سه شنبه, ۱۵ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Tue, 5 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

تولید محتوای دیجیتال دنیای پهناوری است که هر بازاریابی دوست دارد در آن موفق شود. با این حال کمتر کسی روش های مناسبی برای چنین موفقیت هایی در سر دارد. اغلب مردم فکر می کنند همین که چند تا پست ساده در شبکه های اجتماعی قرار داده و کمی هم از گزینه های تبلیغاتی گوگل استفاده کنند، دیگر مو لای درز کارشان نمی رود. اگر شما هم چنین ذهنیتی نسبت به بازاریابی دیجیتال دارید، احتمالا خیلی زود ذوق تان کور خواهد شد؛ چراکه در بازار کسی برای شما فرش قرمز پهن نکرده تا بدون هیچ دردسری موفق شوید. 

این روزها اینستاگرام محبوبیت زیادی در بین مردم سراسر دنیا پیدا کرده است. به طوری که اغلب مردم روز و شب شان در این پلتفرم می گذرد. خب وقتی مردم به یک پلتفرم علاقه نشان دهند، طبیعی است که سر و کله بازاریاب ها هم در آن پیدا شود. البته در این یک مورد اوضاع برای بازاریاب ها چندان ساده پیش نمی رود؛ چراکه گزینه های زیادی برای تولید محتوا در اختیارشان قرار دارد. احتمالا برای شما هم پیش آمده بین انتخاب از بین تولید یک پست ساده یا آپلود استوری مردد مانده باشید، مگر نه؟

بازاریابی دیجیتال با ریلز اینستاگرام

یکی از سرویس های نسبتا جدید اینستاگرام که تا حالا زیر سایه بقیه بخش ها قرار داشته، ریلز (Reels) است. داستان این سرویس از اوج گیری ناگهانی تیک تاک شروع شد. به زبان خودمانی، ریلز رقیبی برای تیک تاک و ویدئوهای موزیکالش محسوب می شود. البته این وسط اینستاگرام به پشتوانه محبوبیت جهانی اش به خوبی از پس رقابت با تیک تاک برآمده. آنچه برای بازاریاب ها مهم است، استفاده از سرویس ریلز برای طراحی کمپین و توسعه کسب و کارشان خواهد بود. درست همان کاری که ما در این مقاله قصد توضیح بیشترش را داریم. اگر شما هم دوست دارید به شیوه ای تازه دست به تولید محتوای دیجیتال بزنید، این مقاله کاملا مخصوص شماست. پس با ما همراه باشید تا نگاهی به وضعیت تولید محتوا در بخش ریلز اینستاگرام داشته باشیم. 

مطلب مرتبط: بازاریابی و توسعه برند با سرویس ریلز اینستاگرام

چرا تولید محتوا با ریلز به درد می خورد؟

چرا تولید محتوا با ریلز به درد می خورد

بازاریاب ها همیشه کلی سوال در سرشان دارند که باید جواب های درستی به آنها داد. این ماجرا وقتی پای یک استراتژی تازه وسط باشد، شدیدتر هم می شود. به طوری که بدون یافتن جواب سوالات کلیدی درباره یک استراتژی کمتر بازاریابی سراغ استفاده از آن خواهد رفت. ما برای اینکه سوالات ذهنی شما خیلی زیاد نشود، در این بخش سراغ برخی از مزایای کلیدی سرویس ریلز در زمینه تولید محتوا و بازاریابی رفته ایم. خب اجازه دهید بدون هیچ مقدمه چینی کلیشه ای برویم سراغ اصل مطلب.

افزایش نرخ تعامل

افزایش نرخ تعامل

چند بار تا حالا با کلی امید و آرزو یک محتوا را طراحی کرده اید، اما در بازار حتی یک نفر هم به آن توجه نشان نداده است؟ در چنین موقعیت هایی آدم حس می کند کل مسیر بازاریابی را اشتباه آمده. بی شک کمتر کسی در دنیا دوست دارد چنین تجربه ترسناکی را پشت سر بگذارد. به همین خاطر اغلب مردم سراغ ایده هایی هرچه مطمئن تر برای کارشان می روند. در این میان استفاده از ریلز همان قطعه گمشده پازل بازاریابی شما خواهد بود؛ چراکه کاربران اینستاگرام میانه بی نهایت خوبی با این بخش دارند. به طوری که نرخ تعامل کاربران با محتوای ریلز حتی از بخش استوری نیز بیشتر است. 

الگوریتم اینستاگرام برای رقابت بهتر با تیک تاک هم که شده، توجه بیشتری به بخش ریلز دارد. بنابراین شما با سرمایه گذاری بر روی این بخش عملا حمایت اینستاگرام را نیز پشت سرتان خواهید داشت. خب مگر یک بازاریاب برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب دیگر به چه چیزی احتیاج دارد؟

تولید محتوای ساده

تولید محتوای ساده

هیچ کس در دنیا دوست ندارد هفته ها بر روی تولید یک محتوای ساده وقت بگذارد. هرچه باشد ما در دنیایی زندگی می کنیم که سرعت تغییرات به اندازه نور است. پس چه بهتر که بازاریاب ها دائما محتوایی تازه دم دست داشته باشند. اگر شما هم از آن دست مارکترهایی هستید که در زمینه تولید محتوا حسابی کند عمل می کنند، بهتر است زیاد خودتان را خسته نکنید؛ چراکه استفاده از بخش ریلز به طور خودکار سرعت عمل تان را افزایش می دهد. حتما می پرسید چطور؟ خب جواب ما کاملا روشن است: فرآیند تولید محتوا در بخش ریلز بی نهایت ساده است!

شما لازم نیست یک پا گرافیست یا کارشناس محتوای آنلاین باشید تا کارتان در سرویس ریلز بی دردسر جلو برود. در عوض با کمترین مهارت یا دانش در این حوزه نیز به سادگی فرصت تولید محتوا خواهید داشت. درست به همین خاطر افرادی که مهارت زیادی در زمینه تولید محتوا ندارند، معمولا کارشان در سرویس ریلز خیلی راحت جلو می رود. به طوری که در عرض چند دقیقه طرفدار پر و پاقرص سرویس ریلز می شوند. 

مطلب مرتبط: بازاریابی و توسعه کسب و کارهای کوچک با سرویس ریلز اینستاگرام

پروموت محتوا بدون هزینه اضافه

پروموت محتوا بدون هزینه اضافه

برخی از بازاریاب ها عادت دارند برای پروموت محتوا کلی هزینه روی دست شرکت ها قرار داده و بخش قابل ملاحظه ای از وقت شان را نیز صرف چنین کاری کنند. اگر شما از دست چنین کارهایی کلافه شده اید، تولید محتوا در بخش ریلز حسابی به دردتان خواهد خورد. به طوری که می توانید بدون هیچ نگرانی از بابت رسیدن محتوا به دست مخاطب هدف شروع به طراحی محتوا در این بخش کنید. 

بازاریاب ها معمولا به محض اینکه کار طراحی محتوا تمام می شود، سراغ پروموت کردن آن می روند. از آنجایی که الگوریتم اینستاگرام حسابی هوای ریلز را دارد، بد نیست که کمی هم از این بخش برای توسعه کارتان استفاده کنید. اینطوری بدون نیاز به صرف حتی یک سنت در زمینه پروموت محتوا از حمایت اینستاگرام بهره مند خواهید شد. خب مگر یک بازاریاب به غیر از پروموت خودکار محتوا دیگر چه چیزی لازم دارد؟

بازاریابی دیجیتال با ریلز: یک راهنمای عملیاتی

بازاریابی دیجیتال با ریلز

بررسی مزایای استفاده از سرویس ریلز در زمینه بازاریابی فقط نیمی از مسیر را به شما نشان می دهد. هنوز بخش اصلی کار دست نخورده باقی مانده است. اصلا بر فرض که استفاده از ریلز مهمتری وظیفه هر تیم بازاریابی است، اصلا چطور باید این کار را انجام داد؟ 

ما در این بخش قصد داریم یک راهنمای دقیق درباره نحوه تولید محتوا در سرویس ریلز به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید تا در زمینه تولید محتوا تبدیل به یک پا کارشناس تمام عیار شوید. 

معرفی برند: قدم اول در تولید محتوا

معرفی برند، قدم اول در تولید محتوا

آیا شما هم در کار با بخش ریلز تازه کار هستید؟ خب در این صورت اصلا لازم نیست دنبال ایده های پرزرق و برق بروید. همین که کارتان را با معرفی اجمالی برندتان شروع کنید، به اندازه کافی تاثیرگذار خواهد بود. یادتان باشد، این روزها کمتر کسی دنبال خرید از یک برند کاملا ناشناس است. پس چه بهتر که کارتان را با معرفی کسب و کارتان شروع کنید. 

گاهی اوقات آدم در بازار با برندی رو به رو می شود که تا حالا حتی اسمش را هم نشنیده است. اینطور وقت ها همیشه آدم کلی استرس دارد که نکند با خرید از چنین برندی پولش را دور بریزد. استفاده از بخش ریلز برای معرفی کسب و کار تا حدی این استرس را از بین خواهد برد. 

یادتان باشد، شما لازم نیست در بخش ریلز کار عجیبی انجام دهید. همین که برندتان را به طور اجمالی معرفی کنید، به اندازه کافی تاثیرگذار خواهد بود. گاهی اوقات بازاریاب ها طوری از برندشان تعریف می کنند که دیگر هیچ شباهتی با واقعیت ندارد. اگر نظر ما را بخواهید، چنین کاری فقط شما را در موقعیت دشواری قرار خواهد داد؛ چراکه باید از پس انتظارات فزاینده کاربران در شبکه های اجتماعی بربیایید. به علاوه، وقتی مشتریان با واقعیت کسب و کارتان رو به رو شوند، احتمالا حسابی از دست شما شاکی خواهند شد؛ چراکه از همان اول اصل کلیدی «صداقت» را رعایت نکرده اید. 

یک معرفی درست از کسب و کار باید شامل بیان حوزه اصلی فعالیت، سابقه در بازار و همچنین مزیت نسبی محصولات برند باشد. اینطوری شما یک رزومه نسبتا کامل جلوی مخاطب تان قرار خواهید داد. به طوری که دیگر لازم نیست خیلی به خودتان فشار بیاورید. 

مطلب مرتبط: توصیه های فیس بوک برای بازاریابی با استفاده از اینستاگرام ریلز

معرفی اعضای شرکت: توجه به نکات مورد علاقه مشتریان

معرفی اعضای شرکت

هیچ کسب و کاری بدون مجموعه ای از کارمندان حرفه ای و متعهد شانسی برای موفقیت در بازار ندارد. گاهی اوقات برخی از مدیران فکر می کنند بدون کمک کارمندان توانایی رسیدن به قله های موفقیت را دارند. راستش را بخواهید، چنین مدیرانی معمولا خیلی زود تمام کارمندان حرفه ای را از کنار خودشان دور می کنند. دست آخر هم با یک شکست بزرگ به سرعت از بازار کنار خواهند رفت. به طوری که دیگر حتی یک نفر هم سراغ شان را نگیرد. 

ایده ما در این بخش توجه به اعضای شرکت در هنگام کار با سرویس ریلز است. اینطوری شما فرصتی عالی برای معرفی تیم تان به مشتریان خواهید داشت. شما را نمی دانم، ولی من که همیشه دوست دارم از برندی خرید کنم که یک تیم همه فن حریف کنار دستش دارد. شاید این ایده عجیب باشد اما در چنین شرایطی دست کم خیال آدم راحت است که با یک کسب و کار تقریبا حرفه ای رو به رو خواهد بود. این وسط هم هیچ کس به غیر از خودتان توانایی اثبات میزان حرفه ای بودن برندتان را ندارد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و دستی به سر و گوش اکانت اینستاگرام تان بکشید. 

نمایش پشت صحنه کسب و کار: جایی که همه اتفاقات جادویی رخ می دهد!

نمایش پشت صحنه کسب و کار

پشت صحنه برند شما چه خبر است؟ این سوالی است که خیلی از مشتریان یا حتی افراد علاقه مند به برند شما در سر دارند. شاید کاربران اینستاگرام چنین سوالی را به طور واضح مطرح نکنند، اما همیشه آن را در سر خواهند داشت. به طوری که اگر شما در اکانت تان جواب مناسب برای آن نداشته باشید، خیلی زود از فهرست برندهای مورد علاقه کاربران خارج خواهید شد. آن وقت هر چقدر هم که تلاش کنید، دیگر راهی برای بازگشت به این فهرست جادویی نخواهید یافت. 

این روزها هر کسب و کاری در پشت صحنه فعالیت های جالبی دارد. مثلا برند جنرال موتورز را در نظر بگیرید؛ این برند سالانه کلی خودروی جذاب تولید می کند که هر آدمی را متعجب خواهد کرد. حالا اگر مسئولان بازاریابی این برند سراغ نمایش پشت صحنه کسب و کارشان بروند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اجازه دهید کمی کمک تان کنیم. احتمالا کلی از مردم دنیا از سر کنجکاوی هم که شده سراغ تماشای محتوای این برند خواهند رفت. 

از آنجایی که مردم این روزها حوصله زیادی برای تماشای محتوای بازاریابی ندارند، بهتر است دور محتوای طولانی را خط بکشید؛ چراکه با چنین کاری فقط خودتان را اذیت خواهید کرد. به علاوه، جذابیت برندتان برای مشتریان نیز پله پله سقوط می کند. همه این نکات استفاده از بخش ریلز را منطقی تر از هر زمان دیگری می سازد. پس چه بهتر که کارتان را بدون هیچ دردسری در سرویس ریلز شروع کنید. با این دست فرمان هم بخش هیجان انگیز برندتان را جلوی روی کاربران قرار می دهید، هم اینکه دیگر لازم نیست دائما نگران میزان بازدید مخاطب از محتوای تان باشید؛ به همین سادگی.

انتشار محتوا در زمان درست: بخش کلیدی ماجرا

انتشار محتوا در زمان درست

حتی بهترین محتوای دنیا هم اگر در زمان درست بارگذاری نشود، هیچ موفقیتی برای برندها به همراه نخواهد داشت. این نکته ای است که معمولا کمتر بازاریابی بدان توجه جدی نشان می دهد. انگار که تولید محتوا کاری است که باید همین طور بدون مقدمه انجام شود. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، احتمالا مسیر را کاملا اشتباه آمده‎اید؛ چراکه کاربران حوصله تماشای محتوای بازاریابی شما در زمان های عجیب را ندارند. 

سوال کلیدی که ما در این بخش قصد پاسخگویی بدان را داریم، بهترین زمان برای آپلود ویدئوی ریلز است. خب اگر شما زمان بندی درستی نداشته باشید، کلاه تان پس معرکه خواهد بود. اجازه دهید با یک مثال درست اهمیت زمان بندی را بیشتر نشان تان دهیم. کارآفرینی را در نظر بگیرید که علاوه بر سابقه کاری درخشان دارای انواع مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در بازار هم هست. حالا اگر کارآفرین قصه مان در یک مصاحبه کاری بی نهایت مهم با چند دقیقه تاخیر حاضر شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ جواب روشن است: حتی یکی از مدیران حاضر در جلسه هم حاضر به تایید صلاحیت او نخواهد بود. اصلا هم اهمیتی ندارد چقدر کارمند موردنظر به درد ساختار شرکت می خورد. هرچه باشد او مهمترین اصل در دنیای کسب و کار را از همان اول ماجرا زیر پا گذاشته است!

همانطور که در مثال بالا مشخص است، وقت شناسی نکته ای بی نهایت مهم برای اهالی کسب و کار است. این ماجرا درباره مشتریان نیز کاربرد دارد. پس شما باید محتوای ریلزتان را در زمانی درست دم دست آنها قرار دهید. وگرنه اوضاع تان روز به روز بدتر خواهد شد. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم بهترین زمان برای بارگذاری محتوا در بخش ریلز بین ساعت 4 بعدازظهر تا 2 صبح است. در چنین ساعت هایی معمولا آدم های بیشتری به اینستاگرام سر زده و پست های مختلف را زیر و رو می کنند. بعد از ساعت 2 صبح معمولا افراد زیادی بیدار نیستند. به علاوه، در زمان های دیگر به خاطر دغدغه های کاری وقتی برای سر زدن به اینستاگرام باقی نخواهد ماند. پس چه بهتر که کارتان را از همان اول در زمان های درست دنبال کنید. 

مطلب مرتبط: 14 ترند برتر اینستاگرام در سال 2023

نمایش محصولات برند: به وقت تلاش برای فروش

نمایش محصولات برند

هیچ بازاریابی در دنیا فقط دنبال جلب توجه مشتریان به برندش نیست. در عوض هدف اصلی فروش بیشتر و کسب سود خواهد بود. هرچه باشد آخر سال این ترازنامه مالی است که کیفیت کاری تیم های بازاریابی و فروش را مشخص می کند، مگر نه؟

اگر یادتان باشد، قبلا بارها گفتیم که سرویس ریلز برای مقابله با تیک تاک معرفی شده است. این یعنی شما ویدئوهای 60 ثانیه ای همراه با تم موزیکال دم دست دارید. یکی از ایده های جذاب در این میان استفاده از چنین ترکیب رویایی برای معرفی محصولات خواهد بود. این دقیقا همان کاری است که برندهای حوزه مد و پوشاک به خوبی انجام می دهند. مثلا برند لوئی ویتون را در نظر بگیرید؛ اکانت اینستاگرامی این برند به طور دائم ویدئوهایی درباره محصولات تازه برند بارگذاری می کند. از آنجایی که مردم عاشق تماشای محصولات مختلف حتی بدون نیت قبلی برای خرید، هستند کار لوئی ویتون حسابی گرفته است. به طوریکه بازدید ویدئوهای این برند معمولا کمتر از 10 میلیون نیست!

یادتان باشد، شما قرار نیست همینطوری محصولات برند را جلوی دوربین برده و انتظار موفقیت های تکرارنشدنی داشته باشید. در عوض باید کارتان را با وسواس خاصی دنبال کنید. مثلا نمایش نحوه کار با محصولات ایده خوبی خواهد بود. درباره محصولات تخصصی معمولا مردم سوالات زیادی درباره نحوه کار با آنها دارند. به طوری که خیلی وقت ها ترس از سختی های کار با یک محصول مانع از خریدشان می شود. با این حساب ماموریت اصلی شما در این بخش مثل روز روشن است: شما باید قبل از اینکه اوضاع خیلی به هم بریزد، سراغ معرفی محصولات تان به مشتریان بروید. اینطوری شانس تان برای فروش محصولات به آنها همچنان بالا خواهد ماند. 

این روزها تا یک برند خودش شروع به معرفی محصولات به دیگران نکند، شانسی برای موفقیت در بازار نخواهد داشت. این امر یکی از نکات کلیدی برای تاثیرگذاری بهینه در بازار محسوب می شود. پس به جای اینکه وقت تان را با طراحی ریلزهای کلیشه ای تلف کنید، بهتر است از همان ابتدا سراغ معرفی نحوه کار با محصولات بروید. 

استفاده از موزیک های ترند شده: معجزه صدا در بازاریابی

استفاده از موزیک های ترند شده

بخش ریلز کپی دقیقی از تیک تاک محسوب می شود. دلیل اصلی محبوبیت تیک تاک در دورانی که اغلب شبکه های اجتماعی در بالاترین میزان محبوبیت ممکن به سر می برند، فقط و فقط یک چیز است: تم موزیکال!

باور کنید یا نه، موزیک نقش مهمی در موفقیت محتوای بازاریابی دارد. مردم در سراسر دنیا دوست دارند دائما محتوایی همراه با موزیک های جذاب دم دست داشته باشند. اصلا هم فرقی ندارد محتوای موردنظر با تم بازاریابی عرضه می شود یا وضعیتی کاملا عادی دارد، در هر صورت ترکیب موزیک و ویدئو همیشه طرفدارهای خاص خودش را خواهد داشت. 

مسئله ای که اینجا باید به دقیق ترین شکل ممکن جواب داد، مربوط به نحوه انتخاب موزیک های پرطرفدار است. شیوه کار ما در این بخش بی نهایت ساده است. شما باید به جای تکیه بر تجربه یا سلیقه شخصی یک راست سراغ آمارهای معتبر بروید. به طوری که کارتان نه براساس شانس، بلکه شناخت دقیق از سلیقه کاربران جلو برود. 

بی شک شناخت سلیقه موسیقی مخاطب هدف کاری نیست که هر بازاریابی بدان علاقه داشته باشد. پس چه بهتر که به جای تلاش های عجیب و غریب از گزارش های دقیق استفاده کنیم. این روزها کلی گزارش مختلف در اینترنت پیرامون موزیک های پرطرفدار در سراسر دنیا به چشم می خورد. با این حساب شما کار خیلی سختی برای یافتن محبوب ترین موزیک های دنیا نخواهید داشت. نکته مهم اینکه شما باید کارتان را با استفاده از موزیک های ترجیحا بی کلام شروع کنید؛ چراکه این مدل موزیک ها برای یک ویدئوی 60 ثانیه ای بهتر خواهند بود.

آموزش مهارت های تازه به مخاطب: کلید محبوبیت در اینستاگرام

آموزش مهارت های تازه به مخاطب

مردم همیشه عاشق یادگیری نکات تازه به صورت آنلاین هستند. اگر شما نکات کلیدی برای آموزش به مخاطب دارید، بهتر است از همین امروز کارتان را شروع کنید؛ چراکه خیلی زود فرصت ها یکی پس از دیگری از چنگ تان درمی آید. ما در روزنامه فرصت امروز سرویس ریلز را به خاطر ماهیت جمع و جورش بهترین گزینه برای آموزش می دانیم. اینطوری شما بدون اینکه دردسرهای زیادی جلوی روی تان قرار داشته باشد، می توانید کارتان را جلو ببرید. به علاوه، کاربران هم عاشق یادگیری مهارت های تازه در سریع ترین زمان ممکن هستند. پس چه بهتر که شما تبدیل به همان قهرمانی شوید که آنها انتظارش را دارند!

مطلب مرتبط: چالش های بازاریابی دیجیتال

یادتان باشد، مهارت هایی که شما به دیگران آموزش می دهید، باید در حوزه تخصصی تان باشد. خب کسی از یک برند تولید لاستیک اتومبیل انتظار ریلزهای آموزش پخت و پز ندارد. پس لطفا از همان اول کار حواس تان به این نکات باشد تا دیگر جایی برای شکست ویدئوهای تان باقی نماند. آخرین نکته اینکه ویدئوهای آموزشی شما هرچه کوتاه تر باشد، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. پس بهتر است سراغ مهارت هایی بروید که خیلی پیچیده نباشند. 

منابع:

https://www.socialpilot.co

https://blog.hootsuite.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fE1Sp9n7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهند
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه