پنجشنبه, ۶ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Thu, 26 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

دورکاری یکی از الگوهای پیشرو در زمینه مدیریت کسب و کار و فعالیت کارآفرینی محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها برای رهایی از دست محدودیت های ناشی از کرونا و همچنین استفاده از تمام توانایی نیروی کار در زمینه توسعه برندشان اقدام به استفاده از این شیوه کاربردی می کنند. اگرچه دورکاری از مدت ها قبل در دنیای کسب و کار مورد توجه قرار داشت، با این حال پس از همه گیری کرونا بدل به گزینه ای جذاب و اجتناب ناپذیر برای بازاریاب ها شد. این امر برای بسیاری از برندها و کارآفرینان دارای اهمیت زیادی بوده و امکان ادامه کار حتی در صورت حضور کارمندان برند در فاصله های مکانی زیاد را فراهم کرده است. 

امروزه همه گیری کرونا در مقایسه با سال های قبل تا حد زیادی مهار شده است. با این حال استفاده از شیوه های دورکاری هنوز هم در اوج محبوبیت قرار دارد. اگر شما در کسب و کارتان مایل به همکاری با برخی از کارمندان در شهرها یا کشورهای دیگر هستید، می تواند به سادگی هرچه تمام تر اقدام به استفاده از این تکنیک کاربردی نمایید. این امر به شما فرصت همکاری با بهترین نیروی های کار در بازار را می دهد. با این حساب دیگر شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان نخواهد بود. 

مدیریت تیم های دورکار در دنیای کسب و کار

بدون تردید استفاده از روش دورکاری در دنیای کسب و کار نیازمند اقدام برای توجه به نکات بسیار زیادی است. در این شرایط شما ارتباط روزمره و رو در روی ثابت را ندارید. بنابراین باید روش کارتان را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا نکنید. 

مطلب مرتبط: بهترین ابزارهای مدیریت تیم کارمندان

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مشکلات مربوط به مدیریت تیم های کاری در قالب دورکاری و بررسی راهکارهای حرفه ای برای مدیریت بهینه این حوزه است. اگر شما در این میان مهارت لازم برای مدیریت این چالش ها و استفاده از بهترین تکنیک های ممکن را نداشته باشید، کارتان به شدت با مشکل رو به رو خواهد شد. در ادامه ابتدا برخی از چالش های اصلی دورکاری و سپس تکنیک های کاربردی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. 

مشکلات اصلی در فرآیند دورکاری

تفاوت زمانی

دورکاری برای مدیران یکی از شیوه های جذاب به منظور همکاری با تیم های دارای مهارت های متمایز است. در این بین حتی فاصله زمانی و مکانی کارمندان نیز تا حد زیادی کمرنگ شده است. با این حساب شما می توانید به بهترین شکل ممکن اقدام به استفاده از تکنیک های مربوط به دورکاری در حوزه کسب و کارتان نمایید. با این حال چالش اصلی در این میان مسئله تفاوت زمانی میان اعضای تیم است. اگر یکی از کارمندان شما در کانادا و دیگری در نروژ سکونت داشته باشد، همکاری میان آنها بدل به امری بی نهایت دشوار خواهد شد. شما در این صورت باید برای هر کدام از آنها وقت جداگانه ای تعیین کرده و شرایط تان را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهید، در غیر این صورت هیچ فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط تان نخواهید داشت. 

بدون تردید بسیاری از تیم های کاری اختلاف زمانی بسیار زیادی با هم ندارند. با این حال این مسئله در صورت بی توجهی شما می تواند یکی از مشکلات اساسی برای مدیریت پروژه و بهینه سازی فعالیت تان در دنیای کسب و کار را شکل دهد. راه حل پیشنهادی ما در این بخش استفاده از ساعت های مناسب برای تمام اعضای شرکت به منظور برگزاری جلسات است. همچنین عضویت کارمندانی که از نظر مکانی به هم نزدیک تر هستند در یک تیم کاری گزینه مناسبی خواهد بود. اینطوری دیگر نیازی به نگرانی فراوان درباره تفاوت زمانی و مشکلات مدیریت تیم تان نخواهد بود. 

ارتباطات کمتر

ارتباطات میان کارمندان در قالب دورکاری یکی از مشکلات بسیار مهم برای کارمندان محسوب می شود. این امر برای بسیاری از کارمندان موقعیت کاری خطرناکی را ایجاد کرده و دیگر امکان همکاری را به آنها نمی دهد. بدون تردید استفاده از ابزارهای دیجیتال نظیر زوم یا اسکایپ برای ارتباط آنلاین گزینه های بسیار خوبی است. با این حال چنین فناوری هایی هر چقدر هم که پیشرفت کنند، باز هم جای تعامل حضوری کارمندان با هم را نخواهد گرفت. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک خاصی نکرده و شرایط تان را از نظر مدیریت درون شرکت به شدت دشوار خواهد کرد. 

بسیاری از تیم های کاری در شرایط فعالیت حضوری هفته ای یک بار جلسه مشترک برگزار می کنند. این امر درباره برندهایی با فرآیند دورکاری باید به طور قابل ملاحظه ای متفاوت باشد. بر این اساس شما باید به طور مداوم و حتی روزانه اقدام به همکاری با اعضای تیم تان نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نکنید. همچنین ارتباطات میان اعضای شرکت تان هم به طور مداوم ضعیف تر خواهد شد. این امر می تواند شانس شما در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای تغییر داده و موجب ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شود. 

امروزه تیم های کاری که تعامل کمتری با هم دارند، به طور معمول کیفیت کاری بی نهایت پایین تری هم از خودشان نشان می دهند. درست به همین خاطر شما باید همیشه به دنبال بهبود رابطه میان اعضای تیم تان باشید. این امر حتی در فرآیند دورکاری نیز در قالب استفاده از فناوری های نوین امکان پذیر است. تنها نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از جلسات آنلاین میان اعضای شرکت و تیم های کاری بسیار بیشتر از گذشته است. این امر ارتباطات میان اعضای شرکت را به طور قابل ملاحظه ای توسعه خواهد داد. 

دشواری همکاری و کار بر روی پروژه ها

مدیریت تیم های دورکار در دنیای کسب و کار

کار بر روی پروژه ها در زمینه دورکاری امر چندان ساده ای نیست. بدون تردید برخی از فعالیت ها در دنیای کارآفرینی به طور حضوری هم سخت و دشوار است. اگر در این میان دورکاری را نیز به فرآیند موردنظر اضافه کنیم، دیگر تکلیف کارمان از قبل مشخص خواهد بود. این امر برای بسیاری از برندها مسئله بسیار دشواری را ایجاد کرده و امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور کامل از بین می برد. درست به همین خاطر شما باید به طور مداوم در تلاش برای تاثیرگذاری بر اعضای تیم شرکت و جلب همکاری شان با هم باشید. 

مطلب مرتبط: مدیریت تیم کارمندان در شرایط دورکاری

توصیه ما در این میان برای ساده سازی فرآیند دورکاری از نظر کار بر روی پروژه های مختلف استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه است. برخی از ابزارهای نظیر آسانا (Asana)، ترلو (Trello) و اسلک (Slack) در قالب خدمات رایگان و ویژه در دسترس بازاریاب ها و کارآفرینان قرار دارد. شما با استفاده از چنین ابزارهایی به بهترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا خواهید کرد. 

شما در دنیای کسب و کار برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امکان استفاده از بسیاری خدمات متفاوت را دارید. این امر برای بسیاری از کارآفرینان امر بی نهایت مهمی محسوب می شود و امکان ساده سازی کارها را به همراه دارد. متاسفانه در عمل برخی از کارآفرینان به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر همیشه در زمینه دورکاری با مشکلات مربوط به استفاده از خدمات درست رو به رو هستند. اگر شما در این میان تمایلی به تجربه مشکلات موردنظر ندارید، باید از همان ابتدا استفاده از ابزارهای حرفه ای برای مدیریت تیم های کاری در قالب دورکاری را مدنظر قرار دهید. 

بهترین راهکارها برای مدیریت تیم های دورکاری

شما برای مدیریت تیم های کاری در قالب فرآیند دورکاری نیازی به استفاده از شیوه های بی نهایت عجیب یا نوآورانه ندارید. امروزه همیشه راهکارهای تازه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دسترس برندها قرار دارد. این امر در مورد مدیریت تیم های کاری نیز مصداق دارد. بنابراین شما به جای نگرانی و استرس بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به دنبال راهکارهای ساده و کاربردی باشید. در ادامه برخی از این راهکارها را با شما در میان خواهیم گذاشت. 

استفاده از نظرات همه

مدیریت تیم های کاری یا کسب و کارها در چشم اندازی گسترده باید شامل استفده از امکانات و توانایی های همه اعضای برند باشد. در این صورت شما بدون تحمل دردسرهای اضافی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را داشته و شانس تان برای جلب نظر آنها بی نهایت افزایش پیدا می کند. 

بدون تردید کارمندان شما حتی در قالب دورکاری اطلاعات دقیقی از مشتریان و وضعیت برند دارند. بنابراین همکاری با همه آنها به طور حرفه ای می تواند شرایط تان را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار دهد. این امر نیاز شما برای همکاری با موسسه های حرفه ای و گران قیمت در زمینه مشاوره کسب و کار را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. با این حساب دیگر مشکلی برای شما از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باقی نمی ماند. این امر می تواند فرصت های بسیار زیادی پیش روی تان برای جلب نظر مخاطب هدف و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به همراه داشته باشد. 

یکی از راه حل های ساده برای استفاده از نظرات تمام اعضای شرکت در قالب دورکاری بهره گیری از جلسات آنلاین است. البته منظور ما در این بخش برگزاری جلسات شلوغ با حضور همه اعضای شرکت نیست. بلکه شما در هر روز باید نسبت به برگزاری جلسه با تیم خاصی از شرکت اقدام نمایید. این امر می تواند فرصت های پیش روی شما برای تاثیرگذاری بر روی اعضای شرکت و استفاده از نظرات شان را به طور قابل ملاحظه ای توسعه دهد. 
یادتان باشد در دنیای کسب و کار همیشه راه حل های بی عیب و نقص از طریق هم اندیشی با اعضای شرکت و کارشناس های حرفه ای به دست می آید. اگر شما به هر دلیلی به کارشناس های حرفه ای در دنیای کسب و کار دسترسی ندارید، می توانید در عوض بر روی کارمندان تان حساب کنید. 

تقویت روحیه اعضای شرکت

مدیریت تیم های دورکار در دنیای کسب و کار

دورکاری فقط برای مدیران شرکت ها امری سخت و غیرمنتظره نیست. از سوی دیگر کارمندان هم با مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر مشتریان رو به رو خواهند بود. این امر به طور ویژه ای برای کارمندانی که در طولانی مدت به کار حضوری و ارتباط نزدیک با همکاران شان عادت دارند، مصداق پیدا می کند. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باید به طور مداوم استفاده از راهکارهایی برای تقویت روحیه اعضای شرکت تان را در نظر داشته باشید. دلیل این امر نیز اتکای کامل برندها بر روی اعضای شرکت تان برای بهینه سازی وضعیت کسب و کار در بازار است. با این حساب اگر شما سرمایه گذاری درستی در این حوزه نداشته باشید، کارتان در زمینه انگیزه بخشی به کارمندان و بهینه سازی وضعیت برند به شدت دشوار خواهد شد. 

روحیه هر کارمندی در طول فرآیند کاری به طور مداوم کاهش پیدا می کند. دلیل این امر اختلافات در شرکت یا حتی شرایط ناگوار بازار است. فشار کاری در فرآیند دورکاری نیز این امر را تشدید خواهد کرد. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید اول از همه روحیه کارمندان را را تقویت نمایید. این امر گاهی اوقات با برخی از توصیه های ساده و خودمانی به بهترین شکل ممکن دنبال می شود. بنابراین شما در چنین موقعیت هایی باید بهتر از هر مشاور دیگری در کنار کارمندان تان باشید. این امر موقعیت تان به عنوان یک مدیر کسب و کار را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: مدیریت کارمندان از راه دور با 7 راهکار طلایی

توجه به اولویت ها

بسیاری از مدیران آنقدر درگیر کارهای جزئی هستند که در نهایت تصویر کلی برندشان را فراموش می کنند. منظور ما از این مثال، اشاره به اولویت های یک برند در زمینه تعامل با مخاطب هدف است. این امر می تواند شرایط شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای چالش برانگیز سازد. یک مدیر خوب باید همیشه اولویت های کاری را مدنظر داشته و همکاری با کارمندان را نیز به طور ویژه ای دنبال نماید. 

شناسایی اولویت ها برای کارمندان همیشه امر ساده ای نیست. در این موقعیت مدیران باتجربه باید به کمک کارمندان آمده و جهت گیری اساسی برندشان را مشخص سازد. این امر برای بسیاری از شرکت ها نقش تعیین کننده ای در بازار خواهد داشت. بنابراین شما هم باید به خوبی برای تحقق این هدف در بازار فعالیت نمایید. 

شناخت اولویت ها با تمرکز بر روی اهداف برند به ساده ترین شکل ممکن تحقق پیدا می کند. این امر برای شرکت هایی با استراتژی دورکاری نیازمند ارتباطات قوی با کارمندان و تعیین اولویت های برند به طور دقیق است، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر آنها را پیدا نکنید. 

شما بعد از اینکه اولویت های برندتان در بازار را مشخص کردید، باید آن را در قالب یک فایل دقیق و واضح در اختیار تمام اعضای شرکت قرار دهید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شرایط تان را به طور قابل ملاحظه ای توسعه می دهد. 

تعیین انتظارات

تعیین انتظارات برای همکاری با تیم های دورکار امر مهمی محسوب می شود. این نکته به دلیل ارتباطات کمتر شما با چنین کارمندانی نقش حیاتی پیدا می کند. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم در تلاش برای تعیین انتظارات تان در قالبی شفاف باشید، در غیر این صورت شاید همکاری با آنها بدل به امری بی نهایت سخت و پیچیده شود. 

بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سختی های بسیار زیادی را به جان می خرند. این امر به دلیل بی توجهی به تعیین تمام شرایط کار در ابتدای برای اعضای دورکار شرکت است. این امر می تواند به طور مداوم سوءبرداشت هایی در میان اعضای شرکت را به همراه داشته باشد. بنابراین شما پیش از شروع به کار برندتان در دنیای کسب و کار باید به طور مشخص انتظارات تان را تعیین نمایید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای جلب نظر مخاطب هدف و بهینه سازی موقعیت برندتان در بازار پیدا نمی کنید. 

تعیین خط قرمزها و محدودیت ها

هر تیم کاری برای همکاری یا پیشبرد یک پروژه با خطر قرمزها و محدودیت هایی رو به رو است. این نکات از سوی تیم مدیریت کسب و کار به طور دقیق تعیین می شود. با این حساب دیگر مشکلی از نظر سطح همکاری میان اعضای تیم با بخش مدیریت پیش نخواهد آمد. 

شاید برخی از کارمندان دورکار شما انتظار دریافت حقوق بالاتر یا حتی ابزارهای حرفه ای را داشته باشند. اگر شما به هر دلیلی امکان تامین این موارد را ندارید، باید به طور مشخص در قالب خط قرمزها و محدودیت ها آن را بیان نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نکنید. 

اگر شما در زمینه همکاری با تیم های کاری به دنبال ساماندهی برخی از پروژه های کاری تان هستید، همکاری با دورکارها می تواند نکته بسیار مهمی باشد. این امر باید از سوی شما به طور دقیق صورت گیرد. به عنوان مثال، حداکثر زمان در دسترس کارمندان برای ساماندهی هر پروژه را به طور دقیق مشخص نمایید. این امر می تواند شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای توسعه داده و شرایط تان برای جلب رضایت مشتریان را به شدت ساده سازد. 

بدون تردید در دنیای کسب و کار هیچ چیز به اندازه تاخیر در آماده سازی پروژه ها بر روی اعتبار یک برند تاثیر منفی ندارد. بنابراین شما در ارتباط با تیم دورکارتان باید به طور مداوم شرایط تان را به دقیق ترین شکل ممکن توضیح دهید، در غیر این صورت شاید فرصت های پیش روی تان به طور مداوم کمتر از گذشته شود. 

مطلب مرتبط: مدیریت حرفه ای دورکارها با 8 اقدام ضروری

ریشه یابی مشکلات

برخی از مشکلات در دنیای کسب و کار به طور مداوم ادامه پیدا می کند. این مشکلات شاید گاهی اوقات از سوی شما به سادگی هرچه تمام تر حل شود، اما هیچ تضمینی برای توقف همیشگی آنها نیست. دلیل این امر ریشه دار بودن برخی از مشکلات در دنیای کسب و کار است. بنابراین شما برای حل این دست مشکلات باید ریشه های آن را شناسایی کرده و آن را به طور اصولی حل کنید. 

مشکلاتی که در تیم های دورکاری روی می دهد، گاهی اوقات یک شرکت را برای ماه ها با بحران رو به رو می سازد. درست به همین خاطر شما به عنوان مدیر یک تیم کاری یا شرکت باید همیشه حواس تان به مشکلات جاری جمع باشد. این امر برای شما اهمیت بسیار زیادی داشته و امکان رفع هر مشکلی در همان مرحله نخست را به همراه دارد. 

بدون تردید مدیران و رهبران تجاری در طول زمان کار بر روی مشکلات متفاوت و حل چالش های گوناگون را در کارنامه کاری شان دارند. بر این اساس شما برای بهبود وضعیت تان باید اول از همه جلوی بروز مشکلات را بگیرید. این امر با ارزیابی دقیق وضعیت برند و ارتباط نزدیک با اعضای شرکت امکان پذیر است. در مرحله بعد تلاش شما باید پرهیز از توسعه درگیری ها در تیم برندتان باشد. این امر از طریق برگزاری جلسات فوری با حضور تمام طرف های منازعه و تلاش برای مدیریت آن پیش از تبدیل شدن به یک بحران تمام عیار است. بدون تردید وقتی طرف های معترض در شرکت فرصت بیان نظرات شان را پیدا کنند، بسیاری از مشکلات به طور خودکار حل خواهد شد. بنابراین شما باید همیشه این نکته مهم را در دستور کار قرار دهید. 

مدیریت تیم های دورکار در دنیای کسب و کار

گردآوری بازخوردها به طور ناشناس

برخی از مدیران برای بهبود وضعیت کاری تیم شان به طور مداوم در تلاش برای گردآوری بازخوردهای آنها هستند. این امر وقتی به طور واضح صورت گیرد، همیشه خطر عدم بیان تمام واقعیت از سوی کارمندان را به همراه خواهد داشت. درست به همین دلیل شما باید به طور مداوم عملکردتان در این راستا را بهینه سازی نمایید. این امر شامل تلاش برای گردآوری نظرات کارمندان به طور ناشناس است. یکی از ساده ترین راهکارها در این میان استفاده از لینک های نظرسنجی ناشناس خواهد بود. به این ترتیب تمام اعضای شرکت امکان بیان نظرات شان به طور حرفه ای و به دور از تعارف را خواهند داشت. 

شما وقتی در قالب مدیر یک شرکت عملکردتان را براساس انتظارات و درخواست های کارمندان تان بهینه سازی نمایید، همیشه امکان تاثیرگذاری بر روی آنها به بهترین شکل ممکن را خواهید یافت. این امر شانس شما در عمل را به شدت توسعه داده و فرصت های بی نظیری برای مدیریت تیم تان در قالب دورکاری پدید می آورد. 

یادتان باشد شما در صورت گردآوری نظرات و ایده های کارمندان تان باید به خوبی از آنها سود ببرید، در غیر این صورت انگیزه کارمندان برای همکاری با شما و ارائه ایده های شان به طور قابل ملاحظه ای افت پیدا خواهد کرد. این امر می تواند موقعیت تان در بازار را به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار دهد. 

مطلب مرتبط: نحوه مدیریت از راه دور کارمندان

ارائه توصیه های حرفه ای به کارمندان

کارمندان یک شرکت همیشه به دنبال استفاده از توصیه های حرفه ای در مسیر کاری شان هستند. این امر اگر از سوی مدیران باتجربه صورت گیرد، اعتبار بسیار بیشتری نیز خواهد داشت. یکی از معیارهای رابطه خوب میان کارمندان و مدیران مربوط به علاقه آنها برای دریافت راهنمایی از سوی مدیران است. بنابراین اگر شما به دنبل بهبود رابطه تان با کارمندان در فرآیند دورکاری هستید، باید از همان ابتدای شروع به همکاری نسبت به ارائه توصیه های حرفه ای به آنها اقدام نمایید. این امر می تواند جایگاه شما در میان کارمندان را به طور قابل ملاحظه ای توسعه داده و وضعیت تان را نیز بهینه سازی نماید. با این حساب دیگر هیچ مشکلی پیش روی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود موقعیت برندتان وجود نخواهد داشت. 

بی شک امروزه مدیریت تیم های کاری امر دشواری محسوب می شود. اگر در این میان فرآیند دورکاری را نیز در نظر داشته باشید، با یک معمای تمام عیار رو به رو خواهیم شد. درست به همین خاطر شما در عمل باید از بهترین شیوه های ممکن برای بهینه سازی وضعیت تان سود ببرید. توصیه های مورد بحث در این مقاله گامی مهم برای بهینه سازی شرایط تان در این میان خواهد بود. 

منبع : foundr
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/R03X6xpJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه