براساس گزارش موسسه Bank My Cell، اکنون 3.5 میلیارد نفر در سراسر دنیاز از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. این امر به معنای دسترسی نزدیک به نیمی از مردم جهان به گوشی های هوشمند و به احتمال فراوان اینترنت است. ارزش صنعت تولید گوشی های هوشمند در طول یک دهه اخیر به طور مداوم افزایش یافته است. اکنون ارزش این صنعت نزدیک به 240 میلیارد دلار است. با این حساب بازاریابی و تبلیغات در گوشی های هوشمند اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها خواهد داشت.
امروزه بسیاری از کسب و کارها به دنبال افزایش تاثیرگذاری سرمایه گذاری دیجیتال شان هستند. این امر در طول سال های اخیر تحولات بسیار زیادی از نظر تبلیغات به ارمغان آورده است. دنیای تبلیغات به طور مداوم دستخوش تغییرات تازه ای است. در این میان توانایی برندها برای تداوم تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اهمیت بسیار زیادی دارد.
همزمان با افزایش تمرکز برندها برای بازاریابی و تبلیغات دیجیتال شیوه های کلاهبرداری در این زمینه نیز ظاهر گشته است. امروزه بسیاری از موسسه های بازاریابی و تبلیغات در عمل به برندها فالوور یا بازدید فیک از محتوای تبلیغاتی را تحمیل می کنند. این امر جو بی اعتمادی در عرصه تبلیغات و کسب و کار را به شدت افزایش داده است.
مطلب مرتبط: 5 روش برای شروع تبلیغات موبایلی
مسئله کنونی بسیاری از کسب و کارها تلاش برای بازاریابی و تبلیغات دیجیتال در پلتفرم گوشی های هوشمند و مقابله با انواع کلاهبرداری های رایج است. بدون تردید هر کسب و کاری ملزم به حضور در عرصه تبلیغات موبایلی است، اما در این میان باید احتیاط بسیار زیادی را لحاظ کرد.در غیر این صورت شاید نتیجه بازاریابی برندها با آنچه در ذهن دارند تفاوت معناداری نماید.
آگاهی از ریسک های تبلیغات موبایلی
ریسک های تبلیغات مبتنی بر گوشی های هوشمند در طول سال های اخیر به طور قابل ملاحظه ای آشکار شده است. بسیاری از برندها نسبت به بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس شیوه های مختلف مهارت دارند. نکته مهم در این میان امکان تشخیص خدمات تقلبی برخی از موسسه های بازاریابی و تبلیغات است. خرید فالوور، لایک یا بازدید فیک از محتوای تبلیغاتی همیشه برندها را وسوسه می کند. بهترین راهکار برای رهایی از چنین وسوسه هایی توجه به نتیجه اقدامات مشابه است. بسیاری از برندها در طول بازه های زمانی طولانی اقدام به خرید فالوور می کنند. نتیجه این امر کاهش اعتماد مخاطب هدف به برند موردنظر است. شاید یک برند نسبت به خرید فالوور فیک احساس مناسبی داشته باشد، اما کاربران به سادگی امکان تشخیص ماهیت تقلبی فعالیت برند موردنظر را دارند. این امر شرایط دشواری برای برندها از نظر فعالیت و بازاریابی ایجاد می کند.
اتکا بر توانایی های کسب و کار برای بازاریابی و تبلیغات بهترین راهکار برای مقابله با شرایط کنونی است. متاسفانه بسیاری از برندها نسبت به این امر مهم توجه کافی ندارند بنابراین به طور مداوم با مشکلاتی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه می شوند.
توجه به داده های معتبر
تبلیغات برای پلتفرم گوشی های هوشمند، درست مانند هر فعالیت تبلیغاتی، نیازمند دسترسی به اطلاعات دقیق است. متاسفانه بسیاری از برندها نسبت به این نکته توجه لازم را ندارند بنابراین به طور مداوم با مشکلاتی از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه می شوند. هرچه توانایی یک برند برای دسترسی به داده های دقیق در مورد کاربران و طراحی محتوای تبلیغاتی براساس آن بیشتر باشد، نتیجه نهایی فرآیند تبلیغاتش بهتر خواهد بود.
ایجاد تیم مشخص در شرکت برای گردآوری داده های اساسی و پردازش آنها ضروری است. بدون شک پردازش داده ها اغلب اوقات فرآیندی زمانبر است. بنابراین بسیاری از برندها به دنبال راهکارهای جایگزین هستند. یکی از راهکارهای مناسب در این میان استفاده از نرم افزارهای بازاریابی است. ابزارهای کمکی گوگل نیز در این میان کمک قابل ملاحظه ای به برندها می کند بنابراین هر کسب و کار باید اقدام به بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده مناسب از ابزارهای در دسترس نماید.
اگر کسب و کار شما دارای بودجه مناسب برای بازاریابی و تبلیغات است، استفاده از ابزارهایی نظیر Hootsuite گزینه منطقی خواهد بود. امروزه بسیاری از برندها در فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در عمل از ابزارهای حرفه ای استفاده می کنند. پرداخت هزینه برای عضویت در ابزارهای حرفه ای شاید در نگاه نخست دشوار باشد، اما در مقایسه با مزیت های استفاده از آنها منطقی جلوه می کند.
تمرکز بر روی مخاطب هدف مشخص
بازاریابی و تبلیغات برای تمام کاربران هرگز موفقیتی برای برندها به همراه ندارد. اگر یک کسب و کار به دنبال سرمایه گذاری مناسب روی تبلیغات موبایلی است، باید مخاطب هدف خاص اش را پیدا کند. این امر شامل جست وجو برای یافتن کاربران علاقه مند به حوزه فعالیت برند است. بدون تردید در ابتدا این فرآیند دشواری های بسیار زیادی به همراه دارد، اما به تدریج برندها در زمینه کاربست شیوه های بازاریابی در این حوزه مهارت بیشتری پیدا خواهند کرد.
یکی از مثال های مناسب در زمینه تبلیغات براساس هدف گذاری بر روی مخاطب مشخص مربوط به بانک چیس است. این بانک با سرمایه گذاری مناسب بر روی یافتن مخاطب هدف علاقه مند به فعالیتش موفق به کاهش 400 هزار دلاری هزینه های تبلیغاتی اش شد.
امروزه بسیاری از کسب و کارها با مشکلات مالی گسترده مواجه هستند بنابراین کاهش هزینه های برند باید در دستور کار تمام آنها قرار گیرد. بخش تبلیغات به دلیل اهمیتش برای برندها همیشه دارای بودجه های قابل ملاحظه ای است. اگر یک کسب و کار توانایی کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغاتش را داشته باشد، بخش قابل ملاحظه ای از هزینه های مالی اش کاهش می یابد.
مطلب مرتبط: 5 روش متقاعدکننده تبلیغات موبایلی
تبلیغات در گوشی های هوشمند سختی های بسیار زیادی به همراه دارد. بسیاری از کاربران اعتماد زیادی به برندها در فضای تبلیغات موبایلی ندارند. این امر نیازمند سرمایه گذاری و شکیبایی برندها برای جلب اعتماد مشتریان است. اگر کسب و کارها نسبت به ایجاد تغییر در نحوه فعالیت شان در حوزه تبلیغات موبایلی اقدام نکنند، به زودی با مشکلات مالی فزاینده ای مواجه خواهند شد.