مدیریت کسب و کار شخصی یکی از رویاهای هر کارمند و کارآفرینی محسوب می شود. بسیاری از افراد به دلیل نگرانی از مشکلات ساماندهی کسب و کارها هرگز اقدام به راه اندازی شرکت شخصی شان نمی کنند. بدون تردید هزینه ها و دشواری های شروع کسب و کار بسیار زیاد است، با این حال امکان غلبه بر آنها و مدیریت بهینه کسب و کار در هر شرایطی وجود دارد. هدف اصلی ما در مقاله کنونی بررسی شیوه های مدیریت کسب و کارهای کوچک با هزینه های اندک است. استراتژی کاهش هزینه های کسب و کار در هر سطحی از فعالیت شرکت ها دارای اهمیت است. ما در این مقاله به 3 نکته و توصیه اساسی برای کاهش هزینه کسب و کارهای کوچک توجه خواهیم کرد.
خودکارسازی هرچه بیشتر فرآیندها
استفاده از فناوری های نوین برای کاهش هزینه های جاری شرکت امری ضروری محسوب می شود. امرزوه بسیاری از فعالیت های پرهزینه شرکت ها با استفاده از ماشین آلات هوشمند به صورت خودکار و بسیار کم هزینه ساماندهی میشود. برخی از مزیت های خودکارسازی فرآیندهای کاری شرکت به شرح ذیل است:
مطلب مرتبط: راه های کاهش هزینه های شرکت: اتوماسیون اداری
• عدم نیاز برای استخدام نیروی کار و پرداخت هزینه به آنها
• کاهش قابل توجه سطح خطای انسانی در فرآیند کار
• کاهش ریسکهای موجود در زمینه خدمات جانبی به کارمندان و مشکلاتی مانند صدمات حین کار
• امکان ساماندهی ساعتهای کاری طولانی بدون نگرانی پیرامون خستگی عوامل درگیر تولید
وقتی ما از فناوری های تازه در فعالیت شرکت مان استفاده می کنیم، امکان کاهش قابل توجه هزینه های جاری فراهم می شود. بدون تردید صرف نظر کامل از نیروی انسانی در زمینه فعالیت شرکت ها امکان ناپذیر است. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از نوآوری های عرصه فناوری برای بهبود وضعیت کسب و کار شرکت مان است. هرچه هزینه های جاری ما کمتر باشد، امکان سرمایه گذاری بیشتری برای توسعه کسب و کارمان خواهیم داشت.
به روز رسانی استراتژی بازاریابی و تبلیغات
بازایابی و تبلیغات نقش مهمی در توسعه کسب و کارها دارد. امروزه اغلب مردم تحت تاثیر تبلیغات مختلف دست به خرید می زنند. این نکته در صورت بی توجهی برندها نسبت به سرمایه گذاری بر روی بخش بازاریابی و تبلیغات تبعات به شدت مخربی خواهد داشت.
پیش از توسعه فناوری های مختلف اغلب برندها برای تبلیغات و بازاریابی چاره ای جز همکاری با آژانس های حرفه ای نداشتند. همه ما از هزینه های بالای همکاری با آژانس های بازاریابی آگاهی داریم. نکته امید بخش در این میان امکان استفاده از ابزارهای مختلف برای بازاریابی و تبلیغات درون شرکتی است. به این ترتیب دیگر نیازی به صرفه هزینه های گزاف برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود.
بدون تردید کسب و کارهای کوچک امکان صرف هزینه های مختلف برای بازاریابی و تبلیغات را ندارند بنابراین باید هرچه بیشتر به سوی استفاده از خدمات درون شرکتی سوق پیدا کنند. این امر با آموزش بخشی از کارمندان برای تشکیل تیم بازاریابی کامل خواهد شد. برخی از توصیه های اساسی در این زمینه به شرح ذیل است:
• کمپین های بازاریابی باید همیشه ساده و صریح باشد
• استفاده از سایت رسمی برای برندمان به منظور اطلاع رسانی بهتر ضروری است
• جلوه های بصری جذاب همیشه تاثیر قابل توجهی بر روی مخاطب هدف دارد
• تولید محتوای مرتبط با سلیقه مخاطب هدف انگیزه آنها برای تعامل با برند شما را دوچندان خواهد کرد.
بازاریابی و تبلیغات باید همیشه بخشی از فعالیت برند ما باشد. نگاه مقطعی به این حوزه همیشه موجب بروز مشکلاتی در فعالیت برندها می شود بنابراین برنامه های بازاریابی تان به طور مداوم و در بازه های زمانی مشخص به روز رسانی کنید. این امر فعالیت باثبات در عرصه بازاریابی را تضمین خواهد کرد.
مطلب مرتبط: راه هایی برای کاهش هزینه کسب و کارهای کوچک
اهمیت محوری کیفیت
اگر شما در زمینه تولید محصولات باکیفیت سرمایه گذاری نمایید، مشتریان به سرعت نسبت به فعالیت شما آگاهی پیدا خواهند کرد. امروزه بسیاری از کسب و کارهای کوچک به دلیل تولید محصولات باکیفیت به سرعت شهرت بین المللی پیدا می کنند. اگر ما تولید محصولات باکیفیت در کنار تبلیغات مناسب را با هم ترکیب کنیم، نتیجه کار موفقیت قابل توجه کسب و کارمان خواهد بود.
تولید محتوای جذاب و باکیفیت برای مشتریان نیازمند شناخت دقیق سلیقه آنهاست بنابراین ما پیش از دست زدن به هرگونه فعالیتی در این زمینه باید شناخت درستی از مشتریانمان داشته باشیم. خوشبختانه فناوری های نوین امکان بررسی وضعیت مشتریان با هزینه اندک و سرعت بالا را فراهم کرده است.