌المثل‌ها و داستان‌هایی که ما داریم، در اکثر موارد از زبان حیوانات بیان می‌شوند و بنابراین می‌توان گفت این آشنایی باعث علائق شخصی افراد نسبت به حیوانات شده است. تقریباً تمام افراد از یکی دو نوع حیوان خوششان می‌آید و بالعکس از یکی دو نوع بدشان می‌آید.

35311356131353162346315156236234674

با این مقدمه می‌توان گفت استفاده از جانوران به‌عنوان چکش‌های بصری وجه تمایز منحصربفردی را برای شرکت‌ها در بر خواهد داشت. به‌عنوان مثال، خودروی جگوار را در نظر بگیرید با طراحی بی‌نظیر و البته الهام گرفته شده از جگوار! اگرچه این ماشین در ایران به تعداد انگشتان دست وجود دارد ولی به محض دیده شدن یکی از آنها همه مسحور آن می‌شوند و بسیاری از مردم اگرچه خود خودرو را از نزدیک ندیده‌اند ولی آرم آن را به‌راحتی می‌شناسند. در این میان بزرگ‌ترین ضربه‌ای که این خودروی بی‌نظیر طی سال‌ها خورده است، عدم وجود میخ کلامی برای این برند است!! مردم نمی‌دانند چرا جگوار می‌خرند! بی‌ام‌دبلیو شما را به اوج لذت رانندگی می‌رساند و بنز برای شما پرستیژ می‌آورد، ولوو شما را ایمن نگه می‌دارد ولی جگوار... هیچ جایگاهی در ذهن مخاطبانش ندارد.

به برندی دیگر بپردازیم، در فرهنگ ما وقتی از کودکی خردسال می‌خواهند تعریف کنند می‌گویند ‌«‌مثل موش شده است‌»‌ این مثل البته در اکثر کشورهای دنیا نیز صادق است لذا معروف‌ترین برند تولید فیلم‌ها، تفریحات و پارک‌ها برای کودکان والت‌دیسنی از چکش بسیار قوی موش ‌«‌میکی ماوس‌»‌ استفاده کرده است. این کاراکتر در بیش از 120 فیلم تولیدی این کمپانی حضور جدی داشته و به جرات می‌توان گفت بسیاری از کودکان و البته خانواده‌های آنها این موش را می‌شناسد و به چکش بصری بسیار قوی برای شرکت والت‌دیسنی تبدیل شده است.

مثال امروزی‌تر استفاده از حیوانات به‌عنوان چکش بصری، ‌«‌شبکه اجتماعی توییتر‌»‌ است. توییتر با نام‌گذاری مناسب ‌‌(پیام‌های ارسالی در این شبکه را به‌عنوان توییت یا همان جیک جیک گنجشک نامیده است)‌‌ توانسته چکش بصری متناسبی را برای آن طراحی کند و از مرز 300 میلیون کاربر به‌راحتی بگذرد. عامل ماندگاری چکش بصری توییتر سادگی و تک رنگ بودن آن است.

323626313623623462476347347373

در ایران نیز بعضی از شرکت‌ها سراغ حیوانات رفته‌اند، که اکثر این شرکت‌ها حیوانات را فقط به‌صورت محدود و با هدف تبلیغات استفاده کرده‌اند و شاید تنها شرکتی که تداوم استفاده از کاراکتر خود را داشته شرکت ایران رادیاتور بوده است، ولی هنوز خرس شرکت ایران رادیاتور فاصله زیادی با یک چکش بصری قوی دارد، البته ضعف دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد استفاده از دو شعار تبلیغاتی ‌«‌به ما دلگرم باشید‌»‌ و «پشتم گرمه‌»‌ توسط شرکت ایران رادیاتور است که احتمال سردرگمی بین مخاطبان را نیز ایجاد می‌کند.

* کارشناس ارشد بازاریابی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Od9bq7LV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتامحاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه