یک مطالعه جدید توسط Marketo و اکونومیست نشان داد که اکثر مدیران ارشد بازاریابی بر این باورند که طی سه سال آینده بازاریابی و فروش با یکدیگر ادغام خواهد شد. به گزارش مارکتینگ نیوز، 478مدیر عامل و مدیر ارشد بازاریابی در این نظرسنجی شرکت کردهاند. کمتر از 50 درصد پاسخدهندگان بر این باور بودند که درحال حاضر این بازاریابان هستند که تجربیات مشتریان را کنترل میکنند و حدود 55 درصد معتقد بودند در طی سه سال آینده بازاریابان به طورکل مسئول تجربه خرید مشتریان خواهند بود. این تغییر در دنیای بازاریابی، نقش بازاریابان را در سازمان تغییر خواهد داد.
دولاکیا سانجی، مدیر Marketo درباره این تحقیق میگوید: «بازاریابی شکل جدیدی از فروش است. ما در حال حرکت به سوی جهانی هستیم که در آن بازاریابی نوعی خدمترسانی به مشتریان جدید به شمار میرود. درحالی که بازاریابان عهدهدار مسئولیت بیشتری برای روابط با مشتری میشوند، تعریف «تعامل» در بازاریابی، از اولین تماس با مشتری تا تکرار خرید نیز تغییر مییابد و شامل تمامی فرآیند فروش میشود، نه فقط به رسمیت شناختن برند. براساس نتایج این مطالعه، بیش از 60 درصد بازاریابان بر این باورند که «تعامل» به معنای تجدید مشتری و تکرار خرید است، در حالی که فقط 20 درصد از پاسخدهندگان تعامل را آگاهی از برند میدانستند.