پنجشنبه, ۱ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Thu, 21 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

10 راز موفقیت از زبان رالف لورن

5 سال پیش ( 1398/2/3 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : بیپلاب گوش   پدیدآورنده : موفقیت  

رالف لورن، موسس شرکتی به همین نام است که دو برند مطرح پولو و کلاب موناکو از جمله زیرمجموعه های آن محسوب می شود. وی در بین 100 مرد ثروتمند جهان قرار داشته و یکی از اسطوره های دنیای مد محسوب می شود. خانواده وی از جمله مهاجران کشور بلاروس به آمریکا محسوب شده و در شرایط سخت مالی به سر می بردند. این شرایط منجر به ورود سریع وی به بازار کار و دستفروشی کراوات شد که خود از آن به عنوان یک امتیاز برای آشنایی بهتر با دنیای کسب و کار، عنوان کرده است. نظرات متفاوت و جالب وی در زمینه مد و پوشاک باعث شد تا کار خود را به عنوان فروشنده در یک مغازه خرده‎فروشی پیگیری کند. این شغل به عنوان پلی برای ارتباط با صاحبان برندهای مطرح بود و در نهایت نیز موفق شد تا به عنوان طراح لباس برای برند Brummell فعالیت کند. طراحی کراوات های پهنی که کاملا متفاوت با نمونه-های رایج بود، از جمله طرح های موفق وی در این شرکت محسوب می شود. در این بین فردی به نام نورمن هیلتون پس از مشاهده نبوغ وی در این عرصه، 30 هزار دلار به ایجاد خط تولید وی اختصاص داد. این زمان را می توان شروع درخشش وی دانست و پس از مدتی موفق شد تا تولیدی خود را به یک شرکت شناخته شده با چندین نمایندگی فروش، تبدیل نماید.

راز موفقیت رالف لورن

وی پس از درخشش خود خصوصا در زمینه تولید کراوات، برند پولو و خط تولید پوشاک زنانه را نیز تاسیس کرد. این برند از سال 1980 به عنوان یک برند جهانی و مطرح در سرتاسر جهان به شهرت رسید. از جمله نوآوری های وی در زمینه پوشاک زنان، می توان به کت و شلوارهایی اشاره کرد که به سبک کت های کلاسیک مردانه طراحی شده بود و مورد استقبال بی نظیری قرار گرفت. با این حال اوج کار وی را باید در تولید تیشرت هایی با یقه مشابه پیراهن و از جنس نخ دانست که بر روی آن تصویر فردی در حال بازی چوگان نقش بسته بود. میزان موفقیت این طراحی به حدی فراتر از حد تصور بود که این تصویر به عنوان آرم تجاری پولو تبدیل شد. در حال حاضر نیز این برند فعالیت های جدی ای را در حوزه های دیگری نظیر عطر و ادکلن آغاز کرده که به علت شناخته شده بودن این برند، با موفقیت چشمگیری مواجه شده است. با توجه به توضیحات ارائه شده، در ادامه به بررسی 10 راز موفقیت از نگاه این کارآفرین جهانی خواهیم پرداخت.

1-سرنوشت خود را در دست بگیرید

من لباس طراحی نمی کنم بلکه رویاهای خود را پیاده‎سازی می‎کنم. این جمله بسیار معروف آقای لورن محسوب می شود که بیانگر آن است که وی دقیقا براساس هدف خود گام برداشته است. درواقع وی از همان ابتدا در زمینه پوشاک با ایرادهای بزرگی مواجه شد که تمایل داشت تا آنها را برطرف کند. همین امر نیز باعث شد تا وی بتواند در این زمینه کاملا درخشان ظاهر شود. میزان تاثیر و موفقیت این برند تا حدی است که آن را شنل(مهم ترین برند مد و پوشاک زنانه) دنیای آقایان می نامند. وی اگرچه در کشور خود ابدا فرصت رشدی را پیدا نکرده و در بدو ورود به خاک آمریکا نیز با شرایط سخت مالی مواجه شد. با این حال هیچ‎گاه از پرداختن به رویاهای خود منصرف نشده و اجازه این امر را که شرایط سرنوشت وی را رقم بزند، نداده است. او حتی نخستین فعالیت های کاری خود را نیز به عنوان دستفروش کراوات آغاز کرد که به خوبی همسویی آن با هدف اصلی، قابل مشاهده است. به همین خاطر در صورتی که شما نیز رویایی را دارید، لازم است تا هیچ‎گاه از رسیدن به آن ناامید نشوید و همواره در راستای آن تلاش کنید.

مطلب مرتبط: 10 راز موفقیت از زبان کانر مک گرگور

2-فراموش نکنید که تنها افرادی به معنای واقعی زندگی خواهند کرد که رویایی برای خود داشته باشند

شاید بتوان علت موفقیت بسیار عظیم آقای لورن را در قدرت تصور خارق‎العاده وی جست-وجو کرد. درواقع وی تمامی طرح ها و اهداف را از مدت ها قبل در ذهن خود متصور شده و حتی عنوان کرده است که قبل از شروع به کار خود، به صورت مداوم به بررسی لباس های افراد پرداخته و ایرادات آن را به وضوح می‎توانست مشاهده کند. درواقع طرح های وی کاملا جسورانه و منحصر به فرد بوده و همین امر نیز باعث شد تا بتواند موجی جدید را به بازار مد وارد کند. به همین خاطر نیز وی توصیه می کند که از همین امروز برای خود هدف و رویایی را متصور شده و در راستای آن گام بردارید. این شیوه زندگی بدون شک بهترین‎ها را برای شما به همراه خواهد داشت.

3-راحتی را برای مردم به ارمغان آورید

در رابطه با لباس های شیک، راحتی افراد از جمله فاکتورهای اصلی تلقی نشده و همین امر باعث می شود تا افراد از این لباس ها تنها در موقعیت های خاص استفاده کنند. با این حال رالف لورن بر این باور است که لباس در هر زمینه ای باید راحتی لازم را برای فرد به همراه داشته باشد. در غیر این صورت نمی توان انتظار استقبال از آن و استفاده طولانی مدت را داشت. به همین خاطر نیز وی همواره در طراحی های خود به این بعد به عنوان اولویت نخست نگاه کرده و همین امر باعث می شود تا افراد تجربه ای خارق‎العاده را پس از استفاده از محصولات این برند داشته باشند. اگرچه این امر به عقیده بسیاری از همکاران او، طرحی خواهد بود که با شکست مواجه خواهد شد با این حال وی هیچ گاه از تجربه های جدید ترسی نداشته و ترس را یک کابوس بزرگ تلقی نکرده است. همین امر نیز باعث شد تا وی بتواند با طرح های نوین خود نظر بسیاری را جلب کرده و چندین جایزه در زمینه طراحی و مد و همچنین بالاترین نشان افتخار کشور فرانسه (لژیون دونور) را به دست آورد. این امر به خوبی نشان می دهد که برای موفقیت لازم است تا آسایش و راحتی مخاطبان مورد توجه جدی قرار گیرد و نیازی از آنها به بهترین شکل برطرف شود. نمونه بارز این امر را می توان در طراحی تی شرت‎های معروف این شرکت مشاهده کرد که در ابتدا مخصوص ورزشکاران تنیس طراحی شد. وی در این رابطه عقیده داشته است که لباس رایج آنها بسیار سنگین و بدون طرحی جذاب بوده است. همین امر نیز وی را به سمت طراحی تیشرتی بسیار سبک، متفاوت و شیک سوق داد که تا به امروز طرفداران خود را در میان حتی غیر ورزشکاران نیز حفظ کرده است.

4-مثبت‎اندیشی خود را حفظ کنید

به این باور دست پیدا کنید که هر روز یک فرصت جدید برای پیگیری خواسته‎های شما خواهد بود. در موارد متعددی مشاهده می شود که افراد پس از مدتی با مواجهه سختی های گوناگون، نسبت به درستی راه و هدف خود دچار تردیدهایی شده و همین امر باعث می-شود تا به سادگی مجبور به ترک موقعیت خود باشند. رالف لورن در تمام مدت زندگی خود تلاش کرده است تا مثبت‎اندیشی را به عنوان یک اصل مهم برای حفظ روحیه و جذب اتفاقات خوب، حفظ کند و با امید برای خواسته های خود تلاش کند. در این رابطه این احتمال وجود دارد که برای مدتی طولانی با شرایطی برخلاف میل خود مواجه شوید. با این حال نباید آن را مطلق تلقی کرد و دست از دنبال کردن رویاهای خود برداشت. بدون شک حتی در دل بدترین اتفاقات نیز تجربیات گران بهایی وجود خواهد داشت که در صورت توجه به آنها می توانید به افزایش قدرت خود کمک شایانی کنید. به همین خاطر نیز همواره توصیه می شود تا عملکرد گذشته خود را مورد بازبینی قرار داده و همواره به دنبال یادگیری از هر طریق ممکن باشید. در آخر فراموش نکنید که برنده های امروز درواقع همان بازنده های دیروزی هستند که دست از تلاش برنداشته اند.

مطلب مرتبط: 7 قانون موفقیت از زبان راجر فدرر

5-خودشناسی خوبی داشته باشید

تا زمانی که به درک درستی از خود و قابلیت های موجود دست پیدا نکرده باشید، بدون شک هر تصمیم و اقدامی بهترین گزینه ممکن نخواهد بود. به همین خاطر نیز بهتر است تا مدتی را صرف خودشناسی کرده و بیابید که به چیزهایی تمایل داشته و از صرف وقت برای آنها احساس خستگی نخواهید کرد. این نکته را نیز فراموش نکنید که تنها در اختیار داشتن استعداد کافی نبوده و لازم است تا آن را به خوبی پرورش دهید. نکته بسیار مهمی که لازم است تا در این بخش مورد توجه خود قرار دهید این است که نمی توان با قدرت کافی به چندین هدف مختلف پرداخت. به همین خاطر نیز لازم است تا یک مسیر مشخص را برای خود انتخاب کرده و تمام تمرکز خود را متوجه آن سازید.

6-ریسک‎پذیر باشید

هنگامی که آقای لورن نخستین تجربه حرفه ای کار خود را به عنوان کارمند یک شرکت آغاز کرد، تجربه و تحصیلات دانشگاهی لازم را در اختیار نداشت. این اقدام وی بدون شک با ریسک بسیار بالایی همراه بود و مجبور شد تا تحصیلات خود را نیمه‎کاره رها سازد. بدون شک افراد دیگر تحت این شرایط در تلاش برای حفظ وضع موجود، پیشنهادات کار این-چنینی را رد خواهند کرد. با این حال وی به این علت که این مرحله را گامی بزرگ برای رسیدن به هدف خود تلقی می‎کرد، بدون ترس و تردید کار خود را آغاز کرد و در همان سال اول موفق شد تا در شرکت خود درخششی فوق‎العاده را داشته باشد. همین امر نیز توجه آقای نورمن هیلتون را به سمت وی جلب کرد و زمینه برای ایجاد شرکت وی مهیا شد. به همین خاطر نیز برای انجام کارهای بزرگ لازم است تا ریسک‎پذیر باشید و از تجربیات جدید استقبال کنید.

7-از تلاش های خود قدردانی کنید با این حال در هیچ مرحله ای متوقف نشوید

اگرچه موفقیت آقای لورن بسیار سریع اتفاق افتاد و در مدت زمانی کوتاه به برندی جهانی تبدیل شد، با این حال اطرافیان وی عنوان کرده اند که او هیچ‎گاه نقطه پایانی برای خود متصور نشده و همواره به مانند روز نخست خود تلاش کرده است. درواقع اگرچه وی همواره زمانی را به جشن گرفتن برای دستاوردهای شرکت اختصاص داده است، با این حال به خوبی به ضرورت حفظ شرایط ایده آل خود نیز معتقد بوده و همین امر باعث شده است تا این برند همواره بتواند رو به جلو گام بردارد.

8-هنر نه گفتن را بیاموزید

در زمانی که برند رالف لورن قدم های اول خود را برمی داشت و کاملا نوپا تلقی می شد، تنها یک فروشگاه با شعبه های متعدد به نام Bloomingdale’s از پیشنهاد آنها مبنی بر فروش کراوات های این شرکت استقبال کرد. با این حال شرط آنها برای این همکاری حذف نام پولو از روی این محصولات و مشخص بودن عرض محصولات و عدم تغییر در آنها بوده است. اگرچه این شرایط ممکن است برای هر شرکتی یک موقعیت عالی برای افزایش درآمد شرکت تلقی شود، با این حال آقای لورن این پیشنهاد را در درازمدت به ضرر شرکت دانسته و آنها را با پاسخ منفی خود مواجه ساخت. این اقدام وی باعث شد تا شرکت به دنبال راهکارهایی دیگر برای فروش بیشتر محصولات خود باشد. نتیجه این تصمیم بازگشت فروشگاه مذکور پس از شش ماه و قبول شرایط آقای لورن بود که یک برد واقعی محسوب می-شد. به همین خاطر نیز لازم است تا در کار خود صبر کافی را داشته و از قبول پیشنهاداتی که تنها دستاورد آن مبلغی مقطعی خواهد بود و اصالت شرکت شما را خدشه‎دار خواهد کرد، خودداری کنید. بدون شک هنگامی که به ایده های خود باور داشته باشید، حتی اگر در ابتدا نادیده گرفته شوید، در نهایت قدرت متقاعد کردن همه آنها را پیدا خواهید کرد.

9-از کپی‎برداری از ایده های خود واهمه ای نداشته باشید

اگرچه قوانینی در رابطه با منع کپی‎‏رایت وجود دارد، با این حال در بسیاری از شرایط این قوانین اجرا نشده و یا با ترفندهایی دور زده می شوند. این اتفاق دقیقا برای آقای لورن نیز اتفاق افتاده و ایده های وی توسط بسیاری از برندهای دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال به این علت که این ایده برای نخستین بار توسط برند وی به اجرا گذاشته شده و مخاطبان با آن ارتباط لازم را برقرار کرده اند. به همین خاطر این اقدام سایر برندهای رقیب نتوانست تا ضربه ای جدی را متوجه شرکت کند. در این راستا توصیه می -شود تا در تلاش برای ایجاد ارتباطی قوی با مشتریان خود داشته باشید. این امر بسیاری از تلاش ها و ضربه‎های دشمنان شما را خنثی خواهد کرد. در آخر فراموش نکنید هنگامی که جامعه هدف خود را به صورت مداوم شگفت‏زده کنید، آنها نیز پشتیبان تلاش‏های شما خواهند بود و به تفاوت اقدامی اصیل با حرکتی تقلیدجویانه توجه جدی نشان خواهند داد.

مطلب مرتبط: 5 راز موفقیت در کسب و کار

10-نوآوری داشته باشید

شرکت های بسیاری با فعالیت شبیه به یکدیگر در سرتاسر جهان وجود دارد. این امر اگرچه شما را در یک حاشیه امن قرار خواهد داد و علت آن نیز به این خاطر است که شما در حال انجام یک فعالیت به شیوه ای هستید که مدت ها قبل توسط سایرین مورد استفاده قرار گرفته است، با این حال مخاطب هیچ تفاوتی را میان شما و سایر شرکت ها نمی تواند بیابد و این امر شما را در رسیدن به بالاترین جایگاه ممکن دور خواهد ساخت. برای این امر توصیه می شود تا همواره به دنبال نوآوری هایی در حرفه خود باشید و متفاوت بودن نسبت به سایرین را یک ضعف تلقی نکنید. در رابطه با نوآوری نیز نباید همواره به دنبال طرح هایی بسیار متفاوت و عجیب باشید. درواقع فراموش نکنید که شروع درخشش آقای لورن با ایجاد طیف رنگی بیشتر و پهن کردن عرض کراوات ها صورت گرفت که تنها در عرض و تعداد رنگ با سایر کراوات‎ها تفاوت داشت.

منبع : knowstartup
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/utZFS0gb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه