طراحی محتوای بازاریابی بیش از آنکه فرآیندی متعلق به تمام کسب و کارها و محصولات باشد در راستای تامین نیازهای شرکت های بزرگ و برخی از محصولات خاص است. در این میان محصولاتی که قیمت بالاتری دارند، هزینه بازاریابی و تبلیغات بیشتری نیز به خود اختصاص می دهند. چنین امری جای خالی بسیاری از کسب و کارها و محصولات کمتر مشهور را به شدت نمایان می کند.
آیا تا به حال از خودتان پرسیدهاید چرا برخی از محصولات و برندها کمتر در دنیای بازاریابی حضور دارند؟ این پرسش به طور معمول پاسخ روشنی به همراه ندارد. درست به همین دلیل برخی از کارآفرینان پاسخ های احتمالی برای خودشان در نظر می گیرند. نکته مهم اینکه در میان کسب و کارهای پرطرفدار در زمینه بازاریابی و تبلیغات اسم هایی نظیر صنعت بانکداری، لوازم آرایشی و بهداشتی، بیمه، خدمات سفر و همین طور طلا و جواهر به چشم می خورد. این امر نکته بسیار مهم برای فعالان عرصه بازاریابی محسوب می شود. انگار برخی از حوزه ها کمتر مورد توجه بازاریاب ها قرار داشته حتی سرمایه گذارها هم انگیزه ای برای اختصاص بودجه برای بازاریابی در این حوزه ندارند. این نکته باید برای شما اهمیت ویژه ای داشته باشد.
اگر شما هم در حوزه ای فعالیت دارید که به طور طبیعی سرمایه گذاری زیادی در زمینه بازاریابی صورت نمی دهد، باید نسبت به ایجاد تغییرات اساسی در نحوه فعالیت تان اقدام نمایید. این امر برای شما به مثابه یکی از راهکارهای مهم در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. نکته ای که در اینجا باید مد نظر قرار گیرد، تمایل پایین تر کارآفرینان حوزه های به اصطلاح حاشیه ای یا خاص در دنیای کسب و کار برای اختصاص بودجه های بازاریابی است. بنابراین شما باید با ملاحظات بسیار متعددی اقدام به فعالیت در این راستا نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان را پیدا نکرده و وضعیت تان در بازار نیز به طور مداوم افت پیدا کند.
مطلب مرتبط: طراحی محتوای بازاریابی جذاب و خسته نکردن مخاطب
بسیاری از برندها علاقه مند به فعالیت در حوزه های خاص و کمتر شناخته شده برای مشتریان هستند. این امر هیچ ایراد مهمی در پی ندارد. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم از ابزار بازاریابی سود ببرید، در غیر این صورت در بازار کمتر کسی اسم برند شما را به یاد خواهد آورد. این امر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ضروری بوده و بدون آن شما توانایی بهینه سازی شرایط تان را پیدا نمی کنید. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از راهکارهای حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط تولید محتوا در این میان است. اگر شما هم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در حوزه های خاص فعالیت برندتان با مشکلات زیادی رو به رو هستید، نکات مورد بحث در این مقاله راهنمای بسیار خوبی برای کسب و کارتان خواهد بود.
جست و جو برای کلیدواژه های کاربردی
هر فرآیند بازاریابی و تولید محتوا باید با جست و جو برای کلیدواژه های تاثیرگذار شروع شود. این امر به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شرایط تان را در مقایسه با رقبا بسیار بهتر از هر زمان دیگری خواهد کرد. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان در یک حوزه خاص هستید، اول باید کلیدواژه های خاص آن بخش از دنیای کسب و کار را به خوبی یاد بگیرید. این امر به شما برای ارزیابی وضعیت رفتار کاربران و همچنین تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف نیز کمک خواهد کرد.
بسیاری از برندها در زمینه پیدا کردن کلیدواژه های مفید برای خود مشکلات زیادی دارند. این امر به خوبی در زمینه فعالیت آنها در حوزه سئو نیز به چشم می خورد. اگر شما توانایی پیدا کردن کلیدواژه های کاربردی برای برندتان را نداشته باشید، خیلی زود شانس تان برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف نیز پایان خواهد پذیرفت. درست به همین دلیل باید به طور مداوم پیدا کردن کلیدواژه های تازه را در دستور کار قرار دهید.
بسیاری از کارآفرینان پیدا کردن کلیدواژه های مرتبط با حوزه کاری را امری یکبار برای همیشه می دانند. با این حال در واقعیت ماجرا کاملا برعکس است. شما باید به طور مداوم ایده های تازه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را در دستور کار قرار دهید. در این میان ابزارهایی نظیر گوگل کی وردز به شما برای پیدا کردن بهترین کلیدواژه های ممکن کمک خواهد کرد. با این حساب دیگر مشکلی پیش روی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود.
بسیاری از برندها در طول سال های اخیر برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و بهینه سازی شرایطشان به دنبال پیدا کردن کلیدواژه های مناسب رفته اند. شما در این بخش هم برای بازاریابی و تولید محتوا حوزه های مناسب را شناسایی می کنید، هم امکان استفاده از کلیدواژهها بری عرصه سئو را خواهید داشت. این امر در نهایت شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و موقعیت های بسیار خوبی پیش روی تان قرار می دهد.
مطالعه درباره حوزه موردنظر برای تولید محتوا
پس از اینکه شما کلیدواژه های مناسب با عرصه کاری تان را پیدا کردید، باید به عنوان بازاریاب اندکی هم درباره حوزه های کاری تان فکر کنید. از آنجایی که بسیاری از بازاریاب ها هیچ آشنایی ای با حوزه های کاری برند طرف قراردادشان ندارند، شما باید در ابتدا اندکی از زمان تان را به آشنایی با حوزه های کاری اختصاص دهید. این امر شما را بدل به فردی آشنا و حرفه ای در حوزه ای که قصد تولید محتوا برای آن دارید، می سازد. چنین امری شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و فرصت های خوبی برای تولید محتوا پیش روی تان می گذارد.
بسیاری از اوقات برندها برای شناسایی حوزه های مناسب برای بازاریابی و حتی آشنایی با صنعت تازه ای که در آن قرار دارند، اقدام به استفاده از تجربه های قبلیشان می کنند. این امر برای شما ایده ای بسیار مناسب به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار می دهد. با این حساب شما باید همیشه آشنایی اجمالی با حوزه های موردنظرتان را در دستور کار قرار دهید.
مطلب مرتبط: جلب نظر مشتریان با تولید محتوای جذاب
اگر شما به عنوان مدیر یک کسب و کار قصد همکاری با بازاریاب ها را دارید، یکی از ایده های مناسب در این میان مربوط به استفاده از بازاریاب های آشنا با عرصه فعالیت تان است. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در این میان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. با این حساب شما باید همیشه از فرصت های پیش روی تان نهایت بهره را ببرید. اگر هم توانایی مالی لازم برای استخدام یک بازاریاب را ندارید، خودتان با آشنایی اجمالی در عرصه کسب و کار و همچنین بازاریابی می توانید شروع به طراحی محتوا نمایید.
بازآفرینی محتوای قدیمی
شما لازم نیست همیشه محتوای تازه و نوآورانه ای پیش روی مخاطب هدف تان قرار دهید. بسیاری از برندها در عمل توانایی مالی لازم برای انجام چنین کار مهمی را ندارند. درست به همین دلیل باید به خوبی از راهکارهای جایگزین برای انجام کارتان سود ببرید. یکی از راهکارهای مناسب در این میان مربوط به استفاده از بازآفرینی یا بازیابی محتوای قدیمی برند است. این امر شما را در کانون توجه مخاطب هدف قرار می دهد. دلیل اول برای این امر یادآوری محتوای قدیمی برای مخاطب هدف در قالبی نو و همراه با اطلاعات تازه است. همچنین شما می توانید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به استفاده از شرایط مناسب نمایید.
بدون تردید هر برندی در عرصه بازاریابی با یک عالمه محتوای قدیمی رو به رو است. چنین محتواهایی به طور معمول در آرشیو سایت برند یا دیگر بخش های قدیمی شبکه های اجتماعی در حال خاک خوردن هستند. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه به فکر استفاده از این محتواهای به ظاهر مرده باشید. این امر هزینه های بازاریابی شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده و فرصت بازاریابی مناسب را به شما می دهد. این امر شاید در نگاه نخست بسیار سخت و حتی غیرممکن به نظر برسد، اما در صورت استفاده درست از تکنیک های مربوط به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پل های موفقیت بزرگی پیش روی تان قرار می دهد.
یکی از نکات اساسی برای استفاده دوباره از محتوای قدیمی برند مربوط به اضافه کردن اطلاعات تازه به آن است. این امر در عین حفظ ساختار محتوای بازاریابی به شما امکان افزایش میزان تاثیرگذاری و بهینه سازی شرایط بازاریابی را می دهد. با این حساب شما بدون از بین بردن ساختار کلی محتوای بازاریابی و تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امکان بهینه سازی موقعیت تان در بازار را پیدا می کنید.
سرمایه گذاری بر روی انتشارات و مطبوعات مرتبط با حوزه کاری
امروزه حتی تخصصی ترین کارها و مشاغل دنیا نیز دارای حوزه های تخصصی هستند. این امر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اهمیت ویژه ای داشته و به شما امکان ارتباط نزدیک با مخاطب هدف علاقه مند به حوزه کاری تان را می دهد. اگر شما در دنیای کسب و کار به فکر استفاده درست از توانمندی های برندتان نباشید، خیلی زود رقبا شما را از مسیرشان برمی دارند. سرمایه گذاری بر روی انتشارات و مطبوعات مرتبط با حوزه کسب و کار فرصت بسیار خوبی به شما برای رقابت با سایر برندها و تاثیرگذاری بر روی مشتریان هدف خواهد داد.
یکی از نکات جالب درباره مطبوعات و انتشاراتی های تخصصی در دنیای کسب و کار امکان همکاری میان شما با آنها بدون نیاز به پرداخت هزینه است، چراکه این نوع از انتشاراتی ها به طور معمول از همکاری برندهای مختلف و کارآفرینان دارای تخصص استقبال می کنند. با این حساب شما هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.
مطلب مرتبط: تولید محتوای جذاب با 5 الگوی کاربردی
امروزه بسیاری از برندها به دنبال حضور در شبکه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال هستند. نکته مهم در این میان توجه به شیوه های قدیمی اما همچنان تاثیرگذار در این میان است. شما می توانید با سرمایه گذاری درست در حوزه های مختلف به سادگی هرچه تمام تر اسم برندتان را سر زبان ها بیندازید. از آنجایی که حوزه فعالیت برند شما تا حدود زیادی تخصصی و خاص محسوب می شود، شاید سرمایه گذاری بر روی حوزه بازاریابی چندان برای تان اهمیت پیدا نکند. این امر با استفاده از تولید محتوا در مطبوعات تخصصی حوزه کاری تان به خوبی جبران خواهد شد. به عنوان مثال، یک شرکت فعال در زمینه تولید فولاد نیاز چندانی برای حضور در شبکه های اجتماعی ندارد. در عوض اگر بتواند بر روی مخاطب هدفش با استفاده از مجلات و سایت های تخصصی تاثیر بگذارد، برنده نهایی شیوه فعالیت کسب و کارش خواهد بود. این امر می تواند برای برند مورد نظر در بازار مزیت بسیار مهمی ایجاد کرده و حتی توانایی تاثیرگذاری بهتر بر روی مشتریان را نیز به همراه داشته باشد. درست به همین دلیل شما برای بهینه سازی روند فعالیت تان باید به طور مداوم در مطبوعات تخصصی کسب و کارتان حضور داشته باشید.
همکاری با اینفلوئنسرها
هر چقدر هم که شبکه های اجتماعی برای برندهایی با حوزه های کاری خاص ناآشنا باشد، در نهایت شما نیاز اندکی به حضور در آن خواهید داشت. این امر می تواند فرصت های پیش روی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش داده و توانایی تان برای بهبود شیوه های کاری را نیز به شدت افزایش دهد. این امر می تواند برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر مهمی محسوب شود. در این میان به دلیل حضور گسترده سایر برندها شاید شما توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا نکنید. این امر شرایط شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای سخت و دشوار کرده و فرصت های پیش روی تان را کاهش می دهد. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه از شیوه های ساده و بهینه سود ببرید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا نکنید.
یکی از شیوه های مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی همکاری با اینفلوئنسرهای محبوب است. این دسته از افراد به دلیل محبوبیت بالا در شبکه های اجتماعی به طور مداوم مورد توجه برندها قرار دارند. شما نیز با همکاری اینفلوئنسرهای مناسب در حوزه کسب و کارتان فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت.
نکته اساسی در رابطه با همکاری شما با اینفلوئنسرهای مختلف مربوط به بحث حوزه های گوناگون فعالیت کاریشان است. اگر برخی از اینفلوئنسرهای تخصص یا حتی آشنایی لازم با حوزه کاری شما را ندارند، باید به راحتی هرچه تمام تر همکاری با آنها را فراموش کنید. این امر می تواند در ادامه فعالیت کاری به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کند.
یادتان باشد شما در ازای پرداخت هزینه به اینفلوئنسرها باید همیشه بازگشت سرمایه مناسبی داشته باشید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای بهینه سازی شرایط تان در بازار و بازگشت سرمایه مناسب نخواهید داشت. این امر می تواند برای شما ایده ای اساسی محسوب شده و توانایی تان در این میان را به شدت ارتقا دهد. بنابراین شما باید همیشه پیش از شروع به همکاری با اینفلوئنسرها در تلاش برای ارزیابی وضعیت آنها باشید، در غیر این صورت هرگز فرصت لازم برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف و مشاهده نتایج مثبت از سرمایه گذاری تان را نخواهید یافت.
توجه به آمار و ارقام دقیق
استفاده از آمار و ارقام برای تولید محتوا یکی از ایده های اساسی محسوب می شود. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و وضعیت تان را به طور مداوم بهبود می بخشد. برخی از برندها در این میان برای اثربخشی بر روی مخاطب هدف به طور مداوم از ایده های کلیشه ای سود می برند. اگر شما نیم نگاهی به عرصه آمارهای دقیق بازاریابی داشته باشید، هرگز چنین مشکلاتی برای برندتان روی نخواهد داد. درست به همین خاطر باید به طور مداوم برای بهینه سازی شرایط تان اقدام نمایید.
امروزه موسسات بسیار متنوعی در زمینه ارائه آمارهای مربوط به بازاریابی وجود دارد. با این حال شما نیازی به صرف هزینه در این راستا ندارید. درست به همین خاطر می توانید با سرمایه گذاری بر روی ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیکس یا انواع پلتفرم های بازاریابی اطلاعات موردنیازتان را پیدا کرده و اقدام به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به ساده ترین شکل ممکن نمایید. این امر شانس شما در بازار را به شدت افزایش داده و موقعیت تان در بازار را نیز بهینه سازی خواهد کرد.
مطلب مرتبط: محتوا و نحوه تولید آن / همه چیز درباره خلق یک محتوای جذاب اینترنتی
اگر شما در دنیای آمار و ارقام بازاریابی ناشی هستید، می توانید همیشه از تجربه دیگر برندها و کارآفرینان در این میان سود ببرید. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهد داد. به علاوه، دیگر نیازی برای تکرار اشتباهات گذشته برخی از برندها نیست. یادتان باشد امروزه هر برندی که بهتر از اشتباهات سایر رقبا درس بگیرد، در نهایت جایگاه بالاتری در بازار خواهد داشت. این امر می تواند به شما در تقویت چشم انداز پیش روی برندتان کمک کرده و موقعیت تان را به شدت تقویت نماید.
بدون تردید تولید محتوای بازاریابی برای بسیاری از برندها امری سخت و کسل کننده محسوب می شود. این نکته در صورتی که برند شما در حوزه های خاصی نیز فعالیت داشته باشد، بیش از هر زمان دیگری به چشم خواهد خورد. درست به همین دلیل شما باید به طور مداوم برای بهبود وضعیت تان نسبت به استفاده از تکنیک های حرفه ای اقدام کنید. تکنیک های مورد بحث در این مقاله راه شما برای اثربخشی مناسب بر روی مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای هموار خواهد کرد.