وبلاگ نویسی از آن دست کارهایی است که بسیاری از مردم عاشق انجام آن هستند. این امر وبلاگ های بسیار زیادی را در دسترس کاربران اینترنتی قرار داده است. امروزه در هر حوزه ای امکان مشاهده چندین وبلاگ حرفه ای وجود دارد. همین امر برخی از کارآفرینان را به سوی ورود به این حوزه در قالب یک کسب و کار ترغیب کرده است. اگر شما هم به دنبال یک حوزه فعالیت بی دردسر همراه با اندکی سرگرمی هستید، وبلاگ نویسی می تواند جذابیت های زیادی برای تان داشته باشد. حضور در این حوزه برای شما علاوه بر درآمدزایی امکان کسب تجربه مناسب را نیز به همراه دارد.
میزان درآمد وبلاگ نویس های حرفه ای از این حوزه به طور مداوم در حال تغییر است. البته در این میان معیارهایی نظیر میزان محبوبیت وبلاگ و حوزه فعالیت نیز اهمیت بالایی دارد. هرچه حوزه مورد فعالیت شما محبوبیت بیشتری برای مردم داشته باشد، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در رابطه با وبلاگ نویسی است. البته در این میان کسب درآمد در کانون توجه ما قرار دارد. بی شک هر کارآفرینی پس از ورود به یک حوزه حرفه ای در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. در این میان هم کسب سود محور اصلی تمام فعالیت های کارآفرینان محسوب می شود. با این حساب اگر شما توانایی درآمدزایی از وبلاگ نویسی را نداشته باشید، خیلی زود باید به فکر کاری دیگر برای خودتان باشید، در غیر این صورت شاید مشکلات مالی دیر یا زود توانایی ادامه کار را غیرممکن سازد.
مطلب مرتبط: کسب درآمد در دنیای کسب و کار با مهارت نویسندگی
اگر شما هم به دنیای وبلاگ نویسی علاقه دارید، این مقاله نکات مناسب و حرفه ای برای شما به همراه دارد. در ادامه برخی از مهمترین نکات برای درآمدزایی از طریق وبلاگ نویسی را مرور خواهیم کرد.
انتخاب حوزه تخصصی مناسب
امروزه وبلاگ های بسیار زیادی در سطح دنیا وجود دارد. این امر کار بازاریاب ها را به شدت دشوار و همراه با رقابت بالا می سازد. شما در هر حوزه ای که اقدام به راه اندازی وبلاگ نمایید، با رقبای زیادی رو به رو خواهید بود. همین امر سختی زیادی پیش روی تان قرار داده و کارتان را به شدت دشوار خواهد کرد. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به اندکی نوآوری و توانایی رقابت با سایر وبلاگ ها دارید.
صرف نظر از مشکل سطح رقابت، شما باید هدف گذاری دقیقی بر روی مخاطب تان داشته باشید. معنای این امر ضرورت ورود به حوزه های مناسب و تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای است. اگر شما دارای مهارت بالا در حوزه بازاریابی و شناخت درست از این حوزه هستید، به جای عرصه سینما یا سرگرمی باید در همان حوزه بازاریابی وبلاگ راه اندازی کنید. این امر به شما برای تولید محتوا کمک کرده و شرایط تان را نیز به شدت ساده خواهد کرد. بی تردید تولید محتوا در حوزه ای که هیچ آشنایی با آن ندارید، امر بی نهایت دشواری خواهد بود. به همین خاطر بسیاری از کارآفرینان در بدو ورود به دنیای وبلاگ نویسی با شکست مواجه می شوند.
شما به غیر از توجه به مهارت های شخصی و آشنایی با یک حوزه تخصصی باید به نکات متفاوت دیگری نیز توجه نشان دهید. این امر شامل انتخاب حوزه ای با میزان رقابت پایین است. بی شک هیچ کس مایل به رقابت با وبلاگ های بسیار بزرگ در سطح دنیا نیست. این امر شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت کاهش می دهد. بنابراین شما در انتخاب نهایی تان برای فعالیت وبلاگ نویسی باید حوزه ای با رقابت پایین را مدنظر قرار دهید. چنین انتخابی میزان رقابت شما را به شدت کاهش داده و اعتماد به نفس تان در ابتدای کار را بی نهایت افزایش خواهد داد.
طراحی فهرست ایمیل
پس از اینکه شما به فکر حوزه کاری تان در قالب وبلاگ نویس افتادید و یک حوزه مناسب را مدنظر قرار دادید، باید اندکی به فکر بازاریابی هم باشید. بسیاری از وبلاگ ها پس از راه اندازی رسمی تا مدت ها در حاشیه قرار دارند. این امر بسیاری از تلاش های ابتدایی شما برای تولید محتوا را با شکست همراه خواهد کرد. یکی از ایده های بهتر در این میان بازاریابی برای وبلاگ پیش از شروع به کار رسمیاش است. اینطوری شما از همان ابتدای امر در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با موفقیت بسیار زیاد رو به رو خواهید شد.
معرفی وبلاگ های تازه به مخاطب هدف از طریق ایمیل همیشه جذابیت های خاص خودش را دارد. این نکته در صورتی که وبلاگ شما در حوزه B2B فعالیت داشته باشد، مصداق بسیار بهتری خواهد داشت. دلیل این امر نیز تعامل روزمره کارآفرینان در حوزه موردنظر با سرویس های ایمیل است.
شاید برای بسیاری از افراد ایمیل دیگر الگوی محبوب برای تعامل با دیگران نباشد، اما هنوز هم جذابیت آن در دنیای کسب و کار ادامه دارد. هنوز هم بسیاری از مردم روزشان را با چک کردن فهرست ایمیل شان شروع می کنند. درست به همین خاطر شما باید با نهایت دقت در این حوزه اقدام به تولید محتوا و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نمایید، در غیر این صورت شاید شانس تان برای جلب نظر مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده و وبلاگ تان جذابیت موردنیاز برای کاربران را پیدا نکند.
نگارش محتوای اسپانسری برای محصولات مختلف
کسب و کارهای گوناگون برای فروش محصولات شان همیشه نیاز به همکاری افراد حرفه ای دارند. در این میان همکاری تبلیغاتی با اینفلوئنسرها یا سلبریتی های مختلف تنها ابزارهای در دسترس محسوب نمی شود. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط در این راستاست. اگر شما به این نکات مهم توجه لازم را نشان دهید، برندتان خیلی زود محصولاتش را به فروش خواهد رساند.
وبلاگ های تخصصی در دنیای کسب و کار همیشه منبع مهمی برای مشتریان به منظور ارزیابی کیفی محصولات مختلف است. این امر شاید در ابتدا بسیار عجیب به نظر برسد، اما به دلیل تجربه بالای اغلب وبلاگ نویس ها منطقی جلوه می کند. شما با استفاده از توانایی های یک وبلاگ حرفه ای امکان ایجاد مزیت رقابتی برای محصولات تان و بهینه سازی میزان فروشش را دارید.
شما به عنوان یک وبلاگ نویس تازه کار همیشه امکان همکاری با وبلاگ های حرفه ای به طور مهمان را دارید. البته در این میان کیفیت محتوای شما باید در حد بالایی قرار داشته باشد. در عین حال همکاری با برندهای بزرگ و کوچک نیز مصداق خواهد داشت. در این شیوه شما در ازای دریافت مقدار مشخصی سود اقدام به تولید محتوا درباره محصولات یک برند خواهید کرد. این امر می تواند بودجه خوبی در اختیارتان قرار دهد. با این حساب دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تعامل با وی نخواهد بود.
مطلب مرتبط: درآمدزایی در دنیای کسب و کار از خانه
بسیاری از وبلاگ نویس هایی که هنوز شهرت بالایی در دنیای کسب و کار ندارند، برای شروع کار اقدام به همکاری با برندها می کنند. شما با چنین کاری در میان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و ایجاد شهرتی برای خودتان در میان برندها را خواهید داشت. در کنار این مسئله نیز سود خوبی از وبلاگ نویسی به دست می آورید.
فروش موقعیت های تبلیغاتی در وبلاگ
وبلاگ ها نیز درست مانند سایت ها امکان فروش موقعیت های تبلیغاتی به مخاطب هدف را دارند. این امر جذابیت های وبلاگ آنها برای برندها را به شدت افزایش می دهد. با این حساب اگر به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با وبلاگ نویسی و کسب اندکی سود در این میان هستید، به خوبی شانس استفاده از فرصت موردنظر را خواهید داشت.
وبلاگ ها از همان ابتدای کار امکان فروش موقعیت های تبلیغاتی شان را دارند. این امر به آنها برای تاثیرگذاری بر روی برندها و جلب همکاری شان کمک می کند. در عین حال درآمدزایی را نیز بهبود می بخشد. نکته مهم اینکه وبلاگ شما برای جلب همکاری برندهای بزرگ باید میزانی از جذابیت برای مخاطب هدف را داشته باشد، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نکنید. در چنین شرایطی نیز بی تردید خبری از همکاری تبلیغاتی برندهای بزرگ نخواهد بود.
امروزه بسیاری از برندها در همکاری با گوگل اقدام به تبلیغات برای محصولات شان می کنند. در این میان برخی از وبلاگ های بزرگ عضو سیستم تبلیغاتی گوگل نیستند. بر این اساس شما برندها برای تاثیرگذاری حداکثری بر روی مخاطب هدف شان اقدام به استفاده از موقعیت های تبلیغاتی تازه می کنند. این امر می تواند شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. یادتان باشد در این میان نکته اساسی توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. فقط در این صورت برندها حاضر به همکاری تبلیغاتی با شما و خرید باکس های تبلیغات در وبلاگ تان خواهند شد. بنابراین شما نباید از همان ابتدای شروع به کار اقدام به فروش موقعیت های تبلیغاتی برای مخاطب هدف نمایید. این امر می تواند فرصت های پیش روی شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده و تعامل با مخاطب هدف را نیز بدل به امری غیرممکن سازد.
عضویت در پروژه های بازاریابی آشناسازی
بازاریابی آشناسازی (Affiliate Marketing) یکی از حوزه های جذاب و قدیمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. این حوزه جذابیت بسیار زیادی برای کاربران در دنیای کسب و کار دارد. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به شیوه ای نوآورانه و همچنین کسب درآمد هستید، باید این الگو را در گوشه ذهن تان داشته باشید. برندها در الگوی موردنظر در ازای پرداخت مقدار مشخصی دستمزد به وبلاگ نویس ها یا هر بازاریاب دیگری، اقدام به معرفی محصولات شان به مشتریان هدف می کنند. در این میان وظیفه شما و وبلاگ تان تلاش برای تولید محتوا درباره برند موردنظر است. این امر باید در قالبی غیرمستقیم صورت گیرد، در غیر این صورت تفاوت چندانی با تبلیغاتی نخواهد داشت.
یکی از راهکارهای جذاب برای دعوت از مخاطب هدف وبلاگ به منظور خرید محصولات یک برند نمایش نحوه استفاده از آن در عمل است. بی تردید شما در این صورت باید محتوای ویدئویی را در کانون توجه قرار دهید. همچنین بررسی نتیجه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیز اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. دلیل این امر نیز تمایل برندها برای ارزیابی در لحظه وضعیت بازاریابی شان است.
ارائه خدمات مختلف
وبلاگ نویس ها همیشه در قالب تبلیغات با برندها همکاری ندارند. گاهی اوقات شما امکان فروش خدمات مختلف به برندها را نیز دارید. این خدمات دامنه وسیعی را شامل می شود. به عنوان مثال، از آنجایی که اغلب وبلاگ نویس ها توانایی تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف داشته و تجربه شان در این راستا نیز زیاد است، ارائه مشاوره های تبلیغاتی به برندها یکی از کارهای اصلی آنها را شکل می دهد. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و فرصت های زیادی را پیش روی تان قرار دهد.
مطلب مرتبط: بازاریابی آنلاین با راه اندازی وبلاگ
یادتان باشد شما علاوه بر یک وبلاگ نویس همیشه اندکی مهارت تبلیغاتی و مشاوره نیز دارید. بنابراین باید از این تجربیات به خوبی سود ببرید. امروزه برخی از وبلاگ های بزرگ در کنار فعالیت تولید محتوا اقدام به ارائه خدمات حرفه ای تبلیغاتی در قالب مشاوره نیز می کنند. پس اگر شما هم سابقه خوبی در بازار دارید، باید از همین امروز این نوع از فعالیت را در دستور کار قرار دهید. این امر نه تنها از شما بازاریابی حرفه ای می سازد، بلکه سود بیشتری نیز برای کسب و کارتان خواهد داشت.
بی تردید شروع به کار در قالب مشاوره بازاریابی هرگز ساده نیست. بسیاری از وبلاگ نویس ها در این میان به طور مداوم با استرس رو به رو هستند. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه برنامه ای دقیق داشته باشید. توصیه ما در این میان برای آشنایی با دنیای تبلیغات و همچنین مشاوره الگوبرداری از برندهای بزرگ است. برندهای مشاوره بزرگ یا وبلاگ هایی که قبل از شما وارد دنیای مشاوره بازاریابی و تبلیغات شده اند، همیشه منابع خوبی برای ارزیابی هستند. شما با چنین راهکاری به خوبی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. این امر شانس تان را در بازار به شدت افزایش می دهد.
فروش محصولات دیجیتال
دنیای دیجیتال در طول سال های اخیر جذابیت زیادی برای مشتریان داشته است. همین امر موجب استقبال بیش از اندازه خریداران نسبت به تهیه چنین محصولاتی شده است. فروشگاه های آنلاین نیز در طول یک دهه اخیر بیش از هر محصول دیگری به این دسته از کالاها و خدمات توجه نشان داده اند. بنابراین شما در وبلاگ تان می توانید از این نکته سود ببرید. بی تردید توصیه ما در این بخش بیشتر به درد وبلاگ های تخصصی در حوزه دیجیتال می خورد. اگر شما وبلاگی کارشناسی برای تعامل با مخاطب هدف دارید، می توانید به خوبی از میزان تاثیرگذاری تان بر روی مخاطب هدف استفاده کنید. این امر باید در قالب تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با محتوای جذاب و تلاش برای فروش به طور جانبی صورت گیرد.
امروزه هیچ کاربری از وبلاگی که به طور مداوم به دنبال فروش است، استقبال نمی کند. بنابراین شما باید جهت گیری تان در این راستا را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی نمایید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین برود. این امر می تواند نتایج بسیار عجیب یا حتی خطرناکی برای کسب و کارتان داشته باشد. به هر حال در دنیایی که پر از وبلاگ های گوناگون است، کاربران در صورت مشاهده عملکرد ضعیف یک وبلاگ به راحتی سراغ نمونه ای دیگر در بازار خواهند رفت. با این حساب یک اشتباه کوچک می تواند به قیمت اعتبار وبلاگ تان تمام شود.
ایجاد برنامه عضویت ویژه
عضویت ویژه به طور معمول در اغلب سایت ها یا مراکز خرید به چشم می خورد. بر این اساس شما در ازای پرداخت مقدار هزینه ای اضافه حق اشتراک ویژه را دریافت می کنید. این امر همراه با خدمات بیشتر برای برند موردنظر خواهد بود. بنابراین شما به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و کسب سود بیشتر را پیدا می کنید. نکته مهم اینکه چنین رویکردی فقط در میان وبلاگ های شناخته شده و دارای برنامه برای تولید محتوای ویژه جواب می دهد، در غیر این صورت استراتژی موردنظر فقط موجب ریزش مخاطب وبلاگ تان خواهد شد.
یکی از اشتباهات کارآفرینان تلاش برای راه اندازی چنین الگویی در وبلاگ شان از همان روز اول است. این امر شاید جذابیت زیادی برای برندتان داشته باشد، اما سطح تاثیرگذاری تان بر روی مخاطب هدف را بدون برنامه ریزی درست به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. به همین خاطر شما باید همیشه عضویت ویژه را پس از کسب اعتبار مناسب در بازار مدنظر قرار دهید.
تولید محتوا در یوتیوب
وبلاگ نویس ها می توانند اقدام به ایجاد اکانت رسمی برای خود در یوتیوب یا هر پلتفرم دیگری نمایند. این امر به شما فرصت تعامل با دامنه وسیع تری از کاربران را می دهد. بر این اساس دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به مشکلات افزایش ترافیک وبلاگ نخواهد بود.
مطلب مرتبط: ایده های کسب و کار برای کارآفرینی از خانه
امروزه یوتیوب محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران دارد. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امکان تاثیرگذاری ویژه بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. تنها نکته اساسی در این میان انتخاب نام هماهنگ با وبلاگ تان برای کانال رسمی در یوتیوب است. همچنین بازنشر ویدئوهای تان در وبلاگ نقش مهمی برای جلب نظر کاربران در مرحله نخست خواهد داشت، در غیر این صورت شاید توانایی تان برای ایجاد یک کانال یوتیوب محبوب به شدت کاهش پیدا کند.