چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چراغ خیابانی ال ای دی یکی از اجزای جدا ناپذیر و در واقع یکی از ضروری ترین ادوات در راه و شهرسازی و هم چنین روشنایی معابر، پارک ها، خیابان ها و به طور کل فضای باز است. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده تا نیاز به یک چراغ خیابانی با کیفیت همواره حس شود، ضرورت ایجاد امنیت و دید معابر است. روشنایی معابر و خیابان ها خطرات مختلفی از جمله تصادفات جاده ای را تا 30% کاهش می دهد.

چراغ خیابانی LED

نور با کیفیت، مصرف فوق العاده پایین و طول عمر بالا و بسیار مزایا دیگر چراغ خیابانی LED نسبت به نسل های پیشین چراغ خیابانی از جمله چراغ خیابانی بخار سدیم باعث شده تا این چراغ در نورپردازی مدرن در سر تا سر دنیا با استقبال گسترده ای رو به رو شود. مدیران بخش های مختلف خدمات شهری و شهرسازی با حرید چراغ خیابانی ال ای دی در توان های مختلف از 50 وات و 100 وات گرفته تا 700 وات هم به کاهش هزینه ها کمک می کنند و هم کیفیت روشنایی و خدومات را بهبود می بخشند.

نورپردازی با چراغ خیابانی باید طبق اصول و قواعد خاصی باشد که در ادامه به بعضی از آن ها و توضیح برخی اصطلاحات نورپردازی با چراغ خیابانی خواهیم پرداخت.

نحوه نورپردازی با چراغ خیابانی

درخشندگی

درخشندگی در واقع به معنای روشن کردن سطح پس زمینه اجسام و فضاها برای تشخیص آن ها در شب است و در روشنایی و نورپردازی خیابان، معابر و فضای باز شهری، به جای شدت نور استفاده می شود. به عنوان مثال در روشنایی معابر با چراغ خیابانی LED هدف روشن شدن و یا نورپردازی افراد نیست بلکه هدف از ایجاد روشنایی مشخص شدن معابر، موانع و گذرگاه ها و فضای عبور ایت تا حجم آن برای بینایی به راحتی قابل تشخیص باشد و رویت باشد. به بیانی ساده هدف از ایجاد روشنایی در معابر، سهولت عبور مرور در شب و کم کردن خطرات ناشی از برخورد افراد با موانع موجود است.

مقدار نور مورد نیاز برای نورپردازی فضاهای مختلف با چراغ خیابانی

مهم ترین وظیفه چراغ خیابانی، روشن کردن فضا در ساعت های تاریکی است و برای درست انجام شدن این وظیفه باید نورپردازی خیابان ها مطابق با اصول خاصی باشد. این اصول وابسته به نوع فضا از جمله جاده اصلی و یا فرعی، محل عبور عابر و یا فضای سبز، وابسته به نوع آسفالت، سطح ناهمواری ها و حتی آرایش نصب و عوامل دیگر است.

برای مثال وقتی چراغ خیابانی در یک طرف راه و یا وسط نصب شده باشد، حداکثر درخشندگی بین دوپایه چراغ متوالی در باند تندرو خواهد بود. برای درک بهتر این مطلب و مقدار روشنایی مورد نیاز در فضاهای مختلف جدول زیر را مطالعه کنید:

یکنواختی نور

یکی از اصل های مهم در نورپردازی معابر، جاده ها و بزرگراه ها، رعایت یکنواختی روشنایی است. در نورپردازی با چراغ خیابانی باید تا حد امکان با ایجاد یکنواختی و یکدستی در میزان نور محیط و کم کردن نقاط تاریک و روشن از مشکل تطابق چشم رانندگان و عابرین جلوگیری کرد تا م از نظر زیبایی و هم از نظز امنیتی تمام اصول نورپردازی رعایت شود. البته یکدستی نور خیلی هم کم هزینه و یا ساده نیست و در روشنایی معابر باید نهایت تلاش را برای رعایت آن کرد.

جلوگیری از ایجاد خیرگی توسط چراغ خیابانی:

خیرگی به معنی تابش مستقیم شعاع نوری با چشم و ایجاد اختلال لحظه ای و یا حتی طولانی در بینایی است. چراغ خیابانی ال ای دی به طور کل خیرگی بسیار کمتری نسبت به چراغ های خیابانی قدیمی دارد اما یکی از روش های جلوگیری از ایجاد خیرگی افزایش ارتفاع پایه چراغ خیابانی است. اما باید دقت داشت که این افزایش ارتفاع نباید به نحوی باشد که اثر بخشی نور از بین برود و یا باعث ایجاد آلودگی نوری بشود.

همانطور که دیدی نورپردازی با چراغ خیابانی باید طبق اصول باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نورپردازی با چراغ خیابانی و هم چنین اطلاعات کامل در رابطه با چراغ خیابانی LED با مهندسین فنی و کارشناسان تیم اکووات در تماس باشید. تیم فنی اکووات شما را در تمام مراحل از جانمایی پایه های چراغ تا انتخاب مدل چراغ خیابانی ال ای دی ناسب و نصب نهایی یاری خواهد کرد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gWLpVERo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه