سخنرانی برای کارمندان شرکت همیشه کار سختی است. بسیاری از مدیران هر کاری می کنند تا از زیر بار این امر شانه خالی کنند. ترس از سخنرانی برای دیگران امر رایجی است و بسیاری از مردم دنیا با آن دست و پنجه نرم می کنند. اگر شما هم نگرانی و استرس بسیار زیادی برای سخنرانی در جمع کارمندان تان دارید، هرگز این مقاله را از دست ندهید.
نگرانی در مورد سخنرانی برای کارمندان می تواند ریشه در تجربه های ناخوشایند قبلی یا شخصیت درونگرای افراد داشته باشد. اگر شما قصد موفقیت به عنوان یک مدیر را دارید، باید سخنرانی را به عنوان کاری اساسی قبول کنید، در غیر این صورت کمتر کسی تمایلی برای همکاری با یک مدیر دائما نگران از سخنرانی برای دیگران خواهد داشت.
کسب و کارهای بزرگ هم برای استخدام مدیر به مهارت های ارتباطی شان توجه زیادی می کنند. اگر شما رزومه ای بدون سخنرانی برای کارمندان یا مشتریان به طور عمومی داشته باشید، کمتر برندی به شما شانس همکاری خواهد داد. هدف اصلی ما در این مقاله بررسی راهکارهایی برای ساده سازی سخنرانی برای کارمندان و ترغیب تان برای انجام این کار است. نتیجه این امر تاثیرگذاری بسیار عالی بر روی کارمندان خواهد بود.
مطلب مرتبط: 5 گام تبدیل شدن به سخنرانی حرفه ای
ایجاد یک جمع بندی
سخنرانی شما باید جمع بندی هم داشته باشد. اغلب اوقات سخنران ها در پایان هیچ جمع بندی از بحث های شان ارائه نمی کنند. این امر مثل هدر دادن زمان مخاطب هدف خواهد بود. شما در میان کارمندان تان برای سرگرمی سخنرانی نمی کنید. نکته مهم دسترسی به یک نتیجه واحد و تلاش برای تغییر فعالیت برند براساس آن است. اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان ندهید، وضعیت تان به طور قابل ملاحظه ای دشوار خواهد شد. بنابراین باید همیشه ارائه یک جمع بندی درست را مدنظر داشته باشید.
بسیاری از برندها برای سخنرانی مدیران شان شرایط خاصی را پیشنهاد می کنند. این امر شامل شروع با ارائه خلاصه ای از بحث و سپس جمع بندی در پایان کار است. اگر شما ارائه یک خلاصه جمع و جور در ابتدای بحث را مدنظر قرار دهید، تاثیرگذاری تان بر روی کارمندان به شدت افزایش پیدا می کند. دلیل این امر آگاهی دقیق کارمندان از محورهای اساسی صحبت شما و همچنین آمادگی بیشتر برای شنیدن آن است.
استفاده از محتوای بصری
استفاده از محتوای بصری اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما در طول سخنرانی تان از محتوای بصری به خوبی استفاده نمایید، تاثیرگذاری تان بر روی کارمندان افزایش می یابد. گاهی اوقات یک تصویر هزاران جمله در خودش دارد. این امر در زمینه سخنرانی به طور قابل ملاحظه ای احساس می شود.
سخنران ها گاهی اوقات برای بیان منظورشان به مشکل می خورند. اگر در این میان از محتوای بصری مناسب استفاده شود، میزان تاثیرگذاری و بیان درست محتوا به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. خوشبخانه امروزه منابع بسیار زیادی برای پیدا کردن محتوای بصری جذاب وجود دارد. بنابرین هیچ بهانه ای از سوی شما برای بی توجهی به محتوای بصری پذیرفته نخواهد بود.
سخنرانی دوستانه
شما در سخنرانی برای کارمندان تان نیاز به نگرانی بالا و استفاده از لحن جدی ندارید. شما در طول روز بارها و بارها با کارمندان تان تعامل دارید بنابراین هیچ مشکلی برای استفاده از لحن دوستانه در این میان نخواهد بود.
کارمندان در صورت مشاهده سخنرانی شما با لحن و رفتاری دوستانه تمایل بالاتری برای توجه به آن خواهند داشت. بنابراین شما در نهایت توجه بسیار بیشتری از سوی آنها جلب می کنید. این کار سختی های مسیر سخنرانی را نیز برای شما به حداقل خواهد رساند.
مطلب مرتبط: سخنرانی موفق با 6 ترفند ساده
استقبال از بازخوردها
اگر شما از سخنرانی تان برای کارمندان خیلی خوش تان آمد، نباید فکر کنید به پایان راه رسیده اید. اغلب اوقات ایرادات هرچند کوچکی در سخنرانی ها وجود دارد. اگر شما از کارمندان تان برای ارائه بازخورد دعوت نمایید، امکان بهبود کیفیت سخنرانی های بعدی تان به طور قابل ملاحظه ای فراهم خواهد شد، در غیر این صورت شاید یک اشتباه را بارها و بارها تکرار کنید.
بازخوردهای کارمندان درباره سخنرانی شما همیشه منفی نیست. اگر بازخوردها مثبت بود، معنای این امر ارائه یک سخنرانی جذاب و درست از سوی شماست. بنابراین می توانید به کارتان افتخار کنید و با نگاهی امیدوارانه به سراغ سخنرانی های بعدی تان بروید.