پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در رتبه بندی کسب و کار، شرکت ها یا محصولات مختلف بر اساس معیارهای خاص فهرست شده و اولویت بندی می شوند؛ پس آگاهی از نکات مهم و ضروری در رتبه بندی شرکت، برای صاحبین برند ها بسیار ضروری است.در صنایع مختلف، شرکت ها معمولاً بر اساس معیار های مهم در همان صنعت رتبه بندی می شوند. به عنوان مثال، بانک ها از نظر حجم نقدینگی رتبه بندی می شوند. آژانس های تبلیغاتی بر اساس صورت حساب سالانه و شرکت های بیمه، ممکن است، بر اساس حق بیمه های کسب شده رتبه بندی شوند.

انواع شرکت های مرتبط با رتبه بندی

بنابراین یکی از اقدامات مهم بعد از ثبت شرکت، اخذ رتبه بندی شرکت ها است؛ در واقع رتبه بندی شرکت معیاری است که میزان شایستگی یک شرکت را بیان می کند و به یک شرکت اعتبار می دهد.

انواع شرکت هایی که رتبه بندی را انجام می دهند:

  1. شرکت های پیمانکاری
  2. شرکت های مشاور

همان طور که اشاره شد، یکی از شرکت هایی که طی روند آن ها، انجام رتبه بندی الزامی است، شرکت های پیمانکاری هستند. در این مقاله، قصد داریم که فرآیند رتبه بندی در شرکت های پیمانکاری، بررسی کنیم.

رتبه بندی شرکت ها

رتبه بندی در شرکت پیمانکاری

پیمانکاری یا کنترات مجموعه فعالیت هایی است که اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام اموری مثل، طراحی، ساخت، نصب، حمل و نقل و فعالیت های عمرانی انجام می دهند. شرکت هایی که به صورت جمعی و مشارکتی اعمال گفته شده را انجام می دهند، شرکت های پیمانکار هستند. به صورت کلی هر نوع شرکتی بعد از ثبت مانند ثبت شرکت پیمانکاری ، ثبت شرکت با مسئولیت محدود، ثبت شرکت سهامی خاص و عام و ... بهتر است بعد از انجام امور ثبتی حتما نسبت به رتبه بندی شرکت اقدام نمایند.

 برای شروع رتبه بندی در شرکت های پیمانکاری، در صورتی که نیاز به کمک های دولتی و حضور دولت در کار شرکت باشد، به رتبه بندی احتیاج خواهیم داشت. طی رتبه بندی، سطح شرکت، چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی، توسط ماموران دولت مورد بررسی قرار می گیرد.

مشخص است که سرمایه گذاران ترجیح می دهند، با شرکت هایی که با رتبه بندی بالا تر قرار گرفته اند، قرار داد ببندند.همچنین برای اعتماد افراد، مشتریان و مخاطبین کسب و کار نیز این رتبه بندی اهمیت فراوانی دارد.

رتبه بندی پیمانکاران پنج درجه دارد؛ شرکت های پیمانکاری بر اساس سابقه، شرایط و تعداد نیرو های فنی مهندسی و توانایی های آن ها و امتیاز های دیگرشان رتبه 1 تا 5 را کسب می کنند که درجه 1 بهترین رتبه بندی و درجه 5 بدترین آن ها محسوب خواهد شد. لازم به ذکر است که این رتبه ها در طی زمان ثابت نخواهند بود و براساس معیار های گفته شده درجه آن ها کم یا زیاد تر می شود.برای دریافت معیارهای این رتبه بندی ها می توانید به سایت ثبت برند و ثبت شرکت معتبر مراجعه کرده و با ملاک های رتبه بندی شرکت آشنا شوید.

معیارهای اخذ رتبه بندی شرکت ها

برای اخذ رتبه بندی پیمانکاری چه معیار هایی مورد بررسی قرار می گیرند؟

  • رعایت قوانین مربوط به امنیت، سلامت دستگاه ها و رعایت نکات بهداشتی
  • بیمه بودن کارمندان و همینطور تجهیزات
  • تجهیز شدن کارگاه ها در کمترین زمان و همینطور بهترین کیفیت

نکات مهم و ضروری که باید در رتبه بندی شرکت های پیمانکاری به آن توجه کنید

شرایط تعیین صلاحیت و دریافت گواهی رتبه بندی شرکت ها به صورت زیر می باشد:

  1. شرکت باید قبل از اقدام برای رتبه بندی، ثبت شده باشد.
  2. قبل از اقدام برای رتبه بندی، افراد باید از شرایط شرکت در رتبه بندی آگاه شده و آن ها را رعایت کنند.
  3. هیچ یک از افراد هیئت مرکزی و همین طور خود شرکت نباید سوء پیشینه داشته باشند.( داشتن گواهی سوء پیشینه برای رتبه بندی شرکت، الزامی است.)
  4. اگر مدیران شرکت، از کارمندان دولت باشند، نمی توانند برای کسب رتبه بندی اقدام کنند.
  5. مدیر عامل و همچنین اعضای هیئت مدیره، باید سابقه کار مرتبط و قابل قبولی داشته باشند.
  6. مدرک تحصیلی هیئت مدیره و پرسنل فنی امتیاز آور فقط در یک شرکت مورد بررسی قرار گیرد.

در رتبه بندی شرکت های پیمانکار، ملاک اصلی، تعداد افراد دارای مدرک فنی و مهندسی در هیئت مدیره شرکت است.

بر اساس موارد گفته شده، رتبه بندی شرکت ها، فرآیندی پیچیده و در عین حال بسیار حساس است؛ از این رو برای دانستن نکات مهم و ضروری در رتبه بندی و انجام رتبه بندی به بهترین نحو، شرکت هایی به شما کمک خواهند کرد.

کسب رتبه بالا در رتبه بندی شرکت ها

رتبه بندی شرکت با ثبتیما

همان طور که گفته شد، برای انجام رتبه بندی گاهی به افراد متخصص در این کار نیاز است. یکی از اولویت های بسیار مهم برای انتخاب گروه انجام دهنده رتبه بندی، سابقه درخشان آن شرکت در انجام کلیه امور مربوط به شرکت ها و ثبت برند است.

از این رو یکی از برجسته ترین برند ها در انجام خدمات مد نظر شما براساس سابقه کاری، شرکت ثبتیما است.

شرکت ثبتیما، یکی از برند های معروف و پرکاربرد است که در مراحل ثبت شرکت و رتبه بندی، می تواند به صورت صفر تا صد شما را یاری کند.

مراحل ثبت شرکت و رتبه بندی ثبتیما

از جمله خدمات ثبتیما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رتبه بندی شرکت ها
  • ثبت انواع شرکت ها
  • ثبت تغییرات شرکت
  • ثبت آنلاین برند
  • تاسیس شعبه
  • کارت بازرگانی
  • پلمپ دفاتر
  • صدور انواع گواهینامه های ایزو

نتیجه گیری 

ثبت شرکت از اولین و مهم ترین اقدماتی است که صاحبین کسب و کار باید در ابتدای کار خود انجام دهند.همچنین شناخته شدن برند و شرکت احتیاج به امتیازاتی دارد که در فرایند رتبه بندی شرکت ها این امتیازات کسب می شود. با ثبت شرکت در رتبه بندی شرکت ها افراد می توانند اعتماد مشتریان و مخاطبین خود را جلب کرده و کسب و کار خود را گسترش دهند.ثبتیما:sabtima.com با داشتن کادر بسیار مجرب و سابقه طولانی در روند ثبت و رتبه بندی انواع شرکت های پیمانکاری و مشاوره ای، همراه با مشاوره های تخصصی و رایگان، شما را در روند ثبت و رتبه بندی شرکت ها همراهی می کند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fZmrYbmU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه