جمعه, ۱۸ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Fri, 8 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه یک مدیر موثر باشیم ؟

8 سال پیش ( 1395/1/11 )
 

برای یک مدیر موفق ویژگی‌های گوناگونی شناخته شده است و هریک از صاحب‌نظران رشته‌های مدیریت و علوم رفتاری نیز نسبت به دسته خاصی از این ویژگی‌ها توجه بیشتری نشان داده‌اند. در علوم مدیریت نسبت به سبک‌های خاص مدیریتی در زمینه برنامه‌ریزی شخصی و سازمانی تاکید فراوانی می‌شود و در زمینه روان‌شناسی مدیریت ابعاد فی‌ما‌بین انسان‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. مدیری را در نظر بگیرید که از لحاظ رعایت ویژگی‌های رفتاری و ظاهری به همه وظایف خود عمل کرده، به حتم کارکنان سازمان و شرکای طرف قراردادش از همکاری با او بسیار راضی و خشنود خواهند بود. در این قسمت به بیان آداب متعارف در سبک رفتار و ظاهر یک مدیر موفق خواهیم پرداخت. در بخش‌هایی نیز چگونگی کنترل کیفیت در رفتارهای سازمانی را بررسی می‌کنیم.

***

بدون در نظر گرفتن سن یا تجربه می‌توان با در نظر داشتن فنون ضروری، مدیری موثر بود. یك مدیر خوب همیشه چند راه ویژه برای ایجاد روابط كاری تاثیرگذار با گروه خود دارد. امروز استفاده از این فنون را در دفتر خود آغاز كنید که كارمندان‌تان از شما سپاسگزار خواهند بود.

1- ‌انگیزه فردی افراد یا آنچه را برای‌شان ویژگی دارد دریابید. این مسئله می‌تواند شامل اقدامات گوناگون از خرید بلیت‌های مسابقات ورزشی برای علاقه‌مندان به ورزش گرفته تا كشف ساده علایق آنان باشد.

2-‌ ایجاد این گونه روابط شخصی با همكاران و مراجعان موجب كار گروهی بیشتر در بین آنان می‌شود. استیو كارنی، نویسنده كتاب «وقایع نگار كار گروهی» می‌گوید: «امروز كار گروهی مهم‌ترین مهارت در محل‌های كاری به شمار می‌رود و همه مدیران و كارمندان باید بازیكنان یك تیم باشند.» كارمندان‌تان را فعالانه از طریق گفت‌وگو به كار بگیرید، جریان نظرات را تشویق كنید و تفكرات گروه‌تان را در نظر بگیرید.

3-‌ همواره از كار گروه‌تان قدردانی كنید كه در نهایت موجب احترام به مدیریت می‌شود و همكارانتان را به كار سخت‌تر وادار می‌كند. به نظرات دیگران گوش دهید. استفاده از مشاوره اعضای مسن‌تر و با تجربه‌تر نیز سودمند خواهد بود.

4-‌ هیچ یك از این اقدامات بدون كنار گذاشتن نامه‌های الكترونیك و پیام‌های صوتی برای یك لحظه و تلاش برای ترتیب دادن نشست‌هایی با كارمندان امكان‌پذیر نیست. برای بررسی جزییات طرح‌ها و مسائل و راه های چاره‌ دیگر كاری، جلسات منظم برگزار کنید. با انجام این كار روابط مهمی را با كارمندان‌تان برقرار خواهید كرد و آنان تمایل بیشتری به همكاری با شما نشان خواهند داد.

5-‌ مطالعه روزنامه‌ها، مجلات یا نشریات تجاری می‌تواند به سادگی در بالابردن دانش مدیریتی به شما كمك كند.  شما با دریافت ارزش ارتباطات، احترام و كار گروهی، روابط كاری مهمی با گروه‌تان ایجاد و به خرسندی كارمندان، همكاری گروهی و تحسین كلی دو جانبه كمك می‌کنید.

برچسب ها : فرصت آزاد سبک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wXxYM7Es
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه