برندهایی که از یک تاریخ مشخص و جذاب برخوردارند به واسطه تاسیس یک موزه و به نمایش گذاردن برخی از وسایل و تجهیزات قدیمی و تاریخی در موزه خود، میتوانند نسبت به برندهایی که از روشهای سنتی استفاده میکنند متمایز جلوه کنند. درحالیکه ممکن است در تمامی سازمانها و فروشگاهها فضای کافی جهت نمایش آرشیو آنها وجود نداشته باشد، انتخاب دقیق اشیای جذاب و جالب و نمایش آنها در یک قفسه یا کُمد راه جدیدی برای برقراری ارتباط میان مشتریان و کارمندان با نشان و نام تجاری است.
در بعضی کشورها به اشیای قدیمی و عتیقهها تنها بهعنوان کالاهای دستدومی نگریسته میشود که بیشتر مناسب افرادی است که توانایی خرید محصولات و کالاهای نو و جدید را ندارند. بازار هدفتان را بشناسید، بازار هدف جایی است که محصولات جدید و سنتی از ارزش بالایی برخوردارند، ارائه یک نمایش موفق از محصولات جدیدتان زمینه افزایش اعتبار برند شما در نظر مشتریان را فراهم خواهد کرد.
ایده
برند Smythson در خیابان Bond Street لندن بنا به دلایل بسیاری یک نام تجاری بزرگ و معتبر است. تخصص این شرکت تولید نوشتافزار بوده و فروشگاه آن از سال 1887 میلادی در محله وستاند لندن بوده است. ازجمله مشتریان این برند میتوان به ملکه بریتانیا و تعداد قابل توجهی از اشراف انگلستان اشاره کرد. اگرچه برند Smythson دیگر یک کسبوکار خانوادگی نیست اما همچنان در خیابان Bond Street حضور داشته و مشتریان میتوانند با گردش در فروشگاه این برند مشهور از موزه کوچک آنکه لوازمالتحریر تولید شده برای افراد مشهور را طی سالیان طولانی که از فعالیت این برند میگذرد به نمایش گذاشته، بازدید کنند.
اخیرا این شرکت در کاتالوگهای چاپ شده از آرشیو عکسهای مربوط به جعبه جواهرات، دفاتر کار سیار، کیفهای دستی و محصولات چرمی مربوط به نخستین سالهای فعالیت این برند استفاده کرده است. این موضوع بدون هیچگونه اشاره به رقابت این برند با سایر شرکتهای فعال در این حوزه بیانگر اعتبار این نام تجاری بوده و به خودی خود موجب کنار رفتن رقبای مدرن و تازهکار این برند شده است.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
* قفسهها و جعبههای قدیمی را جستوجو کنید، سوابق و آرشیوتان را بررسی کنید. به دنبال داستانی باشید تا از آن طریق بتوانید در مورد ریشه و سابقه خود و همچنین مشتریانی که در گذشته داشتهاید توضیح دهید.
* نشان دهید که تشکیلات تجاری شما چگونه در عین حفظ ارزشها و اصول خود، در گذر زمان تغییر کرده است.
*مشتریانی را که اطلاعی در مورد پیشینه شما ندارند از طریق ارائه اطلاعاتی به صورتهای مختلف نظیر به نمایش گذاشتن اقلام و کالاهای تاریخی و قدیمی در یک موزه کوچک یا انتشار یک بروشور غافلگیر کنید.