پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمای خرید شمع موتور

7 ماه پیش ( 1402/9/4 )
 

خرید شمع موتور خودرو

خراب شدن برق خودرو از بدترین خاطراتی است که ممکن است هر صاحب خودرویی داشته باشد. چرا که عیب یابی و رفع آن مشکل است و راننده را دچار دردسر زیادی می کند. بنابراین مراقبت و تعویض به موقع قطعات مربوط به برق خودرو از کارهای اساسی است که باید انجام دهید تا از دردسر خرابی خودرو دور باشید. شمع موتور یکی از این قطعات است که طول عمر مفید تقریبا مشخصی دارد به همین دلیل خرید شمع موتور حساسیت بالایی دارد. گاهی اوقات حتی ممکن است قبل از زمانی که انتظار دارید، شمع دچار اشکال شود. پس بیایید در این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد این قطعه کسب کنیم.

شرکت شجاع پارت نمایندگی رسمی فروش انواع تجهیزات خودرو و شمع موتور در تهران می باشد که شما در هر کجای ایران که باشید می توانید از خدمات این مجوعه استفاده کنید. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره ی انواع شمع موتور متناسب خودرو خود بر روی اینجا کلیک کنید.

 

کاربرد شمع موتور خودرو

شمع موتور یکی از قطعاتی است که در سیستم برق رسانی خودرو ایفای نقش می کند. این قطعه در انتهای سیلندرها و بر روی سر سیلندر نصب می شود. طرز کار موتورهای احتراقی به این صورت است که ابتدا با حرکت پیستون فضا برای ورود بخار بنزین و هوا باز می شود. سپس دریچه بسته شده و با بالا آمدن پیستون تا حد ممکن این بخارات فشرده می شود. کار شمع در اینجا آغاز می شود. شمع با ایجاد جرقه سبب انفجار بخار بنزین شده و این انفجار نیروی حرکت چرخ ها را تامین می کند.

همان طور که مشاهده کردید، شمع موتور از مهمترین بخش های قلب خودرو یعنی موتور آن است. اگر شمع خودرو کوچکترین اشکالی داشته باشد، در اصلی ترین بخش خودرو یعنی موتور آن اشکال ایجاد می شود. این قطعه حساس عمر مفید مشخصی دارد. در طول زمان ممکن است رسوبات، الکترود شمع را گرفته و مانع از رسانایی الکترودها شوند. در این حالت شمع از کار می افتد. برق به موتور نمی رسد و موتور مانند قلبی کار خواهد کرد که ضربان نامنظم داشته باشد. در این حالت باید در سریع ترین زمان ممکن شمع را تعویض کرد.

خرید شمع موتور از شرکت شجاع پارت

ویژگی های شمع موتور خودرو

برای خرید شمع موتور خودرو ابتدا باید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید. با دانستن ویژگی های انواع گوناگون شمع خودرو، بهتر می توان در میان آنها شمع مورد نیاز را انتخاب کرد. قطعاً یکی از مهم ترین ویژگی ها، مواد به کار رفته برای ساخت شمع است. برخی از مواد مقاومت بیشتری در برابر حرارت و خوردگی دارند و درنتیجه طول عمر شمع موتور خودرو را بیشتر می کنند. شمع خودرو به طور کلی بر اساس چهار دسته بندی کلی تقسیم بندی می شود.

  • بر اساس شرکت سازنده
  • بر اساس اندازه
  • نوع واشر
  • نوع الکترود

 

شمع خودرو به طور کلی یا واشردار است یا بدون واشر. همچنین در سه سایز پایه کوتاه، پایه استاندارد و پایه بلند ساخته می شوند. شرکت های سازنده مختلفی شمع موتور خودرو درست می کنند که برخی از آنها محصولات با کیفیت تری می سازند. جنس الکترود در شمع موتور خودرو بسیار مهم است. انواع شمع های دوبل ایریدیم، ایریدیم پلاتینیوم، دوبل پلاتینیوم، پلاتینیوم، نیکل ایتریم و ایریدیم در بازار موجود است.

یکی از بهترین شمع های خودرو که در بازار جهانی فروش بسیار بالایی دارد، شمع موتور بوش است. شما می توانید بر اساس نوع شمع و برند مورد نظر خود، شمع موتور متناسب با خودرو خود را از شجاع پارت خریداری کنید.

خرید شمع موتور بوش

خرید انواع شمع موتور خودرو بر اساس کیفیت

نیکل مقاومت کمتری در برابر حرارت دارد. در نتیجه طول عمر کمتری دارد. ایریدیوم و پلاتین مقاومت گرمایی بالاتری دارند. شمع هایی که ترکیبی از ایریدیوم و پلاتینیوم هستند یا کاملا پلاتینیومی هستند، مقاومت و دوام بیشتری دارند. شمع هایی با دوام بالا که از شرکتی مانند بوش باشند، قطعا رضایت مشتری را جلب خواهند کرد.

باتوجه به توضیحاتی که بیان کردیم، خرید شمع موتور سالم و باکیفیت، با طول عمر زیاد و قیمت مناسب، از کارهای مهمی است که برای مراقبت از خودرو باید انجام دهید. شمعی که انتخاب می کنید باید مناسب خودرو و از برندی معتبر باشد. همچنین به جنس الکترود و تکنولوژی ساخت آن دقت کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BT6XEfv4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه