گروه کسب و کار فرصت امروز: مشتریان چند فرهنگی اکنون ثروت بیشتری دارند و بیشتر از همیشه علاقه مند به خرید هستند. ترکیب قومی و نژادی در ایالات متحده به صورت عجیبی در سال های اخیر تغییر کرده است و این گروه های چندفرهنگی نسبت به گروه های دیگر درک بیشتری دارند. این گروه با احتمال 38درصد بیشتر از بقیه جمعیت به استفاده از موبایل روی می آورند و به صورت متوسط در هر ماه 78 ساعت از دستگاه های موبایل استفاده می کنند.
این تغییر فقط محدود به آمریکا نیست. کشور هند بعد از چین دومین بازار بزرگ برای گوشی های موبایل است و با تعداد فروش 251 دستگاه با قیمت کمتر از 4 دلار بیشترین سرعت رشد را در میان کشورها دارد. این توسعه ها به این معنی هستند که موبایل پاسخی به برندهای جهانی است که سعی دارند مخاطبان را در سراسر دنیا با استفاده از یک رسانه جذب کنند.
اما شما نمی توانید این کاربران موبایل را به چشم «پروفایل های مشتری» یا «مخاطبان هدف» ببینید. به جای اینکه از خود سوال کنید این محتوا روی گوشی های مخاطبان چه جلوه ای خواهد داشت، از خود سوال کنید که این محتوا روی گوشی خودتان به چه صورت خواهد بود.
نحوه تعامل شما با گوشی هوشمندتان در سراسر یک روز تغییر خواهد کرد. هنگام صبح ممکن است شما از گوشی برای کامل کردن وظایف خود استفاده کنید، درحالی که عصر، ممکن است از آن به عنوان سرگرمی یا بازی استفاده کنید. تبلیغات بومی می توانند با هر یک از این استفاده ها کار کنند، اما باید به درستی به کار گرفته شوند.
Pandora شما را در ارتباط با مرتبط بودن موضوع راهنمایی خواهد کرد. چه شما به یک لیست آهنگ در باشگاه بدنسازی گوشی کنید یا چند آهنگ در خودروی خود هنگام ترافیک گوش کنید؛ برنامه Pandora پیام خود را تا جایی که امکان دارد به صورت مرتبط و شفاف به شما می رساند و با توجه به اینکه 80درصد از کاربران این برنامه به موسیقی های آنلاین گوش می کنند، تمرکز Pandora روی موبایل نیز هوشمند شده است.
زمانی که به دنبال پلتفرم مناسب برای کار خود هستید، رسانه ای را پیدا کنید که با عادت های کاربران موبایل مطابقت داشته باشد. برنامه Snapchat یک پلتفرم منحصرا مبتنی بر موبایل رسانه اجتماعی است و 86درصد برنامه توییتر روی دستگاه های موبایل مورد استفاده قرار می گیرد که این آمار هر دو این برنامه ها را نسبت به فیس بوک برای جذب مشتریان بهتر و کارآمدتر کرده است.
بهینه سازی محتوا
این امر نیز اهمیت بالایی دارد که در دسترس بودن گوشی های هوشمند را نیز مدنظر قرار دهید. با توجه به طول عمر این گوشی ها، احتمالا شما گوشی های مختلفی را با اندازه های صفحه نمایش مختلف در دست داشته اید، پس شما باید بدانید که موبایل یک تجربه یکنواخت نیست. درحالی که برخی افراد از جدیدترین گوشی های سامسونگ و اپل استفاده می کنند، دیگر افراد مدل های قدیمی تری را در دست دارند و این دستگاه های قدیمی تر دارای سرعت های پردازش کمتری هستند و البته سیستم عامل های قدیمی روی خود دارند.
بسیاری از تبلیغ کنندگان این چالش ها را فراموش می کنند، اما این چالش ها مهم هستند و زمانی که شما برای کارتان برنامه ریزی می کنید- خصوصا زمانی که با مردمی سروکار دارید که ممکن است گوشی های 4 دلاری در دست داشته باشند- باید به خوبی در نظر گرفته شوند.
در اینجا سه ترفند کوتاه برای بهینه سازی محتوا را جهت جذب مشتری از سراسر دنیا به شما آموزش می دهیم.
1- تجربه کاربری را مختل نکنید. صفحه نمایش های کوچک منجر به صبر کم کاربر می شوند. تبلیغات بزرگ و هیجان انگیز ممکن است مزاحم باشند، خصوصا زمانی که از داده ها استفاده می کنند و بر سر راه شما قرار می گیرند. مخترعان بیشترین تلاش خود را می کنند تا این مزاحمت را از سر راه بردارند. برای مثال، AOL تشخیص می دهد که چه زمانی وای فای شما روشن خواهد شد و مطابق نیازهای شما برای تان تبلیغاتی را ارسال خواهد کرد. در عین حال، Facebook Canvas صفحات غنی رسانه ای را داخل پلتفرم قرار می دهد و این کار را در وب سایت هایی با سرعت کم انجام نمی دهد. با از بین بردن این مزاحمت، شما می توانید به آسانی کاربران خود را راضی نگه دارید.
2- پربازده و سریع باشید. کاربران موبایل یا فعالند یا مشغول انجام کار دیگری هستند. شما باید در هر دو صورت سریع باشید، زیرا هیچ کس بیش از چند دقیقه از وقت خود را برای مرور کردن گوشی خودش صرف نخواهد کرد و در آن دقایق، کارهای زیادی دارند که باید انجام دهند. دوره توجه روی یک دسکتاپ ممکن است به 10 ثانیه برسد، اما این عدد بیش از سه ثانیه روی گوشی هوشمند نیست. سریع باشید، مستقیم به کار مورد نظر بپردازید و کار خود را شفاف انجام دهید تا پیام خود را به کاربر برسانید.
3- پیام خود را با فرهنگ مطابقت دهید. درحالی که آمریکایی های سفید پوست معمولا اکثر وقت خود را صرف مرور کردن اینترنت روی تبلت ها و لپ تاپ های خود می کنند، گوشی های هوشمند دستگاه های اصلی برای کاربران آمریکایی جهت مرور در وب هستند. در نظر داشته باشید که چگونه پیام و محصول شما در فرهنگ این افراد جای می گیرد و همچنین چگونه این پیام با وضعیت های فرهنگی وسیع تر منطبق می شود.
استراتژی موبایل فراتر از تبلیغات پاپ آپ سریع است. شما باید در مورد سبک زندگی کاربران و نحوه منطبق شدن دستگاه های موبایل آنها با فرهنگ منطقه ای که زندگی می کنند فکر کنید تا بتوانید به موفقیت برسید.