پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران است که در شمال شرق این کشور پهناور قرار دارد. مقبره امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) در این شهر، از محبوب ترین مکان های گردشگران مسلمان از کشورهای مختلف است. مسافرانی که قصد سفر از تهران به مشهد و بالعکس را داشته باشند، می توانند از طریق تهیه بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس اقدام کنند.

بلیط اتوبوس از بلیط قطار و هواپیما ارزان تر است؛ اما حمل ونقل نسبتاً کندتری را فراهم می کند. در کشور ما، تمام جاده های بین شهری توسط اتوبوس ها پوشش داده می شوند. در این مطلب قصد داریم به ارائه اطلاعات مفیدی درباره بلیط اتوبوس تهران به مشهد و بالعکس بپردازیم. همچنین با مراجعه به این لینک می توانید بلیط اتوبوس را به صورت آنلاین خریداری نمایید.

بلیط اتوبوس تهران مشهد

اطلاعات کلی بلیط اتوبوس تهران مشهد

مشهد در زمان افشاریان پایتخت ایران بود و امروزه دومین شهر بزرگ بعد از تهران محسوب می شود. جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری در این شهر برای گردشگران وجود دارد. بازارهای سنتی و مدرن، مکان های تفریحی مانند پارک های آبی و رستوران هایی با غذاهای متنوع ایرانی و بین المللی از این جمله هستند.

مسافرانی که قصد سفر از مبدا تهران به مقصد شهر زیارتی مشهد را داشته باشند، قبل از تهیه بلیط نیاز دارند اطلاعاتی در این زمینه به دست بیاورند. در ادامه، سعی کردیم به مهم ترین آن ها بپردازیم. لازم به ذکر است شما می توانید بلیط اتوبوس تهران مشهد را از این لینک خریداری کنید.

فاصله زمینی تهران تا مشهد با اتوبوس چقدر است؟

از مرکز شهر تهران تا مرکز مشهد تقریباً ۹۰۰ کیلومتر (به صورت دقیق ۸۹۸ کیلومتر) فاصله وجود دارد.

چه مدت ، زمان می برد تا با اتوبوس از تهران به مشهد رسید؟

قبل از تهیه بلیط اتوبوس تهران مشهد احتمالاً می خواهید بدانید که این سفر چه مدت طول می کشد. مدت زمان رسیدن از تهران تا مشهد با اتوبوس، بستگی به عوامل مختلفی دارد. این که اتوبوس عادی مدنظر باشد یا تندرو، شرایط آب وهوایی و ترافیک، همگی تأثیرگذار هستند. البته توقف های بین راهی هم بسیار مهم خواهد بود. برخی از اتوبوس ها، بلیط شهرهای بین راهی را هم عرضه می کنند که به مدت زمان طی مسیر، می افزاید. اما به صورت تقریبی، سفر با اتوبوس از تهران به مشهد ۱۲ تا ۱۴ ساعت طول می کشد.

اتوبوس تهران به مشهد از چه شهرهایی رد می شود؟

در این سفر، اتوبوس از شهرهای گرمسار، سمنان، دامغان، سبزوار و نیشابور عبور می کند و در نهایت به مشهد می رسد.

هزینه بلیط اتوبوس تهران مشهد چقدر است؟

نرخ بلیط های اتوبوس نسبت به قطار و هواپیما از ثبات بیشتری برخوردار است. این نرخ در هر سال یک بار، آن هم زیر نظر سازمان حمل ونقل جاده ای، افزایش می یابد. این افزایش قیمت، کاملاً منصفانه است و در کنار رعایت حقوق مسافران، از حقوق شرکت های مسافربری و رانندگان آن ها نیز حمایت می کند. در سال ۱۴۰۱، قیمت اتوبوس تهران به مشهد ۲۴۸ هزار تومان است.

برای سوارشدن به اتوبوس تهران مشهد به کدام ترمینال می توان مراجعه کرد؟

هر چهار پایانه تهران به صورت روزانه به مقصد مشهد، مسافران را جابه جا می کنند. این چهار پایانه شامل: پایانه جنوب (خزانه)، پایانه بیهقی (آرژانتین)، پایانه آزادی (غرب) و ترمینال شرق (تهرانپارس)، می شوند. اما در این بین، پایانه جنوب، واقع در بزرگراه بعثت، بیشترین تعداد اتوبوس به مقصد مشهد مقدس را در برنامه خود دارد.

ساعت حرکت اتوبوس های تهران به مشهد چه زمانی است؟

از ترمینال جنوب، هر روز بین ساعت های ۱۸ تا ۲۳ با فاصله های زمانی کوتاه، از تهران به مشهد اتوبوس هایی روانه می شوند.

خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد

اطلاعات کلی بلیط اتوبوس مشهد تهران

کلان شهر تهران در دامنه کوه باشکوه دماوند، پایتخت جهانی ایران و استان تهران است. این شهر با ۱۲۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا، شهری چهارفصل با تابستان های گرم، زمستان های سرد و بهار و پاییز کوتاه شناخته می شود. تهران مرکز سیاسی و اداری ایران است. به همین سبب، سالانه افراد زیادی به قصد انجام کارهای اداری یا گردشگری به این شهر سفر می کنند.

تهران جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. برخی از آن ها عبارت اند از: کاخ گلستان، شمس العماره، بازار بزرگ تهران، موزه ملی ایران، موزه مردم جواهرات، موزه آبگینه و موزه فرش. همچنین چندین پارک زیبای بزرگ در تهران و حومه وجود دارد.

بخشی از مسافرانی که به تهران می روند، از دیگر کلان شهر ایران مانند مشهد هستند. در این بخش به موضوع تهیه بلیط اتوبوس مشهد تهران می پردازیم.

مسافت مشهد به تهران با اتوبوس چقدر است و چه مدت طول می کشد؟

فاصله شهر مشهد تا تهران به وسیله اتوبوس، حدود ۹۰۰ کیلومتر است. این سفر به صورت میانگین ۱۲ تا ۱۴ ساعت طول می کشد.

ساعت حرکت اتوبوس مشهد تهران چه زمانی است؟

از مبدأ ترمینال امام رضا مشهد به مقصد تهران، همه روزه از ۷ صبح تا ۱۱:۳۰ شب می توان بلیط تهیه کرد. برای مشاهده تمامی اتوبوس های این مسیر و تهیه بلیط اتوبوس مشهد تهران اینجا کلیک کنید.

برای سوارشدن به اتوبوس مشهد تهران به کجا باید مراجعه کرد؟

بعد از تهیه بلیط اتوبوس مشهد تهران می توانید به ترمینال امام رضا مشهد، واقع در بزرگراه شهید کلانتری، میدان انقلاب مراجعه کنید.

جمع بندی

یکی از پررفت وآمدترین مسیرهای اتوبوس در کشور، مسیر تهران به مشهد و بالعکس است. به همین علت، در این مقاله به ارائه راهنمای تهیه بلیط اتوبوس تهران به مشهد و بالعکس پرداختیم. به صورت میانگین، این مسیر ۹۰۰ کیلومتر است و طی آن ۱۲ تا ۱۴ ساعت طول می کشد. اتوبوس ها همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ از ترمینال جنوب در تهران به مقصد ترمینال امام رضا مشهد در حرکت هستند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NTdaAyfJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه