امروز جهان به سمتی در حال حرکت است که بدون خلاقیت، در هیچ کسب و کاری موفق نخواهید بود. درواقع رقابت به حدی رسیده است که با شیوه های مرسوم، نمی توان نتایج بی نظیری را در اختیار داشت. اگرچه ممکن است تصور کنید همه فرصت های بازار برای برندهایی بوده است که سال ها قبل فعالیت خود را شروع کرده اند، با این حال با نگاهی واقع بینانه می توانید تعداد بی شماری برند را پیدا کنید که در همان سال اول فعالیت خود موفق شده اند تا بازار را کاملا تغییر دهند و وارد رقابت جدی با ابربرندها شوند. در این رابطه توصیه های همگانی، کاربرد لازم را ندارد. برای مثال تکنیک های موفقیت در صنعت بازی و سرگرمی، با حوزه مواد غذایی بدون شک متفاوت است. در این راستا هشت ایده خلاقانه ای را بررسی خواهیم کرد که می تواند در زمینه کسب و کار فروش املاک، کاربردهای بی نظیری را داشته باشد.
1-وب سایت پرکاربرد داشته باشید
بدون شک داشتن وب سایت، یک ایده خلاقانه محسوب نمی شود و اکثر کسب و کارها در این زمینه فعالیت دارند، با این حال با نگاهی به آمارها متوجه خواهید شد که تعداد زیادی از این موارد، نتیجه لازم را به همراه ندارند. در این زمینه ممکن است تصور کنید که فروش آنلاین ملک، یک ایده شکست خورده محسوب می شود. با این حال جالب است بدانید که بیش از 50 درصد افراد، خانه مورد علاقه خود را از جست و جو در بستر اینترنت پیدا می کنند. تحت این شرایط نیاز است که شما از روش های سنتی فاصله گرفته و به دنبال سایتی باشید که امکلانات زیادی را در اختیار افراد قرار می دهد. درواقع تنها قرار دادن عکس و اطلاعات، ابدا کافی نبوده و شما باید موارد دیگری نظیر تور مجازی، کلیپ، عکس سه بعدی، نمایش کامل منطقه و... را مورد نظر داشته باشید. همچنین استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، از دیگر موارد مهم محسوب می شود. همچنین سایت شما باید از هوش مصنوعی برخوردار باشد تا افراد براساس نیاز خود بتوانند موارد مناسب را پیدا کنند. در این زمینه شما حتما به یک تیم توانا برای تولید محتوا نیاز خواهید داشت. همچنین می توانید محتواهایی را به صورت متن، ویدئو و حتی صوت ایجاد کنید که جنبه آموزشی داشته و باعث می شود تا در کنار نمایش توانایی های شما، احساس اطمینان و حس نیاز به خرید، تشدید شود. سرعت بارگذاری و استفاده از تکنیک های جدید سئو، از دیگر مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای را داشته باشید. بررسی 10 سایت برتر در حوزه املاک، کمک خواهد کرد تا ایده های بسیار خوبی را به دست آورید.
مطلب مرتبط: ایده های بازاریابی در حوزه مشاوره املاک
2-از بانک اطلاعاتی خود استفاده نمایید
واقعیت این است که بسیاری از افراد برای خود بانک اطلاعاتی را ایجاد می کنند ولی استفاده لازم را از آن ندارند. درواقع ممکن است فردی که یک ماه قبل از شما درباره خانه سوال کرده است، هم اکنون در شرایط خرید قرار گرفته باشد. به همین خاطر لازم است تا به صورت مداوم از اطلاعات خود استفاده کرده و پیگیر افراد باشید. در این زمینه شما باید مخاطبان و مشتریان خود را در گروه های مختلف قرار داده و برای هر یک از آنها برنامه ریزی جداگانه داشته باشید. همچنین حتما از مشتریان در هنگام تحویل خانه، عکس گرفته و آن را در سایت خود قرار دهید و این امر باعث می شود تا اطمینان نسبت به شما به مراتب بیشتر شود. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگرچه نمی توان انتظار داشت که تمامی مراحل خرید به صورت آنلاین انجام شود. با این حال فراموش نکنید که شما می توانید برند خود را در بستر اینترنت معرفی کرده و در نقش یک راهنمای ملک، ظاهر شوید که در نهایت شانس فروش برای شما به مراتب بیشتر خواهد شد. در این رابطه برند Terompeter یکی از بهترین ها محسوب می شود. به عنوان توصیه آخر، فراموش نکنید که کیفیت کار شما بسیار مهم است. درواقع در موارد متعددی مشاهده می شود که افراد تصاویر بی کیفیتی را در سایت خود قرار می دهند. این اقدام شما بدون شک جذابیت لازم برای مخاطبان را به همراه ندارد. به همین خاطر برای این بخش لازم است تا زمان کافی گذاشته و از دوربین های مناسب استفاده کنید. همچنین لازم است تا فضای خانه تا حد امکان مرتب باشد تا افراد حس بهتری را پیدا کنند. در زمینه ایجاد بانک اطلاعاتی، فراموش نکنید که شما تنها به مشتری محدود نبوده و می توانید برای هر خانه، بانک اطلاعاتی جامعی را داشته باشید. درواقع تنها به موارد رایجی نظیر متراژ و سال ساخت محدود نشوید. شما می توانید مصالح به کار رفته، نام معمار، بررسی وضعیت منطقه از نظر پارامترهایی نظیر شلوغی را بررسی نمایید.
3-از حضور در تمامی شبکه های اجتماعی غافل نشوید
این امر که بتوانید در تمامی شبکه های محبوب، حضوری فعال را داشته باشید امری بسیار مهم بوده و فراموش نکنید که شبکه های اجتماعی، بستری رایگان با مخاطبان میلیونی محسوب می شوند. تحت این شرایط لازم است تا به تمامی آنها توجه داشته باشید. در این رابطه بهترین آمارها برای فروش املاک، متعلق به شبکه لینکدین است. به همین خاطر ابدا نباید تصور کنید که تنها فعالیت در سه شبکه اصلی فیس بوک، یوتیوب و اینستاگرام کافی خواهد بود. در شبکه های اجتماعی شیوه فعالیت شما باید به این نحو باشد که 80 درصد محتواها شامل موارد آموزشی و 20 درصد شامل اقداماتی نظیر تبلیغ باشد. درواقع خارج از این الگو، شما نتیجه ای را به دست نخواهید آورد.
4-بر روی تبلیغات سرمایه گذاری کنید
از دیگر مواردی که باید انجام دهید این است که در گوکل، سایت های مختلف و شبکه های اجتماعی تبلیغات داشته باشید. این اقدام اگرچه در ظاهر پرهزینه محسوب می شود، با این حال با بررسی مجدد هزینه ها و کنار گذاشتن شیوه های کم کاربرد، بدون شک بودجه لازم را به دست خواهید آورد. در کنار این مسئله نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شیوه تبلیغات در هر بستر، متفاوت است. درواقع یک اینفلوئنسر می تواند ویدئویی از دفتر اصلی شما تهیه کند و این امر در حالی است که برای تبلیغ در یک سایت، نمایش یک خانه با قیمت آن، بهترین اقدام باشد. در تبلیغات بهتر است که به دنبال راهی باشید که افراد به سایت اصلی سوق داده شوند. این امر برای ترافیک سایت شما، بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.
مطلب مرتبط: آینده صنعت املاک در دوران کرونا
5-از امکانات گوگل استفاده کنید
درواقع گوگل همواره به کسب و کارها توجه ویژه ای دارد و در این رابطه امکانات فوق العاده ای را هم ایجاد کرده است. در این زمینه یکی از این موارد، پروفایل تجاری محسوب می شود که باعث خواهد شد تا در فضاهایی نظیر گوگل مپ، نمایش داده شوید. نکته مهم این است که ابزارهای گوگل به قدری محیط کاربری ساده ای دارند که هر فردی می تواند از آنها استفاده کند. با این حال با توجه به این امر که گوگل محبوب ترین موتور جست و جوگر محسوب می شود، استفاده از آن کاملا ضروری خواهد بود.
6-از محتواسازی غافل نشوید
تقریبا تمامی کسب و کارها در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند. با این حال تنها درصد کمی از آنها نتایج لازم را به دست می آورند. دلیل این امر نیز به خاطر عدم توجه به اصول جدید است. درواقع شیوه محتواسازی و کیفیت آن، دو اصل برای موفقیت شما خواهد بود. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در حال حاضر، ویدئوهای کوتاه، محبوب ترین نوع محتوا محسوب می شود. به همین خاطر تمرکز اصلی شما باید به این بخش باشد. همچنین پادکست، بالاترین سرعت رشد را دارد. تولید محتواهای شما نیز باید شامل موضوعات جذاب و آموزشی باشد تا نتیجه لازم را به دست آورید. برای مثال مواردی نظیر 10 اصلی که در خرید خانه باید مورد توجه قرار دهید، یکی از نمونه موارد آموزشی محسوب می شود، با این حال شما می توانید داستان ساخت املاک مشهور تاریخ را بررسی کرده و خانه سلبریتی ها را معرفی کنید. این دسته از اقدامات در دسته موارد جذاب طبقه بندی می شود. در آخر فراموش نکنید که اگر یک تیم حرفه ای در زمینه تولید محتوا در اختیار نداشته باشید، بدون شک در حال از دست دادن فرصت های بازار هستید.
7-از ایمیل مارکتینگ استفاده مناسب داشته باشید
از دیگر مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر فردی، حداقل یک ایمیل را دارد. به همین خاطر این بستر نیز کاملا مناسب محسوب می شود. با این حال ایمیل ها نباید بیش از یک دقیقه از افراد زمان بگیرد. به همین خاطر تنها کافی است که تیترهای جذابی داشته باشد و اصل ماجرا را به سایت اصلی خود ارجاع دهید. درواقع ایمیل یک پلی برای ایجاد کنجکاوی در مخاطب محسوب می شود. در این رابطه بهتر است که نظرسنجی داشته باشید تا سلیقه مخاطب را پیدا کرده و موارد مناسب هر یک از آنها را ارسال کنید. به صورت کلی شما اگر لیست چند هزارتایی از ایمیل مخاطبان خود را نداشته باشید، بدون شک در بازار حال حاضر حرفی برای گفتن نخواهید داشت.
8-از مشتریان حال حاضر خود نهایت استفاده را داشته باشید
رضایت مشتریان قبلی یکی از مهمترین مواردی محسوب می شود که در تصمیم افراد، نقش بسزایی را خواهد داشت. در این بخش نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که یک مشتری می تواند زمینه ساز آمدن حداقل 20 نفر دیگر شود. درواقع تنها کافی است که رضایت آنها را جلب کرده باشید. همچنین می توانید از این افراد که سابقه همکاری با شما را دارند به عنوان واسطه استفاده کرده و با اختصاص درصدی از فروش، آنها را به تبلیغ و معرفی شما به سایرین، ترغیب نمایید.
مطلب مرتبط: مدیریت سئو در کسب و کار املاک و مستغلات
در آخر فراموش نکنید که تمامی اقدامات معرفی شده برای بقا و رشد برندهای فعال در حوزه املاک، کاملا ضروری است. درواقع تفاوتی ندارد که صاحب یک برند بزرگ و یا کوچک هستید. تمامی این موارد کاملا برای شما کاربردی خواهد بود.