پنجشنبه, ۶ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Thu, 26 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

آدم ها بعد از مدتی به هر چیزی در این دنیا عادت می کنند. فرقی ندارد شما چقدر آثار یک خواننده را دوست داشته باشید؛ احتمالا بعد از مدتی آلبوم های او برای تان تکراری خواهد شد. این ماجرا درباره جدیدترین آثار کارگردان های کهنه ‏کار هم به چشم می خورد. انگار که بعد از مدتی کوتاه دیگر حرف تازه ای برای بیان باقی نمی ماند. این اتفاق برای کسب و کارها نیز روی می دهد؛ به ویژه وقتی پای تبلیغات وسط باشد. 

اگر شما هم یک روز بدون اد بلاکر در دنیای آنلاین دوام نمی آورید، احتمالا دل خوشی از تبلیغات دیجیتال ندارید. این مدل از تبلیغات اگرچه جذابیت زیادی برای تیم های بازاریابی دارد، اما دل کاربران را خون کرده است. البته همیشه راه فرار برای آدم وجود ندارد؛ چراکه دست کم در شبکه های اجتماعی تماشای تبلیغات اجباری است. در این میان گوگل با سرویس دیسکاور (Google Discover) دنبال تغییر ماجراست. به زبان خودمانی، این سرویس برای تغییر حالت کلیشه ای و تکراری تبلیغات طراحی شده است. 

آشنایی با تبلیغات گوگل دیسکاور (Google Discover)

بی شک همه ما تبلیغات شخصی سازی شده که هماهنگی بالایی با نیازمان داشته باشد، دوست داریم. اینطور وقت ها آدم احساس می کند طرف مقابل برای وقت و دغدغه اش اهمیت قائل شده است. باور کنید یا نه، در دوره و زمانه کنونی دیگر جایی برای تبلیغات توده ای (Mass Advertisement) نیست. بنابراین شما باید شخصی سازی را جدی بگیرید. 

از آنجایی که تبلیغات در گوگل دیسکاور تازگی زیادی برای کارآفرینان دارد، خیلی از افراد اصلا سراغش نمی رود. وضعیت در اینجا شبیه همان ماجرای مشهور فیل در تاریکی است و همه منتظرند تا این فیل اسرارآمیز از تاریکی بیرون بیاید. اگر شما هم تا حالا چند باری اسم گوگل دیسکاور به گوش تان خورده و دوست دارید از الگوی متفاوت تبلیغاتش استفاده کنید، دیگر لازم نیست منتظر بمانید. با ما همراه باشید تا یک بار برای همیشه پرونده گوگل دیسکاور را با هم ببندیم. 

تبلیغات در گوگل دیسکاور: یک مقدمه مفهومی

تبلیغات در گوگل دیسکاور

اول از همه اجازه دهید کمی درباره گوگل دیسکاور حرف بزنیم. اصلا این سرویس برای چه راه اندازی شده است؟ کوتاه ترین جواب برای این سوال ایجاد تنوع در مشاهده محتوا از سوی کاربران است. شما را نمی دانم، ولی من که گاهی اوقات اصلا حوصله یوتیوب یا هر پلتفرم مربوط به گوگل را ندارم؛ چراکه دائما محتوای تکراری از سوی الگوریتمش برای آدم نمایش داده می شود. در چنین شرایطی گوگل دیسکاور به کاربران اطمینان می دهد که همیشه محتوایی تازه و کمی متفاوت از سلیقه شان آماده دارد. به طوری که هر بار با مشاهده محتوای این سرویس آدم ذوق زده خواهد شد. 

با توجه به نکاتی که در بالا گفتیم، تبلیغات در گوگل دیسکاور در واقع به محتوای بصری شخصی سازی شده اشاره دارد که در اپ های یوتیوب، گوگل و جی میل نمایش داده می شود. این تبلیغات ساختاری کاملا شخصی سازی شده داشته و گاهی اوقات با هدف ارائه پیشنهاداتی متفاوت از سلیقه کاربران نمایش داده می شود. بنابراین گوگل در این بخش دو هدف متفاوت را در کنار هم جلو می برد. اول از همه دنبال شخصی سازی تبلیغات است. در بخش دوم هم به سراغ ایجاد کمی تنوع در مشاهده تبلیغات از سوی کاربران می رود. همه اینها به لطف الگوریتم مجهز به هوش مصنوعی گوگل امکان پذیر شده است. ماجرا تازه جالب شد، نه؟

اگر از بازاریاب های حرفه ای باشید، احتمالا خیلی زود صدای تان به آسمان بلند می شود که گوگل دیسکاوری خیلی شبیه تبلیغات نمایشی (Google Display Ads) است. این اعتراض بدون شک کاملا رواست؛ چراکه خیلی از کاربران هم در عمل هنگام کار با هر دو این ابزارها سردرگم می شوند. البته تفاوت های معناداری میان گوگل دیسکاور و تبلیغات نمایشی وجود دارد. مهمترین نکته که باید آویزه گوش تان کنید، طراحی اختصاصی گوگل دیسکاوری برای اپ های این غول دیجیتال است. در حالی که تبلیغات نمایشی حتی برای کاربران دسکتاپ هم در دسترس خواهد بود. 

ساخت تبلیغات گوگل دیسکاوری

ساخت تبلیغات گوگل دیسکاوری

گوگل همیشه دنبال ساده سازی رابط کاربری اش است. این امر جذابیت های زیادی برای کاربران تازه کار داشته و خیلی از بازاریاب ها را دوست صمیمی این برند کرده است. ماجرا درباره گوگل دیسکاوری هم به همین ترتیب است. به طوری که شما با کمی وقت گذرانی در این سرویس سیر تا پیاز ماجرا دست تان می آید. البته ما برای اینکه کارتان از این هم راحت تر شود، در این بخش راهنمایی درباره نحوه ایجاد تبلیغات در این سرویس برای تان آماده کرده ایم. 

گام اول: ایجاد کمپین در گوگل دیسکاور

ایجاد کمپین در گوگل دیسکاور

اول از همه شما باید وارد حساب گوگل تان شوید. این کار با ورود به حساب جی میل به طور خودکار انجام خواهد شد. خوشبختانه گوگل تمام سرویس های مختلفش را با هم همگام سازی کرده و دیگر لازم نیست برای استفاده از هر سرویس حساب جداگانه بسازید. بعد از اینکه وارد اکانت تان شدید، باید به بخش تبلیغات بروید. بعد از منوی موجود روی گزینه کمپین کلیک کنید. 

تا اینجای کار همه چیز مثل قبل دنبال می شود. با کلیک بر روی کمپین جدید (New Campaign) شما وارد منوی تازه ای می شوید که به شما امکان طراحی کمپین تان را می دهد. تفاوت اصلی درست از اینجا شروع خواهد شد؛ چراکه در این بخش باید روی گزینه دیسکاوری کمپین کلیک کنید. بعد هم گزینه ادامه (Continue) را بزنید تا وارد مرحله بعد شویم. 

در مرحله کنونی شما باید محدوده جغرافیایی و زبان کمپین تان را مشخص کنید. خب انتظار ندارید که گوگل کلی خرج روی دست تان گذاشته و محتوای تان را یک راست به تمام کاربران دنیا نشان دهد؟ معمولا هر کمپینی برای دامنه مشخصی از کاربران طراحی می شود. پس با شخصی سازی درست کمپین تان جلوی هزینه های اضافی و عصبانی کردن کاربران را بگیرید. 

یادتان باشد، گوگل اصلا میانه خوبی با برندهایی که دنبال آزار و اذیت کاربران هستند، ندارد. به همین خاطر اگر حواس تان نباشد، خیلی زود در فهرست سیاه گوگل قرار می گیرید. این اخطار جدی باید همیشه پس ذهن تان باشد تا کمپین تان را دقیق شخصی سازی کنید. 

گام دوم: آپلود جزییات

آپلود جزییات

گوگل دیسکاوری امکان طراحی دو فرمت تبلیغات را به بازاریاب ها می دهد. در حالت اول شما فقط یک تصویر واحد برای بارگذاری خواهید داشت. در فرمت دوم اما دست تان بازتر است. به طوری که می توانید چندین تصویر مختلف را کنار هم قرار دهید. یادتان باشد، تبلیغات در گوگل دیسکاور همیشه بصری هستند. پس اگر فکر کرده اید فقط با فرمت متن کارتان جلو می رود، سخت در اشتباهید. اگرچه شما فرصت کپشن نویسی نیز دارید. با این حال نباید کارتان را سخت یا غیرمنتظره جلو ببرید. 

در این بخش شما باید درباره جزییات کمپین تان تصمیم گیری کنید. این جزییات شامل موارد زیر است:

•    تیترها: شما باید تیتر اصلی تان را تا حداکثر 40 کاراکتر انتخاب کنید. البته خودِ گوگل توصیه می کند همیشه تیترتان را کوتاه تر از این حرف ها طراحی کنید؛ چراکه تیترهای بلند معمولا توجه زیادی جلب نمی کند. پس دور تیترهای بی نهایت بلند را خط بکشید. 

•    توضیحات: اگر از آن دسته بازاریاب هایی هستید که میانه بی نهایت خوبی با کپشن نویسی دارند، این بخش برای تان عالی خواهد بود. شما در این بخش باید توضیحات جانبی درباره تبلیغ تان را درج کنید. معمولا دعوت به عمل (CTA) در این بخش قرار می گیرد. یادتان باشد، این بخش هم باید تا جای ممکن کوتاه طراحی شود. پس حرف تان را الکی کش ندهید. 

•    نام برند: هیچ تبلیغی بدون نام برند اعتبار ندارد. به طوری که خودِ کسب و کارها نیز برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف دنبال استفاده از نام های معتبر هستند. این امر به شما فرصت خوبی برای تاثیرگذاری کلیدی بر روی مخاطب هدف داده و کارتان را به طور قابل ملاحظه ای ساده می کند. شما را نمی دانم، ولی من که هیچ وقت به تبلیغات بی نام و نشان روی خوش نشان نمی دهم. به علاوه، گوگل هم اصلا اجازه بارگذاری تبلیغات بی نام را نمی دهد. پس یادتان نرود نام برندتان را در این بخش درج کنید. 

•    تصویر اصلی: یادتان که نرفته، تبلیغات این بخش همگی بصری هستند. بنابراین باید تصویر درستی برای خودتان درج کنید. اینطوری شانسی هرچند کوچک برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان خواهید داشت. توصیه ما در این بخش استفاده از تصاویری تا حد امکان مینیمال است. به علاوه، شما همیشه باید از رنگ های اصلی در لوگوی برندتان برای طراحی تصاویر این بخش استفاده کنید. وگرنه کارتان با مشکل رو به رو خواهد شد. 

حالا که اطلاعات مربوط به جزییات کمپین را به خوبی درج کردید، تقریبا کارتان تمام شده است. حالا آماده اید که تبلیغ تان را در اپ های گوگل مشاهده کنید. البته هنوز یک مرحله دیگر مانده که برای محکم کاری توصیه می کنیم آن را هم مدنظر قرار دهید. اینطوری دیگر مو لای درز کارتان نخواهد رفت. 

گام سوم: مرور بخش یادگیری

وقتی کار شما تمام شد، گوگل فرصت دو هفته ای برای مرور پیشنهاد مالی و کیفیت تبلیغ تان می خواهد. در این زمان شما امکان ویرایش تبلیغ تان را ندارید. بنابراین بهترین گزینه مرور بخش یادگیری دیسکاوری است. اینطوری در تلاش های بعدی کیفیت کمپین تان حسابی بیشتر می شود. به علاوه، در این بخش نکاتی درباره اینکه چطور کمپین تان را در حین اجرا ویرایش کنید نیز یاد می گیرید. 

متاسفانه خیلی از بازاریاب ها بعد از اینکه کار کمپین شان تمام می شود، دیگر هیچ نگاهی به پشت سر نمی اندازند. انگار که همه چیز باید به طور خودکار جفت و جور شود. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، بد نیست کمی درباره دیدگاه تان تجدیدنظر کنید. خب کسی که در بازار برای شما فرش قرمز پهن نکرده است. بنابراین باید خودتان دست به کار شده و هر جایی لازم بود شرایط را به نفع خودتان تغییر دهید. اینطوری دست کم فرصتی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا می کنید. 

تبلیغات گوگل دیسکاور کجا نمایش داده می شود؟

اپ جی میل

اپ جی میل

اولین جایی که تبلیغات گوگل دیسکاور نمایش داده می شود، اپ جی میل است. احتمالا شما هم بارها و بارها ایمیل های تبلیغاتی در این اپ مشاهده کرده اید. نکته جالب اینکه در آپدیت های تازه دیسکاور این نمونه از تبلیغات گاها برای کاربران دسکتاپ نیز قابل مشاهده است. بنابراین اصلا بعید نیست در آپدیت های بعدی گوگل دیسکاور از حالت انحصاری برای کاربران موبایل خارج شود. آن وقت همه کاربران امکان مشاهده این مدل تبلیغات را خواهند داشت. 

شما برای مشاهده تبلیغات در این بخش کار چندان سختی ندارید. کافی است همین طور که در اپ جی میل هستید، کمی به جزییات دقت کنید. ایمیل های تبلیغاتی معمولا در بالای صفحه سنجاق شده و با لوگوی سبز رنگ مشخص می شوند. با کلیک بر روی هر کدام از آنها امکان مشاهده محتوای کامل تبلیغ برای تان فراهم می شود. پس تعارف را کنار گذاشته و یک بار هم که شده این ایمیل ها را باز کنید. اینطوری دست کم با محیطی که برای تبلیغات تان روی آن سرمایه گذاری کرده اید، بیشتر آشنا می شوید. 

اپ یوتیوب

اپ یوتیوب

یکی دیگر از محل هایی که تبلیغات گوگل دیسکاور در آن به نمایش درمی آید، اپ یوتیوب است. همه ما با تبلیغات یوتیوب در میانه ویدئوها آشنا هستیم. با این حال اینجا ماجرا کاملا فرق دارد؛ چراکه تبلیغات نه در میانه ویدئوها، بلکه در صفحه اصلی نمایش داده می شود. به علاوه، دیگر خبری از تبلیغات ویدئویی نیست. در عوض همه چیز در یک عکس و کپشن خلاصه می شود. 

نشانه اصلی تبلیغات دیسکاور در اپ یوتیوب لوگوی زرد رنگی است که در پایین هر تبلیغ درج می شود. این لوگو برای ایجاد تمایز میان تبلیغات عادی با تبلیغات شخصی سازی شده این سرویس طراحی شده است. پس هر وقت این لوگو را مشاهده کردید، خیال تان بابت تماشای تبلیغی کاملا شخصی سازی شده یا نوآورانه راحت باشد. 

اپ گوگل

اپ گوگل

اپ گوگل از آن دست ابزارهایی که خیلی وقت ها به داد آدم می رسد. قابلیت جست وجوی صوتی و تنظیمات شخصی سازی شده در گوشی های هوشمند همیشه برای کاربران جذاب به نظر می رسد. در این اپ شما امکان مشاهده تبلیغاتی شخصی سازی شده از سوی بازاریاب ها را دارید. نکته جالب اینکه این تبلیغات اغلب در قالبی بی نهایت جذاب نمایش داده می شود. به طوری که گاهی اوقات تشخیص اینکه آیا واقعا با تبلیغ رو به رو هستیم، برای آدم سخت می شود. 

نکته مهم درباره تبلیغات در اپ گوگل عدم راه اندازی آن برای کاربران در آلمان، استرالیا و فرانسه است. به علاوه، کاربرانی که در بخش تنظیمات تیک مربوط به مشاهده تبلیغات در اپ گوگل را غیرفعال کنند هم این تبلیغات را مشاهده نخواهند کرد. دلیل این امر تمایل بالای گوگل برای حفظ محیط آرام اپ اصلی اش است. بنابراین اگر فکر می کنید مشاهده تبلیغات در این بخش حسابی روی اعصاب تان می رود، کافی است به راحتی هرچه تمام تر آن را غیرفعال کنید. 

سخن پایانی

گوگل بزرگ ترین شریک تجاری کسب و کارها در زمینه تبلیغات

گوگل بزرگ ترین شریک تجاری کسب و کارها در زمینه تبلیغات محسوب می شود. فرقی ندارد شما دنبال بازاریابی یا تبلیغ در چه فضایی باشید، در هر صورت گوگل خدماتی برای تان در چنته دارد. هدف ما در این مقاله آشنایی شما با تبلیغات گوگل دیسکاور بود. شما الان آمادگی لازم برای شروع کارتان در این حوزه را دارید. یادتان نرود، تمام کارتان در نوآوری و شخصی سازی محتوا خلاصه می شود. پس همینطور الکی کمپین ها را با محتوایی تکراری یا کلیشه ای پر نکنید. کمی خلاقیت بیشتر حتی اگر به قیمت کمپین های کمتر تمام شود، ارزشش را خواهد داشت. 

از آنجایی که گوگل در ازای خدمات تبلیغاتی اش انتظار دریافت سود را دارد، بهتر است قبل از اینکه باعجله کارتان در این بخش را شروع کنید، کمی تمرین نمایید. قبول دارم این شیوه برخورد ما اصلا جذاب نیست اما بعدا جلوی ضررهای هنگفت تبلیغاتی تان را خواهد گرفت. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و شروع به تمرین کنید. هر وقت هم که فرصت داشتید، نظر همکاران تان درباره کمپین را جویا شوید. هرچه باشد استفاده از نظرات مختلف همیشه بهتر از یک نظر واحد است، مگر نه؟ 

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمک مناسبی به شما برای آشنایی با تبلیغات در گوگل دیسکاور کرده باشد. مثل همیشه اگر سوال یا نکته اضافی درباره این مقاله پس ذهن تان بود، ما را بی خبر نگذارید. همکاران من 24 ساعته آماده پاسخگویی و کمک به شما هستند. بنابراین تعارف را کنار گذاشته و مثل همیشه با ما در ارتباط باشید. 

منابع:

https://blog.hubspot.com

https://www.simplilearn.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6OskDDRO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه