آیا میدانستید بازاریابهای موفق همیشه از کوچکترینها شروع میکنند؟ آنها هدف خودشان را میدانند و البته و مهمتر از آن «کالا» یا «خدماتی» را که عرضه میکنند بهخوبی میشناسند. کار بازاریاب در واقع این است که «استفاده از آن کالا یا خدماتی را که عرضه میکند به مردمی که برای پاسخگویی به نیازهایشان به آن محصول یا خدمات احتیاج دارند توصیه میکند.»
ببینید این قضیه خیلی مهم است: بازاریاب توصیه میکند... نمیفروشد! فروش با بخش یا واحد فروش است. شما وقتی کالا یا خدماتی را به یکی از دوستانتان توصیه میکنید، مثلا وقتی که میگویید برو فلان فیلم را ببین یا فلان کاست موسیقی را بخر، در واقع دارید خرید بلیت فیلم یا آن کاست را توصیه میکنید. شما دارید برای آن فیلم یا کاست موسیقی بازاریابی میکنید، گاه بدون آنکه خودتان خبر داشته باشید. افرادی که چیزی را توصیه میکنند حتما خودشان آن را مصرف کردهاند و از آن رضایت داشتهاند پس بازاریابهای موفق کسانی هستند که خودشان مصرفکننده کالا و خدماتشان هستند و از آن واقعا رضایت دارند. کالا و خدماتی را بازاریابی کنید که واقعا آن را خودتان نیز استفاده میکنید و از اینکه آن را بهکار میبرید رضایت دارید.