دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

سال ۲۰۲۳ با تمام ماجراهای خوب و بدش دیگر به اخر رسیده و حالا همه از اهداف شان برای سال جدید حرف می زنند.  شاید دقت کرده باشید که اهداف آدم ها برای سال ۲۰۲۴ زمین تا آسمان با اهداف سال گذشته فرق دارد. انگار که همه از سالی که گذشته حسابی ناراضی هستند. البته ما در روزنامه فرصت امروز چنین نگاه تیره و تاری به سال گذشته نداریم. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم نگاهی به درس های مثبت این سال بیندازیم؛ البته از نظر تبلیغاتی.

شاید در اولین نگاه سال گذشته با افزایش قدرت خرید مشتریان معنا پیدا کند. خب این سال بعد از مدت ها قدرت خرید مردم دنیا به سطح  قبل از کرونا نزدیک شد.  این خبر خوش به معنای افزایش فروش کسب و کارها در بازار بود. البته تمام برندها از این خبر خوش به یک اندازه بهره مند نشدند در عوض برخی از کسب و کارها همچنان اندر خم یک کوچه هستند.

درس های تبلیغاتی در سال ۲۰۲۳

بی شک صنعت تبلیغات نقش مهمی در فروش نهایی هر کسب و کار دارد.  به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین درس های تبلیغاتی سال گذشته را به اتفاق شما مرور کنیم. اگر شما هم دنبال برخی از درس های مهم در این حوزه هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. قول می دهم ولی درس جذاب یاد بگیرید که وضعیت تبلیغات تان را زیر و رو کند.

مطلب مرتبط: بهترین تبلیغات تلویزیونی دنیا: درس هایی برای بازاریاب ها

محتوای جذاب و آموزنده؛ کلید موفقیت

محتوای جذاب و آموزنده

در دنیای امروز، مردم دنیا با حجم عظیمی از اطلاعات مواجه هستند. این وسط ظهور هوش مصنوعی و ابزارهایی مثل چت جی پی تی (Chat GPT ) اوضاع را پیچیده تر کرده است؛ چراکه این روزها کاربران با حجم زیادی از محتوا رو به رو شده‎اند. اوضاع طوری شده که گاهی اوقات آدم نمی داند از دست این همه اطلاعات عجیب چه کار کند.

بی شک در این شرایط کمپین های تبلیغاتی راه دشواری برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف دارند. شما برای اینکه محتوایی جذاب تحویل مخاطب تان دهید، می توانید روی محتوای آموزشی حساب باز کنید. خب مگر کسی در دنیا هست که میانه خوبی با محتوای آموزشی نداشته باشد؟

خیلی از بازاریاب ها فکر می کنند کاربران در رابطه با تبلیغات فقط دنبال کمی شوخی و خنده هستند. خب در این صورت مشاهده شکست این حجم از کمپین های تبلیغاتی اصلا دور از ذهن نیست بنابراین بد نیست کمی به فکر آموزش نکات کلیدی به مخاطب تان باشید. البته این نکات باید در زندگی روزمره کاربرد داشتن باشد.  وگرنه کسی برای کمپین تان تره هم خرد نخواهد کرد. 

اگر نگاهی به یوتیوب و برندهای حاضر در این پلتفرم داشته باشید، به خوبی با انبوهی از محتوای آموزنده آشنا خواهید شد. خب فضای عمومی یوتیوب طوری است که شرایط برای تولید محتوای آموزشی را فراهم می کند. به همین خاطر بد نیست شما هم دنبال فضایی مناسب برای برند خودتان باشید. 

شخصی‎ سازی؛ فن اصلی ارتباط با مخاطب

شخصی‎ سازی

شخصی سازی یکی از درس های مهم سال ۲۰۲۳ برای طراح های تبلیغات  و بازاریاب هاست.  اگر  تا قبل از این تولید محتوای معمولی برای جلب نظر تمام مخاطب ها کافی بود، حالا اوضاع کاملا فرق کرده است. در این شرایط شما باید فکری اساسی برای شیوه تولید محتوا و بازاریابی تان کنید. وگرنه هیچ سهمی از بازار نخواهید داشت. 

شخصی سازی محتوا به معنای درک سلیقه و نیازهای متفاوت هر گروه از مشتریان است.  خب انتظار ندارید که مشتریان در تمام بازارها یکسری نیازهای یکسان داشته باشند؟

برای شخصی سازی تبلیغات خود، می توانید از اطلاعات مربوط به رده سنی، رفتارشناسی یا حتی محتوای مورد علاقه مخاطبان خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا تبلیغات خود را به افراد خاصی نشان دهید که احتمال خرید محصول یا خدمات شما را دارند.

خوشبختانه این روزها پلتفرم های اجتماعی سیستم هوشمندی برای شخصی سازی تبلیغات دارند. این یعنی شما بدون اینکه دست به سیاه و سفید بزنید، محتوای تان را شخصی سازی خواهید کرد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و کمی اوضاع تان را تغییر دهید. 

یادتان باشد، استفاده از خدمات ویژه شبکه های اجتماعی همیشه رایگان نیست.  به همین خاطر باید بخشی از بودجه بازاریابی و تبلیغات تان را به این کار مهم اختصاص دهید. وگرنه خیلی زود اوضاع تان به هم خواهد ریخت. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع تان را سر و سامان دهید. در این میان تجربه سایر برندها می تواند نقشه راه تان باشد.

مطلب مرتبط: درس هایی از بدترین تبلیغات تلویزیونی تمام دوران ها

محتوای ویدئویی؛ محبوب‎ ترین فرمت تبلیغاتی

محتوای ویدئویی

به نظر شما محبوب ترین فرمت ویدئو در سراسر دنیا چیست؟ شاید کسانی که به نوعی بازاریابی سنتی محسوب می شوند، فورا سراغ گزینه هایی مثل متن بروند. قبول دارم این گزینه، انتخابی منطقی به نظر می رسد، اما در سال 2023 دیگر جایی برای این مدل فکر و خیال ها نیست. چند سالی هست که افزایش حیرت انگیز سرعت اینترنت به کمک کاربران آمده تا راحت تر محتوای ویدئویی با کیفیت بالا تماشا کنند. این نکته در طول سال های اخیر به طور ویژه ای مد نظر کاربران قرار داشته است. به همین خاطر در طول سال گذشته این فرمت ویدئو بود که به یکه تازی اش ادامه داد. درست شنیدید، ادامه داد!

فرمت ویدئو نزدیک به یک دهه ای می شود که در دنیای بازاریابی و تبلیغات یکه تازی می کند. کافی است درباره سلیقه خود و دوستان تان فکر کنید. این روزها همه ترجیح می دهند محتوای ویدئویی تماشا کنند تا اینکه کلی از وقت شان را پای پادکست یا حتی متن های تبلیغاتی بگذارند. درست به همین خاطر فرمت متن به غیر از پلتفرم ایکس (توئیتر سابق) و مطبوعات دیگر جای زیادی در عرصه تبلیغات ندارد. 

 در سال ۲۰۲۳، محتوای ویدئویی محبوب ترین فرمت تبلیغاتی بود. مشتریان ترجیح می دهند اطلاعات موردنیازشان یا حتی کمپین های تبلیغاتی را در قالب ویدئو مشاهده کنند. این امر به بازاریاب ها کمک می کند تا دقیقا براساس فرمتی که مورد علاقه کاربران است، با آنها ارتباط برقرار کنند. این طوری دیگر خبری از مشکلات پراکنده در رابطه با تعامل با مخاطب هدف نخواهد بود. ماجرا جالب شد، نه؟

یکی از نکات حرفه ای که درباره استفاده از فرمت ویدئو باید مدنظر قرار دهید، ضرورت تکیه بر شبکه های اجتماعی است. این روزها تقریبا در همه پلتفرم ها جا برای محتوای ویدئویی وجود دارد. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید، یافتن ایده های مناسب برای تولید محتوای ویدئویی است. اگر در این میان دستی بر ادیت ویدئو داشته باشید، دیگر کارتان بی نهایت ساده‏ تر خواهد شد؛ چراکه بدون هیچ زحمتی فرصت اثرگذاری بر روی مخاطب تان را خواهید داشت. 

محتوای تعاملی؛ راه حلی برای جلب توجه مخاطبان

محتوای تعاملی

در سال ۲۰۲۳، محتوای تعاملی به راه حلی محبوب برای جلب توجه مخاطبان تبدیل شد. محتوای تعاملی، محتوایی است که مخاطبان می توانند با آن تعامل داشته باشند و نظرشان در شکل دهی به نتیجه نهایی کار موثر خواهد بود.

به عنوان مثال، می توانید از تبلیغات تعاملی در رسانه های اجتماعی استفاده کنید که مخاطبان می توانند با آن بازی کنند یا نظر خود را در مورد آن بدهند. محتوای تعاملی می تواند به شما کمک کند تا ارتباط قوی ‎تری با مخاطبان خود برقرار کرده و مشارکت بیشتری از آنها بگیرید. 

این روزها یکی از چالش ‎های اساسی بازاریاب ها جلب تعامل مخاطب هدف است. انگار که هرچه جلوتر می رویم، ماهیت کلیشه ای کمپین های بازاریابی بیشتر برای کاربران آشکار می شود. در این میان انگیزه افراد برای تعامل با یک برند به طور چشمگیری کاهش یافته است. پس شاید بد نباشد که دست به کار شده و کمی به سوی تولید محتوای تعاملی حرکت کنید. قبول دارم این کار در ابتدا بی نهایت سخت به نظر می رسد، اما کمی که از کارتان بگذرد، به همه چیز عادت خواهید کرد. کافی است به اندازه کافی به این فرآیند زمان دهید تا شوکه تان کند. 

مطلب مرتبط: درس هایی از هفت کمپین برتر بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات خلاقانه؛ رمز موفقیت در دنیای دیجیتال

تبلیغات خلاقانه

در دنیای دیجیتال کاربران با تبلیغات زیادی مواجه هستند. برای اینکه تبلیغات شما در میان این همه تبلیغات دیده شود، باید خلاق باشید. قبول دارم خلاقیت کلیدواژه ای تکراری در مقالات مربوط به تبلیغات است، اما این دلیل نمی شود که از کنار آن به سادگی عبور کنیم. خیلی وقت ها یک نکته آنقدر تکرار می شود که دیگر معنای اصلی خود را از دست می دهد. به همین دلیل ما در این بخش قصد داریم تعریف دوباره ای از تبلیغات خلاق برای تان به دست آوریم. 

از تبلیغات خلاقانه برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده کنید؛ تبلیغاتی که آنها را غافلگیر کند یا آنها را به فکر فرو ببرد. تبلیغات خلاقانه می تواند به شما کمک کند تا برند خود را متمایز کنید و در ذهن مخاطبان ماندگار شوید. لازم نیست خیلی به خودتان سخت بگیرید. اگر از دو عنصر غافلگیری و واداشتن مخاطب به تأمل استفاده کنید، کارتان خیلی زود اثر ویژه اش را خواهد گذاشت. آن وقت شما می مانید و کلی مخاطب که طرفدار پر و پاقرص محتوای تان شده اند. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و تحولی به اوضاع تان در دنیای تبلیغات دهید. 

منابع:

https://setup.us

https://eightify.app

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1RkNim6A
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه