بدون شک امروزه تولید محتوا مهمترین اقدام در زمینه بازاریابی محسوب می شود. در این زمینه اگرچه ممکن است تصور کنید که بهتر است کار را با تیم خود شروع کرده و با این اقدام در هزینه ها صرفه جویی داشته باشید، با این حال آیا این اقدام بهترین گزینه موجود است؟ درواقع در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، هر برندی باید به دنبال شروعی قدرتمند و تداوم روند رو به رشد خود باشد. تحت این شرایط عملکرد ضعیف باعث خواهد شد تا مورد کم توجهی قرار بگیرید. در ادامه شش دلیل برای ضرورت همکاری با حرفه ای های حوزه تولید محتوا را بررسی خواهیم کرد.
1-حضور کمرنگی دارید
نبود نیروی متخصص در هر زمینه ای باعث خواهد شد تا ضعف های بسیاری را شاهد باشید. درواقع برنامه ریزی، اجرا و پیگیری از جمله اقدامات مهمی محسوب می شود که طبیعتا از شما زمان زیادی را خواهد گرفت. این امر در حالی است که شما به خرید تجهیزات هم نیاز پیدا خواهید کرد. تحت این شرایط همکاری با فردی متخصص، اقدامی مقرون به صرفه تر خواهد بود و می توانید انتظارات بالایی را داشته باشید. به صورت کلی، هنگامی که حضور شما در بستر اینترنت کمرنگ است، یکی از دلایل مهم برای شروع همکاری با حرفه ایها خواهد بود.
مطلب مرتبط: چرا تولید محتوا برای هر کسب و کاری ضروری است؟
2-از اصول سئو باخبر نیستید
ممکن است شما تجهیزات لازم برای تولید محتوای باکیفیت را در اختیار داشته باشید ولی نسبت به اصول سئو، اطلاعات کافی نباشد. حتی در این شرایط نیز شما از تلاش های خود نتیجه لازم را به دست نخواهید آورد. درواقع مهمترین اصل این است که محتوای شما به خوبی دیده شود که در بستر اینترنت، بدون رعایت اصول سئو، این امر امکان پذیر نخواهد بود. تحت این شرایط شما می توانید به جای استخدام فردی که همه کارهای تولید محتوا را انجام دهد که طبیعی است هزینه بالاتری را نیز باید بپردازید. صرفا فردی را استخدام نمایید تا اصول سئو را برای شما انجام دهد. این اقدام می تواند به صورت پروژه ای و دورکاری هم باشد تا در هزینه ها صرفه جویی شود.
3-تولید محتوا بدون استراتژی است
برای بسیاری از برندها تولید محتوا به معنای انتخاب موضوع و فرمت است. با این حال اقدامات شما باید در یک راستای مشخص باشد، در غیر این صورت نتیجه بزرگی را نمی توان از دل آنها انتظار داشت. درواقع یکی از اقدامات مهم، تعیین استراتژی است. این موضوع به وضعیت حال حاضر بازار، سلیقه مخاطبان و نیاز شرکت بستگی دارد و می توان انواع استراتژی های کوتاه و بلندمدت را مثال زد. در این زمینه افراد حرفه ای حوزه تولید محتوا حتما به این موضوع توجه دارند. درواقع عدم وجود برنامه ریزی مشخص، یکی از نشانه های این موضوع محسوب می شود.
4-ذهن خلاق و توانایی نوشتن بالایی ندارید
در زمینه تولید محتوا خلاقیت و توانایی نوشتن سناریوهای جذاب، اقدامی بسیار مهم بوده و می تواند مرز میان موفقیت و شکست شما را تعیین نماید. درواقع مهمترین اصل در زمینه مطرح شدن یک پست، سناریوی آن است. در این راستا طبیعی است که به خاطر مشغله های مدیریتی، نتوانید عملکرد درخشانی را در این رابطه داشته باشید. نکته ای که هرگز نباید فراموش کنید این است که تولید محتوا یک رشته تخصصی بوده و نباید آن را ساده تصور کرد.
5-در تمام بخش ها موفق نیستید
ممکن است شما در بازاریابی ایمیلی و مدیریت شبکه اجتماعی اینستاگرام خود تا حد زیادی موفق ظاهر شده باشید. با این حال هنوز هم روش های دیگری وجود دارد که می تواند مشتریان شما را افزایش دهد. تحت این شرایط نیز شما به حضور فردی حرفه ای نیاز خواهید داشت تا از استفاده حداکثری از قابلیت های اینترنت اطمینان داشته باشید و در زمینه تولید محتوا، به کامل ترین صورت اقدام نمایید.
6-زمان کافی وجود ندارد
این امر که زمان کافی برای انجام یک اقدام نداشته باشید. خود باعث خواهد شد تا عملکرد شما تضعیف شود. در این راستا تلاش برای انجام کارها توسط تیم خودتان، تنها باعث خواهد شد تا فرصت ها را از دست بدهید و با نارضایتی هایی نیز مواجه باشید. درواقع فعالیت افراد در حوزه هایی که آگاهی لازم وجود ندارد، درست به مانند یک کابوس واقعی خواهد بود. با این حال شما می توانید برخی از افراد تیم را انتخاب کرده و برای آنها دوره های آموزشی برگزار نمایید که نمونه ساده آن را می توان در پکیج ها مشاهده کرد. با این اقدام شما با صرف یک زمان مشخص، نیروی متخصص لازم را از دل تیم خود ایجاد خواهید کرد. این موضوع خصوصا در زمانی که شما بودجه لازم برای همکاری با بهترینها را ندارید، کاربرد بالایی را خواهد داشت.
مطلب مرتبط: ترندهای تولید محتوا در سال 2022
در آخر با توجه به دلایل مطرح شده، همکاری با افراد حرفه ای در زمینه تولید محتوا یک اقدام بسیار مهم بوده و با بازنگری در هزینه های خود، می توانید بودجه لازم را ایجاد نمایید.