در دنیای کسبوکار حافظه تأثیرگذاری برای حفظ موفقیتهای شما وجود ندارد اگر با زمان پیش نروید گذشته شما به کمکتان نخواهد آمد و محکوم به ترک دنیای کسبوکار خواهید بود. برندهای موفق زیادی در دنیا وجود داشتند که حالا دیگر هیچ جایگاهی در بازار ندارند. فقط زمانی موفقیتهای گذشته شما تبدیل به دارایی و ارزش برند شما خواهند شد که با زمان و فراتر از زمان خود پیش بروید. آلزایمر رایجترین شکل زوال عقل بازار در یک کسبوکار است.
علائم این بیماری با از دست دادن قدرت حفظ اطلاعات به خصوص حافظه موقت در دوران حیات یک کسبوکار آغاز شده و بهتدریج با از دست دادن قدرت تشخیص زمان، افسردگی، گوشهگیری و سرانجام مرگ آن کسبوکار در اثر این عوامل به پایان میرسد. در بسیاری از مواقع مرگ پس از پنج تا 10 سال از بروز علائم اتفاق میافتد. آلزایمز در دنیای هر کسبوکاری میتواند به همین ترتیب اتفاق بیفتد و منجر به مرگ یک کسبوکار که زمانی بسیار موفق بوده است و در نهایت منجر به مرگ آن موفقیتها شود.
محیط كسب و كار امروز را میتوان با رقابت شدید و سخت آن توصیف كرد. در هر ثانیه از روز اختراعات جدیدی صورت میپذیرد و روشهای سنتی، طول عمر كوتاهتری پیدا میكنند. خبر تازه امروز، یك خبر قدیمی در فردا محسوب میشود و كسانی كه با تغییرات پیش نروند، عقب خواهند ماند. شما باید از تمام منابع موجود خود استفاده كنید تا با زمان پیش بروید.
بزرگترین مانع موفقیت در این بازار، زمان است. با ساعات نامحدود روزانه میتوانستیم سرعت كار را به اندازه رضایتبخش پایین بیاوریم. متأسفانه زمان چیزی است كه بشر نمیتواند آن را كنترل كند. به خاطر این شرایط غیرقابل كنترل، باید با زمان كار كنیم. درك محدودیتهای حاصل از زمان و منافع مدیریت زمان كمك میكند با زمان كار كنیم نه اینكه در مقابل آن قرار گیریم. روشی كه شما زمان خود را استفاده میكنید تعیینكننده موفقیت شماست.
با این حال، فلسفه مدیریت زمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است و مدیریت زمان برای شما باید بهگونهای باشد كه با كار شما مطابقت داشته باشد. در این بخش رهنمودهایی ارائه میكنیم كه به شما در شروع سفر در مدیریت مؤثر زمان كمك خواهند كرد. این رهنمودها را به دقت بخوانید و آنها را بهگونهای تطبیق دهید كه نیاز شما را برآورده كنند.
بسیاری از برندهای بسیار موفق که میتوانستند با ادامه موفقیتهای خود به جایگاهی چشمگیر دست یابند، امروز دیگر نه در ذهن مشتریان قدیمی خود جایی دارند و نه نسل دهههای گذشته، نامی از آنها شنیدهاند و نامهای آشنای آن برندها، در خاطره منسوخ صنعت در حال فرسوده شدن هستند.
واقعیت این است که بسیاری از برندها به این علت که با راز و رمز پیش رفتن با زمان آشنا نبودند، پس از موفقیتها و تلاشهای بزرگ، پس از گذشت زمان از جایگاه قابل قبولی در داخل و خارج از کشور، برخوردار نیستند.در زمانهای که دنیا در دست برندها و رقابت میان برندها است، هر کسبوکار نهتنها باید مخاطب و مشتری داخلی را راضی کند، بلکه باید به سیاست پیش رفتن با زمان برای به دست آوردن جایگاهی جهانی برای خود دست یابد.