همه ما می دانیم که طراحی بسته بندی جذاب، مشتری را ترغیب به خرید می کند. همچنین می دانیم که امروزه رقبای زیادی برای هر محصول با همدیگر رقابت می کنند و با جذاب کردن محصول خود به دنبال فروش بیشتر هستند. پس حتما قبل طراحی بسته بندی محصول خود این نکات ارزشمند را درنظر بگیرید:
چه بسا زیبایی ظاهری محصول دلیل بر کیفیت آن هم نباشد اما ناخودآگاه، مردم بسته بندی زیبا و خوش ساخت را می پسندند. بنابراین لازم است شما هم برای ورود موفق کالایتان به بازار و تجربه فروش و سودآوری بالا، طراحی بسته بندی را امری جدی در نظر بگیرید و ساده از کنار آن نگذرید. مطمئناً ظاهر محصول در انتخاب مشتری تأثیر بسزایی دارد. پس باید بهترین بسته بندی ممکن را برای محصول خود در نظر بگیرید. چون خیلی ها با حس خود خرید می کنند که در اصطلاح انگلیسی به آن بازاریابی احساسی یا (Sensitive Marketing) گفته می شود. بسته بندی باید احساس خوبی به مشتری بدهد.
به طور مثال به تصویر زیر نگاه کنید که یک نمونه طراحی بسته بندی آجیل است که توسط تیم گرافیک حرفه ای استودیو فهار طراحی شده، تصور کنید شما این بسته بندی شکیل و جذاب را در قفسه فروشگاه ببینید، این طراحی بامزه و خلاق واقعا آدم را جذب می کند و می تواند در فروش بسیار اثرگذار باشد.
زیبایی ظاهری، یکی از عواملی است که در طراحی بسته بندی اهمیت دارد، بیایید چند نکته مهم دیگر را با هم بررسی کنیم:
بسته بندی علاوه بر جذاب کردن محصول؛ وظیفه محافظت از محتوای داخلی محصول را هم برعهده دارد. بسته بندی طراحی شده باید به گونه ای باشد که بتواند به افزایش مدت زمان ماندگاری و تازه و سالم ماندن محصولات غذایی کمک کند. در حقیقت شما باید با توجه به نوع محصول، از طراحی های مدرن متفاوتی برای بهینه شدن تاریخ انقضا و جلوگیری از بروز آسیب های فیزیکی کمک بگیرید.
امروزه از بسته بندی هایی با اتمسفر اصلاح شده برای بسته بندی گوشت و سبزیجات استفاده می شود. در این بسته بندی ها درصد کمی اکسیژن و مقادیر زیادی نیتروژن و سایر گازهای بی خطر تزریق می شود تا عوامل فساد و میکروارگانیسم های بیماری زا نتوانند در این بسته بندی ها رشد کنند و باعث بروز فساد شوند. با این بسته بندی ها تولید کننده می تواند محصولاتی بدون نگه دارنده و جذاب تولید کند که در بازار بهتر مورد استقبال قرار می گیرند.
در بسته بندی های جدید علی الخصوص برای حبوبات و ادویه جات، بسیار دیده شده که از طلق های شفاف یا نایلون شیشه ای روی بسته بندی برای نشان دادن محتوای داخلی محصول استفاده می شود. تجربه نشان داده که مشتریان با بسته بندی هایی که توسط پنجره ای شفاف؛ مقداری از محتوای درونی و کیفی محصول را نشان می دهند ارتباط بهتری پیدا می کنند و می توانند از محتوای درونی آن باخبر شوند و نسبت به دیگر رقبا رغبتش برای خرید محصول شما افزایش می یابد تا محصولاتی که پوشیده تر هستند یا یک عکس غیرواقعی از محصول روی بسته بندی گذاشته اند. پس لطفاً محصول خود را پشت بسته بندی پنهان نکنید. این همان رعایت بازاریابی بصری (visual marketing) می باشد.
تصویر پایین را ببینید که یک بسته بندی شفاف زیباست که با رعایت اصول طراحی شده است.
قیمت، همیشه قیمت یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب نهایی مشتریان است. معمولاً قیمت طراحی بسته بندی و چاپ نهایی محصولات، با قیمت های متفاوتی توسط شرکت ها انجام می شود. شما باید با توجه به نوع محصول و نوع بسته بندی و محافظ آن (مقوایی، فلزی، پلاستیکی، شیشه ای)، ایده های تیم طراحی را با توجه به اولویت های خود بسنجید تا با مناسب ترین قیمت؛ بسته بندی را خود را تحویل بگیرید. طراحان حاذق، با در نظر گرفتن رقبای شما، متدهای روز طراحی، جذاب و خاص بودن بسته بندی محصول، گزینه های متعددی را به شما پیشنهاد می کنند تا درنهایت اتودهای اولیه زده شده و وارد پروسه طراحی می شوید. می توانید قیمت طراحی بسته بندی محصولات را در سایت استودیو فهار، به همراه نمونه کارهای قدرتمندشان مشاهده فرمایید.
اینترنت پر از ایده ها و طرح های جذاب است. به خصوص در سایت های خارجی می توان نمونه های متنوع و زیبایی را مرتبط با محصول خود پیدا کرد. هر روز مدل های شیک تر به بازار اضافه می شوند. از ایده های جذاب نباید غافل شد. البته باید مدل هایی انتخاب شود که از لحاظ منطقی توسط تیم طراح قابل پیاده سازی باشند، تیم طراح ایده شما را دریافت و طرح های بیشتری از آن خارج می کند.
تجربه کاربری یا UX را حتماً در بسته بندی لحاظ کنید. این فراتر از یک طراحی است. خیلی از محصولات گرافیک دارند اما کاربردپذیر نیستند. یعنی کاربر به راحتی نمی تواند بسته بندی را باز و بسته کند یا با مشکلات دیگر مانند خراب شدن محصول داخل بسته مواجه می شود. همه اینها در تجربه کاربری تأثیر منفی دارند. مطمئناً می دانید که بسته بندی جزو اولین گام های تبلیغاتی شما محسوب می شود.
شرکت های زیادی مدعی کار باکیفیت هستند اما آیا همه آنها کار باکیفیتی ارائه می دهند؟! بدون تعارف تا زمانی که حس رضایت پیدا نکردید از طراحان آن شرکت نمونه کارهای متنوع زیادی بخواهید. همچنین در سایت هر استودیویی، نمونه کارهایشان مشهود است. مثلاً پیشنهاد می شود نمونه کارهای طراحی گرافیک موفق و خلاق استودیوهای طراحی را ببینید و سپس برای سفارش تصمیم بگیرید.
با توجه به اطلاعات داده شده، آماده اید که پروژه طراحی و تولید بسته بندی کالایتان را استارت بزنید؟ آیا شما تیمی را سراغ دارید که به صورت حرفه ای کلیه امور طراحی بسته بندی محصول را انجام دهد؟ و همچنان دارای نمونه کارهای فراوانی هم باشد؟ پیشنهاد ما به شما همکاری با یک تیم حرفه ای، باتجربه و موفق است که خدمات 360 درجه برندینگ شما را هم انجام دهد و از آن جمله استودیو توسعه برند فهار می باشد، که خدمات مختلفنی را در زمینه بسته بندی هم ارائه می دهند، شامل موارد زیر:
برندهای قدرتمندِ بسیاری با استودیوی فهار همکاری کرده اند. سیل عظیمی از نمونه کارهای گرافیکی می تواند گواه بر این ادعا باشد. فراموش نکنید که بسته بندی ها شامل قسمت های مختلفی هستند و تک تکِ این قسمت ها می توانند در بهبود سطح جذابیت بصری، برندینگ، جذب مشتری و افزایش فروش شما تأثیرگذار باشند. از مشاوره تلفنی تیم فهار استفاده کنید (09123128430) تا برترین طرح های بسته بندی را با رقابتی ترین قیمت دریافت کنید.