روز مادر یکی از مناسبت های مهم برای بسیاری از مردم در سراسر دنیا محسوب می شود. در بسیاری از فرهنگ ها این روز دارای تاریخ متفاوتی است. با این حال در تقویم جهانی ماه مه (May) در پیوند با این روز قرار دارد. صرف نظر از برنامه ریزی مردم برای این روز مهم، بسیاری از برندها نیز به طور قابل توجهی در این راستا برنامه ریزی کرده و اقدام به طراحی کمپین برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان می کنند. با این حساب امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده و در یک مناسبت مهم که به طور سنتی در محدوده فعالیت برندها نیست، شانس تاثیرگذاری بالایی فراهم می شود.
امروزه بسیاری از برندها به روز مادر توجه لازم را نشان نمی دهند. این امر اغلب اوقات در حد یک تبریک ساده برای مشتریان باقی می ماند. درست به همین دلیل محبوبیت برخی از برندها در چنین بازه های زمانی به شدت کاهش پیدا می کند. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان در چنین روز مهمی هستید، باید از قبل برنامه ای دقیق با ایده هایی حرفه ای داشته باشید.
بدون تردید برنامه ریزی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه امر ساده ای نیست. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان از هر فرصتی سود می برند. در این میان روز مادر نیز می تواند فرصت بسیار خوبی باشد. در ادامه برخی از بهترین ایده های بازاریابی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را مرور کرده و به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این روز مهم کمک خواهیم کرد.
مطلب مرتبط: فروش بهتر در مناسبت های مهم با 6 راهکار کاربردی
توجه به دامنه شمول افراد
بسیاری از برندها در کمپین های بازاریابی شان همیشه دامنه محدودی از مردم را مد نظر دارند. یک برند لوازم آرایشی در ایرلند را در نظر بگیرید. این برند به طور معمول فقط برای شهروندان این کشور بازاریابی خواهد کرد. درست به همین خاطر اگر محدودیت مخاطب هدف داشته باشد و به فکر مشتریان بازارهای آسیای شرقی نباشد، مشکل زیادی پیش روی آن قرار نمی گیرد. با این حال درباره روز مادر شما باید دامنه شمول افراد را به شدت گسترس دهید. شاید مشتریان شما از فرهنگ ها و کشورهای بسیار متفاوتی باشند. با این حال برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه راهکارهای حرفه ای را رعایت کنید. وقتی کمپین های شما شمولیت لازم را داشته باشد، شما به ساده ترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را پیدا کرده و موقعیت تان در بازار به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی می شود.
یادتان باشد مناسبتی مثل روز مادر برای تمام مردم دنیا مهم است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و موقعیت شما در بازار را نیز بهبود می بخشد. بنابراین باید از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرید. گام اول در این میان فکر کردن به تمام مادرهای دنیا در کمپین تان است. پس اصلا خودتان را به تعریف یک فرهنگ یا موقعیت جغرافیایی خاص محدود نکنید. این امر می تواند شرایط شما را به شدت تغییر داده و حتی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز بدل به امری دشوار سازد.
حمایت از سازمان های غیرانتفاعی
بسیاری از سازمان های غیرانتفاعی در مناسبت های مهم مثل روز مادر مراسم های متنوعی برگزار می کنند. این امر می تواند یک دورهمی ساده یا حتی کمک مالی به افراد نیازمند را شامل شود. در هر صورت برند شما باید حضور مناسبی در چنین فعالیت های انسان دوستانه ای داشته باشد. شما با چنین کاری به ساده ترین شکل ممکن امکان نشان دادن اهمیت این روز مهم برای برندتان را دارید.
بسیاری از مشتریان به برندهایی که مناسبت های مهم را به خوبی جشن می گیرند، توجه بالاتری نشان می دهند. این امر به شما فرصت تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین شکل ممکن را داده و شرایط تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد کرد. درست به همین دلیل اگر به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، می توانید از این مناسبت برای نمایش چهره ای متفاوت از برندتان به مخاطب هدف سود ببرید.
همکاری با سازمان های غیرانتفاعی وجهه بسیار خوبی برای برند شما به همراه خواهد داشت. نکته مهم در این میان تلاش برای ادامه همکاری در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. متاسفانه بسیاری از برندها در این راستا عملکرد غیرشفاف یا حتی مقطعی دارند. به همین دلیل اگر شما به دنبال ایجاد چهره ای جذاب از برندتان هستید، می توانید به سادگی هرچه تمام تر با همکاری بلندمدت با یک سازمان غیرانتفاعی شرایط تان را به طور قابل ملاحظه ای توسعه دهید.
توجه به ایجاد روز مادر با شرایط پایدار
حفاظت از محیط زیست یکی از نکات مهم و داغ در طول سال های اخیر بوده است. بسیاری از مردم به طور مداوم در گروه های فعال در راستای حفاظت از محیط زیست عضویت دارند. این امر به دلیل اهمیت محیط زیست و تاثیر آن بر روی زندگی نسل های بعدی صورت می گیرد. در این میان شما می توانید روز مادر را با این اهداف پایدار برای حفظ محیط زیست ترکیب کنید. امروزه بسیاری از مردم و فرهنگ های مختلف مادر را با مفهوم طبیعت یکسان انگاری می کنند. این امر می تواند به شما برای ترکیب دو ایده مورد بحث کمک کرده و کمپینی جذاب برای مخاطب هدف ایجاد نماید.
مطلب مرتبط: بازاریابی مناسبتی با هشتگ های اختصاصی برند
برخی از برندها برای روز مادر اقدام به ارسال کارت پستال برای مشتریان شان می کنند. شما در این میان می توانید نسخه خام یک کارت پستال را با استفاده از منابع تجدیدپذیر تهیه کرده و در دسترس مشتریان تان قرار دهید. این امر به خوبی تعهد شما نسبت به حفاظت از محیط زیست را نشان می دهد. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید این نکات ریز را هم مد نظر قرار دهید.
طراحی راهنمای خرید هدیه در روز مادر
بسیاری از مردم برای روز مادر به دنبال خرید هدیه های مختلف هستند. این امر می تواند برای شما اهمیت بسیار زیادی داشته و کمکی به سوی تاثیرگذاری بر روی مشتریان باشد. بی شک همه مردم بارها و بارها برای خرید یک هدیه با مشکل رو به رو شده اند. این امر می تواند بسیار ساده باشد. مثلا اینکه کسی نداند سلیقه طرف مقابلش چیست. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید از قبل یک برنامه تمام عیار داشته باشید. این برنامه می تواند تهیه یک فهرست مناسب از انواع هدیه ها برای روز مادر باشد. به این ترتیب شما در زمانی که مشتریان برای خرید هدیه با دردسر رو به رو هستند، مثل یک قهرمان به نجات شان خواهید پرداخت. چنین امری شاید کار بسیار کوچکی به نظر برسد، اما به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و موقعیت تان در بازار را به شدت تقویت خواهد کرد.
امروزه مردم در دنیای آنلاین بیشتر از اینکه دنبال سرگرمی باشند، از شیوه هایی برای یادگیری نکات تازه یا استفاده از انواع راهنمایی های کاربردی استقبال می کنند. بنابراین اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، می توانید از این روش بهره ببرید. این یعنی شما باید یک فهرست از هدیه های مناسب برای مشتریان را تهیه کرده و آن را پیش روی شان قرار دهید. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شرایط تان در این میان را بهینه سازی خواهد کرد.
امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از راهکارهای بسیار متنوعی استفاده می کنند. در این میان تهیه یک فهرست مناسب از هدیه های احتمالی برای مشتریان ایده بسیار خوبی خواهد بود. این امر شما را در نگاه مشتریان بدل به یک برند حرفه ای کرده و اعتماد آنها را به خوبی جلب خواهید کرد.
انتشار محتوای تعاملی
کاربران در شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای اینترنت به دنبال محتوای تعاملی هستند. این امر جذابیت بسیار بیشتری برای مخاطب هدف به همراه داشته و سطح تلاش تان در این میان را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار می دهد. متاسفانه هنوز هم بسیاری از برندها از اهمیت محتوای تعاملی غافل هستند. درست به همین خاطر باز هم با محتوای قدیمی به دنبال تعامل با مخاطب هدف بوده و در این میان همیشه با مشکل رو به رو هستند.
وقتی از محتوای تعاملی صحبت می کنیم، باید شیوه های ساده را در ذهن داشته باشید. یکی از شیوه های ساده در این میان شامل استفاده از انواع ابزارها و ربات های چت است. این امر می تواند با هر پاسخ کاربران به ربات چت شما سناریو متفاوتی پیش روی آنها قرار دهد. به این ترتیب شما با پاسخ های شخصی سازی شده به سراغ مشتریان رفته و شانس بسیار بالاتری برای تاثیرگذاری بر روی آنها پیش روی تان خواهد بود.
مطلب مرتبط: بازاریابی مناسبتی موفق چه ویژگی هایی دارد؟
برگزاری رویدادهای کوچک
انتظار مشتریان از برندها در مناسبت های مهم برگزاری رویدادهای بسیار بزرگ نیست. شما می توانید در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از رویدادهای بسیار ساده نیز استفاده کنید. نکته مهم در این میان نمایش اهمیت روز مادر از سوی برندتان است. این امر تاثیر بسیار طولانی بر روی مخاطب هدف خواهد داشت.
یادتان باشد دنیای بازاریابی همیشه دوطرفه است. این یعنی شما باید فرصتی برای فعالیت کاربران یا مشتریان در کنار برندتان فراهم کنید. برگزاری رویدادهای ساده و خودمانی با حضور مشتریان یکی از شیوه های مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. این امر امکان تعامل مشتریان برند یا افراد علاقه مند به کسب و کارتان را فراهم کرده و فرصت های بسیار زیادی پیش روی تان قرار می دهد.
مشتریان همیشه نسبت به برندهایی که تعامل و ارتباط نزدیک تری با دیگران نشان می دهند، توجه بالاتری نشان خواهند داد. این درس باید همیشه مد نظر شما قرار داشته باشد، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نکنید. درست به همین خاطر برگزاری مراسم های مربوط به روز مادر را در نهایت سادگی مد نظر داشته باشید. این طوری هم هزینه کمتری روی دست برندتان باقی می ماند، هم اینکه نظر مساعد مشتریان را جلب می کنید.
ارائه تخفیف
ارائه تخفیف یکی دیگر از روش های طراحی کمپین برای روز مادر است. این امر به شما امکان تاثیرگذاری مستقیم بر روی مشتریان را داده و یکی از خاطرات ماندگار مشتریان را رقم خواهد زد. بی شک همه مردم مایل به استفاده از انواع تخفیف های مختلف هستند. این امر می تواند برای شما نیز اتفاق افتاده باشد. برندها در این میان از مناسبت های مختلف به مثابه نوعی فرصت طلایی برای ارائه تخفیف استفاده می کنند. بی شک برندها در هر زمانی امکان برگزاری جشنواره را دارند، اما وقتی این جشنواره های تخفیف همراه با یک مناسبت مهم باشد، جذابیت آن به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند.
یادتان باشد شما قرار نیست تخفیف های بسیار عجیبی برای روز مادر در نظر بگیرید. همین که تخفیف های به اندازه کافی مشتریان را به سوی خرید جلب کند، کافی خواهد بود. این امر می تواند برای شما فرصت بسیار خوبی به منظور تعامل با مخاطب هدف باشد.
ارسال هدیه برای مشتریان
مشتریان همیشه مایل به دریافت انواع هدیه از سوی برندها هستند. این امر نوعی گرایش عمومی در میان مردم محسوب می شود. شما در این میان می توانید با ارسال هدیه های مناسب برای مشتریان میزان اهمیتشان از نظر برندتان را یادآوری کنید. این امر شاید بسیار ساده به نظر برسد، اما موقعیت تان در بازار را به طور چشمگیری تقویت خواهد کرد. گاهی اوقات کارهای کوچک برندها دارای تاثیر بسیار زیادی بر روی مشتریان است. در این صورت شما می توانید مطمئن باشید تاثیرگذاری بر روی مشتریان شما را به موقعیت برتری در بازار خواهد رساند. به این ترتیب دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت، چراکه با یک هدیه کوچک حسابی خودتان را در دل مشتریان جا کرده اید.
مطلب مرتبط: 10 تکنیک بازاریابی مناسبتی که باید از برندهای بزرگ یاد گرفت
انتشار فهرست کارهای ضروری در روز مادر
بعضی از افراد برای گرامیداشت روز مادر نیاز به راهنمایی های دقیق دارند. این امر می تواند برای شما فرصت بسیار خوبی محسوب شود. تنها کاری که در این میان باید به خوبی انجام دهید، ارائه فهرست کارهای ضروری در قالب یک پست در شبکه های اجتماعی یا ارسال آن در قالب ایمیل است. این امر می تواند برای شما جذابیت بسیار زیادی به همراه داشته و توانایی تان در این میان را نیز به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
امروزه مردم بسیاری از تاریخ های گرامیداشت روزها و مناسبت های مهم را به یاد ندارند. این امر به برندها فرصت بسیار خوبی برای یادآوری مناسبت های مهم و تاثیرگذاری ویژه بر روی مشتریان می دهد. با این حساب اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به شیوه ای منحصر به فرد هستید، باید خیلی زود نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام نمایید، در غیر این صورت شاید سایر برندها زودتر از شما عمل کرده و در نهایت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان پیدا نکنید. این امر می تواند برای مدت زمانی طولانی شما را از سایر رقبا عقب انداخته و شانس تان در این میان برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مشتریان را از بین ببرد.
وقتی شما یک فهرست کامل از کارهای مورد نیاز برای روز مادر تهیه می کنید، باید به فکر افراد مختلف باشید. این امر شامل تلاش برای تاثیرگذاری بر روی تمام افراد است. همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد، توجه به فرهنگ های مختلف و افراد متعلق به آن برای بسیاری از مردم دارای اهمیت است. درست به همین دلیل شما به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان اقدام نمایید، در غیر این صورت یکی از بهترین فرصت های تعامل با مشتریان با شیوه ای ساده را از دست می دهید.
ارسال بسته های مراقبتی
مادران نیز مانند بسیاری از افراد در دنیا نیاز به مراقبت دارند. این امر گاهی اوقات شامل انواع دارو و مکمل های مربوط به حفظ سلامتی است و گاهی هم محصولاتی مانند کرم پوست را شامل می شود. یکی از ایده های جذاب در این میان ارسال بسته های مراقبتی برای مادران است. این امر می تواند به سادگی برای شما جذابیت بالایی به همراه داشته و توانایی تان برای جلب نظر مشتریان را به شدت افزایش دهد.
بسته های مراقبتی برای بسیاری از مردم به معنای انواع هدیه های گران قیمت نیست. درست به همین دلیل شما می توانید با اعتماد به نفس بالا برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان از هدیه های معمولی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شما در زمینه گل و گیاه فعالیت دارید، یک ایده خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شامل ارسال یک بسته گلدان و بذر برای مادران است. این امر به خوبی اهمیت کارتان را به مخاطب هدف نشان داده و در عین حال یک مناسبت مهم را نیز جشن گرفته اید.
یادتان باشد بسته های مراقبتی شما باید ارتباط اندکی با حوزه کاری تان داشته باشد، در غیر این صورت شاید مشتریان اصلا متوجه دلیل ارسال بسته مورد نظر از سوی شما نشوند. بنابراین اگر شما در زمینه پوشاک فعالیت دارید، باید بسته تان شامل یک دست لباس یا محصولی مرتبط با این حوزه باشد، در غیر این صورت شاید به سادگی توانایی تاثیرگذاری بر روی مشتریان را از دست داده و حتی یک نفر هم فعالیت برندتان در روز مادر را به یاد نیاورد.
استفاده از محتوای تولیدی کاربران (UGC)
بسیاری از برندها برای مناسبت های مهم اقدام به طراحی پوستر یا تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از طرح های گرافیکی گوناگون می کنند. این امر می تواند هزینه بالایی برای یک برند به همراه داشته باشد. در عین حال اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این میان هستید، می توانید به ساده ترین شکل ممکن اقدام به استفاده از طرح های کاربران در شبکه های اجتماعی کنید.
مطلب مرتبط: هدیه مجانی، روشی جذاب در بازاریابی
امروزه بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی برای برندهای مورد علاقه شان اقدام به تولید محتوا می کنند. این امر نه تنها جذابیت بسیار زیادی برای برند شما به همراه دارد، بلکه می تواند ایده ای تعاملی نیز محسوب شود. اگر شما در این میان از محتوای تولیدی کاربران به بهترین شکل ممکن سود ببرید، شانس تان در این میان به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا خواهد کرد. البته پیش از استفاده از محتوای تولیدی کاربران باید از آنها اجازه بگیرید، در غیر این صورت شاید با مشکلات حقوقی در زمینه استفاده از محتوای آنها رو به رو شوید.
استفاده از قالب های مناسب
قالب های مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر بسیار مهمی محسوب می شود. نکته مهم در این میان استفاده از انواع میانبرها برای دسترسی هرچه سریع تر به قالب های مناسب است. شما برای این کار باید اول از همه به سراغ سایت های دارای قالب های رایگان بروید. در این میان سایت هایی مثل کانوا بهترین گزینه محسوب می شوند.
کانوا یک سایت یا به عبارت بهتر آرشیو وسیع از انواع تصاویر رایگان و در برخی از موارد پولی است. در میان گزینه های مختلف تصاویر این سایت امکان پیدا کردن انواع قالب های مناسب برای ایمیل های رایگان نیز وجود دارد. شما با انتخاب چنین قالب هایی بدون نیاز به پرداخت هزینه امکان استفاده از انواع قالب های جذاب را خواهید داشت. این امر تاثیرگذاری بسیار مثبتی بر روی مخاطب هدف به همراه داشته و وضعیت شما در بازار را نیز به طور چشمگیری توسعه خواهد داد.
یادتان باشد امروزه در زمینه بازاریابی تلاش اصلی باید در راستای کاهش هزینه های جاری باشد. استفاده از تصاویر رایگان کانوا می تواند شروع خوبی در این میان برای شما و برندتان محسوب گردد. بنابراین همیشه با دقت آرشیو کانوا را مورد بررسی قرار دهید.
استفاده از شمارشگر معکوس
یکی دیگر از ایده های جذاب برای روز مادر استفاده از شمارشگرهای معکوس است. این امر به طور معمول در شبکه های اجتماعی رایج است. بر این اساس یک برند با استفاده از شمارشگر مورد نظر اقدام به آگاهی بخشی به دیگران درباره زمان دقیق شروع روز مادر می کند. شاید این امر بسیار ساده به نظر برسد، اما در صورتی که به خوبی از سوی یک برند دنبال شود، تاثیرگذاری بسیار بالایی بر روی مخاطب هدف در پی خواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید همیشه از این راهکار به خوبی استفاده نمایید، در غیر این صورت شاید فرصت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای را از دست بدهید.
امرزوه شمارشگرهای مربوط به رویدادهای مهم به طور رایج در شبکه های اجتماعی در دسترس است. با این حساب شما با استفاده از چنین ابزارهایی می توانید به سادگی نظر کاربران را به کمپین برندتان جلب کنید.
مطلب مرتبط: همه آنچه باید برای فروش بالا در مناسبت ها بدانیم / رستگاری در مناسبت ها
ارسال ایمیل برای مشتریان
ارسال ایمیل برای مشتریان یکی از ایده های بسیار جذاب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. این امر به شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را داده و در شرایط مناسبی نیز برای تان فراهم خواهد کرد تا تعامل های بیشتری با مشتریان داشته باشید. امروزه بسیاری از برندها در تلاش برای استفاده از چنین شیوه هایی هستند. شما هم در صورت تمایل می توانید از این تکنیک برای طراحی یک کمپین ایمیل مارکتینگ حرفه ای استفاده کرده و شرایط تان را به طور قابل ملاحظه ای ارتقا دهید.
مطلب مرتبط: اصول انتخاب و اعطای هدیه های مناسبتی از سوی برندها
بدون تردید امروزه کمپین های بسیار زیادی برای بازاریابی مختص به روز مادر در دسترس قرار دارد. اگر شما در حوزه ایمیل مارکتینگ تجربه ای ندارید، می توانید به سادگی هرچه تمام تر کارتان را با مشاهده یکی از این ایمیل ها به سرانجام برسانید. این امر شما را در موقعیت بسیار خوبی قرار داده و کمپین تان تا مدت زمانی طولانی در یاد مشتریان باقی خواهد ماند. به این ترتیب شما بدون نیاز به دردسر فراوان و به ساده ترین شکل ممکن توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنید.