اطمینان حاصل کنید افرادی که برای شما کار میکنند از اهداف و ارزشهای برندتان به خوبی آگاه باشند. آنها باید از مسیری که برند شما از میکند و همچنین از ارزشهای اساسی آن مطلع باشند. به یاد داشته باشید که کارمندان شما از بهترین موقعیت ممکن برای بهبود وجهه برند شما برخوردارند. فراموش نکنید که نظرات کارکنان تأثیر بسزایی در جایگاه محصولاتتان در بازار دارد.
ایده
داستانی در مورد یک مرد که در ناسا کار میکرده است، وجود دارد. ممکن است این داستان حقیقت داشته باشد. داستان از این قرار است که رئیسجمهور کندی هنگام بازدید از یک ساختمان از فردی که در آنجا مشغول نظافت بود پرسید که زندگی خود را چگونه میگذراند و آن شخص در پاسخ گفت: «برای سفر انسان به کره ماه کمک میکنم.»
زمانی که شما اراده میکنید که کاری انجام داده و دیده شوید و زمانی که میبینید سایر همکاران شما نیز احساس مشابهی دارند، در آن صورت شما صاحب یک برند موفق خواهید بود که توسط افراد شاغل در درون آن ساخته شده است. بنابراین چنانچه این پرسشها «آیا میدانید که شرکت ما به چه منظور تأسیس شده است؟ از هدف برند ما اطلاع دارید؟ آیا به این برند افتخار میکنید؟» را پرسیدهاید و آنها در پاسخ به برند شما احساس نزدیکی کرده و محصولات آن را به دوستان و افراد خانواده خود توصیه کرده و به آن کالاها افتخار میکنند، در آن صورت مطمئن باشید که به هدف خود رسیدهاید. اما چنانچه پاسخ شان منفی بود و هدف از کار کردن برای شما صرفاً کسب درآمد است در این صورت شما باید دست به کار شده و پیام خود را به گوش دیگران برسانید.
به لیست 100 شرکت برتر روزنامه ساندی تایمز نگاهی بیندازید، مردم آرزو دارند که در این شرکتها کار کنند چرا که معتقدند آنها بهترین شرکتها برای استخدام شدن هستند. به وبسایتهای این شرکتها سر بزنید. بررسی کنید که چه تفاوتی میان شما با آنها وجود دارد؟
آنچه باید در عمل انجام دهیم
چنانچه در شرکتتان افرادی کار میکنند که معتقدند صرفا باید وظیفهای که به آنها محول شده را انجام دهند و سایر مسائل برایشان بیاهمیت است، مطمئن باشید که این افراد بخشی از برند شما نیستند. صحبت کردن با این دست کارمندان بهصورت شخصی و محرمانه و متقاعد کردن آنها نسبت به برند و ارزشها و اهداف آن نوعی سرمایهگذاری به شمار میرود.
اتفاقات و داستانهای مربوط به سازمان و شرکت خود را در اینترنت با دیگران به اشتراک گذاشته و سعی کنید تا این داستانها را در سایر نقاط ساختمان نیز برای افراد به نمایش بگذارید. داستانهای مذکور را میتوانید برای افراد بهصورت نامه ارسال کنید. ما همواره فراموش میکنیم که سایر افراد به اندازه ما از سازمان و برند ما اطلاعات ندارند. مطرح کردن چندباره داستان برند شما برای مردم و اطلاعرسانی در مورد ارزشها و اهداف خود برای مردم نهتنها ضرری به شما نمیرساند بلکه منافع بسیاری را نیز در پی دارد.