خرید املاک برای بسیاری از مردم دنیا نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود. درست به همین خاطر وقتی پای خرید ملک وسط باشد، سختگیری های عجیب و غریبی دارند. کافی است خودتان را جای یک مشاور املاک بگذارید که پس از مدت ها مشاوره درباره یک ملک دست آخر با جواب منفی مشتری رو به رو می شود. شما را نمیدانم، ولی من که در این شرایط تا مرز جنون خواهم رفت. به همین خاطر ضروری است نه تنها در فرآیند مشاوره، بلکه بازاریابی از شیوه های درستی استفاده شود. اینطوری دیگر جوش خوردن معامله بی چون و چرا خواهد بود.
این روزها اگر از هر مشاور املاکی درباره روش بازاریابی اش سوال کنید، احتمالا شیوه ای مختص به خودش را رو می کند. این در حالی است که بسیاری از این شیوه های مَن درآوردی اصلا در بازار واقعی جواب نمی دهد. درست به همین خاطر ضروری است سراغ شیوه ای بروید که دست کم در عمل فرصتی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف برای تان به ارمغان بیاورد. این امر می تواند موجب اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب و همچنین بهبود وضعیت تان در بلندمدت شود.
شما در این مقاله با برخی از تکنیک های کلیدی برای بازاریابی آشنا خواهید شد. البته محور اصلی بحث ما بازاریابی در حوزه املاک است. پس اگر دوست دارید وارد این حوزه شوید یا سال هاست به عنوان مشاور املاک فعالیت می کنید، بد نیست چند دقیقه ای از وقت تان را به ما دهید. اینطوری نه تنها روند کاری تان متحول می شود، بلکه دیگر با شکست های سنگین هم رو به رو نخواهید شد. خب منتظر چه هستید؟ همین حالا آماده شوید تا ماجراجویی مان را شروع کنیم.
ما در این مقاله قصد داریم تکنیک هایی را به اتفاق شما مرور کنیم که به بهترین شکل ممکن کارتان را راه بیندازد. درست به همین خاطر هیچ فرقی میان میزان تجربه شما در بازار یا حتی شناخت تان از عرصه بازاریابی وجود ندارد. کافی است با ما همراه شوید تا ذهنیت تان در این رابطه تغییر کند.
مطلب مرتبط: هوش مصنوعی در دنیای املاک
شما در این مقاله با برخی از توصیه های تا حد امکان ساده اما تاثیرگذار آشنا خواهید شد. این امر به شما کمک خواهد کرد تا بدل به مشاوری بهتر در حوزه املاک شوید. خب این شما و این هم تکنیک های بازاریابی در حوزه املاک.
طراحی سایت: شروع تعامل دیجیتال
این روزها بسیاری از مردم دنیا از طریق ابزارهای دیجیتال با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. کار به جایی رسید که گاهی اوقات تعاملات دیجیتال مردم از ارتباطات واقعی نیز بیشتر می شود. درست به همین خاطر اگر شما به عنوان یک بازاریاب در فضای دیجیتال حضور موثری ندشته باشید، کلاه تان پس معرکه خواهد بود.
تمام کاری که شما در این بخش باید انجام دهید، معرفی املاک به طور دیجیتال است. مثلا از یک خانه تصاویر و ویدئوهای مختلف تهیه کرده و در سایت تان بارگذاری کنید. این امر می تواند فرآیند بازدید از املاک را نیز بی نهایت ساده تر سازد. خب به طور سنتی مردم برای خرید یک خانه یا هر نوع ملک دیگری بارها و بارها از حوزه های مختلف بازدید می کنند. این در حالی است که سایت شما می تواند این اتلاف وقت را به شدت کاهش دهد. به طوری که دیگر نیازی به مراجعه به دهها ملک مختلف نباشد. در عوض مشتریان املاک را روی سایت شما مرور کرده و در نهایت دست به انتخاب بهترین گزینه بزنند. ماجرا جالب شد، نه؟
گاهی اوقات کارها نباید به شیوه ای بی نهایت سخت جلو برود. بد نیست گاهی اوقات کارتان را به شدت ساده تر دنبال کرده و سراغ میانبرها بروید. خب طراحی سایت در این میان یکی از آن میانبرهای هیجان انگیز محسوب می شود که همیشه باید نیم نگاهی به آن داشته باشید.
سرمایه گذاری بر روی ایمیل مارکتینگ: راهکاری قدیمی اما موثر
ایمیل مارکتینگ بیش از سه دهه در کنار بازاریاب ها بوده و هنوز هم قصد بی خیال شدن ندارد. درست به همین دلیل ما در روزنامه فرصت امروز یکی از طرفدارهای پر و پاقرص این الگو هستیم؛ چراکه از یکسو هزینه بسیار کمی برای شما به همراه می آورد و از سوی دیگر دستتان برای اثرگذاری بر روی مخاطب را باز خواهد گذاشت.
بی شک همه بازاریاب ها در طول تاریخ به دنبال الگویی کم هزینه و اثرگذاری برای تولید محتوا بوده اند. خب در این صورت ایمیل مارکتینگ شاید در زمینه تولید محتوا به شما کمکی نکند، اما بحث توزیع محتوا را یک تنه جمع خواهد کرد. کارویژه شما در این میان استفاده از ایمیل مارکتینگ برای معرفی حوزه کاری و همچنین انواع املاکی است که در اختیار دارید. اینطوری فرصت پیدا کردن مشتریان تازه را به دست می آورید. این امر می تواند برای شما جذابیت بسیار زیادی به همراه داشته و همچنین مشتریان را نیز به سوی آژانس تان سوق دهد.
یادتان باشد، ما در روزنامه فرصت امروز همیشه به دنبال استفاده از بهترین گزینه های ممکن هستیم. بنابراین شاید بد نباشد شما هم نیم نگاهی به ایمیل مارکتینگ بیندازید. اشتباه نکنید، قرار نیست با کلی زرق و برق سراغ مخاطب بروید. در عوض می توانید کارتان را در نهایت سادگی پیش برده و فقط وظیفه اطلاع رسانی را دنبال کنید. این امر یکی از ویژگی های اساسی ایمیل مارکتینگ محسوب می شود. پس الکی جزییات را زیاد نکرده و هزینه بالایی روی دست کسب و کارتان نگذارید؛ چراکه در نهایت اوضاع تان را حسابی به هم خواهد ریخت.
مطلب مرتبط: 8 ایده خلاقانه بازاریابی املاک
همکاری با کسب و کارهای محلی: ضرورتی اجتناب ناپذیر
همکاری با دیگر کسب و کارها در دنیای امروز دیگر یک گزینه دلخواهانه نیست. شما باید حواس تان را حسابی جمع کنید تا یک وقت کلاه سرتان نرود. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم همکاری با کسب و کارهای محلی می تواند به توسعه فروش شما به عنوان کارشناس املاک کمک کند. بی شک فعالیت در این حوزه سختی های خاص خودش را دارد. با این حال شما هرگز نباشد تسلیم شوید؛ چراکه اولین اشتباه، احتمالا آخرین اشتباه تان خواهد بود. پس بهتر است با دقت نسبت به انتخاب همکاران تان اقدام کنید.
آیا تا حالا پیش خودتان فکر کرده اید یک همکاری خوب چه ویژگی هایی دارد؟ بی شک ما در این مقاله قصد نداریم دوباره کاری کنیم؛ چراکه قبلا درباره ویژگی های یک همکاری خوب حسابی با شما گپ زده ایم. نکته کلیدی در این میان تلاش برای همکاری با برندهایی است که اندک شباهت یا درکی از هویت برندتان داشته باشند. چنین همکاری هایی به طور معمولا بادوام تر خواهد بود.
بنابراین اگر شما به دنبال بازاریابی بهتر برای فروش املاک هستید، بد نیست به فکر همکاری با کسب و کارهای محلی باشید. مثلا تخفیف ویژه ای برای کسانی که به تازگی قصد راه اندازی یک فروشگاه را دارند، قرار دهید. به علاوه، شما می توانید همیشه از ارتباطات تان با آژانس های ملک محلی نیز سود ببرید. این طوری دامنه ارتباط تان در طول زمان افزایش چشمگیری پیدا کرده و کارتان برای اثرگذاری بر روی مخاطب بی نهایت ساده خواهد شد.
استفاده از واقعیت مجازی: پیش به سوی نسل آینده فروش
واقعیت مجازی از آن دست فناوری هایی است که در یک دهه ابتدایی رونمایی از آن خیلی مورد توجه قرار نگرفت. در عوض امروزه با توسعه فناوری هایی مثل هوش مصنوعی حسابی سر و صدا به پا کرده است. به طوری که خیلی از برندها برای نمایش نحوه عملکرد یا حتی ظاهر محصول شان از این فناوری سود می برند.
ماجرا از این قرار است که شما با استفاده از واقعیت مجازی امکان نمایش سه بعدی محصولات یا حتی موقعیت مورد نظرتان به مخاطب را دارید. نکته کلیدی در این میان شباهت این شبیه سازی به زندگی واقعی است. به همین خاطر اگر شما قصد فروش یک خانه را دارید، می توانید به فناوری مورد نظر تجربه حضور در خانه و بازدید از آن را به مخاطب دهید. اینطوری دیگر نیازی به بازدیدهای مکرر و اتلاف وقت هم نخواهد بود. ماجرا جالب شد، نه؟
شاید پیش خودتان فکر کنید بازدید سنتی از املاک حس و حال دیگری دارد. خب این نکته ای است که بسیاری از همکاران شما نیز بدان توجه کرده اند. با این حال سلیقه مشتریان کاملا متفاوت است. آنها دوست ندارند کلی از وقت شان را پای پیدا کردن بهترین خانه یا ملک ممکن هدر دهند. بنابراین شما باید ساز و کاری فراهم کنید تا مشتریان به سادگی هرچه تمام تر فرصت بازدید از خانه ها را داشته باشند. بی شک در این میان استفاده از فناوری هایی مثل واقعیت مجازی ایده چندان بدی نخواهد بود.
نسل آینده فروش در دنیای کسب و کار در پیوند نزدیک با فناوری واقعیت افزوده قرار دارد. با این حساب اگر دیر بجنبید، شاید هیچ شانسی برای رقابت با دیگر برندها نداشته باشید. خب مشتریان که تا ابد منتظر شما نخواهند ماند!
مطلب مرتبط: ایده های بازاریابی در حوزه مشاوره املاک
برگزاری و شرکت در سمینارها: توسعه برند شخصی
خیلی وقت ها برند شخصی افراد کمک قابل ملاحظه ای به افزایش فروش یک کسب و کار می کند. به طوری که مشتریان اصلا به خاطر اعتمادی که به برند شخصی یک نفر دارند، از برند اصلی خرید می کنند. این مسئله درباره کسانی مثل ایلان ماسک یا حتی استیو جابز مصداق دارد. بنابراین شما هم می توانید از همین دست فرمان برای موفقیت بیشتر سود ببرید. نکته کلیدی در این میان تلاش برای توسعه برند شخصی تان با استفاده از فرصت های مناسب است. این امر به شما کمک خواهد کرد تا فرآیند اثرگذاری بهتری بر روی مشتریان را تجربه کنید.
باور کنید یا نه، اعتمادسازی در میان مشتریان اصلا کار ساده ای نیست. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز این نکته را بی نهایت جدی می گیریم. پس اگر دوست دارید اثرگذاری خوبی بر روی مخاطب تان داشته باشید، بد نیست کاملا جدی مسئله مربوط به توسعه برند شخصی را در دستور کار قرار دهید.
سوال کلیدی در این میان شیوه توسعه برند شخصی است. خب این اتفاق که همین طور بی مقدمه روی نمی دهد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم کارویژه اصلی شما در این میان تلاش برای برگزاری یا دست کم شرکت در سمینارهای مرتبط با حوزه کاری تان است. این امر به شما اعتبار بی نهایت خوبی به عنوان یک مشاور املاک می دهد.
بی شک مشتریان برای خریدهای بی نهایت کوچک هم سراغ برندهای مورد اعتمادشان می روند. این امر یعنی شما برای فروش یک ملک باید حسابی مورد اعتماد مخاطب تان باشید. یکی از کانال های مناسب برای اعتمادسازی استفاده از فرصت سمینارهای معتبر است. این سمینارها به طور معمول در هر حوزه ای از سوی برخی موسسات معتبر راه اندازی و مدیریت می شود. با این حساب شرکت در چنین سمینارهایی اعتبار شما به عنوان مشاور املاک را حسابی افزایش خواهد داد. اینطوری می توانید بدون دردسر خاصی اعتماد مخاطب را جلب کرده و در مسیر بهبود فضای کسب و کار قدم بردارید.
طراحی ویدئوی معرفی شهر: آشنایی با فضای املاک
کسی که قصد خرید یک ملک را دارد، معمولا نسبت به فضای اطراف آن نیز حساسیت زیادی به خرج می دهد. نکته کلیدی در این میان تلاش شما برای معرفی فضای اطراف یا محله موردنظر است. اینطوری خریدار قصه ما کاملا مطمئن می شود که دست به انتخاب درستی زده است. اصلا در صورت نیاز می توانید گزینه های دیگری برای خرید را به افراد موردنظر معرفی کنید. این طوری کارتان بی نهایت ساده تر شده و دیگر نیازی نیست که نگران از دست رفتن مشتریان تان باشید.
نکته جالبی که در این میان وجود دارد، علاقه مشتریان برای دریافت راهنمایی های جزئی از سوی مشاوران املاک است. این امر به آنها حس توجه و مهم بودن خواهد داد. پس چرا دست روی دست گذاشته اید؟ همین حالا فرصت را غنیمت شمرده و به مشتریان تان چنین حس خوبی را بدهید. قول می دهم بعد از مدت زمانی کوتاه کارتان حسابی می گیرد و دیگر نیاز نیست نگران وضعیت تان در بازار باشید.
خیلی وقت ها کارآفرینان از ایده های ساده به راحتی عبور می کنند. همین امر موجب از دست رفتن کلی از مشتریان می شود. اگر دوست دارید اوضاع تان در بازار را کمی هم که شده بهبود بخشید، بد نیست به فکر استفاده از چنین فرصت هایی باشید. اینطوری نه تنها اعتماد بیشتری جلب می کنید، بلکه میزان فروش تان هم سر به فلک خواهد کشید.
سخن پایانی
بازاریابی در حوزه املاک شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد. خیلی از کارآفرینان فعال در این حوزه هنوز هم به طور سنتی کارشان را دنبال می کنند. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز سراغ بررسی برخی از نکات کلیدی در این رابطه رفتیم. این امر به شما کمک خواهد کرد تا فرآیند اثرگذاری بر روی مخاطب را به شیوه ای مناسب توسعه دهید. به علاوه در کنار همه این نکات میزان فروش تان را هم سر و سامان خواهد داد.
مطلب مرتبط: مدیریت سئو در کسب و کار املاک و مستغلات
من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با تکنیک های بازاریابی در صنعت مشاوره املاک کرده باشد. یادتان نرود، استفاده از تمام توصیه های مورد بحث در کنار هم تضمین مطمئن تری برای موفقیت شما خواهد بود. در نهایت نیز اگر سوالی درباره مباحث مقاله داشتید، کارشناس های ما همیشه آماده پاسخگویی و کمک به شما هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید.
منابع: