شما مشغول مطالعه مطلبی در رابطه با برندینگ هستید، این به معنای آن است که شما یا صاحب یک برند بوده یا در حال کار روی راهاندازی یک برند جدید هستید. چنانچه شما صاحب یک برند هستید یا برای یک برند کار میکنید، در این صورت تنها بخشی از این برند نیستید، بلکه آن را نمایندگی میکنید. یک برند مشهور لوازم آرایش وجود دارد که در تبلیغات خود زیبایی طبیعی را ستایش میکند، این برند توسط کسی توسعه و گسترش یافته است که خود عمل جراحی زیبایی را ترجیح میدهد. این مورد مصداق بارز عدم مطابقت عمل با گفتار است و مشتریان برند مذکور ممکن است با اطلاع از این موضوع اندکی ناامید شوند.
ایده
Ecotricity یک شرکت تولید برق قدرتمند در انگلستان است. این شرکت بخش قابل توجهی از سود خود را در بخش انرژیهای پاک و تجدیدپذیر نظیر توربینهای بادی سرمایهگذاری کرده و تعداد قابل توجهی از توربینهای بادی را در Gloucestershire احداث کرده است. این شرکت به منظور تقویت برند خود به گسترش همکاری با شرکتها و سازمانهای سبز و هوادار محیطزیست پرداخته و پروژههای سازندهای را در این زمینه به مرحله اجرا درآورده است. با این وجود احتمالا زمانی که متوجه شوید Dale Vince بنیانگذار این شرکت با یک خودروی اسپرت به محل کار خود مراجعه میکند، متعجب میشوید.
با این وجود خودرویی که Dale Vince از آن استفاده میکند یک ماشین برقی است که با استفاده از انرژی الکتریسیته پایدار حرکت میکند. Dale با استفاده از این خودرو قصد دارد نشان دهد آینده هیجانانگیز و امیدوارکنندهای در رابطه با استفاده از انرژیهای پایدار پیش روی ما قرار دارد. خودروی مورد استفاده بنیانگذار شرکت Ecotricity به شکل عجیبی زیبا بوده و پیام خود را به خوبی به جامعه منتقل میکند. خودروهای سبز لزوما نباید زشت، کُند و کسلکننده باشند.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
* ارزشها و اهداف برند خود را درنظر گرفته و امکان استفاده و متعهد بودن به این اهداف در زندگی شخصی تان را بررسی کنید. چنانچه این اصول و اهداف با ارزشهای زندگی شما مطابقت ندارد بهتر است برندی مطابق با ارزشهایتان تاسیس کنید.
* اگر کسی به شما گفت «آن چیزی که نشان میدهی نیستی...» دلیل این موضوع را از وی جویا شوید. تصور ما از هویت و شخصیتمان غالبا با برداشت سایر افراد متفاوت است، همانطور که Robert Burns در شعر خود میگوید: «آیا هرگز صاحب قدرتی خواهیم شد تا همانطور که دیگران ما را میبینند به خود بنگریم؟»
* به یاد داشته باشید هنگامی برندتان را نمایندگی میکنید، فقط جزئی از برندتان نیستید، بلکه جزئی از یک حرکت بزرگتر هستید.