دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

نام تجاری چیزی است که شما باید برای طراحی آن از روز اول تمرکز کنید. این کار بسیار آسان و مقرون‌به‌صرفه است. هرچند شاید در نگاه اول دشوار به نظر بیاید و مهم باشد که شما چگونه آن را شروع کنید. این 10 راهنمایی را برای ماندن در مسیر درست طراحی در ذهن خود نگه دارید تا اطمینان حاصل شود که شرکت شما از روز نخست بهترین خود را ارائه می‌دهد.

1) کلاسیک بمانید

کلاسیک به معنای خسته‌کننده و کسل‌آور نیست، قطعا به معنی قدیمی و کهنه هم نیست. بیشتر به معنی اصیل بودن است. برای این کار از فونت‌های سنتی و رنگ‌های قدرتمند با ماندگاری بالا استفاده کنید و این امکان را به برند بدهید که برای چندین دهه قابلیت دیده شدن را داشته باشد. هدف نیز همین است، درست است؟

2) نام تجاری با شرکت تطابق داشته باشد

این امکان وجود داشته باشد تا هر‌کس بتواند با دیدن لوگو به ماهیت کسب‌و‌کار پی ببرد. اجازه بدهید که طرح ماموریت و بیانیه کسب‌و‌کار شما را در لوگو نشان بدهد؛ به‌طور مثال اگر کسب‌و‌کار شما ترامپولین (از وسایل تمرینی ژیمناستیک) یا یک باشگاه ورزشی است، اطمینان حاصل کنید که این هیجان در لوگوی شما نشان داده می‌شود.

3) اطمینان حاصل کنید که با دیگر کسب‌و‌کار‌ها اشتباه گرفته نشود

گاهی اوقات این اتفاق غیر‌عمدی است‌ و در واقع بعضی از شرکت‌ها با استفاده از لوگوی شرکت‌های دیگر سعی در طراحی لوگوی مخصوص به کسب‌وکار خود می‌کنند. با دریافت نظرات و پیشنهادهای متعدد اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما با شرکت یا کسب وکار دیگری اشتباه گرفته نشود.

4) اطمینان حاصل کنید که روی سیستم‌عامل‌های مختلف کار می‌کند

آیا می‌خواهید نام تجاری و لوگوی شما در گوشی‌های هوشمند، در تابلوهای تبلیغاتی و در روزنامه‌ها با کیفیت پایین چاپ یا اجرا شود؟ این مسئله نیاز به تجدیدنظر در حجم لوگو دارد.

5) بیش از دو رنگ استفاده نکنید

رنگ‌های سیاه‌و‌سفید را به حساب نمی‌آوریم، اما فراتر از آنها تنها یک یا دو رنگ برای طراحی مدنظر قرار دهید.

6) هرچه کمتر بهتر (بیشتر منظور را می‌رساند)

برای انتخاب فونت، رنگ، تعداد واقعی خطوط و هر چیز دیگری این مسئله صدق می‌کند. نگاهی به نام تجاری برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها مانند مترو یا استارباکس بیندازید. در واقع آنها با حداقل‌ها به رسمیت شناخته و متمایز شده‌اند.

7) به یاد داشته باشید اسمی برای زندگی برگزینید

یکی از چیزهای هیجان‌انگیز و در‌عین‌حال کسالت‌آور در طراحی برند انتخاب اسمی در مورد شروع یک کسب‌و‌کار است. سخت نگیرید و سعی کنید نامی را انتخاب کنید که آسان تلفظ شود و راحت در ذهن بماند.

8) شعار را تحت 7 کلمه عنوان کنید

اگر شما از شعار به‌طور منظم در معرفی نام تجاری خود استفاده می‌کنید باید به خاطر داشته باشید هر‌چه شعار کوچک‌تر و دارای کلمات کمتری باشد تاثیرش بیشتر خواهد بود مانند مک‌دونالد، «من آن را دوست دارم» «I’m loving it».

9) مقدار زیادی از فضا را سفید بگذارید

فضای سفید فضای آزادی است که به چاپ می‌رسد‌ و همچنین اجازه می‌دهد تا نام تجاری شما بهتر و موثر‌تر بیان شود. لکه سیاه یا رنگ غیرجذاب این قابلیت را ندارد.

10) از خطوط تیز کمتر استفاده کنید

خطوطی که برای نام تجاری انتخاب می‌شود تقریبا همیشه باید کمی نرم‌تر و صاف‌تر باشد. اگر شما با خطوط تیز و لبه‌دار بخواهید کار کنید، مانند «W» در WENDY می‌بینید‌ هم منسوخ شده‌ و هم ناخوشایند و بیش از حد رسمی است.

11) تناژ رنگ گرم یا سرد را با دقت انتخاب کنید

هنگام انتخاب یک رنگ برای طرح، قبل از انتخاب بین رنگ‌ها در نظر داشته باشید چه نوع حسی را به مخاطب خود می‌خواهید القا کنید، حس هیجان یا احساس آرامش؟ برای گرمی و خنکی می‌توانید از تن‌های مختلفی در طراحی استفاده کنید، اما در انتخاب بسیار دقت کنید تا هارمونی وجود داشته باشد. یک درصد حروف در EBAY در نور قهوه‌ای مایل به زرد‌ مشخص شده است. اگر از رنگ فیروزه‌ای استفاده می‌شد به نظر چگونه بود؟ افتضاح! رنگ‌های اصلی در هر حرف، درخشان‌تر نشان داده می‌شود.

12)قسمتی از «شما» در آن قرار گیرد

اگر این شرکت شماست بنابراین‌ شما شایستگی این را دارید که کمی در آن باشید. شاید شما به رنگ یا چیز خاصی علاقه دارید. می‌توانید از هر چیزی که به آن علاقه دارید الهام بگیرید و از آن استفاده کنید تا درنهایت نام تجاری منحصر‌به‌فرد خود را داشته باشید. مهم‌تر از همه، این طراحی چهره‌ای از کسب‌و‌کار شما‌ست و مطمئنم که نمی‌خواهید آن را به دست یک تازه‌وارد بدهید.

* کارشناس ارشد برندینگ

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/87yqMs39
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه