در چند هفته اخیر، طرح قرنطینه خانگی تقریبا در تمامی کشورهای جهان به اجرا گذاشته شده است. در این رابطه بسیاری از برندها اقداماتی را انجام داده اند تا سختی در خانه ماندن، کاهش پیدا کند. در این رابطه حوزه عکاسی، بسیار محبوب بوده و حتی افراد آماتور که در این حوزه به صورت حرفه ای فعالیت نداشته و کسب درآمد نمی کنند، مشتریان برندهای فعال این حوزه هستند. به همین خاطر برندهای مطرحی همچون نیکون، المپیوس و لایکا اعلام کرده اند که کلیه آموزش های مجازی آنها تا اطلاع ثانوی رایگان خواهد بود. این امر باعث شده است تا تعداد کاربران سایت آنها افزایشی چندین برابر را پیدا کند، با این حال اقدامات هر یک از این برندها تفاوت هایی را با یکدیگر دارد.
برای مثال نیکون بر روی آموزش عکاسی تمرکز دارد، با این حال المپیوس تلاش کرده است تا پیوندی میان مخاطبان با متخصصین خود ایجاد کند. درواقع آنها بیشتر بر روی پرسش و پاسخ تمرکز دارند. همچنین صحبت در رابطه با سبک های مختلف عکاسی و الزامات موفقیت در هر یک از آنها، از دیگر برنامه ها محسوب می شود. در نهایت لایکا نیز از عکاسان حرفهای و مطرح دعوت کرده است تا میزبان جمعی از مخاطبین باشند و ضمن پاسخگویی به سوالات، در رابطه با سختی ها و تکنیک های کار خود صحبت کنند.
مطلب مرتبط: حمایت از کمپین در خانه بمانیم به سبک اپل
همچنین صحبت در رابطه با پشت صحنه برخی از تصاویر مشهور نیز از دیگر اقدامات بسیار جذاب آنها محسوب می شود. با توجه به این امر که برندهای حوزه عکاسی از این اقدام خود به صورت مستقیم درآمدی را به دست نمی آورند و شیوع ویروس کرونا نیز باعث شده است تا فروش آنها کاهشی بیسابقه را داشته باشد، به نظر می رسد که هدف آنها از این اقدامات کاملا بلندمدت بوده و تلاش دارند تا با ایجاد مخاطبین بیشتر، پس از طی کردن این دوره سخت به جایگاه بهتری در بازار دست پیدا کنند.