یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ورق پی وی سی (PVC) یکی از گران­ ترین و البته با ارزش­ ترین محصولاتی است که در صنعت پتروشیمی وجود دارد و از آن در صنایع گوناگون استفاده می­‎شود پیشرفت تکنولوژی در تولید و ساخت این محصول باعث شده تا به یکی از بهترین جایگزین­‎ ها برای مصالح در صنعت ساختمان‎ سازی و در ساخت سقف شیبدار تبدیل شود. به همین خاطر از این ورق­‎ ها امروزه در ساخت انواع سوله ‎­ها به­‎ جای سیمان و سفال و... استفاده می‎­شود. اما چرا استفاده ورق پی وی سی تا این حد رایج شده است؟

ورق پی وی سی انتخابی مناسب برای سقف سوله

ساختار و ویژگی­ های پی وی سی

این صفحه مقاوم با استفاده از افزودنی ­هایی که به آن اضافه شده است، بسیار مستحکم می­‎باشد و ایمنی و امنیت را فراهم می‎­سازد. روکش خارجی آن از UV قوی به نام ASA ساخته شده است که رنگ گرانولی نیز به آن افزوده شده و در ترکیب با اکسترودر مذاب لایه رویی این صفحات را تشکیل می­‎دهد. این ترکیب نتیجه آزمایش­‎های بسیار در سراسر جهان است. به همین خاطر یک آنتی یو وی قدرتمند و در برابر تابش نور خورشید مقاوم است. همین ویژگی خود سبب شده تا از آن در ساخت سقف سوله­ استفاده شود، چراکه بسیار مستحکم و مقاوم است و در برابر عوامل بیرونی همانند: تابش نور خورشید، برف و باران، ساییدگی و... ایمن است. همچنین باید بدانید که این ورق‎­ها، یک عایق ایده ­‎آل در برابر برودت، حرارت و از همه مهم­تر رطوبت است.

پی وی سی بهترین گزینه برای سازه­ های صنعتی

فرقی نمی­کند قصد ساخت سوله داشته باشید یا انبار یا یک کارگاه و... در هر صورت می­‎توانید ورق پی وی سی را برای پوشش سقف استفاده کنید. این صفحه ها وزن سبک و مناسبی دارند اما با این حال بسیار مستحکم هستند. دچار زنگ زدگی نمی­شوند و یک انتخاب برای همیشه محسوب می­‎شوند. اما این­ها تنها دلیل برای استفاده از پی وی سی برای سقف نیست و دلایل دیگری هم دارد که می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق می­‎باشد.

همین عامل باعث می­‎شود که نگرانی از بابت تغییرات دمایی در انبارهای ذخیره و سوله های مرغداری و... نداشته باشید.

  • تعمیر آن با حداقل هزینه انجام می­‎شود.

درست است که آسیبی به این ورق‎­ ها در طولانی مدت وارد نمی­‎شود اما بر اثر عوامل گوناگونی ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد. اما نکته حائز اهمیت این است که هزینه نگهداری و تعمیر آن به نسبت دیگر متریال­ ها ارزان و مقرون به صرفه است.

  • غیر قابل اشتعال بودن

از دیگر مزایای مهم این صفحات، ضد اشتعال بودن آن­ها است.

  • آسیبی به محیط زیست نمی­زند.

اگر طرفدار محیط زیست هستید، ورق پی وی سی همان چیزی خواهد بود که به دنبالش می­گردید، چراکه قابلیت بازیافت داشته و مجدد به چرخه طبیعت باز می‎گردد.

  • نصب راحت

نصب آن بر روی سقف ‎­ها بسیار آسان بوده و در کم­ترین زمان امکان ­پذیر است. سوراخ کردن و پیچ­گیری راحتی داشته و چاپ پذیری بالایی هم دارد.

  • داشتن حالت های مختلف

این بدین معنی است که شما می‎­توانید آن را در اشل­ های دلخواه خود اجرا کنید. اگر به دنبال سقف شیبدار هستید یا حتی سقفی صاف و مسطح، در هر صورت برایتان قابل استفاده خواهد بود.

  • آب گریز است.

رطوبت و آب یا هر سیال دیگری قدرت نفوذ به آن را ندارد. به همین خاطر می­توان آن را شوینده هم دانست؛ چراکه در اثر بارش باران و... تمیز می­‎شود و نمای جذاب خود را حفظ می­‎کند.

  • تحمل وزن بالایی دارند

با وجود سبک بودن وزن این ورقه ­ها، می­توانند فشار و وزن بالایی را هم تحمل کنند. این ورقه‏ ­ها انعطاف پذیر هستند و به همین دلیل در برابر فشار و نیرو احتمالی تغییر شکل نمی­‎دهند.

  • رعد و برق را جذب نمی­‎کند.

رعد و برق همیشه یکی از چالش ­‎هایی است که در سوله ها، کارخانه ها و انبارها مطرح است و تا حدودی می­توان گفت راهکاری برای فرار کردن از آن وجود ندارد. البته تا زمانی که سقف انبار شما از پی وی سی است. این پوشش رعدوبرق را جذب نکرده و آن را هدایت می‎­کند.

کاربرد ورق پی وی سی

با توجه به طراحی که دارد، استفاده آن در ساخت سقف ها است. اما برای هر سقفی می­توان از آن استفاده کرد؟ بله شما می­توانید برای ساخت سقف سوله، انبار، سقف دامداری و مرغداری، کارخانجات، سالن ورزشی، سوله بهداشتی، سوله­ های صنعتی، ویلاها، آلاچیق ها و ... استفاده کنید. این محصول ضد موریانه است و خیال شما را از نفوذ حشرات و لانه ساختن آن­ها در فضا راحت می‎­کند.

انواع ورق­های PVC کدامند؟

این صفحات، برای آنکه در مکان­های مختلف قابل استفاده باشند، دارای طراحی و مشخصات مختلف هستند. تفاوت آن­ها در ابعاد، عرض قبل و بعد از فرم دهی، وزن، ضخامت و طول مفید است. شما می­توانید آن را با توجه به شکل ظاهری و مشخصه هایی که دارند انتخاب کنید. اما از پرفروش ترین نوع آن می­‎توان موارد زیر را نام برد:

طرح آندوبام (مشابه آندوویلا)، طرح ذوزنقه، طرح آندولین، طرح سفال، عثمانی، شادولاین،

سقف پی وی سی برای چه مناطقی مناسب است؟

سازگاری این مواد با شرایط اقلیمی مناطق مختلف بسیار زیاد است. اما به صورت کلی می­توان گفت قابلیت تحمل حداقل دمای منفی 30 درجه و حداکثر مثبت 70 درجه را دارد. این بدین معنی است که شما می­توانید در هر جای ایران که هستید از جنوب گرفته تا شمال از آن بهره ببرید.

برای هموطنانی که در مناطق شمالی کشور ساکن هستند، توصیه می‎­شود از سقف شیروانی استفاده کنند؛ چرا که در زمان بارش ­های فصلی، آب از روی آن به پایین آمده و روی سقف جمع نمی­‎شود. نگران نفوذ آب هم نباشید. همانطور که در بالا اشاره کردیم پی وی سی­ ها آب گریز هستند و رطوبت را جذب نمی­‎کنند.

ورق پی وی سی انتخابی مناسب برای سقف سوله

تنوع رنگی و جذابیت بیش از حد سقف­ پی وی سی

سقف PVC به دلیل اینکه در ترکیب آن از رنگ استفاده می­‎شود، می­تواند در هر رنگی تولید شود. به همین خاطر تنوع آن از نظر رنگ بسیار زیاد است. شما هم می‎توانید با توجه به سلیقه خود هر پس زمینه را که می­‎خواهید بدون هیچ محدودیتی انتخاب کنید. رنگ ورق پی وی سی در قیمت آن تاثیری نداشته و به معنی کیفیت خوب یا بد آن نیست. بنابراین آزادانه انتخاب کرده و خریداری نمایید.

برای نصب سقف پی وی سی به چه لوازمی نیاز خواهید داشت؟

برای استفاده از این پوشش برای سقف مکان های متفاوت، باید از یک سری ابزارهای جانبی استفاده کنید که شامل موارد زیر می­­‎شود:

نبشی: زمانی که شیب سقف بیشتر از 65 درصد باشد از نبشی استفاده می‎شود.

لول: این لول ها در بخش کناری سازه به منظور هدایت آب لوله تعبیه می­‎شود.

تیزه: در دو طرف سقف ممکن است فضاهای خالی وجود داشته باشد، این فضاها را با تیزه که از جنس خود سقف است، پوشش می­دهند و باید زاویه تیزه ها به نسبت سقف مورد بررسی قرارداده شده و دقیق باشد.

پیشانی: در بخش نما ساختمان استفاده می­شود تا لایه داخلی آن را پوشش دهد.

از دیگر لوازم جانبی که به آن­ها نیاز خواهید داشت می­توان قالپاق، پیچ های سرمته ای، فلاشینگ و... را نام برد. نصب سقف پی وی سی از اهمیت بالایی برخوردار است و رابطه مستقیمی با کیفیت آن دارد. به همین خاطر باید این کار را به دست افراد حرفه ای بسپارید.

ورق پی وی سی انتخابی مناسب برای سقف سوله

قیمت ورق پی وی سی

انواع ورق های پی وی سی تولید و در بازار عرضه شده است. هر یک از آن­ها مشخصات مخصوص به خود را دارند. قیمت پی وی سی با توجه به نوع آن متفاوت است. اما به صورت کلی یک انتخاب سودآور خواهد بود.

برای تهیه ورق پی وی سی به منظور استفاده در سقف سوله خود می توانید از وب سایت پوشش بام تخت جمشید به آدرس www.poosheshbtj.com بازدید نمایید. این هولدینگ و زیرمجموعه آن، شرکت افق راز تخت جمشید، اقدام به تولید ورق پی وی سی با استانداردهای روز دنیا نمودند. این محصول علاوه بر جذابیت و کیفیت بالا از واردات و خروج ارز از کشور جلوگیری می کند و یک کالای تولید ایران، با ضمانت و کیفیت مناسب به افراد متقاضی ارائه می نماید. مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر‏ می‏‎ توانید با شماره ۰۲۶۴۴۲۰۱۱۹۲ تماس حاصل فرمایید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IEatqhes
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه