جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

هزینه اجرای اسکلت فلزی - تفاوت قیمت اسکلت بتنی و فلزی

در انتخاب سازنده اسکلت فلزی عوامل متعددی مورد اشاره می باشد که از این قبیل می توان به بررسی اعتبار و سابقه شرکت سازنده، سنجش توان مهندسی، مساحت و تجهیزات و ظرفیت خروجی کارخانه سازنده و میزان تجربه و مهارت پرسنل ساخت و نصب شرکت سازنده و دیگر موارد اشاره کرد لیکن یکی از مهم ترین عوامل انتخاب سازنده اسکلت فلزی هزینه اجرای آن است که براساس قیمت تمام شده و هزینه های خرد آن توسط سازنده اعلام می گردد و این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر مهم ترین آن ها آورده شده است:

برای دریافت مشاوره و استعلام  قیمت سوله و اسکلت فلزی با ما تماس بگیرید

1.     طراحی انجام شده روی اسکلت فلزی

طراحی اسکلت فلزی می تواند سبک یا سنگین باشد.ولی بهترین طراحی، طراحی بهینه و اقتصادی است که نیازمند تخصص و تجربه بالاتری می باشد و قطعا روی قیمت تمام شده تاثیر به سزایی دارد.

اسکلت فلزی

2.     نوع آهن آلات استفاده شده در اجرای اسکلت فلزی

در هنگام ساخت اسکلت فلزی باید به این نکته دقت کرد که سازنده از چه نوع آهن آلاتی برای ساخت استفاده می کند.

در ساخت اسکلت فلزی عموما از فولادهای رده مقاومتی ST37 استفاده می شود که بهترین و باکیفیت ترین آن ها فولاد مبارکه اصفهان، کاویان و اکسین اهواز می باشد.

بعد از این برندها، برند قطعات فولادی تهران و همچنین فولاد گیلان قرار دارند که از نظر کیفیت در رتبه بعدی هستند و قیمت پایین تری دارند.

3.     کیفیت برش کاری و دقت در مونتاژ قطعات

کیفیت برش کاری و دقت در مونتاژ قطعات اسکلت فلزی از عوامل مهمی هستند که بر کیفیت و دوام سوله تأثیر می گذارند.

کیفیت برشکاری : برشکاری قطعات اسکلت فلزی باید با دقت و با استفاده از ابزارهای مناسب انجام شود. برش های ناهموار و نامنظم می تواند منجر به مشکلاتی در مونتاژ و استحکام اسکلت فلزی شود.

دقت در مونتاژ :مونتاژ قطعات اسکلت فلزی باید با دقت و مطابق با نقشه های ساخت انجام شود. هرگونه خطا در مونتاژ می تواند منجر به مشکلاتی در استحکام و عملکرد اسکلت فلزی شود.

4.     نوع اتصالات و فرم در اجرای اسکلت فلزی

نوع اتصالات اعم از اینکه اسکلت پیچ و مهره ای و یا جوشی و همچنین مقاطع ستون ها چه نوع باکسی باشد و جوش وجه چهارم داشته باشد یا خیر و همچنین میزان تیرورق و تیرآهن اسکلت به چه میزانی باشد و ضخامت ورق ها و جزئیات خاص موردنظر طراح در نقشه ها همگی در قیمت ساخت تاثیرگذارند.

5.     میزان رعایت تمیزکاری

میزان رعایت تمیزکاری ها و حذف پاشش های جوش از روی قطعات قبل از رنگ آمیزی بسیار مهم است.

تمیز کردن جوش ها شامل حذف هرگونه پاشش جوش، اکسید و سایر آلودگی ها از سطح جوش است. این کار می تواند با استفاده از ابزارهای دستی، مانند برس سیمی یا سنباده، یا با استفاده از روش های مکانیکی، مانند جت آب یا جت ماسه، انجام شود.

6.     رنگ

کیفیت رنگ مصرفی و میزان درصد زینک کرومات و یا زینک فسفات موجود در رنگ، میزان ضد خورندگی رنگ را تعیین می کند و در نتیجه باعث ماندگاری پوشش روی قطعات فلزی خواهد شد.

تست سالت اسپری (Salt Spray Test):

تست اسپری نمک یک روش آزمایشی است که برای تعیین مقاومت رنگ در برابر خوردگی استفاده می شود؛ در این تست، نمونه های رنگ شده در معرض یک محلول نمکی قرار می گیرند.

ضخامت رنگ خشک شده:

حداقل ضخامت رنگ خشک شده روی قطعات سوله باید 50 تا 60میکرون باشد

7.     کیفیت نصب اجرای اسکلت فلزی

شاغول کاری ها، سفت کردن پیچ ها به صورت استاندارد، استفاده از دستگاه ایمپکتور بادی یا برقی برای سفت کردن پیچ ها و استفاده از ترکمتر (Torque wrench)جهت سنجش سفت شدگی پیچ ها، همه عواملی هستند که باید در هنگام نصب اسکلت فلزی در نظر گرفته شوند.

8.     هزینه های مهندسی

هزینه تهیه نقشه های شاپ، هزینه مهندسی کنترل کیفی، هزینه های تست های جوش، تست های رنگ و دیگر تست های لازم حین کار است جزئی از هزینه های مهندسی می شوند.

9.     انصاف سازنده و طراح اسکلت فلزی

از مهم ترین عوامل تاثیرگذار، انصاف سازنده و طراح اسکلت فلزی است. سازنده و طراح اسکلت فلزی که انصاف را رعایت نمی کند، در شرایط برابر ممکن است قیمت بالاتری را نسبت به سازنده و طراحی که انصاف را رعایت می کند، ارائه دهد. با این حال، سازنده و طراحی که انصاف را رعایت می کند، ممکن است کیفیت بالاتری را ارائه دهد و ممکن است اسکلت فلزی را سریع تر و موثرتر تحویل دهد.

10. موقعیت مکانی پروژه

محل اجرای اسکلت فلزی نیز بر قیمت آن تأثیر می گذارد؛ اجرای اسکلت فلزی در مناطق دورافتاده، گران تر خواهد بود همچنین عرض گذر منتهی به محل نصب جهت تردد تریلی و جرثقیل تخلیه و نصب قطعات نیز تاثیر بسیار زیادی روی هزینه خواهد داشت.

پروژه اسکلت فلزی و بتنی

 زمانبندی پروژه اسکلت فلزی و بتنی

پروژه هایی که باید سریع تر تکمیل شوند، ممکن است گران تر از پروژه هایی باشند که می توانند در مدت زمان طولانی تری تکمیل شوند. این به این دلیل است که سازنده و طراح ممکن است نیاز به استخدام کارگران اضافی و استفاده از تجهیزات اضافی داشته باشد تا پروژه را در زمان بندی مشخص تکمیل کند.

اگر به دنبال اجرای اسکلت فلزی هستید، مهم است که استعلام دقیق قیمت اسکلت فلزی را از شرکت های مختلف مقایسه کنید تا بهترین شرکت را جهت انجام پروژه پیدا کنید. همچنین مهم است که مشخصات دقیق پروژه خود را به شرکت ها ارائه دهید تا بتوانند قیمت دقیقی را به شما ارائه دهند.

·         تفاوت قیمت اسکلت فلزی و بتنی

در قدیم، اسکلت فلزی به طور قابل توجهی از اسکلت بتنی گران تر بود. آن هم به این دلیل که هزینه ی بالاتر فولاد نسبت به بتن و همچنین نیاز به جوشکاری و مونتاژ پیچیده تری در ساخت اسکلت فلزی بوده. با این حال، در سال های اخیر، قیمت اسکلت بتنی افزایش یافته است و اکنون در بسیاری از موارد، هزینه اسکلت فلزی با اسکلت بتنی برابر است؛ که عوامل مختلفی از جمله بهبود دقت طراحی اسکلت های بتنی و همچنین نیاز به رعایت مقررات سختگیرانه تر برای اسکلت های بتنی است.

در حال حاضر، هزینه اسکلت فلزی معمولاً بین 15 تا 20 درصد بیش تر از اسکلت بتنی است. با این حال، اسکلت فلزی مزایای مختلفی نسبت به اسکلت بتنی دارد که می تواند هزینه بالاتر آن را جبران کند.

این مزایا شامل موارد زیر است:

·         دوام بیشتر:

دوام و پایداری سازه در برابر عوامل محیطی همچون خوردگی و زنگ زدگی است. اسکلت فلزی ازآن جهت که از آهن و فولاد ساخته شده است، مستعد زنگ زدگی و خوردگی است در سازه های بتنی نیز وقتی این سازه ها ترک بخورند، میلگردهای درون بتن آن دچار زنگ زدگی می شوند اما وجود بتن همچون یک لایه محافظ در برابر خوردگی میلگرد عمل می کند.

·         سرعت نصب بالاتر:

در ساخت اسکلت بتنی به دلیل فرآیند بتن ریزی زمان بیش تری را نیاز دارد درحالی که به دلیل آماده بودن مقاطع فولادی، ساخت اسکلت فلزی با سرعت بیش تری صورت می گیرد.

·         وزن کمتر:

اسکلت فلزی وزن کم تری نسبت به اسکلت بتنی دارد، که می تواند باعث کاهش نیروی زلزله و همچنین هزینه های ساخت و ساز شود.

·         قابلیت گسترش و تغییر بیشتر:

اسکلت فلزی را می توان به راحتی گسترش داد یا تغییر داد، که می تواند برای پروژه های تجاری و صنعتی مفید باشد.

·         قابلیت بازیافت و ارزش استفاده مجدد و یا حتی ارزش اسقاط:

اسکلت فلزی را می توان به راحتی دمونتاژ کرد و برای مصارف دیگری استفاده نمود و یا حتی ارزش اسقاط بالایی دارند.

با توجه به این مزایا، اسکلت فلزی گزینه ای محبوب برای ساخت و ساز است. اسکلت فلزی برای طیف گسترده ای از پروژه ها، از جمله ساختمان های تجاری، صنعتی و مسکونی استفاده می شود.

استعلام قیمت اسکلت فلزی

گروه طراحی و ساخت آرمان سوله یک شرکت پیشرو در زمینه ساخت و ساز اسکلت فلزی است. این شرکت بیش از 50 سال سابقه دارد و طیف گسترده ای از پروژه ها را برای شرکت های بزرگ و کوچک انجام داده است. آرمان سوله متعهد به ارائه بالاترین کیفیت خدمات و محصولات است.

 این شرکت از بهترین مواد و تجهیزات استفاده می کند و دارای تیمی از مهندسان و تکنسین های مجرب است. آرمان سوله همچنین متعهد به حفظ محیط زیست است و از مواد و روش های ساخت و ساز سازگار با محیط زیست استفاده می کند.

از برخی مشتریان آرمان سوله می توان به دانشگاه آزاد، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، پتروپالایش آکام، شرکت فراب، سازمان تربیت بدنی، نیروی انتظامی، پرژک، پگاه، شرکت ملی گاز ایران، تولیدارو، مینو، شرکت ملی نفت و شرکت های معتبر دیگر اشاره نمود که لیست تمامی شرکت ها و روند انجام پروژه ها در وبسایت این شرکت موجود است.

برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی می توانید با شماره 02178472 تماس بگیرید.

آدرس وبسایت این شرکت www.armansuleh.com می باشد همچنین می توانید با جستجوی عبارت (آرمان سوله) در مرورگر خود به وبسایت این شرکت دسترسی پیدا کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/V65M8Dar
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
شاهرخ کمالی :
8 ماه پیش
من تا الان تصور میکردم اسکلت های بتنی دوام بیشتری دارند. چون همونطور هم که در مقاله اشاره شد، داخل ساختار بتن ها از میل گرد استفاده شده. بنابراین تصور میکردم سازه ای که هم از بتن و هم فلز ساخته شده باید دوام و پایداری بیشتری داشته باشه. بسیار ممنونم بابت اشتراک گذاری دانسته هاتون
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه