امروزه گوشی های موبایل نقش مهمی در زندگی روزمره مردم پیدا کرده اند. اغلب افراد روزشان را با استفاده از گوشی های هوشمند شروع کرده و در نهایت نیز شب را با این دستگاه های هوشمند به پایان می رسانند. در این میان برندها نیز برای اینکه از محبوبیت دستگاه های موبایل به خوبی استفاده نمایند، به دنبال بازاریابی و تولید محتوا به منظور مشاهده کاربران در گوشی های شان هستند. شاید این امر در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما دردسرهای زیادی برای بازاریاب ها به همراه خواهد داشت. بازاریابی برای کاربران گوشی های هوشمند به هیچ وجه با سایر تجربه های بازاریاب ها دارای هماهنگی نیست. به همین خاطر برخی از تیم های بازاریابی به محض اینکه کارشان در این حوزه را شروع می کنند، با مشکلات جدی رو به رو می شوند. چنین امری حتی در برخی از موارد انگیزه برندها برای بازاریابی براساس هدف گذاری بر روی کاربران موبایل را به طور کامل از بین می برد.
در دنیای بازاریابی استفاده از گوشی های هوشمند از سوی کاربران امر مهمی محسوب می شود. در این راستا به دلیل تفاوت های بازاریابی برای کاربران در حالت سنتی و کاربران گوشی های هوشمند از اصطلاح «بهینه سازی برای موبایل» در بسیاری از مواقع استفاده می شود. این عبارت به ایجاد تغییرات و بهینه سازی هایی در محتوای بازاریابی یا به طور کلی المان های تعاملی برندها برای کاربران گوشی های هوشمند اشاره دارد. با این حساب اگر شما به دنبال جلب نظر کاربران گوشی های هوشمند به طور حرفه ای و متفاوت از وضعیت رایج در این حوزه هستید، توصیه های مربوط به بهینه سازی برای گوشی های هوشمند کاربرد ویژه ای برای شما خواهد داشت.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بر روی کاربران گوشی های هوشمند است. در این مقاله نکات اساسی درباره بهینه سازی برای گوشی های هوشمند مورد ارزیابی قرار گرفته و برخی از توصیه های کلیدی نیز در خلال بحث مورد اشاره قرار می گیرد. در ادامه به طور مجزا به توضیح چیستی بهینه سازی برای گوشی های هوشمند در عرصه بازاریابی خواهیم پرداخت.
مطلب مرتبط: اصول تولید محتوا برای کاربران تلفن همراه
چرا بهینه سازی برای گوشی های هوشمند مهم است؟
بدون تردید هر استراتژی یا مفهومی در دنیای کسب و کار و بازاریابی دارای اهمیت خاص خودش است. این امر درباره بهینه سازی برای گوشی های هوشمند نیز مصداق دارد. اگر شما هم به دنبال برخی از دلایل اساسی برای استفاده از این تکنیک در حوزه کسب و کار هستید، باید اول از همه با مزایای استراتژی موردنظر آشنا شوید. در ادامه برخی از مزایای اصلی این استراتژی را با هم مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.
دسترسی به کاربران موبایل
اولین و مهمترین ویژگی استفاده از تکنیک های مربوط به بهینه سازی محتوا برای گوشی های هوشمند مربوط به دسترسی به کاربران موردنظر است. امروزه بسیاری از افراد برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از تکنیک های مختلفی استفاده می کنند. در این میان کیفیت محتوا نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است. نکته مهم اینکه اگر شما بهترین محتوای دنیا را هم داشته باشید، تا زمانی که توانایی ارائه محتوای تان به کاربران گوشی های هوشمند در قالبی جذاب را نداشته باشید، هیچ تغییری در کسب و کارتان روی نخواهد داد. این امر می تواند در برخی از موارد وضعیت مالی برندتان را نیز به طور قابل ملاحظه ای دشوار سازد.
براساس گزارش همکاران ما در موسسه G2، امروزه نزدیک به 52 درصد از مشتریان میانسال نیز از گوشی های هوشمند در طول روز استفاده می کنند. این امر در مورد استفاده عمومی از گوشی ها نرخ بسیار بالاتری را نشان می دهد. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و جلب نظرشان به محصولات تان چاره ای به غیر از سرمایه گذاری بر روی گوشی های هوشمند ندارید.
بدون تردید سرمایه گذاری بر روی گوشی های هوشمند امر عجیبی نیست. نکته مهم در این میان نحوه سرمایه گذاری است. اگر شما دقت لازم در این میان را به خرج ندهید، در نهایت شانسی برای جلب نظر مشتریان تان نخواهید داشت. این امر می تواند وضعیت برند شما در بازار را دشوار سازد.
بهینه سازی محتوا برای گوشی های هوشمند یکی از بهترین ایده ها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و کاربران این دستگاه ها محسوب می شود. بنابراین شما در زمینه استفاده از این استراتژی نباید تردید داشته باشید.
بهبود رتبه سئو
وقتی شما بر روی کاربران موبایل نیز هدف گذاری می کنید، رتبه سئوی سایت تان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان برای تعامل بالاتر با آنها را افزایش می دهد. یادتان باشد امروزه گوگل و دیگر موتورهای جست و جو به میزان توجه تان به کاربران موبایل اهمیت زیادی می دهند. با این حساب اگر شما استراتژی دقیقی برای بهینه سازی بخش های مختلف سایت و به طور کلی فعالیت های بازاریابی تان با تجربه کاربران گوشی های هوشمند داشته باشید، میزان تاثیرگذاری تان بر روی آنها به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده و رتبه سئوی تان هم متحول خواهد شد.
ارائه تجربه ای بهینه سازی شده
بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند برای استفاده از محتوای تولیدی برندها دردسرهای زیادی را متحمل می شوند. این امر اغلب اوقات شامل مواجهه با سایتی بهینه سازی نشده برای کاربران گوشی های هوشمند است. به این ترتیب در عمل مشاهده محتوای بازاریابی برای چنین کاربرانی غیرممکن خواهد شد. این امر می تواند برای بسیاری از برندها به مثابه ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی دامنه وسیعی از کاربران باشد. در این صورت شما دست کم نیمی از کاربران تان را از دست خواهید داد.
مطلب مرتبط: تولید محتوا از طریق تلفن همراه
ارائه تجربه ای بهینه سازی شده و مطابق با تجربه های قبلی مشتریان در این میان اهمیت بسیار زیادی دارد. اغلب اوقات این امر به برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان کمک کرده و شانس تان برای جلب نظر آنها را دوچندان می کند. با این حساب استراتژی بهینه سازی محتوا برای کاربران گوشی های هوشمند در عمل مزایای زیادی برای برندتان به همراه دارد.
المان های اساسی در بهینه سازی محتوا برای موبایل
هر استراتژی در دنیای کسب و کار برخی از اصول و پایه های اساسی را به همراه دارد. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان برای جلب نظر مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. هدف اصلی در این بخش مرور برخی از مهمترین نکات برای بهینه سازی محتوا به منظور جلب توجه کاربران گوشی های هوشمند خواهد بود. البته در ابتدای امر المان های مهم در این راستا را مورد ارزیابی قرار می دهیم.
زمان بارگذاری
کاربران گوشی های هوشمند تمایل بالایی برای مشاهده سریع محتوای سایت و به طور کلی هرگونه پیامی از سوی برندها دارند. اگر شما در این میان زمان زیادی را صرف طراحی محتوا کرده و در عمل فایل های سنگینی را پیش روی کاربران قرار دهید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی این دسته از افراد به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. نکته مهم در این میان تمرکز شما بر روی استفاده از طرح ها و فایل های سبک برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. اگر این امر مدنظر شما قرار نگیرد، به هیچ وجه شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.
هرچه زمان بارگذاری محتوای سایت یا دیگر پلتفرم های مربوط به برندتان کمتر باشد، شانس شما برای موفقیت عملی در بازار بیشتر خواهد شد. این امر در تحلیل نهایی وجهه برندتان را نیز در بازار مشخص می سازد. با این حساب دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باقی نخواهد ماند.
تجربه کاربری در سایت
یکی از نکاتی که برای بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند در رابطه با مرور مطالب و محتوای سایت ها مطرح است، میزان سادگی و هماهنگی آن با امکانات گوشی های هوشمند است. اگر شما نسخهای برای گوشی های هوشمند در سایت تان نداشته باشید، بدون تردید بسیاری از کاربران این دستگاه ها را در همان نگاه نخست از دست می دهید. این امر می تواند شرایط بسیار دشواری برای شما به همراه داشته باشد.
اغلب اوقات وقتی شما قالبی برای کاربران گوشی همراه طراحی می کنید، این بخش به طور خودکار برای کاربران چنین دستگاه هایی فعال می شود. به این ترتیب بدون نیاز به هرگونه تلاش یا زحمت اضافه ای از سوی کاربران تجربه ای به شدت شخصی سازی شده و مناسب با امکانات دستگاه شان پیش روی آنها قرار می گیرد. این امر نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بازاریابی بهینه خواهد داشت.
بهینه سازی تصاویر
نحوه نمایش تصاویر در رایانه های شخصی و گوشی های هوشمند به طور قابل ملاحظه ای با هم فرق دارد. این امر برای بسیاری از بازاریاب ها موضوع مهمی نیست، اما اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید به طور قابل ملاحظه ای این امر را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نکنید.
امروزه با افزایش سطح رقابت در بازارها حوزه بازاریابی دیجیتال نیز بسیار سخت تر از هر زمان دیگری شده است. با این حساب شما برای اینکه شانس کافی به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را داشته باشید، باید از همان ابتدای امر به دنبال بهینه سازی تمام بخش های سایت از جمله تصاویرش باشید. این امر اغلب اوقات به معنای کاهش حجم تصاویر به منظور کمک به بارگذاری سریع تر آنها در سایت است، در غیر این صورت شاید سرعت بارگذاری تصاویر در سایت شما به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده و نارضایتی کاربران را به همراه داشته باشد.
یادتان باشد شما در تمام مراحل بازاریابی و تولید محتوا می توانید از کارشناس های حرفه ای کمک بگیرید. با این حساب هیچ دلیلی برای خجالت کشیدن یا پرهیز از کمک گرفتن از دیگران وجود ندارد. این خجالت نابجا می تواند شرایط شما را به طور قابل ملاحظه ای دشوار ساخته و شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از بین برد.
مطلب مرتبط: بازاریابی در شبکه های اجتماعی با اپ های کاربردی موبایل
طراحی صفحه سایت
طراحی صفحه سایت یکی دیگر از المان های مهم برای بهینه سازی محتوا برای گوشی های هوشمند است. این امر در بسیاری از مواقع برندها را به دردسر انداخته و شانس شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نزدیک به صفر می کند. با این حساب شما برای جلب نظر مخاطب هدف تان باید همیشه برنامه ای کاربردی در ذهن داشته باشید. این امر در برخی از موارد شامل طراحی صفحه سایت به طور ویژه نیز می شود. این امر به معنای نمایش صفحه ای مجزا برای کاربران موبایل است. موارد موردنظر در صفحه مخصوص کاربران موبایل باید شامل المان های سازگار با تجربه کاربری آنها و تلاش برای بهینه سازی سرعت بارگذاری است. با این حساب شما شانسی به غیر از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.
تکنیک هایی برای بهینه سازی محتوا برای موبایل
اکنون که با المان های اساسی برای بهینه سازی محتوا برای کاربران گوشی های هوشمند آشنا شدید، باید سری هم به تکنیک های کاربردی در این حوزه بزنیم. این امر می تواند شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد ارزیابی قرار می دهیم.
بهینه سازی ویدئو
ویدئوهایی که کاربران گوشی های هوشمند مایل به مشاهده شان هستند، باید به طور کامل در کادر موبایل شان قرار گیرد، در غیر این صورت شاید به خوبی توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نکنند. چنین امری می تواند توانایی برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. یادتان باشد با توجه به افزایش سرعت اینترنت و دسترسی بسیاری از کاربران گوشی به سرعت بالای اینترنت لازم نیست کیفیت ویدئوی تان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهید. در عوض با ارتقای کیفیت موردنظر کاربران بیشتری به محتوای سایت تان جلب خواهند شد.
استفاده از محتوای قابل جابه جایی
یکی از ترندهای اساسی در زمینه بهینه سازی محتوا برای کاربران گوشی های هوشمند مربوط به ایجاد امکانی برای جابه جایی محتوای موردنظر در سایت است. چنین امری شانس شما برای جلب نظر دامنه وسیعی از کاربران را بالا می برد. امروزه اغلب مردم در دنیایی به شدت سریع زندگی می کنند. با این حساب وقتی حوصله مشاهده یک محتوای به نسبت طولانی را ندارند، کادر مربوط به جلو یا عقب کردن محتوای موردنظر، به طور مشخص در ویدئو، کاربرد بالایی خواهد داشت. یادتان باشد ماجرا درباره فرمت های متن و تصویر نیز به همین شکل است. با این حساب شما باید یک کادر ویژه برای اسکرول محتوای تان طراحی کنید.
طراحی بخشی ویژه برای اسکرول محتوا می تواند بهترین نکته برای برندها باشد. این امر کاربران را نسبت به توجه شما به نیازهای شان و ریزبینی تان جلب خواهد کرد. با این حساب دیگر مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان باقی نمی ماند.
مطلب مرتبط: 7 روش برای تطبیق محتوا با تلفن های همراه
محتوای تعاملی
محتوای تعاملی به معنای ایجاد ساز و کاری برای دریافت بازخورد یا تعامل مشتریان در حین ارائه محتوای بازاریابی است. این امر در برخی از موارد شامل بازاریابی همراه با طراحی یک بازی ساده در بنر سایت یا محتوای کلی برند است. با توجه به اینکه کاربران گوشی های هوشمند تمایل بالایی برای بازی کردن دارند، شما می توانید به بهترین شکل ممکن از این انگیزه کاربران برای تولید محتوا استفاده نمایید. به این ترتیب شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد.
نگارش محتوای کوتاه و خوانا
نگارش محتوای متنی برای کاربران موبایل یکی از دردسرهای همیشگی بازاریاب ها محسوب می شود. دلیل این امر نیز سلیقه متفاوت کاربران در این حوزه است. علی رغم تمام تفاوت ها و سلیقه های گوناگون کاربران، اگر شما در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از متنی ساده، کوتاه و خوانا سود ببرید، مشکل خاصی پیش روی تان نخواهد بود.
امروزه بسیاری از مردم برای مطالعه محتوای بازاریابی اول از همه به خوانا بودن آن توجه نشان می دهند. این امر تا حد زیادی مربوط به استفاده از فونت و رنگ پسزمینه مناسب برای محتوای برند است. با این حساب شما مشکل خاصی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیش رو نخواهید داشت. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک ویژه ای کرده و شانس تان را در این راستا به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.
اگر شما هنوز هم بر روی استفاده از محتوای طولانی یا فونت های عجیب در حوزه بازاریابی تاکید دارید، دنیای اطراف تان از خیلی وقت پیش عوض شده است. بنابراین شما باید به دنبال راهکارهایی برای تغییر روند فعالیت تان در این راستا باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید.
امروزه برخی از برندها برای جلب نظر مشتریان از محتوای طولانی بهره می برند. در این صورت شما باید یادتان باشد که مانند هر جای دیگری، در دنیای بازاریابی موبایلی نیز اولویت باید محتوای طولانی با فرمت ویدئو است. فرمت متن در این میان جذابیت زیادی، دست کم برای محتوای طولانی بازاریابی، ندارد.
استفاده از خدمات گوگل
استفاده از خدمات گوگل یکی از راهکارهای جذاب برای بهبود سطح کیفیت سایت و دیگر محتوای برند برای کاربران موبایل است. این امر توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و وضعیت تان را در مدت زمانی اندک متحول خواهد کرد.
مطلب مرتبط: بازاریابی موبایلی با ترندهای تازه
امروزه گوگل برای سایت های مختلف امکان دسترسی به آمارهای مختلف را فراهم کرده است. یکی از این آمارها مربوط به میزان سازگاری سایت با تجربه کاربران موبایل است. اگر شما در این زمینه رتبه بالایی داشته باشید، سئوی سایت تان نیز به طور خودکار افزایش پیدا می کند. بنابراین همیشه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به این نکته مهم توجه نشان دهید، در غیر این صورت وضعیت تان به طور مداوم دشوار می شود.
بی شک بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه امر دشواری محسوب می شود. این امر در زمینه دنیای گوشی های هوشمند نیز سختی های خاص خودش را دارد. بنابراین اگر شما به دنبال هدف گذاری بر روی کاربران گوشی های هوشمند هستید، استفاده از نکات مورد بحث در این مقاله می تواند نقطه شروع خوبی برای برندتان باشد.