پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نرخ خدمات بهترین قالیشویی ها هر ساله توسط اتحادیه قالیشویان اعلام شده و همه مراکز مجوزدار باید بر اساس این نرخ ها خدماتی از جمله شستشوی فرش ماشینی و دستی را به مشتریان خود ارائه دهند.

بهترین قالیشویی

فرش یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین پوشش هایی است که سال هاست در نقاط مختلف جهان از آن به عنوان کفپوش خانه استفاده می شود. تاریخچه اختراع فرش دستباف یا همان فرش دستی به هزاران سال پیش باز می گردد. اما از آنجایی که بافت این کفپوش های جذاب و بادوام نیاز به زمان و زحمت زیادی داشت؛ چند دهه قبل دستگاهی توسط بشر اختراع شد که همان کار بافندگان را با سرعت و دقت بیشتری انجام می داد. اما خروجی این دستگاه از جهات مختلفی با آنچه که بافندگان حرفه ای فرش دستباف به عنوان محصول هنر دست خود به بازار عرضه می کنند کمی متفاوت است. این تفاوت تا جایی است که حتی روش شستشوی این دو نوع فرش نیز متفاوت است. در ادامه این مقاله بیشتر در مورد نرخ شستشوی فرش های ماشینی و دستی که توسط بهترین قالیشویی به مشتریان اعلام می شود و تفاوت هایی که بین این دو نوع کفپوش وجود دارد صحبت می کنیم.

اصلی ترین تفاوت ها بین فرش ماشینی و دستباف

اولین و مهم ترین تفاوتی که بین این دو محصول وجود دارد؛ روش تولید آنهاست. فرش های ماشینی حاصل یک فرآیند صنعتی هستند که توسط نوعی دستگاه بافندگی خاص انجام می شود. این در حالی است که فرش دستباف نوعی اثر هنری است که خالق آن بافندگان حرفه ای و متخصص در زمینه قالیبافی است. در حقیقت گره های روی چله فرش های ماشینی توسط دستگاه زده می شود؛ اما هر گره ای که بعدها به عنوان پرز فرش روی چله قالی های دستباف ایجاد می شود حاصل زحمت بافنده است. به همین خاطر تولید یک فرش ماشینی ممکن است یک دهم تولید یک فرش دستباف با همان ابعاد نیاز به زحمت و زمان داشته باشد.

دومین عاملی که تفاوت این دو محصول تقریبا شبیه به هم را مشخص می کند؛ جنس الیاف و رنگی است که زینت بخش آنهاست. فرش های دستباف اصیل را معمولا با استفاده از الیاف طبیعی که با رنگ های گیاهی پوشانده شده اند می بافند. اما برای تولید فرش ماشینی حتما نیازی نیست که از الیاف طبیعی و رنگ های گیاهی استفاده شود. الیاف مصنوعی مانند اکرلیک پرکاربردترین الیافی هستند که در کارخانه های تولید فرش در سراسر جهان برای ساخت این محصول استفاده می شوند. ضمن اینکه معمولا این الیاف را با رنگ های مصنوعی پوشش می دهند.

این تفاوت در جنس الیاف و رنگ پوشش دهنده آنها باعث می شود که خود فرش در برابر عوامل مختلف، واکنش های متفاوتی نشان دهد. به عنوان مثال فرش های دستبافی که از الیاف طبیعی رنگ آمیزی با رنگ های گیاهی بافته می شوند نسبت به رطوبت و مواد شوینده حساسیت بالایی دارند. به همین خاطر معمولا توصیه می شود برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایندی مانند رنگ پریدگی و درهم آمیختگی رنگ ها، از خدمات بهترین قالیشویی برای شستشوی فرش های دستباف استفاده شود. این در حالی است که فرش های ماشینی و الیاف آنها در برابر روش های مختلف شستشو مقاوم تر هستند و معمولا حساسیت و واکنش منفی از خود نشان نمی دهند.

روش های مراقبت و نگهداری از فرش های دستباف و ماشینی نیز کاملا از یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال معمولا برای نگهداری و انبار کردن فرش های دستی باید نکات مهمی را رعایت کنید. اما فرش های ماشینی نیاز به مراقبت کمتری دارند و فقط در صورتی دچار مشکل می شوند که به مدت طولانی در معرض رطوبت قرار بگیرند.

آیا روش شستشوی فرش ماشینی و دستباف متفاوت است؟

شستشوی فرش ماشینی و دستباف

پاسخ کلی این سوال مثبت است. فرش های دستباف به دلیل حساسیت بیشتر نسبت به رطوبت و شوینده های صنعتی، باید با دقت و روشی متفاوت تر از فرش های ماشینی شسته شوند. به همین جهت بهتر است اگر فرش دستبافی در خانه دارید که نیاز به شستشو دارد؛ حتما با یکی از بهترین قالیشویی ها در اطراف محل زندگی خود تماس بگیرید؛ چرا که این مراکز تخصصی، بر اساس تجربه می توانند تشخیص دهند که از چه شوینده ای، به چه مقدار و به چه روشی باید برای شستشوی فرش های دستباف استفاده کنند. حساسیت برخی از این قالی ها تا جایی است که اصلا امکان شستشوی و نظافت آنها به کمک تجهیزات قالیشویی وجود ندارد و باید به روش های دستی و با احتیاط کامل آنها را شست.

قالی های ماشینی کمی نسبت به روش های شستشو و محلول های شوینده حساسیت کمتری دارند. همانطور که اشاره شد الیاف این فرش ها معمولا از جنس مواد مصنوعی است که قبل از تبدیل به نخ، تست های مختلفی را پشت سر گذاشته اند. بنابراین قرار دادن آنها در تجهیزاتی مانند دستگاه های قالیشویی، آب گیر و خشک کن در بیشتر مواقع نه تنها خطری ندارد بلکه بهترین روش شستشوی آنهاست.

نرخ بهترین قالیشویی ها برای شستشوی فرش ماشینی و دستی چقدر است؟

در مراکز ارائه خدمات متنوعی مانند قالیشویی، نرخ ها معمولا ثابت است. البته همه کارخانه ها فعال در حوزه ارائه خدمات قالیشویی از این قانون تبعیت نمی کنند؛ بلکه آنچه که رعایت این نرخ ها را الزام آور می کند؛ داشتن مجوز رسمی فعالیت از اتحادیه مربوطه است. یکی از اصلی ترین وظایف کارشناسان اتحادیه قالیشویان تهران، تعیین نرخ خدمات برای این سرویس هایی است که این کارخانه ها ارائه می دهند. بنابراین اگر قالیشویی که برای شستشوی فرش ها و مبل شویی با آن تماس گرفته اید مجوز رسمی و معتبر از اتحادیه داشته و فعالیتش قانونی باشد؛ باید نرخی که به شما اعلام می کند مطابق با نرخی باشد که در لیست قیمت های قالیشویی اتحادیه درج شده است. این لیست هر ساله از طریق وب سایت رسمی اتحادیه در معرض دید عموم قرار گرفته و به تمامی قالیشویی ها مجوزدار ابلاغ می شود. بنابراین اگر می خواهید فرش های خانه خود را با قیمتی مناسب و منصفانه بشویید؛ حتما سری به وب سایت این مرکز بزنید و نرخ رسمی خدمات قالیشویی را مشاهده کنید.

آخرین لیست منتشر شده در این وب سایت مربوط به سال 1401 است. بر اساس این لیست، قیمت شستشوی فرش به دو عامل اصلی نوع شستشو و جنس فرش باز می گردد. به عنوان مثال فرش های گل ابریشم دستباف بالاترین نرخ را در این لیست دارند. برای شستشوی هر متر مربع از این قالی ها، طبق نرخ رسمی باید 100 هزار تومان هزینه پرداخت کنید. این در حالی است که فرش های ماشینی که به روش معمولی شسته می شوند نرخ کمتری دارند. این مدل فرش ها را معمولا یک بار شستشو داده و برای هر متر مربع آنها بین 14300 تا 22200 تومان هزینه دریافت می شود.

همانطور که اشاره شد؛ به غیر از جنس فرش، نوع شستشو نیز می تواند نرخ خدمات بهترین قالیشویی ها را دستخوش تغییر کند. معمولا در تمامی این مراکز سرویس شستشو فرش به دو صورت شستشوی معمولی و اعلاء شویی به مشتریان ارائه می شود. در شستشوی معمولی فرش ها یک بار به کمک دستگاه شسته و سپس خشک می شوند. ضمن اینکه در این روند از شوینده های ایرانی و معمولی استفاده می شود. اما در اعلاء شویی فرش با دقت و با استفاده از شوینده های خارجی آن هم دو بار شسته خواهد شد. به همین خاطر معمولا توصیه می شود که فرش های حساس، ظریف و کثیف تر را به روش اعلاء شویی شستشو دهید. از آنجاییکه در فرآیند شستشوی معمولی، فرش فقط یک بار با شوینده تماس برقرار کرده و فرچه های دستگاه فقط یک بار از روی الیاف آن عبور می کند؛ ممکن است بعد از مدتی آلودگی ها عمیق روی سطح آمده و فرش مجددا کثیف به نظر برسد. اما در اعلاء شویی فرش ها با دقت و حساسیت بیشتر نظافت می شوند تا حتی عمقی ترین آلودگی نیز از لابه لای الیاف آنها خارج شود.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/v04wDa4Y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه