با توجه به نقش گسترده تکنولوژی در فرآیند بازاریابی و تبلیغات، به نظر می رسد که یک تغییر پارادایم در این میان رخ داده است. در همین ارتباط به نظر می رسد که اینترنت تاثیر بسیار عمیقی بر بازاریابی و تبلیغات داشته و روی روش های مختلف بازاریابی و جذب مشتری از سوی کسب و کارها اثرگذار بوده است. به منظور بهره برداری از ظرفیت های پلتفرم های آنلاین موجود، کسب و کار شما نیازمند به کارگیری استراتژی های موثر است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.
بازاریابی محتوا
به منظور ارائه اطلاعاتی دقیق و مفصل درباره محصول و خدماتی که به بازار عرضه می کنید، بهتر است به صورت آنلاین به تولید محتوا پرداخته و نیازهای مشتریان خود را برطرف کنید. به این منظور شما نیازمند آن هستید تا خود را در زمینه کاری تان همواره به روز نگه داشته و مطالب مفید، موثر و سرشار از اطلاعات را تولید کرده و روی وب سایت یا وبلاگ خود قرار دهید. استفاده از این روش به شما کمک می کند تا به مشتریان خود نزدیک شده و با تولید مطالب و محتوای ارزشمند جایگاه خود و محصولات تان را در میان مخاطبان و مشتریان تان افزایش دهید.
اعتبار و حسن سابقه
در اغلب موارد مشتریان پیش از خرید از یک شرکت یا برند تجاری، نقدهای مربوط به سابقه و کیفیت محصولات آن را مورد بررسی قرار می دهند بنابراین ضروری است که در چارچوب برنامه ریزی های صورت گرفته برای حضور در فضای آنلاین و تولید محتوا، زمینه را برای انتشار نقدهای مثبت از خدمات و کالاهایی که به بازار عرضه می کنید فراهم کرده و خریداران احتمالی را برای تعامل با کسب وکار خود متقاعد کنید.
در همین چارچوب اطمینان حاصل کنید که تعداد نقدهای مثبت نسبت به نظرات منفی و خنثی بیشتر باشد تا مشتریان بیشتری جذب محصولات و خدمات تان شوند. با استفاده مناسب از ابزارهای آنلاین، کسب وکار شما خواهد توانست اعتبار و حسن سابقه خود را حفظ کرده و از این طریق مشتریان بیشتری را جذب کند.
ایجاد لیستی از ایمیل مخاطبان
با توجه به رقابت بسیار شدیدی که در بازار وجود دارد، حفظ ارتباط با مخاطبان اقدامی هوشمندانه و البته ضروری به نظر می رسد. حتی اگر این مخاطبان هنوز به مشتری شما بدل نشده و خریدی نکرده اند، حفظ ارتباط با آنها می تواند سبب تعامل شان با کسب و کار شما شود.
در چنین شرایطی شما باید به صورت مداوم مخاطبان خود را از طرح های تشویقی و تخفیف هایی که ارائه می کنید آگاه ساخته و تشویق به خرید کنید. به منظور حفظ ارتباط خود با مخاطبان، امکان ثبت نام آنان را در وب سایت خود فراهم کرده و به صورت منظم خبرنامه های ایمیلی تان را برای شان ارسال کنید.
امکان خرید آنلاین را فراهم کنید
امروزه هر کسب و کاری نیازمند راه اندازی یک پلتفرم آنلاین است چراکه این روزها مشتریان محلی ترجیح می دهند تا خریدهای خود را از طریق وب سایت شما انجام دهند خصوصا که تحویل کالاهای خریداری شده به آنها در منزل صورت می پذیرد و این موضوع سبب استقبال بیشتر مشتریان شده و حمایت آنها از کسب و کار شما را در پی خواهد داشت.
تبلیغات در فیس بوک
تبلیغ در بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان بسیار مقرون به صرفه بوده و سفارش دهندگان آگهی های تجاری کنترل کاملی بر آگهی خود خواهند داشت. فیس بوک به شما اجازه می دهد تا مخاطبان خود را براساس مکان، سلیقه و علایق آنها انتخاب کرده و آگهی های تجاری تان را برای آنان ارسال کنید. استفاده از شبکه های اجتماعی به شما اجازه می دهند به جمعیت بسیار زیادی دسترسی داشته و آنان را مخاطب خود قرار دهید.
استفاده از دانش MBA در فرآیند بازاریابی
MBA به شما کمک می کند تا دانش عمیق و موثری از فعالیت های مربوط به بازاریابی آنلاین در اختیار داشته باشید. استفاده از MBA به شما کمک می کند تا درک صحیحی از نکات مربوط به بازاریابی دیجیتال داشته و به آسانی این نکات را مورد استفاده قرار دهید.
بازاریابی آنلاین فرصت های بی شماری را در اختیار کسب و کارها قرار می دهد. چنانچه روش بازاریابی آنلاین به شکل صحیح مورد استفاده قرار گیرد، شرکت های تجاری قادر خواهند بود تا مشتریان جدیدی را جذب کرده و بر میزان فروش محصولات و خدمات خود بیفزایند.