پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

طراحی ویلا دوبلکس

طراحی ویلا امروزه به یکی از نیازهای افرادی تبدیل شده است که در شهرهای پرجمعیت و شلوغ زندگی می کنند. به همین دلیل آن ها تصمیم به طراحی ویلاهای متنوعی می کنند که در این میان طراحی ویلا دوبلکس محبوبیت زیادی در بین افراد دارد. چنین افرادی تمایل دارند بعضی روزهای هفته را از شلوغی، آلودگی صوتی و هوای شهر شلوغ دور شوند و مدتی را در آرامش و هوای سالم بگذرانند.

ویلای دوبلکس به دلیل اینکه می توان امکانات بیشتری را در آن جای داد، انتخاب مناسبی برای طراحی می باشد. طراحی ویلا دوبلکس توسط طراحان و بر اساس علایق و البته میزان بودجه ای که دارید، انجام می شود. در بنایی که دوبلکس است شما می توانید در یک مساحت معین، فضای بیشتری ایجاد کنید و درواقع می توان گفت، مساحت ویلا را بدون افزایش زیربنا زیاد می کنید.

طراحی ویلا دوبلکس

بهتر است قبل اینکه شروع به انجام کاری بکنید، نقشه ویلای خود را طراحی بکنید چراکه ایجاد تغییرات و بازسازی ویلاهایی که به صورت دوبلکس ساخته می شوند، بسیار سخت است و به زمان هزینه بالایی نیاز دارند. بنابراین اول کار تمامی ایده ها و فکرهای خود را روی نقشه خود پیاده کنید و پس ازآن دست به ساختن بزنید. به یاد داشته باشید که طراحی ویلا دوبلکس شاید خواهان زیادی داشته باشد ولی درعین حال به انرژی و زمان بالایی نسبت به ویلاهای تک طبقه و ... نیاز دارد.

اصول مهم و اساسی برای طراحی ویلا دوبلکس

توجه داشته باشید که هر کاری باید بر اساس خود انجام بگیر در غیر این صورت در درازمدت مشکلات زیادی را با خود به ارمغان می آورد. طراحی ویلا دوبلکس اصول معینی دارد و همه طراحان از آن پیروی می کنند ولی طبیعتاً بر اساس علایق شما، تفاوت های عمده ای در این طراحی ها دیده می شود. البته مقدار هزینه طراحی ویلا قرار است شما برای طراحی ویلا دوبلکس خرج کنید، به شما اجازه استفاده از امکانات و طراحی های مختلف را می دهد.

·         توجه به جهت های ویلا هنگام ساخت

سعی کنید هنگام طراحی ویلا خاص دوبلکس جهت های جغرافیایی زمین را جدی بگیرید. به یابد داشته باشید که بهترین موقعیت برای طراحی یک خانه یا ویلای دوبلکس، قسمت شمالی زمین ساخت است چراکه در قسمت شمالی زمین، هم نور بیشتری وجود دارد و هم می توان بدین گونه در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

·         ایجاد سایه بان هایی در نمای ویلا دوبلکس به سمت شمال و جنوب

همان طور که می دانیم ویلا در مناطقی ساخته می شود که ساختمان های بلند و چندطبقه وجود ندارد و دورتادور ویلا خالی از برج است به همین دلیل هیچ مانعی برای تابش نور خورشید وجود ندارد، شما می توانید سایه بان هایی در نمای ویلا طراحی کنید تا ساکنین ویلا را از شر آفتاب سوزان ظهر نجات دهید. توجه داشته باشید که شما باید ارتفاع و اندازه سایه بان ها را در قسمت جنوبی بلندتر و بیشتر از قسمت شمالی آن بکنید و ویلای خود را در تابستان در سایه نگه دارید.

·         در نظر گرفتن ارتفاع بلندتر برای ویلا و پنجره

توجه داشته باشید که ویلا تفاوت بزرگی با خانه های آپارتمانی دارد و شما دیگر هیچ محدودیتی در اندازه پنجره ها و حتی ارتفاع خود ویلا ندارید. به راحی می توانید پنجره های بزرگی طراحی کنید و از نور خورشید در مواقع نیاز، نهایت استفاده را ببرید. در ویلا دوبلکس به دلیل اینکه معمولاً اتاق ها در فضای بالا طراحی می شوند، دیوارهای بیرونی اتاق ها را شیشه بندی می کنند. این کار علاوه بر اینکه به شما اجازه استفاده بیشتر از نور خورشید را می دهد، زیبایی و جذابیت خانه را نیز زیاد می کند.

·         طراحی فضای داخلی ویلا برحسب اندازه های دلخواه شما

شما می توانید فضای داخلی ویلایتان را برحسب نیاز و علاقه خود طراحی کنید. برای مثال اگر فرزندان زیادی دارید می توانید اتاق های متعددی و به تعداد  فرزندانتان طراحی کنید. علاوه بر این اگر قرار است شما به همراه مهمانانتان به ویلایتان فر کنید، می توانید تعدادی اتاق نیز به عنوان اتاق مهمان در نظر بگیرید. همچنین می توانید یک اتاق دیگر به عنوان اتاق پذیرایی از مهمان طراحی کنید و به صورت دورهمی در آنجا مستقر شوید. شما می توانید در ویلای دوبلکستان به تعداد متعددی سالن طراحی کنید به عبارت دیگر می توانید فضاهای مختلف ویلا را از یکدیگر جدا کنید.

·         طراحی ویلا مدرن دوبلکس

شما می توانید ویلا دوبلکس را به صورت مدرن نیز طراحی کنید، یعنی در عین سادگی امکانات و فناوری های به روزی داشته باشید. وقتی حرف از مدرن بودن ویلا می شود، امکاناتی را در نظر می گیریم که بتوانیم از انرژی های موجود در اطرافمان نهایت استفاده را ببریم. مثلاً طراحی دیوارهای شیشه ای بزرگ به ما کمک می کند تا در روزهای آفتابی زمستان، نور طبیعی خورشید را مهمان ویلا کنیم.

·         طراحی پله در داخل ویلا دوبلکس

همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، بازسازی ویلا دوبلکس به انرژی، هزینه و زمان زیادی نیازمند است بنابراین بهتر است در همان ابتدا، محل قرارگیری اجزای خانه مانند پله ها را تعیین کنید. بهتر است پله های داخل خانه را به گونه ای طراحی کنید محل بسیار زیادی از ویلا را اشغال نکند و ضمن آن جلوی ورود نور به ویلا را نگیرد. اگر شرایط طراحی کوچک پله مهیا نشود، شما می توانید از زیر پله به عنوان کمد دیواری یا انباری کوچک استفاده کنید.

·         ساده بودن ویلا دوبلکس

به یاد داشته باشید که هرچقدر ویلای شما ساده و بدون آلایش باشد، همان قدر زیبا و منحصربه فرد است. سعی کنید ویلایتان را با طراحی های بیهوده شلوغ نکنید.

طراحی ویلا دوبلکس کوچک

همان طور که گفتیم در ویلا دوبلکس قسمتی از فضای ویلا به طبقه بالا منتقل می شود بنابراین حتی اگر زیربنای کار شما کوچک باشد نیز می توانید ویلای دوبلکس جاداری در آن بسازید. اگر ما از تمامی فضای موجود، استفاده کرده و هیچ فضایی را بلااستفاده نگذاریم در این صورت می توانیم بگوییم ویلایی به تمام عیار ساخته ایم. شما می توانید در یک فضای کوچک یا با استفاده از مبلمان فضای غذاخوری و نشیمن را از هم جدا کنید و یا می توانید قسمت نشیمن یا غذاخوری را در سقف ویلا طراحی کنید. هرچقدر فضای شما کوچک باشد، شما باید همان قدر از شلوغ کاری بپرهیزید چراکه ساده بودن فضا، آن را بزرگ تر جلوه می دهد. در طراحی ویلاهای کوچک نباید بگذاریم هیچ زاویه و شکستگی در ساختمان ایجاد شود. بهتر برای درهای ویلا از درهای کشویی یا شیشه ای استفاده کنید تا هم از نور و انرژی به نحو احسن بهره ببرید و هم فضای کمتری اشغال کنید.

ساخت ویلا دوبلکس 100 متری

شما می توانید حتی در زیربنای 100 متر نیز ویلای دوبلکس بسازید و از امکانات آن بهره ببرید ولی باید طراحی تان به گونه ای باشد که فضا را بزرگ نشان دهد. شما می توانید سقف ویلا را بلندتر بسازید و همین امر باعث بزرگ شدن ویلا می شود.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eCtActW0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه