سه شنبه, ۲۹ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Tue, 19 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
راهکارهایی برای ارتقای اعتماد به نفس کارآفرینان

کارآفرینی با چاشنی اعتماد به نفس

2 سال پیش ( 1401/5/20 )

وقتی کارآفرینان اعتماد به نفس کافی داشته باشند، حتی سخت ترین کارهای دنیا را هم در یک چشم به هم زدن انجام می دهند. مثلا جف بزوس را در نظر بگیرید؛ چه کسی فکر می کرد این میلیاردر مشهور روزی به سرش بزند که سفری کوتاه به فضا داشته باشد؟ شاید حتی اگر چند سال قبل از خود او هم چنین سوالی را می کردید، فقط یک خنده سرد تحویل تان می داد. هرچه باشد گشت و گذار در فضا کاری نیست که هر کسی جرأت انجامش را داشته باشد. آنچه در این میان به جف بزوس برای انجام این ماموریت غیرممکن کمک کرد، نه محاسبات اقتصادی صرف بلکه اعتماد به نفسی است که کارآفرینان موفقی مثل او همیشه و هر لحظه دارند.

دردسرهای پیش روی کارآفرینان همیشه از جنس سفر به فضا نیست. گاهی اوقات شما باید تصمیماتی را بگیرید که مرگ و زندگی برندتان به آن بستگی دارد. از آنجایی که در تراژدی دنیای کسب و کار فقط اسم برندگان در ذهن مشتریان باقی می ماند، اگر شما فقط یک بار هم شکست بخورید تا مدت ها همه به چشم بازنده به شما نگاه خواهند کرد. وضعیت شما در اینجا مثل سرمربی یک تیم بسکتبال است که باید اعتماد به نفس لازم برای تغییر تاکتیک تیمش درست وسط مسابقه را داشته باشد. وگرنه دست آخر نه تنها یک شکست سنگین می خورد، بلکه با موجی از اعتراضات طرفداران دو آتیشه تیمش هم رو به رو خواهد شد. 

کارآفرینی با چاشنی اعتماد به نفس

ما در این مقاله قصد داریم خیلی رُک و پوست کنده سراغ راهکارهای افزایش اعتماد به نفس در بین کارآفرینان برویم. اگر شما هم مدت هاست با غول کمبود اعتماد به نفس دست و پنجه نرم می کنید، دیگر زمان آن فرا رسیده تا به ترس تان غلبه کنید. ما در روزنامه فرصت امروز این افتخار را داریم تا شما را در این نبرد حماسی همراهی کنیم. البته قرار نیست با گرز و شمشیر به چنین نبردی بروید. در عوض ما مجموعه ای از توصیه ها و تکنیک های درجه یک را برای تان کنار گذاشته ایم تا مثل آب خوردن آمپر اعتماد به نفس تان را به سقف بچسبانید. پس منتظر چه هستید؟ آب دست تان است زمین بگذارید تا ماجراجویی مان به سمت مسیر قهرمانی را شروع کنیم.

مطلب مرتبط: تقویت اعتماد به نفس برای تبدیل شدن به یک رهبر تجاری

کارآفرینی + اعتماد به نفس: تکنیک هایی برای همه

کارآفرینی با چاشنی اعتماد به نفس

خیلی ها فکر می کنند اگر بازیگری مثل جیم کری یا تام هاردی بدون حتی یک تپق در مراسم اسکار اجرا دارند یعنی به طور طبیعی با اعتماد به نفس به دنیا آمده اند. اگر شما هم اعتماد به نفس را اینطوری تفسیر می کنید، باید بگوییم کاملا در اشتباهید. اعتماد به نفس بیشتر از اینکه یک استعداد ذاتی باشد، مهارتی است که همه می توانند در خودشان تقویت کنند؛ دقیقا مثل روپایی زدن که اول کار بی نهایت سخت است و با کمی تمرین تبدیل به سرگرمی جذاب می شود!

اگر از مخاطب هدف پر و پاقرص روزنامه فرصت امروز باشید، احتمالا انتظار دارید ما یک بخش کامل برای بررسی مزایای اعتماد به نفس در حوزه کارآفرینی طراحی کنیم. راستش را بخواهید مزایای اعتماد به نفس چه در زندگی شخصی و چه در ماراتن کارآفرینی آنقدر واضح است که فکر نمی کنم نیازی به توضیح اضافه داشته باشد. خب اگر کسی را سراغ دارید که فکر می کند اعتماد به نفس توانایی به درد نخوری است، ما را هم بی خبر نگذارید. 

ما در ادامه سعی می کنیم مثل یک مربی دلسوز صفر تا صد تقویت اعتماد به نفس در عرصه کارآفرینی را به شما یاد دهیم. در این بین هم اصلا خبری از اصطلاحات و عبارت های پیچیده نیست. پس قلم و خودکارتان را کنار بگذارید و فقط با حواسی جمع همراه ما باشید. 

تعیین اهداف واقع گرایانه: شروع منطقی کار

کارآفرینی با چاشنی اعتماد به نفس

همه ما تجربه کار با مدیرانی را داشته ایم که اهدافی بی نهایت ایده آل و فانتزی طراحی می کنند. تا اینجای کار مسئله فقط مربوط به بینش همان مدیر است، اما ماجرا از آنجایی پیچیده می شود که مدیر قصه ما برای تحقق این هدف دور و دراز طوری به کارمندان فشار می آورد که نگو و نپرس. شما را نمی دانم، ولی من که به محض مشاهده چنین مدیری با نهایت سرعت از در پشتی شرکت فرار می کنم. 

اگر شما هم جزو کارآفرینان بلندپرواز هستید، احتمالا بدگویی های ما درباره این سبک کسب و کار چندان به مذاق تان خوش نیامده است. اشتباه نکنید، ما نمی‎ خواهیم شما را نسبت به موفقیت در دنیای تجارت ناامید کنیم. بلکه منظور ما کنار گذاشتن عجله برای کسب نتایج حیرت انگیز در زمان کوتاه است. همیشه یادتان باشد امپراتوری بزرگ روم یک شبه به وجود نیامد و قرن ها طول کشید تا این حکومت باستانی به اوج شکوه و شهرت برسد. پس اگر شما هم دوست دارید در دنیای کارآفرینی یکه تازی کنید، باید کمی روی اهداف تان بیشتر فکر کنید. هرچه باشد اهداف بزرگ هم فشار بیشتری روی دوش شما می گذارد، هم به طور ناخودآگاه اعتماد به نفس شما را پایین می آورد، چراکه دستیابی به موفقیت در این شرایط خیلی سخت است و آدم هم وقتی موفقیت را بی نهایت دور ببیند، اعتماد به نفسش دود می شود و به هوا خواهد رفت.

مطلب مرتبط: راهکارهایی ساده برای ارتقای سطح اعتماد به نفس

درس این بخش مثل روز روشن است. اگر شما دوست دارید کارآفرینی بزرگ با دستاوردهای عظیم شوید، مسیر پیش روی تان کاملا باز است. با این حال نباید فکر کنید یک شبه راه صدساله را خواهید رفت. پس کمی در برنامه ریزی تان واقع گرایانه تر عمل کنید تا دستی دستی اعتماد به نفس تان را از بین نبرید؛ به همین سادگی!

استقبال از ریسک ها: شکست ها هم به شما درس می دهند

کارآفرینی با چاشنی اعتماد به نفس

یکی از بهترین راهکارها برای افزایش اعتماد به نفس ریسک کردن است. مهاجم فوتبالی را در نظر بگیرید که آرزوی همیشگی اش تبدیل شدن به یک قهرمان بی چون و چراست. اگر بازیکن قصه ما هیچ وقت پشت ضربات پنالتی حساس قرار نگیرد، بی شک مسیر مشهور شدنش شبیه یک راه کاملا ناهموار خواهد شد. قبول دارم ایستادن پشت پنالتی های حساس همیشه ریسک خراب کردن آن و هو شدن از طرف تماشاچی ها را دارد، اما تا کسی ریسک نکند خبری از موفقیت هم نخواهد بود. به علاوه، شما وقتی یکی دو بار اشتباه کنید، کم کم قلق کار دست تان می آید. 

وقتی شما به طور مداوم از ریسک ها فرار کنید، کم کم حتی کوچک ترین فعالیت ها در دنیای کسب و کار هم برای تان تبدیل به امری غیرممکن می شود. دقیقا مثل شناگری که اینقدر از آب ترسیده و وارد بخش عمیق استخر نشده که دیگر حتی جرأت فکر کردن به شنا کردن را هم ندارد. توصیه ما برای شما در این رابطه استقبال از ریسک های مختلف در دنیای کسب و کار است. البته شما قرار نیست یک شبه اعتبار برندتان را دود کنید و به هوا بفرستید، چراکه بین ریسک های مختلف و اقدامات دیوانه وار از زمین تا آسمان تفاوت است. با این حساب شما فقط باید ریسک هایی که دست کم 50 درصد احتمال موفقیت در آنها هست را مورد توجه قرار دهید. وگرنه می توانید با خیال راحت از کنار بقیه چالش ها و فرصت های دیوانه وار عبور کنید؛ به همین راحتی.

کنترل استرس: کاری که همه غیرممکن فرض می کنند!

کارآفرینی با چاشنی اعتماد به نفس

خواننده ای را در نظر بگیرید که بعد از سال ها کار به صورت آماتور بالاخره اولین آلبومش را منتشر کرده و حالا نوبت آن است در یک سالن بزرگ برای هزاران نفر اجرای زنده داشته باشد. شما را نمی دانم، ولی من که حتی با فکر کردن درباره سخنرانی برای هزاران نفر مو به تنم سیخ می شود، چه برسد به اینکه قرار باشد چند قطعه هنری هم اجرا کنم. بی شک در چنین موقعیت هایی آدم طوری استرس می گیرد که نگو و نپرس. حالا اگر کسی خیلی راحت به شما بگوید که استرس تان را کنترل کنید، چه واکنشی خواهید داشت؟

اینکه کسی یکهو سر و کله اش پیدا شود و از شما بخواهد استرس تان را کنترل کنید، دست کمی از یک شوخی بی مزه ندارد. خب اگر ماجرا به همین سادگی ها بود الان همه برای خودشان یک پا آنتونی رابینز بودند. ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم کنترل استرس توصیه کلیدی است، اما به شرط اینکه همراه با تکنیک هایی برای اجرای این فرآیند باشد. وگرنه هیچ ارزش و اعتباری ندارد.

مطلب مرتبط: افزایش اعتماد به نفس با 10 راهکار ساده

اجازه دهید قبل از اینکه فرمول طلایی مان برای کنترل استرس را به شما یاد دهیم، کمی درباره وضعیت فیزیکی و روانی انسان به هنگام مواجهه با استرس صحبت کنیم. اگر بخواهیم مفاهیم پزشکی و روانشناسی را بی خیال شویم، باید گفت هنگام مواجهه با استرس بدن آدم روی حالت آماده باش قرار می گیرد. در این حالت ضربان قلب به شدت افزایش پیدا کرده و فشار خون به طور چشمگیری بالا می رود. درست حدس زدید، این وضعیت دقیقا مشابه اوضاع ورزشکاران در زمین مسابقه است، اما قرار نیست برای شما به عنوان کارآفرین خبر خوبی باشد. دلیل این امر دشواری تصمیم گیری و به طور کلی فعالیت های فکری در شرایط آماده باش بدن است. به زبان خودمانی، شما وقتی استرس زیادی دارید، بی برو برگشت تصمیم های اشتباه خواهید گرفت. آن وقت باید ماه ها یا حتی سال ها دنبال فرصتی برای جبران اشتباهات تان باشید. 

فرمول طلایی ما برای کاهش استرس خیلی ساده تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. اگر شما به روش های پیچیده که اغلب تاثیر چندانی هم روی کاهش استرس ندارد عادت کرده اید، فرمول ما حسابی شوکه تان خواهد کرد. شما فقط کافی است از تکنیک تصویرسازی برای کنار آمدن با شرایط دشوار و کاهش سطح استرس استفاده کنید. حتما می پرسید تصویرسازی دیگر چه مفهومی است؟ خب اجازه دهید کمی بحث را برای تان بیشتر باز کنیم. 

دونده آماتوری را در نظر بگیرید که سال هاست به این امید که روزی در المپیک شرکت کند، شب و روز تمرین می کند. چنین ورزشکاری نه تنها هرچند شب یکبار خواب قهرمانی در المپیک را می بیند، بلکه احتمالا رویاهای دور و درازی برای این افتخار در سرش دارد. وقتی از تصویرسازی صحبت می کنیم، تقریبا یک چنین شرایطی مد نظرمان است. یعنی شما باید خودتان را در یک موقعیت آرمانی و دلخواه تصور کنید. باور کنید یا نه، ذهن انسان تفاوت زیادی میان رویا و واقعیت قائل نیست. پس شما با یک حقه کوچک می توانید کاری کنید که ذهن تان دستور توقف حالت آماده باش را بدهد. آن وقت دیگر لازم نیست نگران تصمیماتی که تحت استرس فراوان می گیرد، باشید.

همکاری با افراد حامی: کارآفرینی یک ورزش انفرادی نیست

کارآفرینی با چاشنی اعتماد به نفس

تا به حال چندتا کارآفرین بزرگ را دیده اید که کاملا یکه و تنها در بازار خودنمایی کرده باشند؟ قبول دارم کسانی مثل بیل گیتس یا مارک زاکربرگ به تنهایی حتی از برندشان هم مشهورتر هستند، اما این بدان معنا نیست که این قهرمانان در مسیرشان همیشه تنها بوده اند. ماجرا جالب شد، نه؟

کارآفرینی از بسیاری از جهات شبیه یک ورزش گروهی است. همانطور که یک تیم والیبال باید سرمربی خوبی داشته باشد و مجموعه ای از بازیکنان همه فن حریف هم در تیم خودنمایی کنند، در عرصه کارآفرینی هم شما نیاز به یک تیم دست اول دارید. فکر می کنم حالا دیگر متوجه شده باشید چرا خیلی از کارآفرینان که دوست دارند فقط خودشان کارها را جلو ببرند، هیچ وقت رنگ موفقیت را هم نمی بینند.

آدم هایی که در دور و اطراف شما کوه اعتماد به نفس هستند، همیشه در برابر مشکلات به تنهایی تصمیم نمی گیرند. گاهی اوقات شما نیاز دارید با بعضی از دوستان و همکاران تان مشورت کنید. به علاوه، اینکه آدم چندتا حامی درجه یک داشته باشد همیشه قوت قلب خاصی خواهد بود. بی شک در چنین شرایطی آدم ها می توانند بدون دغدغه و خیلی راحت تر تصمیم گیری کنند. پس منتظر چه هستید؟ دفعه بعد که قرار بود تصمیم های مهم برندتان را بگیرید، مطمئن شوید دور و برتان چندتا حامی درجه یک دارید. اینطوری دست کم تصمیمات تان را با کلی اما و اگر نخواهید گرفت.

مطلب مرتبط: چگونه حس اعتماد به نفس بالاتری را داشته باشیم

شناسایی توانایی ها: هر کس در حوزه تخصصی اش!

کارآفرینی با چاشنی اعتماد به نفس

لویس همیلتون یکی از رانندگان افسانه ای فرمول یک است که اتفاقا کلی جام معتبر در کلکسیون خانه اش دارد. بی شک رانندگان انگشت شماری هستند که توانایی رقابت با این غول فرمول یک را پیدا کرده اند. شاید فکر کنید کسی مثل همیلتون در هر حوزه ای می توانست بی نهایت موفق شود. قبول دارم این فرض خیلی جالب است، اما راستش را بخواهید چندان واقعی به نظر نمی رسد. یک فرض هوشمندانه در این میان ارزیابی کسانی مثل همیلتون به عنوان آدم های باهوشی است که خیلی خوب توانایی های خود را شناخته اند. خب وقتی همیلتون مطمئن است یک راننده درجه یک می شود، اصلا چرا باید وقتش را با کارهای دیگر تلف کند؟ 

ماجرای خیلی از کارآفرینانی که مدام از حوزه کاری شان ناله می کنند، دقیقا مثل وضعیت لویس همیلتون در حوزه هایی به غیر از رانندگی است. اگر شما کارتان را دوست ندارید، اصلا نباید به ادامه آن در بلندمدت فکر کنید. این کار نه تنها هیچ فایده ای برای شما ندارد، بلکه بیشتر شبیه یک عذاب بی پایان برای خودتان و صدالبته بقیه همکاران خواهد بود. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم کارآفرین بی استعداد در دنیا فقط و فقط یک افسانه است. اگر شما در کارتان موفق نیستید و همیشه اعتماد به نفس تان بی نهایت کم است، باید آستین ها را بالا بزنید و دنبال حوزه کاری مورد علاقه تان باشید. اگر شما چنین وضعیتی دارید، شانس تان بی نهایت خوب است. چرا که این روزها کلی تست روانشناسی و شناسایی حوزه های کاری مناسب در دنیا وجود دارد که می تواند به شما برای پیدا کردن حوزه کاری مورد علاقه‏ تان کمک کند. اینطوری شما با یک میانبر حرفه ای یک راست سر از حوزه کاری مورد علاقه‏ تان درخواهید آورد. خب مگر یک کارآفرین برای اینکه اعتماد به نفس بالایی داشته باشد و از کارش لذت ببرد، به غیر پیدا کردن حوزه مورد علاقه اش به چیز دیگری هم نیاز دارد؟

جذب استعدادهای مختلف: پوشش نقاط ضعف با فرمول استخدام

کارآفرینی با چاشنی اعتماد به نفس

هر برندی در مسیر توسعه دیر یا زود نیاز به استخدام نیروی کار پیدا می کند. شاید شما مثل موسس های گوگل کارتان را از یک گاراژ ساده شروع کنید، اما معادلات بازار همیشه مطابق میل کسب و کار جمع و جور شما پیش نخواهد رفت. بنابراین باید از همان روز اول برنامه ای دقیق برای استخدام نیروی کار در زمان های مورد نیاز داشته باشید. وگرنه برندهای بزرگ طوری شما را از میدان به در می کنند که انگار از اول هم در بازار وجود خارجی نداشته اید. 

اجازه دهید حالا که حرف از گوگل به میان آمد، از همین برند دوست داشتنی یک مثال بزنیم. موسس های این برند بزرگ آدم هایی کاربلد در حوزه IT و شبکه بودند. اگر قرار بود گوگل فقط یک استارت آپ کوچک باشد، احتمالا الان هنوز هم درگیر رقابت با یاهو و موتور جست وجوی مایکروسافت بود؛ بدون اینکه حتی خبری از سرویس های ریز و درشتش باشد!

مطلب مرتبط: راهکارهایی ساده برای افزایش اعتماد به نفس

نوآوری که گوگل به خرج داد، استخدام مداوم کارمندانی بود که اتفاقا استعداد و توانایی های متفاوتی در مقایسه با مدیران اصلی شرکت داشتند. مثلا از سال 2002 به بعد، گوگل به سمت همکاری با انواع و اقسام بازاریاب های حرفه ای رفت. نتیجه این کار چند سال بعد وقتی سیستم تبلیغاتی گوگل راه افتاد خودش را نشان داد. این روزها گوگل از بازاریاب و متخصص سئو گرفته تا کارشناس های طراحی خودروی هوشمند در تیمش دارد. دقیقا به همین خاطر هرجا صحبت از فناوری های جدید می شود، بالاخره یک اسمی از گوگل به وسط می آید. خب اگر یک استارت آپ با چنین استراتژی توانسته دنیا را فتح کند، چرا شما نتوانید. در این بین هم قول می دهیم اعتماد به نفس شما با داشتن استعدادهای مختلف در شرکت طوری بالا برود که یادآوری روزهای ترس تان از ماجراجویی در بازار باعث خنده تان شود.

یادتان باشد فرمول افزایش اعتماد به نفس در این بخش در گرو استخدام افرادی است که توانایی های متفاوتی در مقایسه با شما دارند. البته قرار نیست شما کسانی را استخدام کنید که هیچ ربطی به ماهیت برندتان ندارند، بلکه در عوض باید دنبال رفع مشکلات و نقطه ضعف‎های کلی برندتان با محاسبات دقیق باشید. این طوری همه چیز مطابق میل تان پیش رفته و اعتماد به نفس تان روز به روز بیشتر می شود. 

مدیتیشن: کلید آرامش و اعتماد به نفس

کارآفرینی با چاشنی اعتماد به نفس

مدیتیشن برای خیلی ها یک فعالیت بی معنا به نظر می رسد. اینکه شما در دنیای پرسرعت کنونی ساعتی را به آرامش و سکون اختصاص دهید شاید در اولین نگاه دیوانه وار به نظر برسد، اما وقتی آن را زیر ذره بین ببریم خیلی هم بی منطق نخواهد بود. اجازه دهید برای فهم بهتر این بخش از یک مثال درجه یک استفاده کنیم. همانطور که در مسابقات فرمول یک هرچند دور یک بار ماشین ها باید برای تعویض لاستیک و تعمیرات جزئی توقف کنند، شما هم برای اینکه کمی به موتور کارآفرینی تان استراحت دهید نیاز به توقف های گاه و بی گاه در طول روز دارید. هرچه باشد انسان هیچ شباهتی به ماشین ندارد و نمی تواند بی وقفه کار کند. 

مدیتیشن به شما کمک می کند تا در اوج استرس و عدم اعتماد به نفس کمی به خودتان زمان بدهید. چنین زمان استراحتی یک نوع فرصت طلایی برای بیرون کردن همه نگرانی ها از سرتان است. خب وقتی ذهن آدم راحت باشد، بی شک اعتماد به نفسش هم اگر نگوییم بیشتر می شود، دست کم به حالت عادی برمی گردد. ماجرا دیگر آنقدرها هم غیرمنطقی نیست، مگر نه؟

این روزها انواع و اقسام کلاس های مدیتیشن با سبک های مختلف در دنیا برگزار می شود. البته شما لازم نیست حتما در کلاس های اینچنینی شرکت کنید. در عوض کلی کانال یوتیوب و تجربه های شخصی در کنارتان است. بنابراین بدون اینکه خودتان را به زحمت بیندازید، کانال های مختلف را زیر و رو کرده و در نهایت همان موردی را که دوست دارید انتخاب کنید. البته شما قرار نیست یک بار برای همیشه یک مدل مدیتیشن را انتخاب کنید. در عوض هروقت یک سبک مشخص دل تان را زد، بدون تعارف سراغ تکنیک های دیگر بروید. این کار همیشه به شما کمک می کند تا از شر استرس خلاص شوید و اعتماد به نفس تان را بازیابی کنید. 

جشن گرفتن موفقیت ها: به خودتان جایزه بدهید!

کارآفرینی با چاشنی اعتماد به نفس

هر کارآفرینی در طول کارنامه اش فراز و فرودهای زیادی داشته است. گاهی اوقات شرایط آنطور که آدم دوست دارد پیش نمی رود. اصطلاحا این تجربه ها با برچسب «شکست» شناخته می شود. قبول دارم شکست ها خیلی اوضاع را پیچیده می کند، اما شما قرار نیست در بازار همیشه شکست بخورید. موفقیت ها هم دیر یا زود خودشان را نشان می دهند. پس تنها کاری که شما باید انجام دهید امیدواری برای موفقیت های بزرگ است. 

مطلب مرتبط: 5 روش علمی برای افزایش اعتماد به نفس در فضای کار

خیلی از کارآفرینان وقتی با هزار دردسر موفقیتی کسب می کنند، بدون حتی یک ثانیه درنگ سراغ کارهای دیگرشان می روند. چنین روندی دیر یا زود از شما یک ربات بی روح خواهد ساخت. از آنجایی که اعتماد به نفس اصلا برای ربات ها تعریف نشده، با ادامه این وضعیت حالت روحی- روانی شما به شدت مثل شیشه شکننده خواهد شد. مسئله به پیچ حساسش رسید، نه؟

راه حل ما برای عبور از پیچ خطرناک بالا، جشن گرفتن موفقیت های ریز و درشت است. شما قرار نیست همیشه با ایده های برندتان دنیا را تغییر دهید. همین که وضعیت برندتان در بازار یک پله بهتر شده به اندازه کافی برای جشن گرفتن مناسب خواهد بود. پس منتظر چه هستید؟ دفعه بعد که یک موفقیت کوچک یا بزرگ کسب کردید حتما جشنی خودمانی در برندتان ترتیب دهید. قول می دهیم این کار طوری اعتماد به نفس تان را زیاد می کند که یادتان می رود دوران فقدان آن را چطور سر کرده اید!

سخن پایانی

کارآفرینی با چاشنی اعتماد به نفس

کارآفرینی بدون عنصر اعتماد به نفس مثل پازلی است که تکه اصلی اش گم شده است. این طور وقت ها شاید شما بتوانید با سیلی صورت تان را سرخ نگه دارید، اما دیر یا زود دیگر دست و دل تان به کار نمی رود. ما در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله به شما برای پیروزی بر چالش عدم اعتماد به نفس کمک کند. مثل همیشه اگر سوال یا نکته ای درباره راهکارهای افزایش اعتماد به نفس داشتید، ما همیشه از راهنمایی شما خوشحال خواهیم شد. 

منابع:

https://www.entrepreneur.com

https://www.inc.com

https://www.bizcommunity.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MmgZ2xCW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه