یکی از اشتباهات بزرگ افراد در زمینه برندینگ این است که در ابتدا روش های بسیار سخت را انتخاب کرده و این امر باعث می شود تا به موفقیت های سریع موردنیاز برای تداوم اقدامات خود، دست پیدا نکنند. این امر در حالی است که همواره روش های ساده تری وجود دارد که برای شروع کار شما، بهترین گزینه خواهد بود. بدون شک پس از کسب تجربه لازم و بهبود شرایط، فرصت برای پرداختن به اقدامات سخت تر نیز خواهد بود. نکته جالب این است که بسیاری از برندها، پس از انجام اقدامات ساده، دیگر نیازی به انجام موارد سخت را احساس نکرده و این امر یکی دیگر از دلایلی است که این اقدام را کاملا حیاتی می دانیم. در ادامه به بررسی راهکارهای بسیار ساده ای خواهیم پرداخت که باعث می شود تا روند برندسازی و ارتقای آن، با سرعت خوبی همراه باشد.
1-متمرکز فعالیت کنید
نکته ای که در ابتدا باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید حوزه مشخصی را برای خود انتخاب کنید. درواقع بیش از حد بزرگ بودن برای شروع کار، یک ریسک جدی محسوب شده و آمارها در این رابطه حاکی از آن است که اکثر چنین برندهایی با شکست مواجه می شوند. در این راستا پس از کسب پیشرفت های لازم، میتوان محدوده خود را گسترش داد. برای مثال برخی از افراد در ابتدا یک برند شخصی را برای خود ایجاد می کنند. پس از رسیدن به جایگاه موردنظر خود، با یک برند دیگر ادغام شده و یا برندسازی جدیدی را انجام می دهند. این امر باعث خواهد شد تا زمینه رشد برای آنها مهیاتر باشد.
مطلب مرتبط: برندینگ یا برند سازی دقیقا به چه معناست؟
2-اهداف مشخصی داشته باشید
هدف شما از ایجاد برند چیست؟ درواقع اگر هدف شما صرفا حضور در یک عرصه تجاری باشد، اقدامات شما در یک راستا قرار نخواهد گرفت. در نهایت با چنین وضعیتی، امکان رشد سریع عملا غیرممکن خواهد بود. در این رابطه مشورت گرفتن از افراد باتجربه، می تواند به شما برای پیدا کردن اهداف کارآمد، کمک بسیار خوبی باشد، با این حال به صورت یک قاعده کلی، تا زمانی که احساس نیاز در این زمینه وجود ندارد، بهتر است تا به دنبال برندسازی نباشید.
3-داستان سرایی را جدی بگیرید
اگرچه داستان سرایی یک شیوه رایج در زمینه تولید محتوا محسوب می شود، با این حال در این بخش منظور از آن کمی متفاوت بوده و شما باید یک داستان جذاب برای دلیل ایجاد برند خود را بیان کنید. این امر باعث خواهد شد تا مخاطبان شما تحت تاثیر قرار گیرند. برای مثال همه شما با این مورد مواجه شده اید که وقتی یک نفر از داستان ایجاد برند خود صحبت کرده است، به علت شناخت بالاتری که دارید، تمایل به استفاده از آن کاملا جدی شده است. این امر در حالی است که اگر زمینه آشنایی شکل نگرفته باشد، بدون شک شانس موفقیت شما تنها به کیفیت محصول، محدود خواهد شد که در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، نمی توان توقع داشت که محصول شما، به مراتب بهتر از سایرین باشد.
4-تا حد امکان برای خود اعتبار به دست آورید
معتبربودن کمک خواهد کرد تا افراد بتوانند با سرعت بیشتری به اطمینان لازم برای خرید خود دست پیدا کنند. در این رابطه صحبت کردن هیچ گونه فایده ای را نداشته و شما باید سند و مدرک ارائه دهید. بدون شک در هر حوزه ای، انواع گواهینامه ها وجود دارد که باعث خواهد شد تا اعتبار برند شما افزایش پیدا کند. همچنین مشتری سازی از بین افراد شناخته شده و یا همکاری با آنها، از دیگر مواردی است که باعث خواهد شد تا اعتمادسازی بهتری شکل گیرد.
مطلب مرتبط: برندسازی موفق با نگاه از بیرون به شرکت
5-تاثیر مثبت ایجاد کنید
برای ایجاد تاثیر مثبت، شما با تنوع بسیار بالایی برخوردار خواهید بود. برای مثال حمایت از یک نهاد دغدغه مند نسبت به محیط زیست، یکی از اقداماتی است که در حال حاضر به ترندی پرطرفدار تبدیل شده است. علت این امر به این خاطر است که در چند سال گذشته، ضرورت توجه به این بخش، اهمیت بالاتری را پیدا کرده است، با این حال شما در این رابطه باید به خصوصیات جامعه هدف خود نیز توجه داشته باشید. به صورت کلی، هر اقدامی که باعث شود تا تصویر ذهنی از برند شما در وضعیت بهتری قرار گیرد، بسیار مهم خواهد بود.