تیک تاک با سرعتی خارق العاده توانسته تا خود را در بین محبوب ترین شبکه های اجتماعی قرار دهد. در حال حاضر نیز فعالیت در این بسترها، به عنوان یکی از بهترین اقدامات در زمینه بازاریابی محسوب می شود. آمارها در این زمینه حاکی از آن است که در مقایسه با شبکه هایی نظیر اینستاگرام، برندها هنوز استفاده تجاری چندانی از این شبکه فوق العاده نمی کنند. درواقع تصور برخی این است که تیک تاک صرفا برای سرگرمی بوده و ظرفیت اقدامات تبلیغاتی و بازاریابی را ندارد. بدون شک این تصور کاملا نادرست بوده و با رعایت چند نکته می توانید در این شبکه شانس فروش بالایی را داشته باشید.
1-آدرس فروشگاه را در بیو قرار دهید
این امر یک واقعیت است که شما در تیک تاک، فضایی برای فروش مستقیم را در اختیار ندارید، با این حال این موضوع به معنای فراموش کردن مقوله فروش نبوده و می توانید با قرار دادن لینک سایت خود، افراد را به سمت خرید سوق دهید. این امر برای سئو سایت نیز دارای اهمیت بالایی خواهد بود. تحت این شرایط تنها کافی است تا محتواهای جذابی را تولید نمایید تا افراد نسبت به محصولات شما کنجکاو شوند. در این راستا برای درک بهتر نحوه انجام این اقدام تنها کافی است تا نگاهی به صفحات فعال در این زمینه نظیر Sophie Liard داشه باشید که در زمینه فروش لباس فعال است.
مطلب مرتبط: مقایسه اینستاگرام و تیک تاک
2-از shopify استفاده کنید
این برند که عنوان بزرگترین درگاه خرید آنلاین را در اختیار دارد، اخیرا همکاری هایی را با تیک تاک امضا کرده است. درواقع شما می توانید حساب خود را مستقیما به آن متصل نمایید که بدون شک تجربه خرید امن تر و سریع تری را ایجاد خواهد کرد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در حال حاضر یکی از دغدغه های جدی افراد، انواع کلاهبرداری های اینترنتی است که چنین اقدامی می تواند تا حد زیاد، اطمینان خاطر را به همراه داشته باشد.
3-تبلیغات داشته باشید
از دیگر اقداماتی که لازم است تا به آن توجه داشته باشید این است که از قابلیت تبلیغاتی تیک تاک برای افزایش دنبال کنندگان و مشتریان خود استفاده نمایید. برای این منظور لازم است تا حساب تجاری را فعال نمایید. برای این بخش انواع روش ها تعیین شده که می توانید با توجه به نیاز خود، یک یا تمامی آنها را انتخاب نمایید. برای مثال یکی از این قابلیت ها، نمایش تبلیغ قبل از شروع ویدئو است.
4-با اینفلوئنسرها همکاری داشته باشید
آمارها در زمینه تولید محتوا حاکی از آن است که در حال حاضر ویدئوها در صدر علایق عموم افراد قرار دارد. در این رابطه نیز هرچه اصل اختصار بیشتر رعایت شده باشد، بدون شک تمایل برای مشاهده نیز افزایش پیدا خواهد کرد. درواقع دلیل موفقیت فوق العاده سریع شبکه اجتماعی چینی تیک تاک به این خاطر است که تمرکز خود را بر روی تولید ویدئوهای بسیار کوتاه قرار داده است. در این شبکه نیز درست به مانند سایر گزینه ها، اینفلوئنسرهایی وجود دارد که به صورت حرفه ای اقدام به تولید محتوا می کنند. این افراد در مرکز توجهات قرار دارند و همکاری با آنها به معنای شانس دیده شدن بسیار بالا خواهد بود. در این راستا بهتر است که به دنبال تبلیغات غیرمستقیم و در بطن اقدامات رایج اینفلوئنسرها باشید. این امر تاثیر به مراتب بیشتری را خواهد داشت. درواقع این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که هیچ فردی تمایل به مشاهده تبلیغ شما را ندارد. همچنین اکثریت کاربران این شبکه قشر جوان هستند. به همین خاطر لازم است تا به ویژگی های این نسل توجه داشته باشید.
مطلب مرتبط: طراحی کمپین بازاریابی در عصر تیک تاک
در نهایت با توجه به این امر که اکثر کاربران تیک تاک از اپلیکیشن آن استفاده می کنند، لازم است تا نسبت به مناسب بودن سایت برای گوشی های هوشمند، اطمینان داشته باشید. در غیر این صورت تجربه اولیه بسیار بدی شکل خواهد گرفت که تمامی تلاش های شما را نابود خواهد کرد. همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که تیک تاک هنوز در ابتدای کار خود قرار داشته و به همین خاطر فضای رشد به مراتب بیشتری در مقایسه با رقبای خود دارد. به همین خاطر اگر هرچه زودتر خود را در آن مطرح نمایید، بدون شک نتایج بسیار خوبی را خصوصا در درازمدت به دست می آورید.