یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

گشت و گذار در اینستاگرام یکی از تفریح های محبوب در بین مردم دنیاست. کافی است برای یک دقیقه هم که شده گوشی تان را دست بگیرید تا یکهو بعد از چهار ساعت به خودتان بیایید و ببینید هنوز هم حوصله تان سر نرفته است. در این میان تعامل با اکانت هایی که هویت واقعی دارند، کم کم تبدیل به معمایی بزرگ شده است. کم نیستند کاربرانی که تجربه های عجیب و غریب درباره کلاهبرداری یا حتی سوءاستفاده های مالی در اینستاگرام دارند. تنها راه برای اینکه خیال آدم از بابت چنین اتفاقاتی راحت شود، مشاهده تیک آبی در کنار اکانت هاست. این تیک در واقع اصالت یک اکانت را نشان می دهد. حالا می خواهد شخصی حقیقی باشد یا یک کسب و کار تخصصی.

دریافت تیک آبی اینستاگرام هدفی است که خیلی از برندها با تاخیر خیلی زیاد دنبالش می روند. البته ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم هر کارآفرینی باید قبل از شروع به کار برندش این فرآیند را پس ذهن داشته باشد. وگرنه همیشه اتهام های مختلف درباره هویت و اصالت کاری‎اش در جریان خواهد بود. هرچه باشد کاربران وقت و اعصاب شان را از سر راه نیاورده اند که پای یک برند نامعتبر هدر دهند!

دریافت تیک آبی اینستاگرام

تصمیم گیری برای دریافت تیک آبی اینستاگرام مثل نیت ورزشکاران برای قهرمانی در مسابقات المپیک است. اگر شما واقعا دنبال این تیک دوست داشتنی هستید، باید سختی ها مسیر را نیز به جان بخرید. یکی از چالش های کلیدی در این میان اشتباهات گوناگونی است که کارآفرینان را کلی از برنامه عقب می اندازد. ما در این مقاله قصد داریم نگاهی دقیق به برخی از این اشتباهات داشته باشیم. اگر شما هم دنبال تیک آبی اینستاگرام برای کسب و کارتان هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا دست کم از شر اشتباهات رایج در امان باشید. 

مطلب مرتبط: چگونه در اینستاگرام تیک آبی تایید بگیریم؟

چرا تیک آبی اینستاگرام مهم است؟

چرا تیک آبی اینستاگرام مهم است

قبل از اینکه سراغ اشتباهات رایج در زمینه دریافت تیک آبی برویم، باید به اهمیت این نوار آبی رنگ بپردازیم. اصلا چرا کسب و کارها خودشان را برای دریافت این تیک به آب و آتش می زنند؟ اجازه دهید بدون هیچ مقدمه چینی سراغ برخی از دلایل این تلاش خستگی ناپذیر برویم:

•    افزایش اعتبار: کسب و کارهایی که اکانت شان تیک آبی اینستاگرام را داشته باشد، اعتبار بیشتری به دست می آورند. دست کم در این حالت دیگر کاربران دائما مقابل یک برند گارد ندارند. به علاوه، شما برنامه هایی نظیر توسعه انجمن مشتریان را بدون هیچ مشکلی جلو خواهید برد. 

•    حضور در کانون توجه: کاربران دوست دارند قبل از هر کاری از اصالت یک برند مطمئن شوند تا به آن اعتماد کنند. به همین خاطر دریافت تیک آبی نقش مهمی در افزایش تعامل کاربران با یک برند دارند. به طوری که پس از دریافت آن در کانون توجه کاربران قرار خواهید گرفت. ماجرا جالب شد، نه؟

•    حفاظت از دست سود جویان: گاهی اوقات یک گروه کلاهبرداری با اسم و اعتبار شما در شبکه های اجتماعی بازی می کنند. بعد از چنین اتفاق های ناگواری شما باید تا مدت ها دنبال بازیابی آبروی از دست رفته تان باشید. وقتی از همان اول راه تیک آبی برای برندتان بگیرید، دیگر مشکلی از نظر مقابله با تهدیدات این چنینی نخواهید داشت؛ چراکه فقط یک اکانت تایید شده به اسم برندتان در دسترس خواهد بود. خب وقتی اکانت رسمی تان تیک آبی داشته باشد، بقیه اکانت های مشابه هویت جعلی شان مثل روز روشن خواهد شد. 

•    شناسایی سریع برند: کاربران حوصله گشت و گذار طولانی برای پیدا کردن یک برند را ندارند. به همین خاطر شما باید قبل از اینکه اوضاع خیلی پیچیده شود، کارتان را ساماندهی کنید. به زبان خودمانی، دریاف تیک آبی به شما کمک می کند تا در نتایج جست وجوی کاربران همیشه رتبه نخست را داشته باشید. 

همانطور که می بینید، دریافت تیک آبی اینستاگرام نقش مهمی در موفقیت کسب و کارها دارد. البته این امر برای شخصیت های حقیقی مثل ستاره های سینما نیز مصداق دارد. با این حال برندها به دلیل نیاز فوری به اعتماد کاربران بیشتر تحت فشار برای دریافت این تیک هستند.

اشتباهات رایج در زمینه دریافت تیک آبی

1.    عجله برای دریافت تیک آبی

عجله برای دریافت تیک آبی

اولین مشکلی که خیلی از کسب و کارها در زمینه دریافت تیک آبی با آن رو به رو هستند، مربوط به بحث حداقل استانداردهای لازم است. بر این اساس اکانت شما باید در اینستاگرام متمایز، دارای ارتباط با یک سازمان یا شخص حقیقی خاص و همچنین دارای اصالت از نظر تولید محتوا باشد. وگرنه اینستاگرام هیچ وقت تیک آبی را تحویل تان نخواهد داد.

مشکلی که اینجا وجود دارد، عجله فراوان برخی از کارآفرینان برای دریافت تیک مورد نظر است. انگار که اینستاگرام به هر قیمتی شده باید این تیک را تحویل آنها دهید. این درست همان جایی است که مشکل اصلی شروع می شود؛ چراکه اینستاگرام اصلا میانه خوبی با عجله کسب و کارها ندارد. پس اگر هنوز جا پای تان در اینستاگرام یا بازار سفت نشده، دور تیک آبی را خط بکشید. البته این به معنای بی خیالی کامل نیست؛ چراکه دیر یا زود شما این شرایط ساده را پیدا خواهید کرد. آن وقت اینستاگرام به سرعت تیک آبی را تحویل تان خواهد داد.

2.    ارائه اطلاعات نادرست

ارائه اطلاعات نادرست

اینستاگرام برای تایید کسب و کارتان نیاز به اطلاعات دست اول دارد. شاید فکر کنید چنین اطلاعاتی مربوط به مشتریان است و ارائه‎شان امنیت خریداران را به خطر بیندازد. در این صورت باید خیال تان را راحت کنیم؛ چراکه اینستاگرام هیچ کاری با مشتریان تان ندارد. در عوض این شما هستید که باید اطلاعات دقیق درباره شرکت تان تحویل دهید. 

مواردی نظیر پروانه کسب، محل دفتر مرکزی، زمینه فعالیت تخصصی و کد پستی از جمله مواردی است که اینستاگرام برای ارائه تیک آبی به آنها نیاز دارد. باور کنید یا نه، برخی از کارآفرینان همین موارد ساده را هم درست اعلام نمی کنند. به طوری که اینستاگرام بارها و بارها درخواست شان برای کسب تیک آبی را رد می کند و بازهم در روی همان پاشنه می چرخد!

مطلب مرتبط: چگونه در اینستاگرام تیک آبی دریافت کنیم؟

ما در روزنامه فرصت امروز امیدواریم شما میانه خوبی با ارائه اطلاعات دقیق و درست درباره برندتان داشته باشید؛ چراکه این نکته ساده حسابی کارتان را راحت خواهد کرد. به علاوه، اینستاگرام در صورت مشاهده صحت اطلاعات تان از همان بار اول سختگیری کمتری برای تایید هویت تان به خرج خواهد داد. این نکته درباره اکانت هایی که بارها و بارها اطلاعات اشتباه تحویل دهند، کاملا برعکس خواهد بود. پس حواس تان باشد با یک سهل انگاری ساده دستی دستی آینده برندتان در اینستاگرام را خراب نکنید. 

معمولا مدیران اطلاعات دقیقی درباره برندشان دارند. با این حال اگر چنین امری درباره شما مصداق ندارد بهتر است از اطلاعات یکی از دوستان یا همکاران استفاده کنید. اینطوری کارتان خیلی سریع تر جلو می رود و ریسک رویارویی با شکست هم از روی میز برداشته خواهد شد.
 
3.    حضور کمرنگ در اینستاگرام

حضور کمرنگ در اینستاگرام

کسب و کاری را در نظر بگیرید که بعد از چند سال هنوز 10 تا پست هم در اینستاگرام ندارد. به علاوه، میانه خوبی هم با جواب دادن به کامنت ها یا پیام های کاربران نداشته و همیشه بی خیال آنها می شود. اگر برای یک لحظه هم که شده تمام سیاست های اینستاگرام را کنار بگذاریم، به نظرتان چنین برندی اصلا شانسی برای دریافت تیک آبی دارد؟

بی شک هر جوابی به غیر از یک «نه» قرص و محکم برای سوال بالا حسابی شک برانگیز خواهد بود. هرچه باشد حضور کسب و کارها در اینستاگرام باید کاملا محسوس باشد. وگرنه اصلا تیک آبی به چه دردی می خورد؟ خب برندی که حوصله تولید محتوا ندارد، حتی اگر تا سال های سال هم تیک آبی نگیرد، اتفاق خاصی برایش نخواهد افتاد. به همین خاطر اینستاگرام اصلا میانه خوبی با ارائه تیک آبی به اکانت های غیرفعال ندارد. 

گاهی اوقات حتی هنرمندان مشهور هم به خاطر فعالیت اندک در اینستاگرام از دریافت تیک آبی بازمی مانند. پس اگر فکر کرده اید با یکسری اطلاعات مربوط به برندتان حتما تیک آبی خواهید گرفت، سخت در اشتباهید؛ چراکه اینجا اصلا از این خبرها نیست. 

فرمول ما برای عبور از مشکل این بخش در تولید محتوا خلاصه می شود. البته حواس تان به آن طرف بوم هم باشد؛ چراکه تولید بیش از اندازه محتوا هم کار دست تان خواهد داد. شما را نمی دانم، ولی من که اصلا حوصله برندی پرحرف با روزی 10 تا 20 پست گوناگون را ندارم. اصلا در چنین شرایطی آدم کی وقت می کند محتواهای برندها را تماشا کند؟

اکانت هایی که فعالیت مناسبی در اینستاگرام دارند، راحت تر تیک آبی می گیرند. این امر درباره تولیدکنندگان محتوا یا اینفلوئنسرها به طور کامل مصداق دارد. اگر دقت کرده باشید، آنها هیچ هویت حقوقی یا حتی مدارک رسمی فعالیت تجاری ندارند. با این حال معمولا خیلی زود تیک آبی را دریافت می کنند. 

4.    بی توجهی به قوانین اینستاگرام

بی توجهی به قوانین اینستاگرام

آیا تا حالا اکانت تان در اینستاگرام بَن (Ban) شده است؟ در چنین موقعیت هایی شما به طور موقت امکان استفاده از خدمات اینستاگرام را از دست می دهید. البته در بدترین سناریو اکانت تان برای همیشه از دست خواهد رفت. خب انتظار ندارید که اینستاگرام با شما شوخی داشته باشد؟

اینستاگرام معمولا استراتژی سختگیرانه ای در برابر ارزیابی محتوا ندارد. با این حال اگر شما برخی از هنجارهای اخلاقی را رعایت نکنید، احتمالا خیلی زود اکانت تان نیست و نابود می شود. به علاوه، گزارش های پیاپی کاربران هم منبع مهم دیگری در بَن شدن اکانت هاست. پس حواس تان باشد بی دلیل حرص کاربران را درنیاورید!

ما در این بخش فرمول خاصی برای حل چالش قوانین اینستاگرام نداریم. تنها چاره شما مطالعه این قوانین در سایت اینستاگرام و تلاش برای رعایت شان است. یادتان باشد، محتوای تولیدی برندتان تحت هیچ شرایطی نباید موجب آزار و اذیت دیگران شود. 

مطلب مرتبط: همه آنچه در مورد تیک آبی پر دردسر اینستاگرام باید بدانیم / چگونه در اینستاگرام از اکانت تأیید شده استفاده کنیم؟

5.    فالوورهای انگشت شمار

فالوورهای انگشت شمار

تعداد فالوورهای شما اصلا به اندازه ای هست که نیاز به تیک آبی داشته باشید؟ گاهی اوقات برخی آدم ها بدون اینکه کار خاصی در اینستاگرام انجام داده یا حتی فالوورهای زیادی داشته باشند، اصرار زیادی برای دریافت تیک آبی دارند. شما را نمی دانم، ولی من که همیشه چنین رفتاری را پای شوخی های بی مزه می گذارم.

اصولا تیک آبی برای ایجاد تمایز میان برندها یا شخصیت های مشهور با اکانت های فیک کاربرد پیدا می کند. با این حساب اگر شما هنوز شهرتی برای خودتان به هم نزده اید، اصلا نیازی به آن نخواهید داشت. این کار مثل آن است که یک دانشجوی معماری همان روز اول دنبال خرید تجهیزات گران قیمت معمارهای حرفه ای برود؛ بدون اینکه حتی کار با آنها را بلد باشد.

برندهایی که هنوز تعداد فالوورهای شان در اینستاگرام رشد زیادی نکرده، باید مدتی صبر کنند؛ چراکه اصرار بی دلیل برای دریافت تیک آبی فقط و فقط سابقه شان پیشِ اینستاگرام را سیاه خواهد کرد. اگر نظر ما را بخواهید، بهترین روش شروع به درخواست برای تیک آبی بعد از رسیدن تعداد فالوورها  به 10 هزارتاست. پس تا آن موقع کمی روی صبر و تحمل تان کار کنید. 

6.    محتوای بی کیفیت

محتوای بی کیفیت

تمام کش و قوس هایی که بازاریاب ها برای تولید محتوا پشت سر می گذارند، دست آخر باید به مذاق کاربران خوش بیاید. وگرنه کارتان هیچ ارزشی نخواهد داشت. اگر یکبار هم که شده پای درد و دل کاربران در شبکه های اجتماعی بنشینید، متوجه کابوس محتوای بی کیفیت خواهید شد. انگار که کسب و کارها بر سر تولید محتوای به درد نخور بیشتر با هم رقابت تنگاتنگی دارند!

الگوریتم اینستاگرام در زمینه محتوای به درد نخور سیستم ساده ای دارد. به طوری که کاملا بر روی رفتار و بازخوردهای کاربران متکی است تا خیلی زود مچ اکانت های فیک را بگیرد. نکته جالب اینکه اگر شما هم محتوای بی ربط با حوزه کاری تان تولید کنید، دیر یا زود به عنوان بات شناخته خواهید شد. این یعنی دریافت تیک آبی هم به طور خودکار منتفی است.

هر بازاریابی به خوبی می داند در چه حوزه ای باید دست به تولید محتوا بزند. با این حال گاهی اوقات آدم ها مخصوصا از زیر مسئولیت درمی روند. امیدوارم دست کم شما چنین عادتی نداشته باشید؛ چراکه با این دست فرمان هیچ وقت رنگ تیک آبی را هم نخواهید دید. پس سعی کنید همیشه فقط در حوزه تخصصی تان دست به تولید محتوا بزنید. همیشه هم کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. این طوری تبدیل به برند دوست داشتنی اینستاگرام می شوید و خیلی زود تیک آبی کنار اسم اکانت تان برق خواهد زد. 

7.    استفاده از سرویس های ثالث (Third-party)

استفاده از سرویس های ثالث (Third-party)

زمانی نه چندان دور بازار اپ های آنفالویاب حسابی داغ بود. منظورم همان اپ هایی است که در یک چشم به هم زدن وضعیت کلی اکانت تان را روی دایره می ریخت. بی شک استفاده از آن اپ ها کار خیلی از آدم ها را راحت می کرد، اما از آن طرف ریسک های امنیتی مختلفی نیز به همراه داشت. به طوری که هر لحظه امکان حملات سایبری یا از دسترس خارج شدن اکانت بیخ گوش‎مان بود. اینستاگرام برای ارائه سرویس هایش به طور کامل، از جمله همین تیک آبی، حسابی روی استفاده از سرویس های ثالث حساس است. 

بی شک موسساتی مثل هاب اسپات (Hubspot) هم ابزارهای واسطه ای طراحی می کنند. با این حال چنین ابزارهایی نه تنها کاملا شناخته شده اند، بلکه سطح دسترسی محدودی هم به اکانت یک برند پیدا می کنند. با این حال اوضاع درباره ابزارهای ناشناخته کاملا متفاوت است. 

مطلب مرتبط: جدیدترین آمارها درباره اینستاگرام

با این حساب تعجبی ندارد که اینستاگرام هیچ جوره به اکانت های دارای سرویس های ثالث تیک آبی ندهد.

اگر از ما می شنوید، استفاده از ابزارهای ناشناخته کمکی در اینستاگرام را همین امروز متوقف کنید. بی شک کلی ابزار گوناگون که اتفاقا اعتبار بالایی هم دارند، دم دست هست. اینطوری هم اعتماد کاربران را جلب می کنید، هم اینکه دیگر بهانه ای دست اینستاگرام نخواهید داد. 

8.    افزودن لینک بقیه پلتفرم ها در بخش بیوگرافی

افزودن لینک بقیه پلتفرم ها در بخش بیوگرافی

چقدر دوست دارید فالوورهای اینستاگرام تان سری هم به اکانت توئیتر برند بزنند؟ احتمالا هر بازاریابی سناریوی بالا را دوست دارد. با این حال آدم نباید همیشه مطابق آرزوهایش عمل کند. در این یک مورد به خصوص، اینستاگرام اصلا حوصله جر و بحث درباره لینک بقیه پلتفرم ها را ندارد. در عوض خیلی زود اکانت ها را بَن کرده و بعد از مدت کوتاهی کاملا حذف شان خواهد کرد؛ انگار که از اول هم چنین اکانتی وجود خارجی نداشته!

یادتان باشد، اینستاگرام تازه بعد از چند سال اجازه بارگذاری لینک ها به طور محدود را داده است. بنابراین باید خوب بدانید چقدر روی حضور دائمی کاربران در اکوسیستم پلتفرمش حساس است. حالا اگر یکهو کاربران را به پلتفرمی دیگر دعوت کنید، خیلی زود جوابی کوبنده از طرف اینستاگرام دریافت خواهید کرد. 

9.    خرید لایک و فالوور

خرید لایک و فالوور

آخرین اشتباهی که خیلی از بازاریاب ها دچارش می شوند، خرید لایک و فالوور است. راستش را بخواهید، این کار بیشتر برای توسعه سریع السیر اکانت روی می دهد. با این حال الگوریتم اینستاگرام خیلی باهوش تر از این حرف هاست که گول بخورد. نتیجه کار هم همیشه تهدیدات فراوان از سوی اینستاگرام و نهایتا حذف اکانت است.

ماموریت شما در این بخش کاملا روشن است: تحت هیچ شرایطی حتی فکر خرید لایک و فالوور را هم نکنید. وگرنه اینستاگرام طوری از خجالت تان درمی آید که کار به تیک آبی هم نرسد. 

منابع:

https://mention.com

https://www.noobpreneur.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bBTla8DP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه